Upozornenie:
Nikdy a nikomu neoznamuj údaje zo svojej platobnej karty, a to najmä bezpečnostný trojmiestny kód zo zadnej strany! Kupujúci a ani žiadna prepravná spoločnosť tieto informácie nepotrebujú. Hrozilo by ich zneužitie.
Zodpovednosť za hladký priebeh obchodu majú obidve strany. Prečítaj si hodnotenie kupujúceho, nech vieš, s kým budeš obchodovať.
Pokiaľ chce kupujúci využiť platbu na dobierku, môžeš ho požiadať o úhradu poštovného vopred, aby tak bolo zabezpečené, že zásielku preberie. Do tejto zálohy si môžeš zahrnúť aj poplatok za vrátenie zásielky ako poistku pre prípad, že by kupujúci dobierku neprevzal. (Výšku dobierky potom znížiš práve o túto výšku poplatku za prípadné vrátenie tovaru.)
Náš tip:
Pokiaľ je tovar odoslaný doporučene (kuriérom, Zásielkovňou a pod.), je možné zásielku sledovať online a predísť tak strate balíčka.
Potom, čo sa dohodnete na obchode, inzerát pozastav (tlačidlo Pozastav máš priamo v inzeráte). Inzerát sa prestane v bazári verejne zobrazovať a nebudú sa zbytočne ozývať ďalší záujemcovia.
Neskôr môžeš inzerát zmazať alebo znova aktivovať.
Ak sa obchod neuskutočňuje podľa tvojich predstáv, daj o tom vedieť druhej strane. Čokoľvek sa dá riešiť. Pokiaľ nie je odozva, pridaj negatívne hodnotenie.
Ber do úvahy, že pokiaľ doručený tovar nezodpovedá inzerátu, kupujúci má nárok zakúpený tovar reklamovať.
V prípade, že sa spoločne dohodnete na doriešení obchodu, je možné hodnotenie upraviť tak, aby z neho bolo zrejmé, ako obchod skončil. Negatívne hodnotenie je možné nahradiť pozitívnym.
Po dokončení obchodu môžeš inzerát Zmazať. Zmazanie inzerátu je nevratné, inzerát sa potom už nedá obnoviť. Zmazané inzeráty si však stále môžeš vyfiltrovať v Môj bazár.
Ak sa obchod neuskutočnil, môžeš Pozastavený inzerát znova Aktivovať a opäť sa začne v bazári zobrazovať.
O tom, či sa obchod uskutočnil v súlade s pravidlami bazára, môže v sporných prípadoch rozhodnúť admin. Ak nebudeš riešiť reklamáciu, v odôvodnených prípadoch môže dôjsť až k blokovaniu tvojho bazára. Kupujúci tiež môže situáciu riešiť právnou cestou.
Prehľad, ako riešiť problémové obchody, nájdeš tu.
Príjemné obchodovanie!
Všetky témy > Čo kde nájdem, ako niečo urobím? > Bazár > Ako predávať v bazári