Ahojte, synovi bola diagnostikovana. Co sa týka integrácie a odporúčaní, myslím, že zavedenie do praxe nereálne. Bola som.uz aj v škole,.akurát som hovorila s triednou a teda, povedala mi, že ak ho oficiálne zaeviduju ako žiaka s poruchami učenia, bude sa to s nim vliect celý jeho študijný život. Vraj v 9 môže.mat problém kvôli tomu s prijatím na určitú strednú školu. Je to naozaj tak? Kto už má dieťa na strednej a riešil prijímačky už dieťaťa s poruchou? Ďakujem
Be inyergracie bude demotivovany zaskatulkovany lajdak a stvorkar.. pani icitelka bude.mat s nim viac prace a pre skolu je to viac papierovaciek..preco si robit robotu navyse..nedaj sa chod cppp daj mu spravit vsetky posudky nech vypracuju kompletnu spravu s nou nasledne ziadaj o integraciu a podla.odporucani psychologicky mozno aj o asistenta..poslat to doporucene priamo riaditelstvu.na integrovane deti ma skola dotaciu a musia sa im specialne venovat.uprava znamkovania viac casu na testy pouzivanie specialnych pomocok..
Mozo pani riaditelke krivdim, ale s integraciou ma skola "viac roboty", takze niektore skoly sa jej snazia vyhnut. V kazdom pripade, kazdy ziak ma pravo aby mu bola venovana pozornost do tej miery aby raz bol schopny zaradit sa d bezneho zivota. Uloha rodicov je za jeho potreby bojovat, nedat sa odradit takymito recami.
Prax je asi taká, že si ten rozdiel ani veľmi nevšimneš.
Ja som si uplatnila integráciu len jeden rok na SŠ.
Rozdiel bol len v tom, že na diktáte som dostala doplňovačku.Na matematike som odmietla tabuľky so vzorcami pretože vzorce som vedela.
Nikto dieťaťu nevenuje viac času, ani viac vysvetľovania.
Napriek integrácií som reprezentovala školu a jediný môj problém je písanie (vynechám občas písmená, dĺžne, zamieňajú sa mi písmená atď...
i/y je skôr neznalosť a som rada ak ma niekto opraví)
A pri počtoch potrebujem viac času napríklad.Nedokážem niekedy rátať z hlavy.Ostatné veci sú skôr o poriadnom vysvetlení a súvislostiach.
Keď som bola integrovaná tak pani učiteľka pred celou triedou povedala: Na to, že si integrovaná vieš veľmi pekne a rýchlo čítať.
Odvtedy som pochopila, že ma majú asi za menej inteligentnú.
Moj syn má dysgrafiu,dyslexiu a ADHD a chodí do gymnázia. Prijímacie skúšky urobil najlepšie z triedy.
Od 2 r ZŠ je integrovaný.Teraz bol na vyšetrení u špecialnej pedagogičkyvaj ,psychologičky lebo potrebuje nové výsledky kôli maturite . A výsledok je že kludne môže maturovať normálne.
vôbec to nie je pravda že bude mať problém na strednú školu ísť. každá stredná škola vôbec bema problémov, príjme ziaka, ak to zrovna nie je umelecká škola ak má problém s jednou motorikou. môj syn ma dyslexiu dysgrafiu dysortografiou a dostal sa bez problémov na strednú školu a študuje na vysokej. je to o schopnosti dieťaťa nie len o tom aku má jemnu motoriku. podaj žiadosť o podporného opatrenia
Nebude sa to s nim vliecť celý život, nie je pravda ohľadom strednej školy. Integrácia ako pojem už neexistuje, sú podporné opatrenia, ktoré môže uplatniť úplne každý žiak (aj bez porúch ucenia). Píšem z pohľadu špeciálneho pedagóga.
