RTG vyšetrenie

19. mar 2024

Ahojte, som v 29tt tehotenstva a mam dlhodobe bolesti vľavo pod rebrami. Gynekolog mi nevzal krv, ani nič. Poslal ma na rontgen brucha rovno. Nie je to nebezpecne? Išli by ste alebo počkať, kým porodim. Dakujem. Môj doktor nič nerieši, na všetko povie, ze je v poriadku a nemám sa obávať žiarenia. Tak fakt neviem.

unicornlady
19. mar 2024

Určite sa v nemocnici/poliklinike na to spýtaj. Možno urobia iba sono. Načo hneď rontgen.
Resp. keď sa budeš objednávať (aspoň tu treba zatelefonovať, spýtaj sa ich na to).
Nemohla by ťa na sono poslať obvodná?

januska12323
19. mar 2024

No tak ja teda nie som odborník ale to neexistuje iná metóda? Napríklad sono na gastro.

pukina
19. mar 2024

ja si myslim ze ti rtg ani nespravia. ved pri kazdom jednom rtg podpisujes prehlasenie, ze nie si tehotna. Radsej to ries so svojim vseobecnym lekarom, ked mas s gyn zlu skusenost

autor
19. mar 2024

Ďakujem dievcata, budem sa informovať. Tiež mám z toho strach, nechcem ohroziť dieta

unicornlady
19. mar 2024

Ja aj pri rontgene zubov musím podpisovať, že nie som tehotná. A to mi dávajú aj taký chránič na krk a hrudník, až po stehná.

Ani oni si nebudú chcieť vziať na zodpovednosť ohrozenie tvojho bábätka 🙂

korylan
19. mar 2024

Tehotné nechodia na rtg,ešte aj keď som bola doprovod na rtg,sa ma pýtali,či nie som tehotná. Skôr urobiť sono. Možno dieťatko tlačí na čreva,zastavené vetry....

lb1984
19. mar 2024