Rezervácia ubytovania cez booking.com

minnie55
31. dec 2018

Ahojte, rezervovala som si cez booking hotel v Chorvatsku na letnu dovolenku - klasicky postup, zadala som cislo platobnej karty s tym, ze zaplatime az po prichode. V potvrdzovacom maile je vsak uvedene, ze hotel si moze stiahnut zalohu z karty. Mate s tym niekto skusenost ? Kedy sa to stahuje a priblizne v akej vyske ?

jankaga
31. dec 2018

@minnie55 to záleží od konkrétneho hotela ci niečo stiahnu a koľko

minnie55
autor
31. dec 2018

@jankaga dakujem. Tak uvidime 😊

klya
31. dec 2018

Väčšinou sa to uvádza pri podmienkach ubytovania, prípadne priamo, keď zobraziš možnosti, pri izbe je vpravo ikonka "i" s konkrétnymi podmienkami.

klya
31. dec 2018

Píšem ako Tatár, takže toto "i" som myslela 😀

kristiii
31. dec 2018

@minnie55 ja som rezervovala hotel v Prahe, tiez na to upozornovali ale nestiahli mi nic..urcite ale zalezi od konkretneho hotela

kikina84
31. dec 2018

@minnie55 ano mozu to spravit..po urcitom termine si mozu nejake percenta stiahnut..ak tam tu sumu mat nebudes,rezervaciu mozu zrusit..uz sa mi to stalo

minnie55
autor
1. jan 2019

@klya
@kikina84 dakujem pekne. Sposobu predbeznej autorizacii karty rozumiem, len by ma este zaujimalo, ci nemate nahodou skusenost, kedy mozu peniaze stiahnut/zablokovat ? Mam rezervovany pobyt v auguste, tak dufam, ze mi teraz nezablokuju celu sumu 😐😐

ibrunova
1. jan 2019

@minnie55 mne sa raz stalo, že bolo napísané, že stiahnu až po príchode, a stiahli okamžite, ako som potvrdila objednávku, skoro ma vystrelo.. A druhý raz mali v podmienkach, že do mesiaca pred odchodim je bezplatné storno, tak si peniaze stiai sami z karty presne vtefy, keď táto lehota uplynula.

minnie55
autor
1. jan 2019

@ibrunova no to je otras....toto je fakt zavadzajuce....napisu pri objefnavke, ze ziadna platba vopred nie je potrebna a ked pride mail s potvrdenim rezervacie, uz je tam uvedene, ze hotel moze zablokovat zalohu. Ale nepisu ani kedy ani v akej vyske...

ibrunova
1. jan 2019

@minnie55 a ešte sa stalo, že bolo napísané, že platba v librách pri nástupe (Londýn), tsk sme zmenili dosť peňazí kvôli tomu a hneď pri nástupe mi prišla sms, že stiahlo z karty, čiže som ich potom menila nazad. Ale to neboli vysoké sumy, dovolenka je už iná pálka, aby mi ju blokovali..

minnie55
autor
1. jan 2019

@ibrunova no ved prave 😐😐

miricka77
1. jan 2019

@minnie55 Ahoj,my sme boli v oktobri v Parizi,stornovat pobyt sme mohli este 4 dni pred prichodom.Stiahli si 100 eur v den prichodu.Za pobyt sme platili 400,ale tych 100 v tom nebolo,cize platili sme plnych 400 a tych 100 nam potom asi tyzden po.pobyte vratili na kartu.O tom sposobe vratenia zalohy nas aj na hoteli informovali a dali nam o tom doklad,ze keby bol problem,tak s tym dokladom ist do banky.

minnie55
autor
1. jan 2019

@miricka77 dakujem pekne. Ja mam len trochu obavu, aby mi 8 mesiacov vopred nezablokovali na ucte celu sumu za ubytko...

klya
1. jan 2019

Autorizácia karty znamená len nulový obrat. Akoby si ju len overili. Mala som už aj tento prípad, aj prípad so zalohou. Tá bola 30%, ale ubytovatel to mal na stránke v podmienkach konkrétne uvedené. Vtedy ma kontaktovali mailom a poslali číslo účtu, robila som prevod.

miricka77
1. jan 2019

@minnie55 A neda sa im poslat mail a opytat sa na to?

pininka
1. jan 2019

@minnie55 ja by som na tvojom mieste kontaktovala priamo hotel a opýtala sa ako to bude. Aj ja som potom komunikovala už len priamo s ubytovaním.

leninka75
1. jan 2019

....nám booking 2x zrušil ubytko....raz to bolo ubytko v Miláne zrušené týždeň pred odchodom....to sa ešte dalo....druhýkrát sme to zistili až na mieste ubytovania v Paríži a to bol iný stres.....kolegyni strhli za ubytko v Portugalsku 2x....za mna už booking nikdy viac...

