Ak sú tu maminky, ktorých detičky majú práve túto diagnózu, zapojte sa prosím, poraďte. Čo hovoríte na špeciálne škôlky? Aký majú prístup a programy či systém vzdelávania? Prípadne rôzne terapie. Nás to čaká tiež, nech viem, načo sa mám naychystať 🙂 Kedy ste začali? Ako to zvládate? Kedy ste videli pokroky? Ďakujem Vám maminky 🙂
no my už druhý rok chodíme do "normalnej" škôlky a postup je uplne minimálny....ani len v kreslení sme nepostúpili, ani v učení pesničiek či básničiek :/ a vidieť, že sa už očividne aj on sám s tým len trápi, ani doma nie je schopný venovať určitý čas pozornosť mojej snahe ho niečo naučiť :( a myslím si, že je už najvyšší čas niečo spraviť....máme už 4,5 😒
bohuzial je malo normalnych skolok co toleruju taketo deticky...teda aspon u nas v BA, pretoze je strasne vela deti a malo miest v skolkach takze si skolky mozu vyberat koho zoberu
@hexena mne už aj včera bolo do plaču....idem po neho...na skrinke mali pripnute obrázky dievčatka - dokresliť nohy a ruky a vymalovať....a môj Samko iba háky báky ☹ ...ostatné detičky krásne pokreslené, ale čo ma dohnalo k slzám bolo, že všetky detičky dostali sovičku za prácu...a môj nič :/ prišlo mi to tááák ľúto...veď sa aj on snažil...a to je už čo ☹ čakajú nás testy aj psycho aj na motoriku aj reč v špeciálnej škole u nás...ale nie je isté či by mali voľné miesto hneď, takže ak by nemali pokračujeme ďalej v klasickej škôlke len plus "terapie" u logo. a špec.pedagógov....ak by mu to stačilo, tak to tak ponechám, ak nie, tak pojdeme do tej škôlky ....len mňa to už mrzí, dve škôlky sme obmenili a nič :( úúúplné minimum....a to nevravím, aký už býva nervavý :( niekedy sa len ťažko zvláda, keď ho to chytí...tam sa mu proste asi nevenujú, chceš pracovať, tak pracuj, ked nie, tak nie :( ale potrebuje zrejme práve ten extra prístup...mňa to zaujalo tá škôlka aj pre tie ich terapie aj pre ich extra proces učebný a v triede je max 10 detičiek....pravdupovediac som už zúfalá a smutná z toho ☹
@prstek Ahoj, moje dieťa nemá síce ADHD ale máme ADD - teda presne to isté len nám chýba ta hyperaktivita. Môj syn je totalne hypoaktívny. Sme momentálne v druhom ročníku na ZŠ a to že máme takýto problém vieme od stredy kedy sme boli na testoch. Presne ako píšeš stávalo sa mi že mi bolo do plaču, ked chlapec nech sa akokoľvek snažil nedočkal sa žiadnej pochvaly ani jednotky od učitelky. to ked bolo všetko ok alebo sa aspon snažil si ona nevšímala. Ale pokial mal niečo zle tak to bola hned štvroka alebo päťka v žiackej alebo poznámka. Ponižovanie zo strany učitelky pred triedou že všetci stihaju on nie, bolo mi z toho do plaču. Ani v najmenšom nehľadala príčinu že by mu niečo mohlo byť. jednoducho to brala akože je lajdak a nechce sa mu. Po testovaní poslali do školy papier s tým že má poruchu pozornosti a vnímania a potrebuje aby sa mu viac venovalo. učitelku ktorú mal doteraz jednoducho vymenim lebo jej už vobec nedoverujem. nasla som si v zozname skoly že v inej triede je učitelka torá ma špecialnu pedagogiku a teda sa mnu bude veieť venovať. navyše budeme chodiť do poradne aj k spec. pedagogičke ktorá mu bude davať rozne cviky na zvysovanie pozornosti a aby sa sam naučil si pozornosť kontrolovať. Myslím že je dobre že u tvojho dieťatka na to prišli tak skoro, mne nik v školke ani nenaznačil že by mal byt nejaky problem. prvy rocnik sme prešli dosť ťažko a teraz v druhom som už nemala jednoducho na to srdce sa pozerať ako sa maly trápi a ja s nim. určite do žiadnej špec skoly by som ho nedavala je to podla mna cele o pristupe učitelky ako s nim vie pracovať ako aj o pristupe doma o pochvalách a pocite istoty že ho aj ľubime a je pre nás všetkým. Ak toto všetko dieťa má tak verím tomu že to rýchlejšie a ľahšie zvládne.
