Žienky chcem poznať názor iných mamičiek,keď ste boli s dieťaťom v psychologicko pedagogickej poradni neoľutoval ste po čase že ste tam išli?
@katkka08 prečo by si mala ľutovať? Dnes je to uz bežne, len niektorí rodičia to stále nechápu.. a keď im to odporučíme s tým, že všetci chceme dieťaťu pomôcť, tak vykrikujú, že oni svoje dieťa k žiadnemu psychiatrovi davat nebudú 🤦♀️🤦♀️
@katkka08 ja osobne, ci moji známi boli tiez, ale nie je doktor, ako doktor, psycholog ako psycholog, policajt ako policajt. Darmo ti tu moze niekto navraviet, ze chod a dostanes to, co si chcela, ked oni mozu natrafit na schopneho, ty na neschopneho. Preto odporucam si konkretneho dopredu vyhliadnut.
ani ja som nelutovala, co na tom ma clovek lutovat? poradili usmernili, dozvedela som sa o svojom dietati zaujimave nove veci, ako pracovat s chybami, ako tlmit nevhodne prejavy. syn dokonca chodi 1x tyzdenne k skolskemu psychologovi na cvicenia zamerane na zlepsenie pozornosti a chodi tam rad, ani sa za to nehanbi, dobre si tam pokeca a nauci sa rozne techniky ako zvladat svoju hyperaktivitu lepsie.
@veronika3110 - ja napr lutujem.. v cppap dali synovi posudok lahsie mentalne zaostavanie, odporucili specialnu zs. Boli sme na vazkach sice, ale dali sme na ich odporucania. Syn (zachvilu 8r) je v pripravnom rocniku v specialnej ZS a ucitelky sa vyjadrili, ze podla nich tam absolutne nepatri. Vytrca medzi ostatnymi detickami asi ako einstein pri beznych ludoch a akurat riesim do ktorej normalnej ZS nastupi ako 8r prvak..
@rebellefleur no s touto diagnózou je treba veľmi opatrne narábať… Okrem toho je to aj celkom divné, lebo ak mu v IQ testoch vyšlo napríklad hraničné pásmo, tak aj keby doňho naozaj patril, tak také deti sú schopné zvládnuť bežnú základnú školu. Okrem toho sa robí ešte veľa vyšetrení, keďže táto diagnóza sa potom ťažko berie späť a s tým dieťaťom sa to ťahať ďalej.. ale ak vyšlo iq v hranici ľahkej mentálnej retardacie, čo je 69 až 50 bodov, tak áno, vtedy sa dáva odporúčanie na zaradenie do špeciálnej školy.. aj keď tie jednotlivé body sa zvyknú meniť aj vekom aj inými vecami.. Prevláda ale názor, že Nie je možné povedať presný počet Bodov, iba pásmo, v ktorom sa človek nachádza a v rámci toho pásma je možné posúvať sa v rozmedzí 20 bodov, čo môže sposobit zaradenie do iného pásma..
ťažko ale takto povedat, každopádne je super, keď bude môcť ísť do bežnej ZŠ..
