ahojte mamičky som zufala dcerka ma dyslexiu aj dysgrafiu snažím sa jej pomahať ako sa len da ale stale to nestačí stale pani učitelky hlavne z anj jej to neuznavaju stale jej opravuju pisomky musi to ma mať tak napísane ako sa to v anj píše aj napriek tomu že ma povolene pis ako počujes.Ked som sa na to ohlasila bolo my povedane že to sa učili ked este nebola integrovana a ma to vedieť. tak neviem ako si mam s tým poradiť. je to dosť tažške pre nu lebo v skole jej stale deti hovoria ako to je nespravodlive že píse doplnovacky a podobne. aj mala je z toho dosť frustrovana že uči sa a stale neni dobre
jej triedna dala mi podpisať hned na zaciatku skoly ako sa vybavili papiere že može prepadnuť ked som sa bavila o tom s psychologickou hned hovorila prečo nam to dala ona ako dyslekticka nemože prepadnuť že to sa dava podpisovať v prvom ročniku ked nezvladnu abecedu a dnes som sa bola ohlasiť na anj lebo že sa s nou neučim a podobne a bolo mi povedane že tie písomky boli opakovačky z minuleho ročníka a vtedy nemala individualny pristup takže to ma vedieť a jaj na to že oni sa zacali učiť až od novembra nove učivo co patrí pre 3 rocnik a že co budem robiť na rok ked ako 4 sa budu učiť učivo 5 rocnika lebo su deti ktore chcu ist na gympel a musi sa to naučiť žiadne pochopenie že ma problemy nic absolutne
@emaelasofia nie je pravda ze dyslektik nemoze prepadnut hravo moze vsetko zavisi od ucitela a ver mi stretla som sa uz u mojich deti so vsetkym aj s tim ked ma slovencinarka presviedcala podotykam na strednej skole ze dysgrafik vie pravopis a musi vediet vsetko aj diktaty a urcite sa nedaj a bojuj a ked tak chod priamo za psychologickou alebo specialnym pedagogom na skole uz je to bezne spolu s ucitelom a sadnite si k tomu spolu a urobte kompromis viem ze je to tazke ale urcite to spolu zvladnete nebude to sice na jednotky ale to vobec nevadi drzim pasticky
@emaelasofia
Ahoj,u mojej dcery to tiez na byvalej ZS neakceptovali. Naschval ju nechavala s matematiky prepadat,davala 5 minutovky a vedela,ze dcera nestiha reagovat. Ziadne akceptovanie integracie nebolo. Odpoved ucitelov bola: oni nemaju cas riesit take veci. Tak som ju prelozila na inu ZS,kde vedia ako s takymi detmi pracovat. Dcera uz chod do 8r a je sikovna. Triedna uc. ich uci SJ a nevie si ju vynachvalit. Tak isto matematika. Vsetko je to o pristupe ucitelov.
Čítala si a podpisovala individuálny výchovno-vzdelávací plán pre dcérku? Ako integrovaná ho musí mať... Tam by malo byť presne uvedené, aké má úľavy, čo brať do úvahy pri hodnotení, aké metódy používať, atď. Ak to má v pláne a nejaká učiteľka to nedodržuje - treba sa tým ohradiť a kľudne sťažovať u riaditeľa a žiadať jeho dodržiavanie... To, s tou písomkou som nepochopila, to je teda dosť chabý argument - že opakovanie minulého ročníka, ešte nebola integrovaná.. 😝 To si chce učiteľka pamätať, kedy sa ktoré slovíčko mali naučiť a podľa toho to v budúcnosti malej hodnotiť, že je z doby pred integráciou alebo po nej???
Inak s tým prepadnutím to nie je tak, že integrovaný žiak nemôže prepadnúť... Ak si to ja ako učiteľka obhájim, tak prepadnúť môže...
@janka2501 Hm, to si neviem predstaviť... Teraz sa na to práveže dosť dohliada, chodia na škole inšpekcie zamerané vyslovene na integrovaných žiakov.. Veď na integrovaného žiaka je vyšší normatív (financie) ako na bežného a tie peniaze by mali byť na niečo využité... Druhá vec je, že my ako učitelia si všetko ohľadom dyskárov a následnej integrácie musíme naštudovať sami, je málo školení.. Veľa veci sa učíme za pochodu...
malej to zistili a upozornili že niečo nie je v poriadku minulý rok ona pred tým chodila v meste do skoly a potom od januara chodila už inam do školy mna len zarazila pani učitelka z anj lebo ked pisali pisomku jej opravila slovička a počitala za chyby ked som ju na to upozornila že može pisať tak ako počuje mi povedala že minulý rok ešte nemala ulavy a ma to vedieť pritom od septembra do teraz asi len opakovali tak mi to dnes tvrdila tak ja neviem co si mam o tom myslieť
@janka2501 ved to že zaleží a velmi
@emaelasofia, ahoj som špeciálny pedagóg. U nás v poradni keď posielame správu do školy s návrhom integrácie volíme postup - stretnutie s triednym, SK majú aj špec. pedagógom. Spoločne si prejdeme správu - odporúčania, s ktorými je stále problém s dodržiavaním. Učiteľ má právo si ich modifikovať ale musí rovnako vychádzať z metodického pokynu k poruchám učenia, v ktorom je rozpísané i hodnotenie... Vela krát riešime, že škola nedodržiava pokyny, integrácia môže zlyhávat...
