Akú zapekaciu misu odporúčate?

24. jan 2024

Som začínajúca kuchárka v domácnosti. Chcem si kúpiť zapekaciu misu (najčastejšie budem varit asi zapekané cestoviny a podobne recepty). Je niečo na čo si treba dávať pozor či je to úplne jedno pri výbere ? Kľudne pošlite aj fotky ak máte nejakú ozaj dobru.

Niektoré maju aj “vrchak”. Kúpiť radšej takú?

Nevysmejte ma, aj mne to pride smiešne keď to pisem ale ozaj som laik 😄😄😁

lelelienka
25. jan 2024

Zapekane/pecene veci ako ryby, francuzske zemiaky, zemlovka, cestoviny, niektore kolace…robim v mise z jenskeho skla (ma aj vrchnak) alebo glazovanej keramickej. Specialne ta sklena je super, rokmi overena klasika.

andreatytler
25. jan 2024

Vrchnak moze byt prakticky. Ja nemam a pouzivam alobal.
Najdolezitejsie je asi vybrat dobru velkost. Tak si rozmysli ze kolko porcii asi tak budes bezne robit a podla toho kup velkost. Na velke porcie sa mi velmi paci tento pekac z Ikea. Zapekacia misa takychto rozmerov by bola prilis tazka.
https://www.ikea.com/sk/sk/p/koncis-plech-na-pe...

dori2
25. jan 2024

ja odporucam urcite liatinu. od chleba cez maso po cestoviny v tom vsetko spravis. mam dve, tato je mensia- vyuzivam castejsie ;) https://www.lidl.sk/p/ernesto-liatinovy-hrniec-...

vkatush
25. jan 2024

Druhý laik sa hlási 😂
Ale čo mám odskúšané (a hlavne od mamky a babky odkukané) tak tá sklenená misa z Janského/Jenskeho skla aj s vrchnákom, to sa používa často. A potom klasický pekáč, tiež aj vrchnák.
Pozor aj na veľkosť. Svokra dostala jeden pekáč, ale je tak veľký, že ho nedá do rúry. A tiež aby nebol pekáč príliš ťažký (aj keď tie kvalitné sú ťažšie).

Záleží či varíš len pre seba, max pre 2 ľudí alebo pre viacero. My sme armáda, takže my ich máme väčšie a viacero.

jasminet
25. jan 2024

za mna keramicka zapekacia misa, mam rozne velkosti, hlbky

adrianap83
25. jan 2024