Ahojte, nemáte náhodou vedomosť, ako sú na tom staršie autá (15-20r.) z pohľadu bezpečnosti dieťaťa pri jazde v autosedačke? Len zo zaujímavosti sa pýtam a neviem sama, čo si mám myslieť. Ďakujem
@germa štatistiku neviem, ale takmer 12 rokov vozíme dieťa v aute 20- ročnom a viac ako 30-ročnom a bez akýchkoľvek problémov. Závisí aj od šoféra a veľmi.
Takto autá nemajú Isofix, česť výnimkám.tie oká na uchytenie sedacky. Čiže sedačka je uchytena pasom auta. Vajicka,a sedacky do 25 kg majú zvyčajne popruhy,a sú držané na sedadle pasom auta. Vyssie sedacky uz sa dieťa púta pasom , cize ked ide šofér sám môže sa stať pri brzdení ze sedacka putuje po aute.
Mám 17 ročne auto a je bezpečné autoseda ja drží pevne nie je šanca že by sa posunula a má aj Isofix my sme ho nepoužívali
Zaujimave ze crashtesty vyhodnocuju odolnost materialov, konstrukcie a pod. pri narazoch a nikde neberu do uvahy vodica auta 🤦♀️🤦♀️🤦♀️
Bezpecnost auta a sedacky sa urcuje podla tychto objektivnych kriterii ked uz nehoda nastane - aka skoda na zdravi (zivote) nastane.
Vek auta a kvalita sedacky nema vplyv na pravdepodobnost nehody.
@nafka0483 schopný a dobrý šofér dokáže predvídať a nehode častokrát zabrániť
@kacena4 dovolím si nesúhlasiť, nie sme na cestách sami... a môžem byť akokoľvek dobrý, pozorný a zodpovedný vodič, ak v zákrute stretnem napitého kamionistu, ktorý ide v protismere... včera sa nejaký pako potreboval pred tunelom otočiť do protismeru, lebo mu bolo dlho čakať... našťastie si to odniesli len plechy...
@mariejenka tie sedačky sa musia voziť pripútané pásom auta aj keď sú prázdne, v každom manuálne by to malo byť uvedené
@zuzanockamt Ano ale to nema nic spolocne s tym ake bezpecne je auto. Vyhodnocuje sa to podla toho co to auto vydrzi a ako cloveka ochrani ked uz k nehode dojde.
Jasne ze je bezpecne byt v trabante ak nehavarujes akp v najnovsom mercedese do ktoreho celne narazi dodavka.
Ale porovnavat treba celny naraz dodavky v trabante a mercedese - leb vtedy je to objektivne porovnanie.
Odporúčam trochu viac špecifikovať tú skupinu áut, pretože podľa mňa je veľký rozdiel či je to 20 ročný Renault / Mercedes / Honda / AUDI / Hyundai / Fiat...
Každá značka prešla za tie roky vývojom a niektoré k lepšiemu, iné nie.
@angel993 áno, ale kto to tak robí? Z 10 ľudí,co ma takto, to neurobí 9,5 a to niesom skepticka.
@mariejenka keďže mám "dynamický" štýl jazdy, tak som vždy po vybratí dieťaťa pripútala sedačku... ale ja si aj laptop musím dávať dole zozadu pod sedadlo vodiča, lebo inak by lietal, keď opúšťam križovatku...
@tanyan 😂 dynamický je super opis👍
No išlo mi o to, či je dieťa v rovnakej sedačke lepšie chránené pri nehode napr. v 20r Honde a v novej. Neriešim šoféra. Jasné, že bezpečná certifikovaná autosedačka je základ. Zaujíma ma to kvôli autám, či tie staré autá mali napr. aj bočné airbagy, odolnosť materiálov pri nehode a tak.. Že či radšej investovať a kúpiť novšie auto kvôli bezpečnosti detí, alebo vôbec netreba.
@germa staré autá bočné airbagy nemajú, len vpredu alebo vôbec ...pri 30-ročnom nemáme žiadne
@mariejenka my sme mali stale starsie auta a co viem, Isofixy mali, ale nepouzivali sme ich, lebo sme mali sedacky bez neho, ale pasom to drzalo velmi dobre. Teraz mame 14 rocne, skoro 15 rocne auto, 7 miestne Chrysler Grand Voyager, ma Isofixy 3 ks, idem najmladsiemu taku autosedacku kupit, ostatne deti budu mat tie, co maju. Najmladsieho, co sa este len narodi, dame do vajicka a dokupim k nemu bazu s isofixom.
Naozaj zalezi na aute, starsie auta urcitych znaciek maju pevne ramy aj ked do nich vrazi nove auto maju len par pokrcenych plechov. Mam starsie auto 14+ a ma aj isofix atd. Co sa tyka bezpecnosti … nemam obavy.
kazde auto je take bezpecne ako jazdi sofer