Máte čerstvé skúsenosti s Tailwind airlines?

raszuz
13. júl 2019

Ahojte, v auguste letíme na Cyprus. Bude to s medzipristátim v Turecku. Čo beriem, ale čo ma desí, je pre mňa neznáma letecká spoločnosť Tailwind.
Recenzie na nete mám prelúskané (no ...).
Je tu niekto, kto má ešte čerstvé skúsenosti s touto spoločnosťou? Ďakujem.

janne318
20. júl 2019

@raszuz Ahoj. Tailwind prevádzkuje chartrové lety, možno preto je menej známa. Určite ale nemusíš mať obavy. Povedala by som, že z chartrov je to ten vyšší štandard. Vo flotile majú pokiaľ viem len B737, nie síce najnovšie, ale technicky určite v poriadku. Neviem, čo presne Ťa zaujíma - skús byť konkrétnejšia a možno budem vedieť byť nápomocná. ☺

raszuz
autor
21. júl 2019

@janne318 Ďakujem za odpoveď, no určité obavy sú, presne, že technický stav, pretože, ak sa niekto v recenzii sťažuje na ošúchané sedačky, a to, že dostane alebo nedostane bagetu mi môže byť ukradnuté, pre mňa je prvoradé doletieť v poriadku.

janne318
21. júl 2019

@raszuz za málo, rado sa stalo. ☺ Pre technický stav lietadiel nie je rozhodujúce, aké aerolinky ich prevádzkujú. Je to prísne legislatívna záležitosť, spadajúca pod kontrolnú kompetenciu leteckého úradu tej krajiny, pod ktorej imatrikulačkou je lietadlo registrované. Pokiaľ by nebola na lietadle dodržaná predpísaná údržba, stratilo by letovú spôsobilosť - a pokiaľ by sa tento fakt zistil námatkovou kontrolou, prevádzkovateľ lietadla by sa navyše nevyhol mastnej pokute. Určite je všetkým jasné, že uzemnenie jedného z piatich lietadiel + štipľavá sankcia k tomu by pre aerolinky znamenala neporovnateľne vyššie finančné straty, než sú náklady na riadnu údržbu lietadla (dovolím si tvrdiť, že v prípade tak malých leteckých dopravcov, akými sú Tailwind, by to bola otázka priam likvidačná). Navyše, takéto aerolinky majú jety buď v prenájme alebo na leasing - pričom ani prenajímateľ, ani leasingovka a ani poisťovňa by prúsery tohto druhu netolaeovala. Takže áno... v lietadle sú možno ošúchané sedačky a cestujúci nemá na výber menu 5 jedál - pretože práve na tomto sa dá šetriť. Na technickej údržbe nie. 😉

raszuz
autor
21. júl 2019

@janne318 som sa trochu ukľudnila ... a nechápem niektorých cestovateľov, veď keksík, bagetku, vodu si môžu pribaliť do príručky.

janne318
21. júl 2019

@raszuz V obmedzenom množstve áno. Vodu na väčšine európskych letísk len do 100ml.

janne318
21. júl 2019

@janne318 Pitie si môžeš potom zakúpiť v bezcolnej zóne bez obmedzenia.

raszuz
autor
21. júl 2019

@janne318 aj minulý rok sme to riešili, že sme si po kontrole kúpili do lietadla vodu, rozdávali síce džúsiky, ale ako poznám svoje deti a nesklamali, v tesnom závese po džúsiku a horalke, chceli čistú vodu 😄

raszuz
autor
22. júl 2019

@janne318 inak myslím, že aj tu by si bola celkom nápomocná https://www.modrykonik.sk/group/8892/
a klobúk dole pred tebou za prácu, čo robíš, a ešte si aj ochotná fundovane zodpovedať otázky. Ďakujem

janne318
22. júl 2019

@raszuz Ďakujem veľmi pekne, veľmi si to vážim. 😘 Dosť info je ešte v jednej diskusii, keď ju nájdem, pošlem link. 😉

