Poprosím, aby sa vyjadrovali k téme len ženy, ktoré majú deti s touto poruchou. Ostatne poprosím, aby si našli inú zaujímavú tému a želám im pekný večer
Mam kolegyňu ktorá má dcérku s touto poruchou učenia. Spolupráca rodič a učiteľ, je viac než žalostná. Ide o to, že dievča je v 4.roc. ZS. Na matematike preberajú premenu jednotiek
To je niečo, čo je pre toto dieťa úplne mimo jej vesmír.
Mala by ucitelka nejak upraviť učivo pre tuto dievčinku? Okrem dysortografie ma aj oslabené grafomotoricke chápanie a funkcie.
Ďakujeme za Vaše rady a skúsenosti
Pekný večer
@pribinak ahojko dysortografia je porucha pravopisu, t.j dieta ma problem v pisani, pravopisne chyby, zamienanie pismen... nie s premenou jednotiek to je priestorova orientacia a matematika - ak ma problem v matike ako takej treba vysetrit tento problem ci sa nejedna o dyskalkuliu. ja premenu jednotiek ucim taketo deti napravitku, maju ho nalepeny na stole napr. ikea pravitko. dieta potrebuje predstavu o jednotkach metra, vahy... inak to nepochopi
@pribinak dysortografia suvisi s pravopisom nie matematikou. Zalezi akou formou je dievca integrovane, ako ma vypracovsne ivvp a ake odporucania ma. Na zaklade spravnr navrhnutej integracie a ivvp sa riadi vyucujuci pokynmi a odporucaniami v tychto dokumentoch
@bosorka2302 rodičia vedia že tato porucha súvisí a pravopisom a nie s matematikou, ale ďakujeme za tuto informáciu
V CPPaP však uviedli že pre iné vnímanie grafomotoriky a priestoru by mala mat úľavu aj pri premene jednotiek
Pani ucitelka s tým nie je stotoznena
@pribinak pani ucitelka by mala respektivat ak to zaclenili do ivvp planu. Tam sa uz presne pise v com brat ohlad
Tak pokiaľ sa CPPPaP vyjadrilo že by tu úľavu aj pri premene jednotiek mala mať tak nech prídu vysvetliť priamo z centra pani učiteľke aby sa s tým stotožnila. Prípadne ak je na škole sjiksy špeciálny pedagóg tak je to v jeho kompetencii vysvetliť to učiteľke.
@bosorka2302 nezaclenili, lebo mala absolvovať na začiatku 4. roc. redisgnostiku, avšak kvôli celej covid pandemii, mala redisgnostiku až pred
Veľkou Nocou a správa ešte nie je vypracovaná
Niekedy deti nemaju dyskalkuliu ale len urcite veci splnaju tak potom moze mat upravene formy a metody vyucby v niektorych celkoch. Napr dyslektik ma tak v slovnych ulohach
@pribinak tak ak nezaclenili tak nemusi. Vzdy je to aj o dobrej voli ppomoct dietatu
@kacena4 ano ulavy uz nie su ako niekedy ze vyhadzuju sa uciva. Ale ulahy uz cca 7 rokov funguju na uprave metod. Cize pri premene moze napr pouzivat pomocku
@bosorka2302 no nezaclenili, lebo prvotná diagnostika je zo začiatku 2. roc., tam sa takéto veci ešte neriešili, mala ísť na začiatku 4. roc., na redisgnostiku, ale píšem že pre covid sa im veľmi posunul termin
Ucitelka predsa musí vidieť, že je to pre ňu priveľa a nemá šancu to spravovať a osvojiť si to, ale pokial to nemá na papiery, tak ju to nezaujíma
@pribinak ano bohuzial taky je postup. Po rediagnostike sa moze potom vypracovat aktualne ivvp. To vypracuje skola, zakonny zastupca ak s nim suhlasi to podpise a dieta ide podla toho.planu..
@pribinak uprava uciva sa nerobi. Bude mat vsetky jednotky len bude moct pouzivat pomocky, tabulky a pod
@bosorka2302 nerozumiem, prečo sa nerobí? Veď tie deti sú stratené
Ty si ucitelka?
@pribinak nerpbi sa to z toho dovodu ze potom aj mentalne retardovany ziak by redukciou skoncil zs. Ano pohybujem sa v sfere tvorby ivvp uz roky
@pribinak tie deti upravou metod pekne dokazu zvladnut uciva.
@bosorka2302 dosť tvrde vyjadrenie …… tato slečna od mentálne retardovanej má dosť ďaleko
@pribinak moj syn ma vsetky ,,dys,, diagnostikovany bol v 3. roc. Momentalne je v 6.roc. Sprava mu plati do konca roka. Akurat dnes som to riesila s centrom,pretoze v 3.roc.nemal tak tazke uciva ake su teraz a takisto nemal napr fyziku,nemcinu... Takze aj pomocky,kt.ma uvedene,ze moze pouzivat su len tabulka na nasobilku. Nam by sa zislo,ak by mohol pouzivat kalkulacku. Bolo mi povedane,resp.napisane do mailu,ze treba ho znovu vysetrit aj ked mu sprava este plati. No terminy az niekedy na dalsi skolsky rok,co je strasne.
Co sa tyka premienania,tiez velky problem. Ja som mu stiahla z netu taku tabulku ,,so sipkami,, a to pouziva. Aj asistentka mu taku dala v skole. Nema to napisane v sprave,ale ma povolene. Ved predsa v 3.roc.taketo veci nepreberali,tak by to mali zohladnit,ak ma spravu platnu 4 roky.
Inak k integracii a ostatnemu poviem tolko,ze kopec vybavovaciek a dokopy nam to je prd platne. Lebo tue ulavy velmi nebadam. Akurat nepise diktaty resp.nema znamku.
@pribinak ja nevravim ze slecna je mentalne retardovana. Ja vravim ze redukcia sa nerobi z toho dovodu aby pausalne sa to nezneuzivalo aj takpu formou ze ziakovi s mentalnou retardaciou upravia redukciou tak ucivo aby skoncil zs. Treba sa obratit na ministerstvo ono zrusilo redukciu uciva a navrhlo integraciu formou upravy metod vyucovania
@bosorka2302 porovnávať dieťa s polročnou učenia, ale ktoré je inteligentne úplne mimo mentálnu retardaciou a dieťatom s mentálnou retardaciou je dosť cez čiaru. A navyše dieťa ani nepoznáš
Radšej už nepis. Dik
@pribinak ja tvoje dieta neporovnavam. Ja ti vysvetlujem preco je redukcia zakazana. Lebo by sa to zneuzivalo . Nebud vztahovacna si radsej nastuduj smernicu
@terina25 lenže CPPaP uviedlo že v 4. roc. Je Nutná rediagnostika. Takze pani ucitelka má svoj dôvod prečo ju správa takmer nezaujíma
Termin sa pre covid posunul takmer na koniec škol. roka, ak teda rátame aj vypracovanie správy.
Ona je takmer jednotkarka, len píše bez diakritiky, aj v matikw je veľmi šikovná, jedine na čo narazili je premena jednotiek
@bosorka2302 to nie je moje dieťa, píšem to hneď v úvode príspevku
A dosť nepis, ďakujem
@pribinak ahoj, dieťa s takou poruchou nepoznám, ale premeny jednotiek bude žiaľ potrebovať aj vo vyššom ročníku. Moja je 7. a stále majú v matematike premeny jednotiek. Ich to učiteľka naučila nejako na prstoch. Je mi dievčatka ľúto, lebo tieto premeny som ani ja nikdy nevedela.