Vlhká stena v dome

zoobaby
1. mar 2023

Ahojte. Máme v dome mokrú stenu. Poznáte nejakú firmu ktorá vie zistiť príčinu vlhnutia steny? Ja som raz našla nejakých odborníkov, ktorí prídu na obhliadku a vedia zistiť presne príčinu a miesto kade to vlhne alebo zateká. Ale neviem aká to bola firma a neviem to už nájsť. Máte skúsenosti? Poznáte takú firmu? Ďakujem

lubka261
1. mar 2023

to ti vie v podstate zistit akakolvek stavebna firma, aspon tie s ktorymi sme teraz riesili veci okolo stavby tak ked sme sa s majstrami bavili o ich robote aj toto riesili casto... inak vacsinou ide problem zdola (ak nemate problem so strechou), teda od zakladov, tahaju vlhkost, treba zistit ci mate odizolovane zaklady, podrezany dom atd..

jarka_black
5. mar 2023

@zoobaby Ja to robím.

jarka_black
Odpoveď bola odstránená
Zobraz
mamula20
Odpoveď bola odstránená
Zobraz
jarka_black
5. mar 2023

@mamula20 Aké vetračky? Ak je zateplenie kontaktné = celoplošne nalepené, žiadne vetračky nepomôžu, iba čo si tepelný most urobíte. A ak je zateplenie "na buchty" čiže podeň podfukuje, má menšiu účinnosť.
Menili ste aj okná?
Vlhne vám sokel alebo roh hore? Treba nájsť najprv príčinu.
Ja idem dat strhnúť XPS na sokli bytovky a osadiť nopovu fóliu, ktorú firma nedala... na dom bez hydroizolacie... plus iné veci treba urobit...
Tým chcem povedať, že je to individuálne. Najprv treba zistiť príčinu a potom robiť opatrenie.

mamula20
Odpoveď bola odstránená
Zobraz
mamula20
Odpoveď bola odstránená
Zobraz
jarka_black
6. mar 2023

@mamula20 Vetracie mriežky do fasády myslíte? To je blbosť. Treba vetrať miestnosti. Niekoľkokrát za deň.
Ak ste zmenšovali okno, záleží, aký material ste použili. Možno je okolo okná tepelný most.
Skúste sa najprv riadit odporúčaniami v tej príručke. Ak to nebude stačiť, až potom robiť stavebné zásahy. Ale opodstatnené, na základe prepočtov a meraní.

jarka_black
6. mar 2023

@mamula20 ak vlhnu rohy, mozno len nie sú napojené tepelne izolácie na seba