Odškodné za meškanie letu

bsp39
19. sep 2018

Máte niekto skúsenosť a vymáhaním odškodného od leteckej spoločnosti za meškanie letu nad 3 hod. či už individuálne, alebo cez tým zaoberajúce sa firmy? Išlo o let českou leteckou spoločnosťou na dovolenku do Turecka s cestovnou kanceláriou. Ďakujem za názory.

stanik_67
19. sep 2018

@bsp39 az tak dlho vam meskalo lietadlo? nam iba hodinu a pol a to uz pre mna bola vecnost ☹ ☹ jednoznacne sa skus obratit na cestovnu kancelariu cez ktoru ste leteli, nech ti s tym poradia a pomozu

kali23
19. sep 2018

@bsp39 aká cestovka, aká let.spolocnost? Podávala Vám let.spolocnost na letisku informácie? Aký dôvod povedali? Podávali Vám občerstvenie?

z1984
19. sep 2018

@bsp39 ahoj mne meškalo pred rokom 7 hodin. Leteli sme cez tip travel a cestovna kancelaria ti nepomoze. Tip travel nas ignoroval. Takze nakoniec sme kontaktovali firmu vašenaroky a vybojovali sme 500 eur za dve osoby ale z tohoo idu peercenta tej spolocnosti. Ti co bojovali na vlastnu päst nemaju nic. Oni si vzdy najdu nieco. Podla zakona sme mali dostat po 600 eur ale ani pravnici stym nic neurobili. Aj ked ti dali obcerstvenie aj napriek tomu mozes poziadat o kompenzaciu. Ale bude to tvrdy boj

tenerifka
19. sep 2018

@bsp39 Ano mam, ale nie na Sk. Let meskal 2 h., a nestihli sme nasledny pripoj, takze sme stvrdli na letisku na Blizkom vychode a do ciela sme prileteli o 5 hodin neskor. Samozrejme ze sme mali k dispozicii jedlo aj pitie, ale to je ich povinnost. Po navrate som poslala do leteckej spolocnosti reklamaciu, vykrucali sa ako sa dalo, ale tu istu reklamaciu som poslala aj do Asociacie leteckej prepravy(zaoberaju sa takymito reklamaciami), trvalo to od odoslania asi 2 mesiace a zrazu bola letecka spolocnost ochotna pristupit na mimosudne odskodne 600 eur/na osobu, bola to cesta viac ako 1500km. Takze treba sa nedat a bojovat za nase prava

z1984
19. sep 2018

@tenerifka tak to si dost dobre dopadla

bsp39
autor
19. sep 2018

Dievčatá, ďakujem za odpovede. Aj my sme išli cez Tip travel a lietadlo bolo českej spoločnosti Travel service. Už sme s nimi leteli viackrát, ale toto sa stalo prvýkrát. Informovali nás, že lietadlo má technickú poruchu a dali nám vodu a bagetu. Aj by sme to stihli pod 3 hodiny, kedy nemá cestujúci nárok na odškodné, ale už keď sme sedeli v lietadle tak zahlásili, že dvaja cestujúci boli vylúčení z prepravy kvôli alkoholu a teraz v batožinovom priestore hľadajú ich kufre. To mňa ale nemusí zaujímať, toto nie je pre mňa dôvod na ďalšiu polhodinu zdržania. Posuniem to firme, ktorú uvádza vyššie
@z1984

halci
19. sep 2018

Nam meskal pred rokom let z Grecka do BA vyse 4 hodin. odskodne ani obcerstvenie sme nedostali. Bolo to kvôli pocasiu, lietadlo muselo cakat kym sa rozplynie hmla. Ale aj tak to bola sila, najmä na tom letisku s dvomi malymi detmi..

kiwi3
19. sep 2018

vodu a bagetu davaju aj normalne. ak dokazu, ze to bolo naozaj kvoli alkoholu, tak s tym asi nic nespravis. nam zrusili let kvoli krachu spolocnosti a odskodneho som sa nikdy nedockala. a to sme mali kopec stresu a dalsich vydavkov

tenerifka
19. sep 2018

My sme dostali v Madride poukazku 15eur/osoba do Mc Donaldu(ten (to 2h.meskanie), a na Blizkom vychode 2 x jedlo v bufetovej restauracii, vodu samozrejme neobmedzene

tenerifka
19. sep 2018

To je proste tak, vela ludi nad tym mavne rukou, ale staci urobit par fotokopii, napisat reklamaciu a poslat to na spravne miesta, letecke spolocnosti za meskania same od seba nic nevyplacaju, ale ked to poslete tym spravnych instituciam(na Sk je to SOI), tak vam urcite reklamaciu uznaju

bendy7
19. sep 2018

Ahoj, my sme mali meškanie 8 hodín na Rodos. Keď sme sa vrátili, napísala som rovno reklamáciu na leteckú spoločnosť. Travel servise. Odškodné nám ponúkli 100eur na osobu. Dá sa to riešiť aj cez spol APRA. Berú za to nejaké percenta. Určite sa nedajú odbiť.

