Ovplyvňujú antibiotiká antikoncepciu?

jasmine11
19. apr 2016

Dobrý deň. Chcem sa spýtať či môžem byť tehotná, ak som brala antibiotiká Cedax päť dní a už skoro 4 roky beriem antikoncepciu a s priateľom sme mali styk? Môžu tieto antibiotika ovplyvňovať účinnosť antikoncepcie, aj keď v pribalovom letáku nebolo nič písané o tom, že by tie antibiotiká mali znižovať účinok antiky?

cerez
19. apr 2016

vraj znižujú účinok, nič nie je 100 %

jasmine11
autor
19. apr 2016

Ach.. Stále stresujem. Neviem čo mám robiť.

cerez
19. apr 2016

čakať 🙂

jasmine11
autor
19. apr 2016

No čo iné mi ostáva. Ak som v tom tak je to veľmi zlé 😢

cerez
19. apr 2016

prečo

jasmine11
autor
19. apr 2016

Lebo študujem a budem mať len 21 a je to veľmi skoro.

sissy27
19. apr 2016

@jasmine11 pokiaľ viem, v príbalovom letáku antikoncepčných tabletiek je celkom jasne napísané, že užívanie antibiotík môže ovplyvniť účinok antikoncepcie a odporúča sa použiť aj doplnkovú... Prípadne taká poznámka, že pri užívaní akýchkoľvek iných liekov, aj voľnopredajných, sa treba poradiť so svojím lekárom alebo lekárnikom... A to druhé je zrejme napísané aj v príbalovom letáku antibiotík...

katuliena82
19. apr 2016

ano, pri uzivani antibiotik je znizena ucinnost antikoncepcie.

jasmine11
autor
19. apr 2016

No v pribalovom letáku antikoncepcnych tabletiek je písané, ze niektoré lieky môžu ovplyvňovať, ale v pribalovom letáku antibiotík to nie je.

cerez
19. apr 2016

ale ty sa musíš riadiť tým čo je na HAK napísané, lebo ich účinok sa znižuje

sissy27
19. apr 2016

@jasmine11 no vidíš...
Ja stále tvrdím, že pre legálny sex by mala byť okrem vekovej hranice aj iná...

jasmine11
autor
19. apr 2016

Ja som chcela počuť len normálnu odpoveď. Ale vidím, že s niektorými ľuďmi sa to nedá 😊

sissy27
19. apr 2016