Používanie obyčajného poštovného je síce lacnejšie, ale aj riskantnejšie. V prípade straty balíčka neexistuje možnosť reklamácie. Je to na vlastnú zodpovednosť kupujúceho.
Doporučujeme používať doporučené zásielky. Tiež doporučujeme výslovne sa s predávajúcou dohodnúť na spôsobe doručenia, aby nedošlo k nedorozumeniu.
Čo robiť, ak zásielka nechodí?
- Vyčkaj niekoľko dní. Doručenie poštou môže trvať dlhšie.
- Opýtaj sa na svojej pošte, či tam nemáš zásielku na svoje meno a adresu. Môžeš podať aj reklamáciu, avšak bez nároku na odškodnenie. Preveria podaciu aj prijímaciu poštu.
- Ak predajca tvrdí, že balíček už dávno poslal, pravdepodobne sa stratil počas prepravy. Radi by sme ti pomohli, ale nemáme ako. Nabudúce radšej využi doporučené poštovné.
- Predávajúcej môžeš pridať hodnotenie. Popíš situáciu, uveď, že si využila obyčajné poštovné. Pokiaľ si však s obyčajným poštovným súhlasila alebo ho sama navrhla, negatívne hodnotenie nepridávaj.
- Pri stratení zásielky môžete požiadať Poštovú ohlasovňu a úložňu o zistenie, či nemá hľadanú zásielku uloženú, prípadne požiadať o jej vydanie.
Ak sa predajcovi strácajú balíčky príliš často, zasiahneme.
Problémový obchod je možné riešiť aj právnou cestou.
Všetky témy > Mám problém s predajcom, kupujúcim > Problémový nákup v bazári