Negatívna skúsenosť s predpôrodným kurzom - GraviFit

renuska8
24. nov 2015

Mile maminky,
Rada by som sa s Vami podelila o negativnu skusenost s predporodnymi kurzami v 3.trimestri v Bartislave organizovane porodnou asistentkou Barborou z #GraviFit.
Na zaklade dobrych referencii od mojich znamych a zaujmu rodit v Antolskej nemocnici (pani Barbora tam vraj pracuje) som si vybrala prave tento kurz. V polovici oktobra som za kurz dopredu zaplatila 69€ a tesila sa na vikend 24.-25.10. kedy sa mal konat. Avsak bohuzial na poradni dva dni pred zaciatkom kurzu mi lekar oznamil, ze musim byt hospitalizovana v nemocnici kvoli skracujucemu sa krcku. Ihned po tejto informacii som sa snazila dovolat p.Barbore (ktora nedvihala telefon, co nebolo ani pri dalsej komunikacii s nou neobvykle). Zavolala som teda jej bratovi, ktory je spoluzakladatelom firmy. Prislubil mi vratenie penazi, no ze je potrebne kontaktovat sestru. Po dohode som napisala email. Nasledne sa mi ozvala aj p.Barbora, s ktorou sme sa dohodli, ze peniaze zatial vracat nebude, ak by som sa este neskor chcela na kurze zucastnit – o co som samozrejme mala zaujem plus zaslala som jej potvrdenie o hospitalizacii, ze si nevymyslam a nechcem ucast na kurze zrusit len tak. No teraz s odstupom casu nerozumiem, ako mi mohla takuto moznost navrhnut – vedela aku mam diagnozu a mamicky so skracujucim sa krckom maju prisny kludovy rezim. Kedze som v nemocnici stravila tri tyzdne a na zaklade vyjadrenia lekarov som vedela, ze kurz nebudem moct uz absolvovat, zavolala som (neuspesne) a napisala email so ziadostou o vratenie penazi. Odpoved prisla takmer ihned, ze peniaze budu vratene. Po tyzdni nepripisania financii na moj ucet som sa v piatok opat pokusila telefonicky skontaktovat s Barborou (opat neuspesne), s jej bratom (ktory ma opat odkazal na nu) a teda napokon emailom. Zavolala mi naspat, ze peniaze mi uctovnicka poslala v stredu – no pokial viem na SR (obidve mame SK banky) su peniaze prevedene do 24hodin, keby aj do 48... Prisli mi az nasledujuci pondelok – teda boli poslane na zaklade mojej urgencie v piatok.
Z coho som bola ale sklamana najviac bolo, ze mi nevratili celu sumu, ale o 10€ menej (ak spravne pocitam 17% storno poplatok ?!?). Moje peniaze mali teda v GraviFit vyse mesiaca – keby som o ne opakovane neziadala tak mozno aj doteraz. Viem, ze na stranke maju toto storno uvedene, no po opatovnom kontaktovani za co je to storno mi dodnes Barbora nenapisala ani ciarku. Zaplatila som si za sluzbu , o ktoru som mala záujem, a ano kvôli môjmu zdravotnemu stavu som sa ho nemohla zucastnit.
Preto si nemyslim, ze storno poplatok je v tomto pripade adekvatny, a tiez ze je privysoky. A je vlastne za co??
Rozumiem, ze pani Barbora ma toho iste vela, ale opakovane nereagovat na telefonaty a emaily, cakat na odpoved niekolko dni a poslednom pripade sa nedockat ani len odpovede je v dnesnej dobe nepripustne. V jej pripade konstatujem, ze si toho na seba nabalila privela a svoje kompetenice nezvlada tak ako by mala. Mamicky, ktore absolvovali jej kurzy si ju velmi pochvaluju, preto by som rada uviedla na spravnu mieru, ze som nespokojna s komunikaciou a riesenia „reklamacii“ z jej strany. Drzim jej palce a dufam, zem oj pripad je ojedinely.
Napriek tomu si mile mamicky davajte pozor, komu a za co zaplatite, pretoze nejde ani tak o tych 10€ ako o princip...