janne318
22. júl 2019

Našla som. Pod mojím starým nickom jenny318 je tam od strany 2 toho pomerne dosť. 😉
https://www.modrykonik.sk/forum/dovolenka-v-zahranici/ako-sa-zbavit-panickeho-strachu-z-lietania-2/

ankare
22. júl 2019

Kľudne sa pýtaj v skupine Cestujeme lietadlom

fokuska
22. júl 2019

@raszuz Ja len k tomu ze nechapes niektorych cestovatelov, ved vodu a keksik si mozes kupit na letisku.
Recenzie na hoteli, letecke spolocnosti a pod. pisu rozni ludia. Su taki, co su maximlane spokojni s nizkonakladovkami, lebo prioritou im je cena a maju radi "dobrodruzstvo" a su nenarocni. Ini su zvyknuti na isty standard, maju naroky na pohodlie a svoj komfor, ocakavaju nejake sluzby, zalezi im na detailoch. Ine veci si zas bude vsimat rodina s malinkymi detmi, ine naroky ma business cestujuci, atd atd atd.

Kazdy ma ine priority, ine ocakavania a teda aj recenzie su roznorode ;)

raszuz
autor
22. júl 2019

@ankare tam som sa pytala a odpovede ziadne 😉

raszuz
autor
22. júl 2019

@fokuska ako pre mňa, čo mám strach z lietania, tá bageta podstatná fakt nie je, ako sa poznám, tak prvú štvrť hodinu budem čumieť na kartičku, čo robiť, "kdyby něco", muž sa bude na mne rehotať a deti budú mať na háku 😉.

fokuska
22. júl 2019

@raszuz Jasne, ved preto pisem, ze kazdy oceni a upriamuje svoju pozornost na nieco ine 🙂
Su aj taki, ktori skritizuju, ze v bagete mali o jeden platok syra menej ako minule a pod. :D ludia su rozni :D

raszuz
autor
Autor odpoveď zmazal
Zobraz
raszuz
autor
7. aug 2019

#tailwind
Čerstvé skúsenosti, zo včera a verím, že tak fajn to prebehne aj o týždeň pri návrate domov.
Let úplne v pohode, moje obavy sa veľmi rýchlo rozplynuli, v Antalyi medzipristátie cca. 50 minút, potom sme leteli ešte zhruba 35 minút na Ercan
Lietadlo staršie, kožené sedačky, ale dalo sa a celkom poriadok, ale to je aj o ľuďoch, či sa správajú normálne alebo ako prasiatka.
Letušky v pohode, milé usmievavé. Či na trase BA - Antalya, alebo po výmene v Antalyi.
"Poučená" z recenzií som po kontrole nakúpila vodu a nejaké jedlo pre deti. Ale nevadí, lebo rozdávali syrovú bagetku, ktorú deti nechceli jesť, nechutila im. Počas letu rozdávali kávu, kolu, vodu, džús, kto, čo chcel. Rozlievali do plastových pohárikov. Na trase Antalya - Ercan počas tých 35 minút ponúkali ešte vodu.
Verím, že let naspäť prebehne tiež bez komplikácií, aj tú bagetku oželiem 😉.
Pozdravujem z Cypru.

janne318
7. aug 2019

@raszuz to je super, že ste to takto v pohode zvládli. ☺😉 Ano, je to taký chartrový štandard. Užite si príjemný dovolenkový pobyt, nech Vám výjde pobyt i relax podľa Vašich predstáv. Želám príjemný spiatočný let - nech Vám počasie i ATC praje. 😂 (pre ozrejmenie: letné búrky, turbulentné počasie, a k tomu sezónny "chaos" na oblohe aj na letiskách zvykne spôsobiť nejaký ten delay - tak snáď sa Vás to minie a všetko bude ok. 😉☺)

matinka881
8. aug 2019

Aj my sa chystáme 29.8.2019...prvýkrat, 2 deti... Podobne pocity.. Ale po prečítaní príspevkov troska strach odpadol. 😊