kiwi3
19. sep 2018

@tenerifka neviem, ci je to celkom pravda. kolega dostal rovno na letisku kreditku s odskodnym. zalezi ale od konkrentnej spolocnosti. travel service zrovna bohvieco nie je, to uz vidim podla tych obschnutych bagiet, bordelu v lietadle atd. su to zgrlosi

taami
19. sep 2018

@bsp39
Zbytočne prídeš o percenta. Podaj reklamáciu v leteckej spoločnosti. Ja som už 2x dostala kompenzáciu 600/osoba.

terka_123
19. sep 2018

Treba vyplnit oficialne tlacivo EU (dostupne aj v slovencine, ale ak ide o zahranicnu spolocnost - vypln v anglictine - zrkadlovo vies potovnat slovenske a anglicke tlacivo, cize stacia zaklady AJ...podpis, naskenuj), toto zaslat danej leteckej spolocnosti. Do textu emailu by som sa odvolala na oficialne nariadenie EU a uviedla svoje prava a narok na odskodne, plus rovno napis svoje cislo uctu kam ti maju zaslat peniaze (s tym, ze ziadas!!! odskodne). Ak sa ti do 30 dni neozvu, skusila by som ich este kontaktovat...pokial ani tak nic, az potom sa obrat na nejaku spolocnost co to vybavi za teba. Nam zrusili pred rokom let z Madridu (Eurowings) a napisali sme im takto email, zaslali oficialne tlacivo EU, odvolali sa na nariadenie a rovno tam hodili svoje cislo uctu. Ked nereagovali, napisala som dalsi email kde som ich upozornila, ze ked moja ziadost nebude vybavena, obratim sa na pravnika. Peniazky nam poslali 🙂 hentie firmy neurobia nic ine ako ty a zoberu si poplatok (tusim pri 400 eurach beru 100 eur pre seba)...mas tusim az 2 roky na to, aby si ziadala odskodne (to si vsak prever a nastuduj, nepamatam presne), cize ti to nehori tak, aby si hned oslovila firmu co to vybavi za teba. Zalezi od toho aky bol dovod meskania (kvoli pocasiu nemas narok), dalej cas meskania (myslim, ze az nad 3 hodiny je narok) a vzdialenost letu...toto si prestuduj na stranke, ktoru ti posielam (tam je niekde aj ten formular - ten zasli urcite, bez neho to nejde)...ak si nebudes ista ci mas narok, posli ziadost ajtak (max. ti ju zamietnu).

https://europa.eu/youreurope/citizens/travel/pa...

bsp39
autor
19. sep 2018

@terka_123 Vďaka ti za dobré rady. Urobím to tak, ako mi radíš. Meškali sme nad 3 hod. a podľa vzdialenosti je to na 400 e. Lenže to nie je renomovaná letecká spoločnosť , takže neviem, ako pochodím. Za pokus to však stojí. Ak nepochodím sama, oslovím firmu.

bsp39
autor
19. sep 2018

@kiwi3 Pol hodinu hľadali batožinu tým opilcom, preto sa 2,5 hodinové meškanie pretiahlo cez 3 hod. To, že sa niekto opije nie je dôvod, aby ostatným nepriznali odškodné. Nech si potom letecká spoločnosť vymáha to, čo vyplatí na odškodnom cestujúcim od tých opilcov. Či?

fokuska
19. sep 2018

@bsp39 Tie kompenzacie neplatia vzdy, co ja viem, tak ak je dovodom pocasie alebo technicka porucha, tak to letecka spolocnost nemoze ovplyvnit, cize ani nevyplati odskodne.

