Dobrý deň mamičky, prosím o radu alebo skúsenosti . Môj syn má 28 mesiacov , ukáže ak je veľký, sem tam dá pá, pá, ukáže prosím prosím, klop klop, dá päsť na to, dá pusu a podobne... dá dokosa keď dopapa napr výživu , rozumie denne opakujúcim sa pokynom ako spať, jesť , kúpať sa , piť, obuť topánky,umyť zúbky a podobne ... pozná niektoré podstatne mena ako hrebeň, okuliare, kniha , ponožky, tričko, auto, lopta... ukáže už aj nejaké zvieratká ( krava, koník, pes, slon, žirafa, mačka). Nerozumie ale keď mu rozprávam normálne vety že dones knihu, chod do kuchyne take nerozumie , to porozumenie má dosť trápi. Pozera rad knihy , listuje si aj sám pre seba a hovorí svojou hatlaninkou ale veľakrát mi v knihe ukáže na obrázok , pozre na mna a čaká kým mu poviem čo to je a další a další, rad sa hra s drevenými vkladackami , aj tam mi prinesie vkladacku aby som mu pomenovala čo to je. Keď hodí do kosa papier čaká že mu zatlieskame . Keď vidí v tv auto , tak už aj povie auto a pozrie sa na mna .ked chce papat tak povie papap, alebo mna vidí jesť a príde za mnou a povie papap ako papat . Slova ktoré používa sú teda auto, kolkolka( motorka), papap( papat), pipip( na kuriatko), mmm( na kravu), ko(koník), ihihi( kikiriki na kohúta), to je asi všetko zo slov, ostatne hatlaninky .vyzaduje si veľmi často nasu prítomnosť. Bez nás vydrží možno vtedy keď pozera rozprávky. Niektoré má obľúbené a veľmi sa na nich smeje . Ale niekedy dá hlavu tak na bok keď pozera tv , na pár sekúnd. Rd sa hra s autami ale len tak mechanicky ich posúva hore dole alebo za seba dáva hračky . Sem tam prejde po špičkách pár sekúnd raz dvakrát za deň . Zje všetko , aj sám sa už vie najesť keď chce, pije sám z pohára, plienky má. Skenuje dosť, obzerá si veci, chodí okolo stola a obzerá čo je na ňom ,to je take divne . Nehrá sa zatiaľ akože na niečo , jeho hra je buď s nami knižky, pomenovávame zvieratiek, stavanie kociek, vkladacky a auta . Sem tam sa aj točí dokola a strašne sa na tom smeje a hlavne keď mu to zakazujem . Zakazem mu niečo a in naschval čaká kým na neho pozriem a urobi to a veľmi sa na tom baví . Vonku nám uteká . Keď ukážem mojim prstom niekde domdialky väčšinou sa tam nepozrie , nerozumie asi že tým smerom čo ukážem má aj pozrieť . Sem tam keď niečo chce a nevie ako ukázať tak tak pohne mojou rukou tým smerom . Inak keď niečo chce tak nás zoberie a dovedie k veci a na tu vec už ukáže . A ešte ho veľmi bavia reklamy, keď začuje reklamu , hneď je pri tv, co si o tom myslite? 🙏
A z čoho máš vlastne tie obavy?
Že nechápem kde vidíš problém 🤔
čo si o tom myslím.... že na svoj vek Ok.... K pediatrovi nechodíte na poradne? Lebo by si asi skôr niečo všimol ako my tu z napísaných pár riadkov ....
To je takmer presny opis mojho syna v tom veku 🙈 Mali sme podozrenie na autizmus, ten bol vyluceny. Ma NKS...ale postupne sa ukazuje, ze pricina bude asi v centralnej poruche sluchoveho spracovania (nefunguju mu obe usi synchronne a teda signaly z usi do mozgu prechadzaju velmi komplikovanymi drahami) - preto mal dlho zle porozumenie a tym padom aj zopar auti znakov. Da sa s tym pracovat, robi paradne pokroky...To ale neznamena, ze rovnaku dg. bude mat aj vas maly. Kludne moze byt aj bez dg. a vsetko to razom dozenie. Chlapci sa vyvijaju “skokovito” - dlho dlho nic a potom zrazu vedia toho velmi vela. Na nejaku vaznu diagnostiku je este skoro, skor by som sa zamerala na pracu s dietatom. Vyskusajte Play Wisely, ak mate v blizkosti a na konzultaciu mozete skocit na logopediu - tam vam daju tipy, ako s malym pracovat formou hry. Skuseny logoped (hladajte klinickeho) moze vyslovit podozrenie na nejaku poruchu, ale uzavrie sa to pravdepodobne az po 3. roku.
hmmmm ja by som ako chcela moc vediet, preco sa o neho bojis. podla toho co si napisala a ako si ho opisala, tak by som povedala, ze je to normalne dieta
@seahorse27 suhlas, hlavne co sa tyka toho porozumenia. kamoska ma 3,5, riesia to teraz, tiez to asi bude NKS. nerozrozpraval sa "sam od seba", ako ta, autorka, budu upokojovat :(
@anez30 syn s bol rečou na tom podobne
Vedel ale asi viac slov a zvukov (tuším okolo 70). Keď mal 2,5 roka išli sme s ním ku klinickej logopedičke, to bolo pred tromi mesiacmi. Chodili sme tam každý týždeň. Teraz každé dva týždne. Odvtedy urobil obrovské pokroky. Už sa pomaly snaží tvoriť vety, začal po nás všetko opakovať. Reč nie je dokonalá, nie všetko mu je rozumieť. Teraz máme cvičiť mäkčenie a sykavky s,z,c a š,ž,č. Zlom nastal po jeho 2,5 roku. Možno v tom bol aj vývojoví skok, keďže vtedy mu naraz narástli aj posledné 4 zuby. Po prvej konzultácií vyslovila logopedička podozrenie na vývojovú dysfáziu, keďže malý mal ťažký príchod na svet (museli ho oživovať). Ale takéto diagnózy sa definitívne potvrdia až po 3.roku, niekedy až medzi 5-7 rokom. Prvé, čo sme urobili bolo, že sme mu zobrali cumel a fľašu. Kázala nám komunikovať s ním maximálne 1-2 slovami. Bolo to ťažké, ale dá sa to naučiť. Teraz sa už s ním rozprávame normálne. Treba ho nejak prinútiť ukazovať, čo chce a aby hovoril toto a pomenuvávať tie predmety. Treba určite navštíviť klinického logopéda (možno aj psychológa), čím skôr tým lepšie, lebo neporozumemie vedie často k výbuchom hnevu u dieťaťa.
@sussana29 ďakujem veľmi , u klinického logooeda sme už boli, zatiaľ nám kázala hovoriť len jednoslovne na neho a ísť na ORL, na ORL sme boli a zistili mu tretí stuoen zväčšenia nosnej mandle, že mu to musia vybrať. Teraz ideme k logo až na konci mesiaca , škoda že nemôžeme chodiť častejšie ale všade sa čaká .
@lenka_aknel vráť sa na základnú školu a budeš vedieť , teda ak ti to tvoja mozgová kapacita umožňuje , ak nie tak sa ospravedlňujem ;)
Že normálne dieťa