Neviem ja sama som tam ako malá chodila kvôli známkam... Sem tam nejaká 3 inak 4,5 a povedali mi že som veľmi šikovná a že by som mala ísť na gymnáziu🙂 akože vážne? So 4,5 na gymnázium? 🤣 Čiže moja mamina sa nič nového nedozvedela
bola nelutujem nemam co pomohli nam
@veronika3110 - vies co, praveze mu nevyslo hranicne pasmo, v sprave mal,ze aktualna uroven vykonu v teste intelektovych schopnosti je v pasme vyrazneho podpriemeru. Ano, zaostaval medzi rovesnikmi, nemozem tvrdit opak, avsak na vazkach sme boli prave preto, lebo na psychologicke bolo vidiet, ze nechape tiez pri nom niektorym veciam (vyrazny rozdiel medzi verbalnymi a neverbalnymi schopnostami, primitivne ulohy,kt rok dozadu urobil,po roku nedal a naopak, tazsie,kt pred rokom nedal, tento rok spravil).. dali sme ho do specialnej zs, tam vytrca, podla uciteliek tam nepatri, tak idem sice riesit normalnu zs, ale poviem narovinu, obavam sa ako to bude tam a neviem naozaj, co by bolo pre neho najlepsie
@rebellefleur Neviete aký test mu bol robený? Nemáte to v správe? Ids alebo Wisc? Ja robím v poradni a musim povedať, že výsledky môžu byť ovplyvnené viacerými faktormi, ak je vysoký rozdiel medzi verbalnymi a neverbalnymi schopnostami v prospech neverbalnych môže ísť o narušenu komunikačnu schopnosť, pripadne ak je hanblivejší, nemusia byť výsledky validné.. Psychológ musí vyhodnotiť, či nie sú výsledky ovplyvnené týmito faktormi. Výrazný podpriemer stále nie je mentálne postihnutie, v našom meste by ho do špeciálnej škole nedali.
@vladi4444 - ahoj, v sprave nie je nazov testu, aky mu bol robeny. On ma ten nepomer verbalnych&neverbalnych schopnosti opacny, verbalne schopnosti su vysoko (neviem ako to spravne napisat), neverbalne podpriemer. Syn je vsetko len nie hanblivy, prihovori a rozprava sa s kazdym,kto je ochotny sa s nim bavit a pocuvat. Ma tri spravy: cppap - dg lahke mentalne zaostavanie, neurolog - vyslovene "podozrenie" na vyvinovu dysfaziu (este ma ist na eeg, prve sa nepodarilo spravit) a pedopsychiater - dg ADHD ( len s ADHD sa ucitelky v spec. ZS stotoznuju)..
@rebellefleur no a vývinová dysfázia patrí presne ku NKS - ako hovorí @vladi4444.. a teoreticky neviem ako vo vašom okolí, ale sú aj školy pre deti s nks a tak no..
@veronika3110 jeminé ....
vôbec ešte tým pojmom nerozumiem až sa toho bojím
@veronika3110 - tu nema potvrdenu, musi zvladnut eeg este 🙏 a nevies prosim ta ako to je,lebo ked aj pozeram skoly pre deti s nks, podmienkou prijatia je, ze dieta nema ziadne mentalne postihnutie, co moj "maly" na sprave z cppap ma 🙈 a dakujem za tvoj cas a nazory 🙏, lebo motame sa uz vyse roka v tomto a neviem realne zhodnotit, co by bolo pre neho to najlepsie
@rebellefleur no vieš pri tej dysfázii je práve charakteristické, že je oslabená tá neverbálna stránka... čiže môže to byť ako prejav práve dysfázie a nie mentálneho postihnutia... možno treba ísť aj s tou správou od neurológa, ktorý dysfáziu diagnostikoval a dať urobiť nový posudok možno u inej psychologičky..
Určite sme neoľutovali. To bolo vidno už od začiatku, že bude so školou problém. Tiež sme na tom podobne, máme oslabenú koncentráciu a pozornosť, ADHD a tiež hraničné pásmo. Ale ja som bol od začiatku za bežnú školu, nakoľko je komunikatívny, praktické veci sa vie naučiť a v špeciálnej škole by ho nemal kto ťahať hore. Tiež sme mali jednu správu že do bežnej školy a jednu do špeciálnej školy. Záleží veľa aj od človeka v poradni, ako vie dieťa odhadnúť. V škole je to síce náročné, občas až veľmi, ale nejako to ešte dobojujeme. O známky nám nejde, čiže ani dieťa nerieši ak dostane štvorku či päťku. Ale vie sa tešiť aj z jednotky či dvojky, lebo vidí že sa to dá. Hlavne sa treba zmieriť s tým, že hraničné pásmo nepustí a isté veci jednoducho nepôjdu.
Bola, neľutujem. Nám to prospelo