Zdravim,som v 10 tt, pracujem ako čašníčka a momentálne som ostala v reštauracii sama a kedže zamestnavatel odo mna očakaval,že budem pracovať každý den 12-13 odin denne,tak som mu oznámila,že čakaám babatko aby riešili situaciu.Jehho reakcia bola,že tehhotenstvo nie je choroba 😒 A takýto pristup ma dost zamrzel, nenastupovala som tam s tým,že budem nonstop v praci ,ani keby som nebola tehotna . Može ma nutit takto pracovať,resp. može ma vyhodiť,ak odmietnem takto robiť?
či ste, alebo nie ste tehotná, tak nútiť Vás pracovať nad 40 hodín týždenne, rozdelených primerane na 5 prac. dní Vás nemôže, s nadčasmi max. 48 hodín týždenne..... ak ste tehotná a máte to už potvrdené od lekára, oznámte mu to a prepustiť Vás nemôže....
v prvom rade si mu to mala oznámiť písomne a svoju kópiu si dať od neho potvrdiť, aby bol dôkaz, že o tvojom tehotenstve vie. ak by si mala lekársky posudok, že nemôžeš vykonávať to čo vykonávaš, resp. nie 12 hodín denne, je povinný ťa preradiť na inú prácu resp. kratšiu smenu, ak by to bola práca menej ohodnotená, je povinný ti rozdiel doplatiť, ak by nemal inú vhodnú prácu, je povinný ti dať pracovné voľno s náhradou mzdy.
odborne napísané:
Ako tehotná zamestnankyňa máte tiež nárok na kratší pracovný čas alebo inú úpravu týždenného pracovného času. Ak tejto úprave nebránia vážne prevádzkové dôvody, zamestnávateľ je zo zákona povinný vašej žiadosti vyhovieť. V prípade, že pracujete v noci, môžete sa podrobiť posúdeniu zdravotnej spôsobilosti na nočnú prácu. Vykonaním práce nadčas vás môže zamestnávateľ poveriť len s vašim súhlasom. A to sa týka aj prípadnej pracovnej pohotovosti či nerovnomerne rozvrhnutého pracovného času.