Ešte doplním, on nemá problém s matematikou, fyzikou. Tieto predmety sú ôk. Horšie to je s dejepisom, biológiou (je 6tak). Ale, tam ma preto problém, lebo jeho.poznamky sú necitatlene, teda nemá sa z čoho.ucit. Ešte učebnica ale tam nie sú všetky poznamky. On sa učí dobre. Doma sa neučí vôbec. Len to, čo počuje na hodine, to zopakuje. Horšie to je na pisomke..často.si zle prečíta zadanie. Zamni si a tým pádom aj jeho odpoveď nie je správna. Vôbec neviem co robiť. Poznám tých učiteľov a viem, že uplatnenie a pozutie odporúčaní z cpp dodržiavať nebudú. Napríklad, na pisomke by mali zisťovať, či porozumel otázke. To.mi rovno povedali, že.je nereálne, lebo by nepovedali ostatným v triede.
Ja.mam dysgrafiu a dyslexiu bezne som presla na zs neznamkovali sa.mi diktáty nemusela som.na hlas citat ;) zvysok som normalne vsetko.mala ako iné deti ale.zas bolo.to 25r.dozadu🤣🤣🤣 aj strednu som presla v pohode jedine na.maturite som.mala.dlhsi cas ci asi ani to.som.nemala.nepamatam .....takze neriesila by som vsetko zalezi ako sa bude ucit na ale znamky atd prijimacky
@zuzkaa1991 mne povedali, že jediné čo bude mať pri testovaní, primackach atď bude dlhší čas na vypracovanie. Co.on vlastne nepotrebuje
Ani ja som nepotrebovala takze to nie je žiadna vada ak skončí skor odovzda skor ;)
A vyšla mu čisto dysgrafia? Naozaj nič iné? To znamená že ma oslabenú grafomotoriku, veľmi čarbe, nezmestí sa do riadku, a jeho poznámky nemozu slúžiť ako učebný zdroj? Toto sa sa určite riešiť jednoducho aj zo strany školy. To nie, že oni to nebudú dodržiavať, zo zákona musia. Ten chlapec za to nemôže, že z jeho poznámok sa nedá učiť. Ja som na čisto dysgrafiu nikdy neintegrovala, ti učitelia boli dostatočne uvedomelí, že pri žiakoch, ktorí vyslovene čarbú, tak sa nejakým iným spôsobom poskytovali ucebne materiály (príp dali žiakovi inú možnosť si poznámky zaznamenať). To som pracovala aj v škole aj v cpp.
@vladi4444 áno. Tak. Ze tie poznámky nie sú ako učebný vzor. Plus ešte je problém, že zle pochopi otázku. A teda, odpoveď ma správnu ale nula bodov za ňu.
Nechápem, že nebudú dodržiavať nariadenia ci odporúčania. To je co za nezmysel a co za prístup školy a učiteľov? Mali sme takých žiakov. Vypracovali sme pre nich napr. iné písomky, mali mať viac casu. Všetko išlo v pohode. A zo žiaka, ktorý mával 4,5 z angličtiny sa stal jednotkár, to isté napr. z dejepisu, kedy sme mu vynechali roky na písomke. To je od školy bezohladnost, ak by na toto nepristupila. Jednoducho musí. Alebo prelož dieťa na inú školu.
Ahoj,
A povedala ti, že sa môže dostať aj na gympel, keď ho zaintegtuju, ze z trojkara môže byť jednotkar? Ze na strednej integrácia pokračuje?aaj na vysokej. Par rokov dozadu mali na tieto deti ako škola dvojité dotácie ale limitované počty na počet detí. Rodicia presúvali deti na ZŠ, kde ich mohli integrovať. Teraz od septemra, slovo integrácia oficiálne neexistuje, vypracujú dieťaťu individuálny plán, napr.syn mal iba doplnovacky na slovenčine a teraz na strednej ma predmety kde mu nedávajú písať písomky, známky sú len ústne. Daj ho za integrovať, pomôžeš mu