Ahojte. Riešili ste nástup do 1.rocnika dieťaťa s jednostrannou poruchou sluchu integráciou? Nie som si istá, či to je potrebné. Chlapec nemá žiadne iné problémy a poruchu sluchu vieme kompenzovať nacuvacim prístrojom. Poraďte
Pokiaľ má sluch kompenzovaný a jeho schopnosti sú postačujúce, tak vlastne nemáš čo riešiť.
Jedine by som poprosila pani učiteľku o usadenie do prvých lavíc, aby počul naozaj čo najlepšie.
Na telesnej výchove vynechať kontaktné športy ci loptove hry, kde hrozí úraz hlavy a tým aj poškodenie aparátu.
Ale nemyslim , že by potreboval asistenciu - pokiaľ sa pýtaš na to.
@bagel2013 nemáte načúvací prístroj? zvláštne...
@bagel2013 skúste skupinu na Facebooku, vola sa ,,dieťa s poruchou sluchu,, a tam túto otázku viac rozvinte.
Odkedy má dieťa stratu sluchu, ako k nej došlo, aka je jeho slovná zásoba, a aj prečo nema ( ešte) načúvací prístroj, poprípade aký ide mať. Napríklad k phonak viete dokúpiť také ,,Pero,, , ktoré si pripne učiteľ o oblečenie a funguje ako mikrofón. Odosiela zvuk do aparatu aj z veľkých vzdialeností a podobne.
Čo sa týka dysgrafikov, ako viete že tento problém nemá ? Nastupuje do prvého ročníka. Alebo sa jedná o nejakú špeciálnu školu ?
S poruchou sluchu sa niekedy bohužiaľ spájajú aj ďalšie poruchy.
Učiteľ by si mal urcite všímať ako to malému pôjde a v akej oblasti má problém, aby ste mu vedeli pomôcť.
@deti95060810, vyvíja sa normálne. Počuje, nemá recove vady a skvelú slovnú zásobu. On ho nepotreboval.
@deti95060810 na jednostrannu vobec nedavaju,ak je druhe ucho- sluch v poriadku
moj syn ma podobny problem,sedi v druhej lavici a funguje. Samozrejme vzdy sedi s "dobrym" uskom k ucitelke.
@bagel2013 integrovane dieta,ak nema prideleneho asistenta,ma spravu z vysetrenia,pripadne psych.poradne kde je uvedene,ako sa ma vzdelavat. Je v triede s ostatnymi zdravymi detmi, ak nema specialny vzdelavaci plan,( zaver z vysetrenia) ,uci sa normalne ako ostatni. Nic specialne,max ucitel sa obcas uisti,zw ci chape ,pocuje rozumie..sedi vpredu.
Ak ma asistenta,pomaha ten a ak ma upraveny vzd.plan, dostane napr.inu pisomku nez ostatni atd...
Integrovany ziak kludne moze byt intergrovany s tym,ze sa uci podla standardov pre zdrave deti,ak to vysetrenie tak urcilo.
@katrin21 ďakujem. Mam 2 kamarátov, ktori majú jednostrannu poruchu a obaja sa vzdelávali bez integrácie, bez problémov. Bolo to síce nejaké to desaťročie dozadu ale princíp je, že to dali. Nie som presvedčená, že jednostrannu poruchu treba integrovať. Ak vyriešime počutie, dá to v pohode. On to vie pekne korigovať, intuitívne sa vám natočí vždy pocucujucou stranou a funguje. Včera som bola u špeciálnej pedagogicky a vraj je výborný. Integrovať chce iba preto, aby zvuk zachytáva stereo.
@bagel2013 môžem sa opýtať prečo nechceš aby bol integrovaný ? Vadí ti tá nálepka ? Aj ja som sedela so spolužiačkou s poruchou sluchu v jednej lavici . Keď si teraz predstavím prístup tých učiteľov je mi zle. Musela som jej ja každú hodinu pomáhať.
@bagel2013 v prvom rade o integráciu žiada rodič a nie škola, takže je len na tebe, či bude tvoje dieťatko integrované alebo nie.
Ak by si požiadala o integráciu, doložíš papier od špecialistu,+ psychologické vyšetrenie a možno aj špeciálno pedagogické. Tam by mali byť odporúčania typu: sedieť v prvej lavici na ľavo od učiteľa, používať načúvací prístroj, možno niečo ako: diktáty formou doplňovačiek alebo individuálne diktované diktáty aby zachytil každé slovo, nediktovať poznámky ale umožniť mu prefotiť si od kamoša, používať diktafón... podľa stupňa postihnutia. Ale to až vo vyšších ročníkoch
Ak nie je potrebný asistent, tak ho nebudú odporúčať, hlavne ak dieťa nemá žiaden problém.
Obsahu vyučovania sa integrácia nedotkne, t.j. bude sa učiť to isté ako ostatní
@bagel2013 s tym.integracia nic nema,ved dajte mu pristroj a bude mat zvuk stereo. Ak vsetko zvlada, tak integracia sa mi zda iba na papieri zbytocna,robota papierova pre ucitelku a inak sa nic nezmeni.
Podla mna staci rozhovor s ucitelkou aby o tom vedela..integrovat sa da aj neskor,zatial by som podla tvojho popisu nedavala.