Ahojte. Chcem sa poradiť ohľadom porúch učenia dysgrafia, dysortografia u dcery šiestačky.. Aké "úľavy" majú vaše deti s týmito diagnozami v škole(na 2.stupni)...? Co môžem od učiteľov očakávať, že pre ňu môžu spraviť?
Na 2.stupni je tých všetkých predmetov strašne veľa... Mám pocit, že sa idem z toho učenia už zblaznit..a najhoršie je, že nevidím efekt...známky katastrofa...
@andadd určite nemá písať diktát, len doplnovacky. Mala by mat viac ustnych a menej písomných odpovedi. Určite na testoch a pisomkach by mala mat viac času na vypracovanie a menej komplikovane zadania.
Na jazykoch by jej mali uznať aj foneticky zápis, nehodnotiť gramatiku
Ale CPPaP určite dalo do odporúčania čo robiť
je tu skupina poruchy ucenia, pridaj sa tam roberame taketo veci
mozem sa opytat ako sa toto prejavuje v praxi? ak teda mas cas o tom pisat..
@simca06022011 ak nevadi, mozem aj ja napisat. moj ma sice len 10, je stvrtak. ma dysgrafiu, dysortografiu a vraj aj dyslexiu ( aj ked ta sa uplne neprejavuje )
napriklad sa ucili vybrane slova . vymenovat ich vymenuje, ale napise ich zle.. napriklad slovo " diktat " pise uz milionty krat .. a aj tak vcera napisal Dyktat .
ked mu poviem, napis mi na papier vybrane slova po M, mas casu kolko chces, napise ich pekne. ale v diktate je to uz len loteria. obcas sa podari jednotka ( vynimocne ) obcas dvojka. ale skor je to , ze v diktatoch ma v pohode aj 25 chyb ..
preto z nich nie je hodnoteny, pripadne ma len doplnovat y/i .. pretoze ak dietatu s tymito dys.... niekto diktuje diktat, dieta sa snazi o to, aby pisalo co najkrajsie, aby napisalo tvar slova spravy, aby nespajalo slova, a potom sa zabudne na dlzne, makcene, ci y/i idu bokom .
syn je napriklad jednotkar z vlastivedy, prirodovedy, anglictiny, z matekatiky je dvojkar ..
ale slovencina, je katastrofa. nastatsie, odkedy vieme diagnozu, nestresujem sa, a uz ani on, a aj znamky sa nam zlepsili, lebo uz viem, kde zatlacit mozem, a kde to nema vyznam nanho tlacit a chciet od neho nieco, co jednoducho nemoze zvladnut .
@simca06022011môj syn podobné ako píše @zafir01. Je šiestak. Ešte aj dnes si je schopný napísať priezvisko s malým začiatočným písmenom. Nie je dyslektik, pretože prečítanému rozumie, ale číta sa mu horšie. Má vynikajúcu sluchovú pamäť, so školy prichádza naučený - dejepis, geoška, fyzika, biologia mu nerobia problémy. Hoci geografička musí pretrpieť v teste výrazy ako "indyja", dejepisar "grmany v rimskej ryši", biologička "hrbavú hodinu"... Angličtinu si pamätá z počutia, ako druhák mi vedel prerozprávať repliky postáv, čo počuli párkrát na hodine. Ale keď vidím, ako si píše poznámky....Začne písať uprostred strany, netusí, prečo, úprava desivá, príliš malé medzery medzi slovami, alebo naopak obrovské, veta nedokončená, v slove chýbajú slabiky, zamenené písmená - poctacoví krizak - madnetycke ple -atď. Diktát je vždy na 5. Ale pamätá si obsah, o čom diktát bol a niektoré vety aj naspamäť.
@dahra presne si zo zhrnula ešte lepšie. Aj to písanie od stredu písaný... Tomu fakt nerozumiem. A medzery medzi slovami bud takmer žiadne, len také milimetrove, a keď ho upozorni, zas robí veľké.
Teraz majú trochu výhodu, že v škole hodne píšu do pracovných zošitov. Do písaný píšu z iných predmetov ako je sjl, len minimálne. Za mojich čias, sme písali veľmi veľa poznámok do zošitov. Neviem si to pri mojom predstaviť teraz
@viestta ja mam podobnú skúsenosť pri najstaršom, že ak sa integrácia napíše do prihlášky, budú ho považovať za "postihnutého" 🤐 postihnuté je cele toto školstvo, cele zle