Oznámenie v práci - povinnosť

16. máj 2023

Ahojte.. som v 10tt tehotenstva. Necítim sa extra zle, nevraciam len mám závraty, točenie hlavy, občas tlak v podbrušku. Včera som mala prvú prehliadku, všetko dopadlo v poriadku. Dr sa ma pýtala ohľadom PN a zamestnania nakoľko pracujem ako vedúca predajne kde som 3x v týždni 10hodin na nohách a 2x v týždni po 6 hodín.
Moja otázka znie.. som povinná moje tehotenstvo oznámiť manažérovi predajne alebo mám ísť len na PN s tým nech si niekoho za mňa hľadá ? Pracovnú dobu mi neskrati, nakoľko som tu "dôležitá" a môj pracovný čas nepustí. Chcela by som odrobiť aspoň do konca júna a potom zostať doma.

doriiis
16. máj 2023

Samozrejme,že oznámiť tehotenstvo pisomne

autor
16. máj 2023

@doriiis a prosím ešte pred Pnkou alebo aj počas nej ? Lebo tehu knižku ešte nemám

andie2810
16. máj 2023

Pokiaľ viem tak maš narok na to aby ti upravil pracovny čas, avšak až po tom čo písomne oznámiš tehotenstvo... ak neoznámiš lebo nechceš, tak ti ostava iba ísť na pn... ale dozvie sa to aj tak pretože na papieriku pnky maš uvedenu diagnozu, ak bude chcieť tak si ju vygoogli 🤷‍♀️ iba žeby si išla na pn akože s niečim inym čo nema suvis s tehotenstvom... 🤷‍♀️

lelelienka
16. máj 2023

NIE SI povinna oznamit tehotenstvo, mozes to vsak urobit a vtedy si chranena pred vypovedou a pod. Ale nikde nemas povinnost, je to na tebe.

doriiis
16. máj 2023

@autor.....čím skor

diewcatqoo
16. máj 2023

A preco chces ist na PN?

elanor
16. máj 2023

povinna oznamovat niesi, ale ked neoznamis (naj samozrejme pisomne - original firme, podpisana kopia od firmy pre teba, pre istotu) nevztahuje sa na teba zakonna ochrana pre tehotne.

autor
16. máj 2023

@diewcatqoo nechcem ísť hneď teraz v 10tt na PN aj keď gynekologička mi doporučila kľudový režim nakoľko pracujem 10 hodín na nohách, ťahám veci, krabice.. na predajni som väčšinou sama a mám časté závraty..

andie2810
16. máj 2023