Dobrý večer,mám takú otázku - ked sme si pri zajednávaní letnej dovolenky nezaplatili storno,vrátia nám peniaze,ak sa kôli coronavírusu zrušia lety do danej destinácie,prípadne úplne všetky lety z bratislavského letiska?
Poprosím len príspevky k danej téme,poznámky typu: "Mali ste si zaplatiť storno" prosím vynechať,nakoľko sme si ho nedali preto,že nám bolo povedané,že platí len v situácii,že by sme my sami ochoreli a nemohli sa zájazdu zúčastniť.
Ďakujem.
@hettinka Ďakujem,mali by sme cestovať až začiatkom prázdnin,pevne verím,že dovtedy už bude situácia lepšia,ale o peniaze by sme veru nechceli prísť,lebo nás to vyšlo až 3 tisíc euro,a to nie je zanedbateľná suma.
ak budú oficiálne zrušené lety, tak peniaze vrátia... v prípade zrušenia máte právo na vrátenie peňazí alebo na poskytnutie adekvátnej náhrady (bezplatný rebooking na iný termín a pod.) - odporúčam nariadenie Európskej komisie č. 261/2004
@kacusik69 Aha,idem si to pozrieť,ďakujem pekne.
@kacusik69 prečo by malo súkromné ubytovacie zariadenie vracať peniaze “lebo zrušili lety”? Čo majú oni s tým akým spôsobom sa k nim hostia dostanú? Veď okrem lietadiel existujú aj autá, busy, lode, bicykle...
Okrem toho EU261/04 sa vzťahuje na lety zrušené menej ako 14 dní pred odletom, tu sa bavíme o letenke na začiatku prázdnin, teda o cca 3 mesiace. Takže má nárok akurát tak na vrátenie peňazí za letenku.
Pre autorku: skús napísať detaily, či to bol zájazd cez ck ako balík, alebo ste si objednávali ubytovanie samostatne. Pozri podmienky platformy cez ktorú si to objednávala - airbnb má teraz upravené podmienky v súvislosti s coronou, booking neviem. Ak to máte cez cestovku, treba pozrieť ich podmienky.
nič to nemení na tom, že ak sú lety zrušené, náhrada poskytnutá je, a v prípade CK tie tiež nebudú rušiť lety (napr. letné termíny) teraz keď sa nevie ako sa situácia vyvinie, takže mať prehľad o právach tiež nie je na škodu
@kacusik69 pýta sa na storno dovolenky ak zrušia lety z BTS. Ak zruší let letecká spoločnosť viac ako 14 dní pred odletom, tak bude mať nárok na refundáciu letenky, nie na ubytovacie služby. Ak má kúpený zájazd ako balík, tak jej cestovka zabezpečí náhradnú dopravu alebo ponúknu inú kompenzáciu. Ak nastane situácia ako teraz s Izraelom, že prijímajú len vlastných občanov alebo osoby, ktoré vedia preukázateľne zostať v izraeli v 14dňovej karanténe, tak nemá nárok na nič zo strany leteckej spoločnosti, keďže let sa uskutočnil. EU261 jej je teraz úplne na dve veci.
@sissy27 Dobré ráno,je to kompletný zájazd kupovaný od cestovnej kancelárie.Takže je možnosť,že nám peniaze neprepadnú,ale v tej hodnote nám ponúknu inú dovolenku,aj keď nemáme uzatvorené storno?
CK môžu zrušiť zájazd bez storno poplatkov iba v prípade, že sa jedná o cieľové miesto, ktoré je uzatvorené a pod karanténou. Čiže nie je možné poskytovať služby cestovného ruchu. Inak môžu klienti stornovať zájazd v súlade so všeobecnými zmluvnými podmienkami jednotlivých cestovných kancelárií.
@janinka007 V úvodnom prispevku píšem,že sme storno poistenie neuzavreli a ani zájazd rušiť nechceme. Zaujímalo ma to,či nám vrátia peniaze,keď sa zájazd neuskutoční z dôvodu celoštátnej epidémie. Lebo partner sa bojí,že prídeme o všetky zaplatené peniaze.
Treba si to odkomunikovať s cestovkou, ale ak to nie sú vyslovene podvodníci, tak o peniaze neprídete.
Pozri si zmluvu s CK. Ona ma tiez nejake podmienky pre stornovanie zajazdu.
Ja to vidim skor, ze niektore CK vyhlasia krach. Oni maju zaplatene hotely, hotel im peniaze nevrati ked ludia nevycestuju.
