Dobrý deň, v roku 2020 sme s partnerom podpísali zmluvu v prenájme na rok. V zime sa vyskytli problémy s plesňou tak sme kontaktovali majiteľku bytu, nakoniec sme to museli odstrániť my vystriekaním aj keď sľubovala že pošle niekoho kto sa na to pozrie. Tvrdila nám že nikdy nemala s plesňou problém ale keď sme jej o tom volali tak sa nás pýtala veci ktoré by človeka čo s tým neprišiel do styku nenapadli (či sú plesnivé okná a žalúzie). Po vystriekaní pleseň ustúpila, po roku sme predĺžili zmluvu na ďalší rok. Avšak v zime sa opäť začala objavovať pleseň, majiteľke sme to nahlásili, povedala že to bude riešiť ale nijako to neriešila ďalej. Ja som tehotná a s partnerom sme si našli byt ktorý kupujeme (máme už všetko vybavené) a tak sme informovali prenajímateľku že by sme sa radi dohodli na odstúpení od zmluvy. Ona sa okamžite začala ohrádzať advokátom a neviem čím všetkým, že nám nevrátia depozit a podobne. Keď s ňou partner dovolal tak mu prišla sms že s ňou má komunikovať v rámci zmluvy a už mu viac neodpovedala. Tak sme jej poslali email kde sme jej to oznámili, že by sme chceli odstúpiť od zmluvy dokonca sme jej poslali návrh o ukončení zmluvy, na tento email nereagovala, zámerne ho ignorovala. Tak sme jej poslali následne ďalší email aby vyriešila problém s plesňou v byte pretože mne to naozaj nerobí dobre a na ten email reagovala že sme sa nesťažovali a tento problém bol vyriešený k našej spokojnosti. Prosím neviete mi poradiť ako máme ďalej pokračovať a jednať s ňou? Pretože ako sa zdá komunikácia s ňou zamrzla v momente ako zistila že chceme ísť preč.
V pondelok konci február, tak rýchlo napísať list (poslať tak aby tam bola februárová pečiatka z posty) a aj mail aby Vám výpoveď mohla plynúť od 1.3.
Byt ste si prenajímali cez realitku? Lebo ak áno, kontaktivala by som aj realitku
A pani majiteľka by som napísala, že dám na ňu všade negatívne recenzie
no ak to chcete riešiť bez výpovednej doby tak máte všetko písomne a zdokumentované? teda sťažnosť že v byte je pleseň + fotky? + ak ste to vystriekavali doklady o tom? žiadali ste o preplatenie nákladov s vystriekaním? ak nie smola....terza jedine poslať písomnú sťažnosť a žiadať nápravu, v opačnom prípade že si to poriešite na vlastné náklady a budete od nej žiadať preplatenie nákladov spojených s daným problémom a samozrejme dať výpovednú dobu z nájmu....čiže písomne jej poslať oficiálnu sťažnosť že opätovne riešite pleseň v byte a aby to urýchlene napravila, môžete doložiť aj správu od lekára že ako budúcej mamičke vám neodporúča bývať v byte kde je pleseň) , doložiť fotodokumentáciu plesne.....ak to do cca mesiaca nevyrieši , napísať jej približné náklady (započítajte tam aj robotu) a že to dáte urobiť teda sami ale súdne od nej budete vymáhať preplatenie nákladov....samozrejme súbežne dajte aj výpoveď z nájmu.....
posledny mesiac by som nezaplatila, ale oznamila by som to majitelke ze v ramci depozitu si odbyvam ten jeden mesiac v ramci vypovednej, cize dalsi najom by uz pani nedostala. Ked sa vam bude vyhrazat ze vas vyhodi tak, vyhodit vas nemoze lebo si tehotna = ochrana rodiny.
@barborachors Prenajimatelka to moze dat na sud a v konecnom dosledku prenajmcovia budu musiet uhradit dlznu ciastku.
No a nemôžete za tú pleseň aj vy nesprávnym vetraním? Napr. Ale to teda majiteľku neospravedlňuje...
@dragonn máte výpovednú dobu. Podajte výpoveď z nájmu a hotovo. Urobte to do konca februára, aby vám výpoveď plynula od marca (pošlite mail aj poštou). Pri odovzdávaní bytu si urobte fotky, aby ste mali zdokumentované, že byt je v poriadku, ak by nechcela vrátiť depozit. Pokiaľ nepríde k odovzdávaniu bytu, urobte ich a pokiaľ nevráti depozit, vymáhajte to oficiálnou cestou. A do budúcna ponaučenie nepredĺžiť zmluvu s niekým, kto už prejavil nezáujem riešiť problém.