Znamená hnis na mandliach angínu?

csina
21. sep 2014

4,5 rocna dcerka je 2 tyzdne chora..zacalo to nevinnym soplom a kaslom, na bolest hrdla sa nestazovala, teploty nemala, takze sme liecili najskor doma.. klasika kvapky do nosa, sirup od kaslu, vitaminy...ale kedze ani po tyzdni sa stav nelepsil, zasla som k dr., pozrela hrdlo, popocuvala.. vraj hrdlo cervene, mame kloktat salviu, nasadit Preventan a vitaminy.. antb sme nedostali, co ma najskor potesilo, ale teraz neviem, ci sa nam len zbytocne nepredlzuje liecba, lebo vcera som aj volnym okom laika videla, ze ma na mandlicke hnis.. teraz neviem, ci cakat do stredy na kontrolu, ci ist zajtra, hoci sme boli v piatok... znamena to, ze to bude angina? dostaneme sa z toho aj bez antb? ake mate skusenosti?

bonaqa2013
22. sep 2014

A čo teplota? Odmeraj. Viem, že na hrdlo pomáha kloktanie soľným roztokom, ale pre dieťa to može byť hnusné.

helencek
Autor odpoveď zmazal
Zobraz
prasiatko30
22. sep 2014

Ak ma uz na mandliach hnisave loziska tak to uz vacsinou je bakterialne a dieta by potrebovalo atb - je tiez pravda ze niektori mudr hovoria ze pokial to nie je streptokok tak ani tam by sa nemali davat - v podstate je najidealnejsie urobit vyter na rychle zistenie streptokoka a podla toho nasadit atb - vysledok je do 2-3h - ale nie kazdy dr a ani kazde laboratorium robi toto vysetrenie a obycajne pri vyskyte hnisavych lozisk sa automaticky podavaju atb

dollynkaa
22. sep 2014

@csina ja mam hnis na mandlach stale. Nie len pri angine. Pri angine mam cervene aj hrdlo

d_anica
22. sep 2014

Keby mal hnis na mandliach, tak by som šla. Nie som fanúšik atb. ale na toto už budú zrejme potrebné. Sama som mala streptokoka a hnisavú angínu pred pár rokmi a neželám to ani nepriateľovi ☹
@csina

csina
autor
22. sep 2014

@prasiatko30 ale vyter robili v piatok a vysledok bude najskor v stredu... takze cakat na ten vysledok a podla toho sa zariadit?
@dollynkaa preco stale? co ti to sposobuje?