A neuzavreli ste ani klasicke cestovne poistenie? My sme si zaplatili dovolenku plus poistenie cez Allianz (obycajna cestovna poistka cca 2 Eur na osobu na den) a bolo mi povedane, ze pokial vyda vlada zakaz cestovania do danej krajiny alebo zakaz cestovania mimo SR, tak nam budu peniaze vratene v plnej vyske (resp nie vratene, ale dostaneme poistne plnenie vo vyske ceny dovolenky). Pokial by bolo len odporucanie necestovat, na to sa pravdepodobne poistenie nevztahuje, tam by sa dalo poistne plnenie uplatnit len ak by mal jeden z nas napriklad uraz alebo akutne ochorel. A inak ako pise maris5 skus si pozriet zmluvu, my napriklad keby sme teraz stornovali celu dovolenku, tak storno poplatok je len 10% podla zmluvy, to nie je az take hrozne, o nejake dva tyzdne uz to bude 30%, 72 hodin pred dovolenkou uz 100%.
@mimca77 Opakujem,že my stornovať dovolenku nechceme. Zaujímalo by ma napr.teraz,keď vláda vydala vyhlásenie,že uzatvárajú letisko,či ľuďom,ktorí mali letieť na zájazd v najbližších dňoch,cestovky vrátia peniaze alebo im ponúknu dovolenku v inom termíne...
@mimca77 Cestovné poistenie sme uzavreli,musím to podrobne preštudovať.
Treba si zavolať do danej cestovky a odpoveď máš overenú....Predpokladám že sa to bude dať prehodiť na iný termín. Ale ani cestovky nevedia čo bude do leta, rovnako menšie môžu skrachovať a peniaze bude vracať poisťovňa.....Všetko záleží aké kroky urobí po odznení korony vláda aby predišla viacerým bankrotom....Ono nejde len o cestovky ale napr.hotely, reštaurácie, všetky menšie firmy ktoré nebudú môcť fungovať.....
My mame cez cestovku a pripoistene sj storno. No zial storno ako aj vsetky podmienku za bezneho chodu. A nie pocas koronaviruse. Takze keby ste mali aj storno tak nemusite dostat nic lebo toto je mimoriadna situaciu a na nu sa podmienky pri uzatvoreni zmluvy s cestovkou nevztahuju. Mozu vam ponuknut alternativu-inu destinaciu alebo iny termin.... Sami este nevedia co bude. My sme zaplatili 50% dovokenky /co neni malo ked to mame stratit len tak/ a mame to aj so stornom.
Tak som sama zvedava co bude.
@mimca77 storno pri koronavirus s 10%-tnou stratou sa konat nebude. My to mame tiez tak. A v cestovke mu povedali ze toto je mimoriadna situacia a na tu sa ti nevstahuje. Tiez som si hovorila se strata 10% to je celkom fajn. Povedali ze mi dtorno pokuta pri takejto situacii je ovela vyssia. 65-70%. Takze ked sme zaplatili zalohu 50% sme este v strate. Cestovka ma zacat robit 15.ze potom sa ukaze ske budu tie poplatky. Kedze zalohy boli zaslene hned po vyplateni do hotelov..otazne je kolko oni budu ochotni poslat spat.
@mimca77 toto poistenie sme si aj my davali. Cez Allianz
@marika0306 prosim Vas pisali ste ze cestovka ma zacat robit 15... 15 co nejak som to nepochopila mali ste na mysli 15teho?😀
@lussyaweiss ano. Pardon.15.4. A potom sa vyjadria
@marika0306 ano s odstupom 2 tyzdnov mam aj ja taketo info. Som zvedava, co dalej a ci nam vobec nieco vratia.
@mimca77 ja neviem. My si myslime ze je riziko cestovat do cudzej krajiny a este s detmi. Urcite do leta vsetko neprejde. A cestovat tam? Spacirovat sa s ruskom po plazi? Ja neviem. . .
@mimca77 v takejto situacii
@marika0306 no dovolenka isto nebude, s tym uz ani neratame, ze by sme isli, len sme zvedavi, kolko (a ci vobec nieco) dostaneme naspat.
My nejdeme, max si pôjdeme spraviť nejaký ten výlet po slovenskej prírode, no tento rok žiadne zahraničie teda nehrozí
@marika0306 prosim vas kde je stanovene ze pocas vyhlassnia mimoriadnej situacie sa podmienky zmluvy nestanovuju ?? Toto pocujem.prvykrat 😲
Zo zakona o CK:
oprávnený odstúpiť od zmluvy o zájazde pred začatím zájazdu bez zaplatenia odstupného, ak v cieľovom mieste alebo v jeho bezprostrednej blízkosti nastanú neodvrátiteľné a mimoriadne okolnosti, ktoré významne ovplyvnia poskytovanie zájazdu alebo prepravu cestujúcich do cieľového miesta
Dufam ze ako odpoved staci 😊 CK musi vratit peniaze pokial sa neotvoria letiska ...samozrejme ak CK doctefy neskrachuje
Máte to cez CK? Obráťte sa na nich, riesit to môžu rôzne. Napríklad prebookovanim na iný termín, inú destináciu. Toto je výnimočná situácia a naozaj nikto nevie, čo bude do leta.
My mame zaplatený školský zájazd deťom a tiež sme nedali extra poistku (deti majú celoročne cestovne poistenie, storno nemáme pripoistené). A tiež čakám, čo bude. Prinajhorsom sme prišli o peniaze...