Intolerancia na mliečko

carcolka
13. dec 2016

Ahojte, chcem sa spýtať, či nemáte niektorá podobnú skúsenosť ako my. Synčekovi zistili v 3 mesiaci intolernciu na mlieko (stále mal afty v pusinke). Boli sme na alergologii...všetko OK. Naša pediatrička povedala,že ma pravdepodobne intoleranciu na mlieko, preto nám odoporučila mlieko nutrilon alergi care. Postupne popri príkrmovaní (už ma 10 mesiacov) sme zavadzali jogurty, občas som mu dala vyskušať trošičku čokoladky, zo vsetkeho mi potom cely den grcal. Kupili sme aj bezlaktozovy jogurt,z ktoreho tiež grckal,proste mu vadí všetko,kde je mlieko. Preto tomu nerozumiem, všade píšu že pri intolerancii sa možu kyslomliečne vyrobky a bezlaktozove sa aj odporúčaju.....

supermama1
13. dec 2016

Ide o to , akú alergiu má. Či je alergický na bielkovinu kravského mlieka, alebo na laktózu.....potrebuješ krvné testy ideálne na alergológii. Testy u bábätiek sú nespoľahlivé, preto vyžaduj nové. Nie som odborník, len sme riešili podobnú situáciu.

sykorkauhliarka
13. dec 2016

dobre citam čokoladu? ja co mam kamaratku intolerantnu tak na to prisla tak ze z jogurtu jej bolo zle ..skus dat kozi

simsalabim
13. dec 2016

@carcolka pri alergii na mlieko ( bielkoviny mlieka) treba vylucit mlieko uplne. Pri laktozovej intolerancii ( neschopnost stravit laktozu, teda mliecny cukor) sa daju podavat bezlaktozove potraviny, vela ludi toleruje aj bezne mliecne vyrobky, hlavne zakysane, do urciteho mnozstva ( u mna napr tak 100g jogurtu, kopcek zmrzliny). Pomoze aj laktazan vo forme tablietktiry pomoze stravit laktozu. Urcite si daj zistit a hlavne vysvetlit, o co sa u vas jedna - ci alergiu alebo intoleranciu, pretoze jedalnicek je u oboch odlisny. Ja osobne by som mliecne veci vyradila uplne aspon na mesiac a skusila dat ine alternativy ( sojove, pohankove, ovsene...).

hivanik
13. dec 2016