blankaj
Autor odpoveď zmazal
Zobraz
nemo26
24. nov 2015

Toto je neprofesionalny pristup, nepoviem, ze by si stornovala kurz, ze ides k niekomu inemu... Ale vazne problemy, co skrateny krcok teda je, sa daju tolerovat. Ide o ludsky pristup, co v tejto firme zrejme chyba. A to nehovorim o tom, ze si mala isto dost nervov z nemocnice a este si aj nahanaj peniaze.... Zelame, vsetko dobre 🙂

janulabb
24. nov 2015

podľa mňa sa nič také nestalo. Za prvé storno poplatok: Je úplne irelevantné zapodievať sa jeho výškou. Má ho pevne stanovený, zverejnený. Keby mala pani s každou mamičkou hodinu po telefóne meditovať, prečo načo za čo, neostalo by jej času na dôležité veci, čiže jej pracovnej náplni. Že pani neodpovedá na mail a neberie telefón, resp. nevolá späť. V prvom rade vy niečo chcete, vy voláte nie naopak. Neviem si celkom predstaviť, kam by došiel napr. môj šéf, keby odpovedal obratom na každý mail a volal späť každý neprijatý hovor. Príliš si to beriete, viem tie tehu hormóny sú horor, pamätám si na to obdobie celkom živo 😝 A k tomu prevodu peňazí: oni ich skutočne mohli poslať v termíne aký Vám uviedli. Sú banky, kde prevody reálne trvajú dlhšie ako dva dni. Kľud a nerobte zbytočne zlú reklamu, radšej sa tešte z tehulkovania a venujte energiu tomu čo je skutočne podstatné.

sense
24. nov 2015

nie je profesionalny pristup ze ti nedviha telefon, a meskaju s vratenim poplatku, ale treba si pozriet presne obchodne podmienky vela firiem si uctuje nejake storno a maju to dane akoze administrativny poplatok pri zruseni resp odstupeni od zmluvy a zial vtedy uz nepomoze ani papier o hospitalizacii..tolko z obchodneho hladiska , z ludskeho hladiska ti mohli vratit celu sumu....

inak by the way, sa cudujem ...ale na Slovensku asi nic neobvykle ze takyto kurz je v tretom trimestri....Zijem v zahranici a vsetky predporodne kurzy su najneskor pre zeny do 30tt, prave preto ze cim blizsie k porodu tym viac komplikacii sas moze vyskytnut...

...a myslim ze je dobre aj taketo skusenosti podavat dalej....

horana
24. nov 2015

@janulabb Podla mna si to vobec neberie moc, vecne a fakticky opisala skusenost, velmi slusne a korektne. Vzhladom na hormony by dokonca mala narok sa aj nastvat (by som sa na jej mieste tiez a to nie som tehu!), ale ani naznak nebol prejaveny.
Tvoj pristup mi pripada v style: drzte hubu a krok, ved aj inde je to na h****. Pani podnikatelka toho nema mat co vela, ked ide o zakaznika, alebo nech potom nepodnika ked nestiha (nespolahlivy konkakt, nezdvihanie telefonov, je jeden so znakov neserioznosti, nech uz ma akykolvek dovod, to zakaznika nemusi zaujimat), ake typicke vydridussky slovenske, kde je nas zakaznik nas pan? Samozrejme ze zakaznik nieco chce, ci nesmie?, dovolil si otravovat toho kto chce z co najmensou namahou inkasovat? Tvoj pristup mi prijde zvlastny a ja som len rada ze tu zakladatelka napisala skusenost, a nemlci ako vos pod chrastou, nech len je viac takych aktivnych zakaznikov, lebo len taky pomozu skvalitnit sluzby.
Nicmenej co uz, ked raz boli podmienky ze storno bez podmienok a ani hospotalizacia nie je vynimka, co je mmch neprijemne, na taky kurz by som nesla, ked toto viem 😝

maslenka47
24. nov 2015

@renuska8 ja si myslim, ze cely tvoj prispevok svedci akurat o tvojej hluposti/naivnosti/.... Predpokladam, ze kym zaplatis za sluzbu (TO JE JEDNO AKU), tak si precitas podmienky, za ktorych sa sluzba poskytuje.

Teda ze ak sa kurzu nezucastnis, bude ti uctovany storno poplatok. Prepac, ale to je UPLNE NORMALNE. Tvoje miesto na kurze totiz nemohla obsadit ina zaujemkyna, nakolko bolo rezervovane pre teba a z pohladu podnikatela je jedno, aky bol tvoj zamer a preco ty si tam neprisla.

Takisto to mas pri vsetkych kurzoch, a tiez naprikald aj v hoteloch, cestovkach a pod. Neprides - uctuju storno poplatky. O vyske vies vzdy dopredu.