Môžem sa vás prosím spýtat - ako dlho trvalo potvrdenie diagnózy u deti a museli ste za vyšetrenia platiť? Bola čakacia lehota kým ste boli vyšetrení? Bývam v zahraničí a chcem porovnať ako to chodí na svk. Ďakujem
@emaelasofia
@modra1
@andrejka1974
@janka2501
@jamabe
@feriste
@feriste je normálne ak slovenčinarka známkuje diktát aj doplnovaci a presviedča a už viackrát že žiak aj keď je dyskektik musí vedieť pravopis vždy dostane 5 aj keď v papieroch ma napísané napísať len počet chyb
@andrejka1974 u nas tiez deti, ak pisu doplnovacky, tak su znamkovani. Nepisu cele slova, pisu i /y, ciarky, predlozky s, so /z, zo.
@andrejka1974
@anesim
Maju Vase deti Problem stale je Pius vsetko zle alebo je Tat dobre a raz zle? Mate aj ze vam Pius pismena raz zrkadlovo a raz dobre? Tetazneviem ci ta diagnoza je len ked dieta stale robi chyby alebo aj ked raz napise spravne a raz nie
Prepáčte. Mala som zlú klávesnicu. Ešte raz. Ked vaše deti píšu tak píšu stále tie isté písmená zle alebo raz ich napíšu dobre a raz zle. Lebo teraz nerozumiem či ta diagnóza je len keď deti sústavne píšu zle alebo aj tak-tak sa akceptuje. Píšu vsse deti aj zrkadlovo čísla raz rak a raz tak?
@solemami neucim sj, ale spoluziaci dcery dostavali znamky, ked pisali len doplnovacky, tam ide o pravopis a maju viac casu, kedze nepisu cele slova, aby vedeli napr vybrane slova, pisanie i /y v pridavnych menach, male a velke pismena v nazvoch, a kedze doplnaju len chybajuce piamena tak nemaju chyby, ked vynechaju pismena
@andrejka1974 Dobré ráno. V prvom rade záleží na ktorú poruchu učenia je dieťa integrované. Ak hovoríme o dysortografii tak čo sa týka diktatov a (ne) hodnotenía diktátov tak moja skúsenosť je taká:
- je abolútne pre mňa nezmyselné, aby dieťa, ktoré má poruchu pravopisu dostavalo 5! z diktátov, písomiek atd.
- práve z toho dôvodu je integrované, aby sme mu v tejto oblasti pomohli a to viacerými možnosťami: ak píše diktát tak klasifikovať iba jeden gramatických jav (napr vybrané slova) ale ostatne chyby (dĺžne, mäkčene) ohodnotiť len počtom chýb... alebo hodnotiť keď sa diktát “podarí” do známky 3, alebo dať len doplnovavku, alebo dať dieťaťu najprv diktát nech si ho pripraví, alebo mu dať skrátený diktát..... možnosti je veľa a keď hovoríme o tom s učiteľmi tak ich povzbudzujeme k tomu aby vybralinmožnosť, ktorá dieťaťu najviac vyhovuje! Kde je úspešne! A ešte si radšej overiť gramatické pravidla ústne...
učiteľ musí dodržiavať metodicky pokyn- zásady hodnotenia pre deti so špeciálnymi potrebami, tak Vám kopírujem bod, ktorý je úplne jasný:
11. Žiak s vývinovými poruchami učenia (dyslexia, dysgrafia, dysortografia) môže písať diktát, alebo byť skúšaný písomnou formou len za podmienky, že bol vopred pripravený špeciálnymi metodickými postupmi na vyučovaní. Diktát žiaka s vývinovými poruchami učenia učiteľ nehodnotí známkami, ale slovne, vyčísli počet chýb a pri hodnotení spolupracuje so žiakom.
Preto poradňa ponúkne teda aspoň ja tak robim nastrel viacerých inšpirácii ku diktátom a učiteľ si ich môže modifikovať podľa toho aký je žiak. Ale toto vyššie musí dodržiavať....
@feriste len škoda ze niektorí učitelia a aj profesori toto neakceptuju
@andrejka1974 áno presne tak...
@andrejka1974 ešte má napadlo, či ste sa skúsili obrátiť na poradňu kde ste boli šetrení... že sa odporúčania škola nerešpektuje.... u nás to tak je bežné, ohlási sa mi rodič ktorému odporúčam sledovať, či sa niečo v škole zmenilo alebo nie a potom ak sa na mna obrátia telefonujem do školy- samozrejme najprv zisťujem postupy a situáciu v škole a snažíme sa spoločne nájsť vhodnú cestu....
Predpokladám, že dcéra bola diagnostikovaná u špeciálnej pedagogičky, od ktorej máš správu. Tam je presne napísané čo sa od školy očakáva. Ak to nerobia ani po dohode (resp. ak sa nechcú dohodnúť), máš právo požiadať o vykonanie kontroly. Ak je dcéra aj integrovaná, tak okrem toho, že musia o nej robiť nejaké papierovačky navyše, dostávajú na ňu aj viac peňazí.