Zodpovednosť za hladký priebeh obchodu majú obidve strany. Preto:
Informácie, ktoré sa dozvieš, môžu urýchliť a zjednodušiť priebeh obchodu, ako aj minimalizovať nedorozumenia.
Za najbezpečnejší spôsob nákupu sa považuje osobné prevzatie tovaru. Ten si totiž môžeš pozrieť, odovzdáš peniaze a tovar je tvoj. Pouvažuj nad touto možnosťou hlavne vtedy, ak kupuješ drahšie veci. Tovar vo svojom okolí môžeš v bazári vyhľadávať podľa Lokality.
Náš tip:
Pokiaľ je tovar odoslaný doporučene (kuriérom, Zásielkovňou a pod.), je možné zásielku sledovať online a predísť tak strate balíčka.
Ak sa obchod neuskutočňuje podľa tvojich predstáv, daj o tom vedieť druhej strane. Čokoľvek sa dá riešiť. Kupujúci má nárok reklamovať zakúpený tovar, pokiaľ doručený tovar nezodpovedá inzerátu. Pokiaľ nie je odozva, kupujúci pridá negatívne hodnotenie.
V prípade, že sa spoločne dohodnete na doriešení obchodu, je možné hodnotenie upraviť tak, aby z neho bolo zrejmé, ako obchod skončil. Negatívne hodnotenie je možné nahradiť pozitívnym.
O tom, či sa obchod uskutočnil v súlade s pravidlami bazára, môže v sporných prípadoch rozhodnúť admin. Ak nebude predajca riešiť reklamáciu, v odôvodnených prípadoch môže dôjsť až k blokovaniu jeho bazára. Prípadne máš možnosť riešiť situáciu či Problémový obchod aj právnou cestou.
Prehľad, ako riešiť problémové obchody, nájdeš tu.
Príjemné nakupovanie!
Všetky témy > Čo kde nájdem, ako niečo urobím? > Bazár > Ako nakupovať v bazári