@sense predpokladam, ze zakladatelke nikto nebranil sa kurzu zucastnit skor. Dokonca som ochotna sa stavit, ze kurzu sa moze zucastnit aj ne-tehotna a aj chlapi. Inak mne to pride cele take trapne.. co akoze bez toho kurzu neporodi? Vsetky potrebne informacie o tom, ako prebieha porod, sa daju nastudovat v knihach alebo na internete.

maciatkolulu
24. nov 2015

@renuska8 tak ja si myslim, ze pokial ma na stranke uvedene podmienky storna, tak sa s tym neda nic robit. Aj ked cestujes s cestovkou a stornujes aj kvoli hospitalizacii, tak je storno, takze s tymto sa neda nic robit. A je to aj dotycnej pani ochrana, predsa si mala rezervovane miesto, kde mohla byt ina mamina, ktora by platila a tazko potom na tesno zhanat dalsiu osobu. To, ze nekomunikovala, ale nebolo profesionalne.

cecil36
24. nov 2015

@janulabb "V prvom rade vy niečo chcete, vy voláte nie naopak. " Píše sa rok 2015 nie 1974 😉 "Sú banky, kde prevody reálne trvajú dlhšie ako dva dni. " Zo zakona je dane, ze prevod v akejkolvek banke nesmie trvat dlhsie ako 24 hodín resp. 1 pracovny den.

sense
24. nov 2015

@maslenka47 neviem ako to chodi na slovensku viem ako to chodi tu kde zijem...porodis aj bez kurzu ale mne napr. dal ten kurz dost a nielen veci kt. najdes na internete....lebo aspon u nas to nebolo len o tom ako prebieha porod....a zucastnit sa ho mohli len tehotne v druhom trimestri samotne alebo pary...a len 10 ludi teda 5 parov ...alebo mix parov a zien...

renuska8
autor
24. nov 2015

Ja som nechcela tuto firmu nijak osocovat ani urazat, lebo z pocutia viem, ze mamicky co kurz absolvovali boli/ su velmi spokojne. Len som chcela, aby mamicky videli aj druhu stranu, ked sa daneho kurzu nepodari zucastnit. A kto v dnesnej dobe podnika, myslim ze by mal so svojimi zákazníkmi komunikovat. Ked to nestiha, nech zamestna asistenta. A @janulabb s niekym hormony robia to, ze sa podeli o svoju skusenost, s inymi, ze rozoberaju sopliky svojho dietata.... Kazdy sme nejaky...

erienka
24. nov 2015

Ja som ten kurz, ked som este byvala v ba, absolvovala a moj osobny nazor je, ze to boli vyhodene peniaze.

sardinka335
24. nov 2015

100 ludí 100 chutí - storno poplatok je ,,samozrejmosťou,, azda pri kazdej službe - zajazd,atd..
K dvihaniu telefonu sa ťažko vyjadruje...moze to byť objektívne a nemusí - ťažko povedať.
MOje deti chodia na plavanie a platenie sa ,,odpušťa,, len v pripade ze prinesu potvrdenie od lekara, pokial viem tak to je tak aj ked maju korčulovanie, lyzovanie napr. v škole....
Okrem toho peniaze jej pani poslala a jaj mam teda tiež skusenost ze nie vzdy je to 24 hodin. Kazdopadne mamičky si pani Barboru a jej kurzy chvalia podla zakladatelky temy - takze zaver? Pri praci s ludmi zial aj zle skusenosti sa stavaju - toto mi nepride ako nejaky horor...

liuliu
24. nov 2015

Jejda mna by kleplo z takychto precitlivenych zien ktore riesia 10 euro storno a sleduju ucet vo dne v noci ci uz nabehli peniaze :D
Postup je to uplne standartny neviem co sa stazujes ; to ze si bola v nemocnici je tvoj problem nie barborin. Ja som takto riesila storno na slovensku za 120 a nedostala som spat ani euro ( nikoho moje tehotenstvo nezaujimalo) takze v mojom ponimani jej mozes ruky nohy bozkavat ze ti vysla v ustreti a vratila peniaze.
Skor si myslim ze si ten otravny typ co vyvolava surodencom a kadekomu ; spamuje maily vo dne v noci mysliac si ze je stred vesmiru a prilahlych galaxii. Sorry na takychto ludi tiez nereagujem.

gabrielaslivkova
24. nov 2015

@renuska8 je mi ľúto tvojej negatívnej skúsenosti, najmä ak ide o takú citlivú vec ako je hospitalizácia v tehotenstve, ale zasa tento príspevok mi príde skôr ako úmyselná zlá reklama.