minnie55
autor
1. jan 2019

@miricka77
@pininka
Presne to som urobila - napisala som mail, tak uvidime, co odpisu 😊

minnie55
autor
1. jan 2019

@leninka75 preboha .....

ibrunova
1. jan 2019

Aj nám sa stalo,že sme prileteli do Londýna, chceli sme sa ubytovať a nevedeli o nás.. Našťastie mali voľné..

tin007
1. jan 2019

@minnie55 Ahoj, ja robievam rezervacie cez booking a vzdy si poriadne pozriem podmienky. Zvycajne beriem take ubytovanie, kde ho mozem zrusit bez storna len niekolko dni pred prvym ubytovanim. Booking robieva este taku vec, ze overenie karty (ci je "ziva"); ukaze sa to v rezervaciach ako transakcia za 0 eur s popisom booking.comNL (tak nejako). Otvor si svoju rezervaciu na stranke booking, zvol si cestinu alebo slovencinu, aby si bez problemov rozumela a poriadne si precitaj vsetko, co sa viaze k rezervacii, tam budes mat napisane ako to prebehne. Ja som uz mala ubytko take, ze si stiahli 10% dopredu 6mesiacov, zvysok na hoteli, potom take, ze nic a 2 dni pred prichodom si stiahli celu sumu a aj take, ze som platila az po 1. noci v hoteli kartou.

minnie55
autor
1. jan 2019

@tin007 ja tomu vsetkemu rozumiem, aj som si poriadne prestudovala platobne podmienky predtym, nez som urobila rezervaciu, ale info, ze hotel moze docasne zablokovat zalohu bolo uvedene az v potvrdzujucom maile. Mne nevadi, ze chcu autorizovat kartu, ja som len chcela vediet, kedy sa to robi (kolko dni/tyzdnov pred terminom dovolenky) a na ako dlho. Lebo to nie je uvedene nikde. Ja som uz viackrat objednavala ubytko cez booking, ale boli to ovela nizsie sumy, nikdy som to neriesila.

tin007
1. jan 2019

@minnie55 Kym ti nic nezablokuju, tak to neries. Rsp. ak chces, tak im napis a spytaj sa na toto, ze v akej vyske a kedy, kedze pri rezervacii to uvedene nebolo.

gabriellka
1. jan 2019

@minnie55 za mna tiez booking uz nikdy. Prisli sme do bulharska 4 dospely a 3 deti a ubytko sme nemali. To bolo strasne. Pol dna sme chodili s kuframi po meste a hladali kde sa ubytujeme.

minnie55
autor
1. jan 2019

@gabriellka ako je to mozne ? Nepisali ste do hotela a neziadali potvrdenie rezervacie ? Ja to vzdy takto robim.

pininka
1. jan 2019

@minnie55 ja si už tiež dávam dosť pozor cez booking a dane ubytovanie si overujem aj cez iné stránky. Nám sa stalo že sme si objednali ubytko v Bardejove, za určitú sumu, bolo tam uvedené že s raňajkami, lenže suma za deti bola uvedená dosť zmätočné, tak som volala priamo majiteľovi, ktorý mi potvrdil sumu aká bola uvedená cez booking. Keď sme prišli na miesto, žiadne raňajky ubytovanie neposkytovalo,bola tam iba kuchynka a suma ktorú hneď majiteľka pýtala bola o 40 eur viac. Tvrdila mi,že oni to opravovali cez booking a stále to majú tak. Skôr si myslím že to dobre zneužívali a boli dohodnutí, pretože negatívnu reakciu mi booking nikdy nezobrazil.

kikina84
1. jan 2019

@minnie55 to nikdy neviete kedy ☹

kikina84
1. jan 2019

@minnie55 ak ste zadavala mail,tak vas informuju mailom ze platba sa nestiahla pre nedostatok financii a vyzvu na doplnenie financ.prostriedkov na ucet..ak tak neurobite,rezerve sa zrusi

elenajezova
2. jan 2019

Ja som minulý rok cez booking objednávala ubytovanie vo Viedni a v Budapešti. V Budapešti písali, že budeme platiť až na mieste a nakoniec si stiahli celu platbu vlastne hneď. A vo Viedni, že si stiahnu hneď platbu a v skutočnosti som platila až potom na mieste. Takže vlastne to vyšlo úplne naopak ako sľubovali. Záver - nikdy nevieš, kedy to zaplatíš.

minnie55
autor
2. jan 2019

@elenajezova toto je strašne neseriózne, hlavne, keď sa jedná o väčšie sumy. Taký portál ako booking.com by mal mať tieto veci oveľa lepšie prepracované a kontrolované.