terka_123
19. sep 2018

@bsp39 neviem naozaj ako je to v takomto pripade, ci mate narok na odskodne (lebo viem, ze napr. pri strajku zamestnancov nemas narok na odskodne). Kazdopadne, posli ziadost s tlacivom a uvidis. Eurowings je tiez nizkonakladovka. Nechali nas 7 hodin na letisku bez jedinej informacie,
bez poskytnutia jedla, vody na studenej spinavej zemi..dovod meskania nevieme dodnes. Potom nam dali sice nahradny let na dalsi den a ubytko, ale po 7 hodinach stresu. Vyzeralo to biedne, kedze nam na email prisla len stroha automaticka odpoved, nas let nebol na ich stranke vobec zaradeny medzi meskajucimi ani zrusenymi (mali stranku, kde si si mohla pozriet ci mas narok na odskodne - nas let tam vobec nebol uvedeny)...na ziadost neodpovedali dost dlho, ale nakoniec sme sa po vyse mesiaci dockali emailu, ze prachy posielaju a do 2 tyzdnov nato mi cinklo 400 eur. Keby som to nechala vymahat nejaku spolocnost, ta by tiez istotne postupovala rovnako (oficialne tlacivo), cakala aspon 30 dni a ak by sa nedockala pozitivnej odpovede, az potom by pristupili k pravnym krokom. A dostala by som o 100 eur menej (ba neviem ci nahodou neberu aj viac). Preto to skus najprv sama a ak nic, stale mas cas sa o nejaky mesiac obratit na firmu co to z nich vytlcie. Drzim palce, daj vediet ako to dopadlo.

Inak na jednej stranke citam:
Dôležité je spomenúť aj to, že podľa európskej legislatívy zaniká nárok na kompenzáciu až po 3 rokoch, v Británii dokonca po 6 rokoch. Uplatnite teda svoje právo aj spätne!

lenkaam_1
19. sep 2018

To bol charter?

lucia262
19. sep 2018

@bsp39 nam sa stalo, domov sme prisli o 4 dni neskor, dvakrat nas nahnali na letisko a cakali sme tam niekolko hodin, jednalo sa o eurowings a okrem nahradneho ubytovania so stravou nam a aj ineho lietadla sme dostali odskodne na hlavu 600 €

bsp39
autor
19. sep 2018

@lenkaam_1 Áno, bol. Prečo?

lenkaam_1
19. sep 2018

Ja mam osobnu skusenost ziadnej firme by som to nedala "vymahat".
Jednoducho napis do leteckej spolocnosti zr dna blaa blaaa o takej hodine na trase cislo letenky(booking nb.)meno vsetko ste prisli do cielovej destinacie o tplko a tolko pritom ETA bol k tolkej a tolkej hodine.
Ze si sa na letisku informovala na dovod a bol nim banda opilcov...
Budu sa krutit a pravdepodobne ta odbiju nejakou super zlavou alebo niecim podobnym...tak im skopiruj tie prava a ze podla zakona mas na to narok takze ich ziadas o vyplatrnie podla eu legislativy....
Ja som mala celkovo kompenzaciu 3x vzdy s british airways a vzdy sa snazili vykrutit...raz mi dokonca odpisali nech im skopirujem link kde som nasla info lebo oni o tom este nepoculi 🤣🤣🤣

lenkaam_1
19. sep 2018

@bsp39 nie som si celkom ista ci sa to vztahuje aj na charter lety..

bsp39
autor
19. sep 2018

@fokuska Práve čítam pokyny. Pri obyčajnej technickej poruche nárok je, len pri napr. výrobnej vade, nie.

terka_123
19. sep 2018

@lenkaam_1 preco by nemalo? Podla mna ked je raz zakon, plati pre vsetkych...

bsp39
autor
19. sep 2018

@lenkaam_1 nikde som sa nedočítala, aby sa lety rozlišovali

terka_123
19. sep 2018

@lucia262 tiez Eurowings? S nami jednali ako s dobytkom, doslova...a veru letenka nebola nijak lacna.

bsp39
autor
19. sep 2018

@stanik_67 Tiež som si myslela, že pôjdem na to cez cestovku. Ale hneď som od tej myšlienky upustila, veď nejaké pracovníčky v cestovke na tom iste nemajú žiaden záujem.

lucia262
19. sep 2018

@terka_123 nam sa to stalo pred 2 rokmi, vtedy mali strajk a veru dobre sa strajkovalo posadke v Dominikanskej republike na plazi ako v Nemecku v zime. Pre nas to bola velmi zla skusenost, kedze sme 2 dni po sebe cakali vyse pol dna na letisku bez informacii a skoncilo to vzburov cestujucich, kedy sme spolocnost peticiou donutili ine lietadlo a aj nam poslali z Thomson fly, na letisku v Koline uz nas cakali s obcerstvenim a papiermi na odskodne, do 2 tyzdnov sme mali prachy na ucte

bsp39
autor
19. sep 2018

@lenkaam_1 prikladala si nejaké fotografie, alebo potvrdenia? Kdesi som sa dočítala, že je potrebné potvrdenie od letiska o meškaní. Ja mám len odfotenú "odletovú" tabuľu, kde je uvedené 2,5 hod, meškanie a "príletovú" tabuľu na letisku v Antalyi, kde je uvedený čas nášho príletu. Veď let. spoločnosť to aj tak poprieť nemôže.