Je bežná prax, že existujú storno poplatky. Napr. podnikateľské účty nefungujú ako účty občanov - oni platia za každú jednu prichádzajúcu aj odchádzajúcu platbu, takže minimálne storno poplatok slúži na pokrytie týchto nákladov. A okrem iného, tvojou neúčasťou si neumožnila inej mamičke zúčastniť sa. Skús sa vžiť do opačnej role, keby si ty bola podnikateľ a tebe by rušili objednávky. Tak isto riešiť, či poslali peniaze v stredu, alebo v piatok? A čo ti mala povedať, ak jej to tak povedala účtovníčka? Ak sama nevykonáva tieto platby, mohla byť uvedená do omylu pani Barbora a nie ty. Prípadne, môžu fungovať na viacerých účtoch a financie si preúčtovávať medzi viacerými bankami. Podstatné je, že ti peniaze vrátili.

Jedine, čo by si jej mohla vyčítať, je komunikácia - ale nie neférová, len zdĺhavá. Pani Barbora s tebou komunikovala, ale nie obratom. A v prípade reklamácie je podľa zákona doba na vyjadrenie 30 dní (aj keď teda neviem, či tu ide o reklamáciu, teda, či v prípade storna je nejaká lehota).

horana
24. nov 2015

Z mojho pohladu - viacere to obhajujete podnikatelov na ukor zakaznikov. Absolutne nesuhlasim. Este jej robite zle svedomie ze ona znemoznila ucast inej mamicke, chcelo by sa mi napisat: sa zobudte, ved ona uprimne chcela sa zucastnit, uprimne, dokonca co ja by som nie, za to vysolit tu menovanu sumu. Ona nemoze za hospitalizaciu, isto ju nechcela.
Mimochodom s konamim tychto kurzov za prachy nesuhlasim. To ze si nejaka pracovnicka nemocky ako som pochopila urobi kurz a vyzije to ze nemocka toto nerobi sama o sebe je sice sikovny tah, a zaroven neschopnost nemocky, ale ja som to nastastie mohla absolvovat uplne zdarma, organizvoala to samotna porodka, kurzy boli s dobrovolnou ucastou kazdy tyzden pravidelne, boli tam jednak sestry, jednak PA, hovorili o konkretnych praktikach u nich, takze nic vseobecne, otazky neobmedzene, psychicka podpora, debaty, nemohlo sa stat ze nieco sa rodicka nauci / pripravi sa na nieco a nakoniec v praxi to porodka to robi uplne inak, co sa lahko moze stat na kurzoch mimo vedenych. Dalej boli cvicenia aj tam robene, trening dychania, aj na kondicku vzhladom na stav, potom aj doporucenia na doma co cvicit. Mne to dalo dost.

U serioznej cestovky je vzdy ponuknute aj poistenie storna, dokonca poznam take co uz ho maju priamo zahrnuty v cene ako pevnu sucast. Z pohladu podnikatela by nemalo byt jedno ci sa zakaznik len tak rozhodol nezucastnit alebo ci mu v tom zabranili nepredvidatelne okolnosti, nad ktorymi nemal moc. Z ludskeho hladiska je to diametralne odlisna situacia, aj ked uznam ze to zatial len pomaly prenika. Aspon z mojho a aj vseobecne ludskeho pohladu urcite.Zatial je to v dravej pozicii, co si zakaznik nevsimne, je vyuzite proti nemu. Ked je to podnikatelovi jedno, len ukazuje o co mu v prvom rade ide, a zakaznik to nie je, ani podnikatel nemusi ist cez "mrtvoly" za ziskom.
Co som platila boli rozne kurzy s detmi, pravda vzdy som sla na take kde sa dali hodiny bud nahradit alebo v pripade objektivnych prekazok sa suma vracala, takze su aj seriozni podnikatelia, k takym sa mmch mamicky budu radi vracat...

Co tu bol anamietka ze slo "len" o 10,- ide o princip, preco by zakaznikovi malo nevadit ked je to mala suma, ked ide o platbu podnikatelovi, ani 1 cent neodpusti a my zakaznici mame zrazu prihlaiadat na sumu? Nezmysel! Take tvrdia asi len zeny co uz boli obtiahnute aj o vyssie sumy, ale nedokazali si to vybavit, tak rezignovali s tym ze je to asi norma, nie je!