@nicky07 ja som v podstate tiež sklamaná, lebo ani v prvej ani v druhej škôlke nepristupovali k nemu tak, ako by bolo pre neho potrebné....u nás táto špeciálna škôlka a škola je fakt na dobrej úrovni, dokonca som kľudnejšia, keď viem, že tam pracuje naša jedna známa a druhej známej tam tiež chodia dve detičky 🙂 je to škola nie pre "postihákov" ako si poniektorí myslia, sú tam rôzne detičky, síce aj sluchovo postihnuté, aj autisti, všetko pekne podelené, ale aj detičky ako ADHD, ADD, či rôzny DIS...niečo (kedže je tých diagnóz viacej) takže nemyslím, že by bol z toho nešťastný, príde mi skôr, že by bol nešťastný z týchto prístup v "normálnych" školách a škôlkach, navyše, keď sa potvrdí, že sme urobili dostatočné množstvo pokrokov, tak ho predelia do normálnej...a je to aj naozaj veľmi pekná a moderná škola s mš, dokonca aj internátna 🙂 ...no ale k veci.....je mi do plaču, že takéto detičky dokážu pedagógovia dávať stranou, veď sú predsa vzdelaní, tak by mali vedieť, že niektoré detičky potrebujú iný prístup, ale asi je to len o vôli či záujmu každého pedagóga, a tiež to ako ho pedagóg stavia pred ostatnými detičkami, keď oni vidia, že je bokom a niektoré veci nedokáže, tak sa budú aj oni k nemu správať, aj u nás to je tak, niektoré deti sa s ním pohrajú, iné vysmejú ☹ ..a ja akokoľvek sa doma snažím ho niečomu naučiť, nemám šancu, nedokážem ho zaujať na viac ako 10minút a veľa vecí nechápe, nerozumie a nevie zreprodukovať ☹ , žiadne básničky ani kresbičky...sústredenie nulové, a o tých záchvatoch hnevu ani nehovorím...vlastne sa mu ani nedivím, keď on by chudáčik aj chcel ale nemá správny prístup..a pevne verím, že vďaka terapiám a radám špecialistov dostaneme aj na domov tipy ako na to 🙂 a aj v škôlke to bude iné, lebo akokoľvek sa ja môžem snažiť, je to márne, pokiaľ nemá taký systém aj v škôlke, sama to jednoducho nezvládnem asi 😖
@prstek neboj sa zvládneš to. ja mám presne taký istý pocit ako ty ale ja verím že ked nas posunú tým správnym smerom ako s ním pracovať doma tak to pôjde ľahšie. tie výbuchy hnevu sú mi dôverne známe, ked sa mu nedarilo lámal ceruzky, hádzal ich po izbe. potom bol výbuch plaču že on to nevie. je to fakt ťažké s takým dieťatkom pracovať najmä ked ho ešte aj učitelka v škole zdeptá že je nešikovný l enivý lajdák... náš stratil akúkolvek motiváciu do učenia a to sa teraz napráva ťažko ale verím že to zvládneme. sama tomu nerozumiem že ako je možné že učitelky v školách nie sú vzdelané na to aby vedeli s takým dieťatom pracovať aby mu vedeli pomôcť či aspon aby odhlalili že to dieťa može mať takúto poruchu a je potrebné ho pretestovať... ja verím v tom že správnym prístupom k dieťaťu to zvládneme a bude našm detičkám v škole omnoho ľahšie. inak napadlo ma, či nevytvoriť skupinu mamičiek s detičkami s týmito poruchami kde by sme si navzájom radili a posuvali informacie ktorá čo zistila alebo dostala na trenovanie od svojho špec pedagoga aby sme vedeli svojim detičkám čo najviac pomôcť. ako aj mali priestor na pochvalenie sa s uspechmi naších drobcov. bol by zaujem?
@hexena
@pink_lady
@nicky07 veľmi dobrý nápad 🙂 ja by som tiež rada prijala novinky a rady aj od iných mamičiek s takýmito detičkami a tiež by som sa podelila aj ja rada s radami a vysledkami a "grifmi" ako na to 🙂 veď človeku je hneď ľahšie, keď sa má s kým o to podeliť, samozrejme s niekým, kto vie čo to je 😎
@prstek urcite ho nedavaj do specialnej skolky! nas tam chceli zubami nechtami presunut, ale nasa specialna pedagogicka trvala na tom, ze nech ho necham v "normalnej" skolke, medzi normalnymi detmi - potrebuju videt vzor "zdravych" deti, aj ked ADHD nie je choroba, len urcita porucha. A naozaj je ot pre neho lepsie, robi pokroky v skolke urcite vacie ako keby je v specialnej skolke a okuka od rovnakych deti dalsie sposoby...Pravidelne ale navstevujeme specialnu pedagogicku a logopedicku.