liuliu
24. nov 2015

Prosim ta co to trepes 😀 ma tam uvedene storno poplatky ? Ma !!!? Co je na tom neseriozne ?
Ze v serioznej cestovke... 😀 😀 ty si snad vymyslena 😀

maciatkolulu
24. nov 2015

@horana podla mna, nemas celkom pravdu. Ked si zakaznik vyberie, podpise zmluvu, zaplati, cital predpokladam aj podmienky. A ked je tam raz storno, tak tam je. A to, ze niekto zacal podnikat v takejto sfere je jeho vec a šikovnosť a najma ked su s jeho sluzbami platiaci zakaznici spokojni. Funguju sukromne skolky, školy aj to sa da povedat, ze nejaki sikovnici si ponachadzali garantov a otvorili skolky 😀 ved to by mali byt sluzby zadarmo, resp.skolstvo. ale ked si chce niekto zaplatit nadštandard, tak ho ma. Napr. Aj v takej sukromnej skolke, ked dieta nie je mesiac v nej, tak rodic plati minimalne skolne. Aspoň u nas to tak bolo a ked som podpisovala zmluvu, tak som s tym ratala...takze som.zakonite nemohla byt prekvapena, ked sme odisli na mesiac prec, ze som platila, dost logicky som drzala miesto inemu platiacemu klientovi. To je podla.mna jasne ako facka.

horana
24. nov 2015

@maciatkolulu Uz len tu napisala jedna nespokojna zakaznicka priamo tychto kurzov. By si sa divila kolko firiem fachci a vytvara zisk, hoc spokojnost zakaznikov je sporna (sukromne skolky su este dost v pohode odvetvie, vacsinou tam ta pridana hodnota je). Ludia nie su prilis inteligentni v tomto a obabravaju ich ako velke nadnarodne korporacie, tak male ryby. A je rozdiel sikovnost a vychcanost - teraz uz nemyslim tuto konkretne ale vseobecne podnikanie. Kolki sa presadili a skor ludi balachaju nez co ine. Ze im ludia skocia na spek, mas pravdu, je mozno ich "chyba". Aj politici nas tu dobre oje****** a je to len nasa vina ze sa nechame, cize v tomto zmysle zakon dzungle funguje. Aj ked osobne si myslim ze nielenze to tak nemusi byt a ani by byt nemalo. Preto si neodpustim moznost rypnut napr. ako tu do podnikatelov, aby napr. rozlisovali ojektivne a subjektivne dovody (niektori to uz robia nastastie), hoc, samozrejme miesto sa im uz neobsadi, ale aj reklama do budcnosti moze byt investiciou. Nielen rychlokvasny pristup ale aj budovanie mena, sa nenosi prilsi, ja viem, lebo je to prilis pomale a pozvolne. Tolko vseobecna vsuvka.
Ked sa vratim k tomuto konkretne, ano v podstate len neprecitala si pozorne + komunikacia bola aka bola, spomalena, nie uplne otvorena, v style "nemam na vas cas" to uz nech si kazdy preberie ako chce, zas taka drama to nie je. A ostatne sa rozhodnu ako budu chciet, ci im podobne kurzy za to stoja.

janulabb
24. nov 2015

@renuska8 nechcela som sa ťa nijako dotknúť, len minca má vždy dve strany. Aj tá dotyčná na ktorú sa tu sťažuješ môže mať na vec celkom iný názor a taktiež vážny dôvod prečo dostatočne pružne (v tvojom ponímaní) nereagovala na tvoje podnety. Píšeš, že robí v nemocnici citujem"pani Barbora tam vraj pracuje", čiže s najväčšou pravdepodobnosťou "nesedí" na mobile celý deň. Myslím, že celkom nerozumieš na čo slúži storno poplatok. Vygoogluj si. A komentár k môjmu statusu o soplíkoch považujem za absolútne primitívny. Napriek tomu ti úprimne prajem, aby si v budúcnosti riešila tiež LEN takú banalitu ako tie soplíky.

Tehotenský newsletter

Každý týždeň dostaneš najdôležitejšie info do e-mailu

Zisti viac o svojom tehotenstve: Tehotenstvo týždeň po týždni. Nepoznáš týždeň tehotenstva? Vypočítaj si ho v Tehotenskej kalkulačke.


Alebo si prečítaj, ako prebiehajú jednotlivé mesiace tehotenstva.
Modrý koník ti poradí v každom trimestri.
Zisti viac o prvom trimestri.
Zisti viac o druhom trimestri.
Zisti viac o treťom trimestri.
Ako sa zisťuje pohlavie dieťaťa?
Dôležité je absolvovať rôzne vyšetrenia v tehotenstve.
Oplatí sa absolvovať 3D ultrazvuk alebo 4D ultrazvuk?
A ako prebiehajú screeningy v 1. a v 2. trimestri?
Aké môžu nastať problémy v tehotenstve?

Nenašla si odpoveď na svoju otázku?Opýtaj sa vo fóre