Vo veku 2, 5 roka som uznala, že je na čase vyšetriť Sofinkinu psychologickú spôsobilosť. Stála, kúsok sama prešla, hrubá motorika tak značne pokročila. Vertikalizovať sa však začala až o rok neskôr ako rovesníci, preto mala obmedzené podnety, čo sa odzrkadlilo aj na jej mentálnej úrovni.
Akoby až po druhých narodeninách ožila a začala vnímať všetko okolo seba. Začala si blabotať, používať prvé slová. Okrem základu mama, tata, Pako (brat Palko), auo (auto) a niekoľkých ďalších, začala vo veľkom používať otázku "Kde je?". Používala ju opakovane za sebou, aj 7x a na všetko možné. Podobnú echoláliu využívala pravidelne aj na iné slová. Človeku to riadne liezlo na nervy: Deje, deje, deje, deje? Auo, auo, auo, auo…
Spojením "(k)deje" sa nielen pýtala na priestorovú orientáciu, ale používala ju na všetko možné. Našťastie, naša zlatá pani logopédka mi vysvetlila, že sa tak pýta na veci okolo seba, akurát nevie položiť adekvátnu otázku. Neočakáva teda odpoveď "tam", ale "Áno, toto veľké auto je modré. Teraz stojí pri ceste." Potrebuje opis veci, na ktorú sa pýta či ukáže.
Veľa sme jej opisovali, lebo sa veľa pýtala 😁 Nevidela som žiadnu spätnú väzbu a to bolo ubíjajúce. Slovná zásoba sa rozvíjala minimálne. Adekvátne vysloviť vedela len pár slov, ostatné zostali len v náznakoch. V mnohých prípadoch používala na pomenovanie len prvé písmeno či prvú slabiku. "O" mohlo byť "otvoriť, odložiť či odrážadlo". Všetko vyplývalo z kontextu situácie. "Bu" bola bunda, "bo"- boty. Takýmto systémom sme fungovali niekoľko mesiacov.
Vyšetrenie u špeciálnej pedagogičky neprinieslo žiadne závratné zmeny. Z jedného vyšetrenia sa nedá posúdiť dieťa, s čím som plne súhlasila. Niektoré úlohy nespravila kvôli svojmu hendikepu, ku koncu sa už nesústredila, neviem, ktoré 2,5r dieťa sa vydrží sústrediť ¾ hodiny v kuse. Záver vyznel celkom optimisticky, v porovnaní s tabuľkami bude určite zaostávať, ale mentálne je spôsobilá na to, aby sme ju správnym vedením a taktiež prostredníctvom rovesníkov ťahali dopredu. A to bola výhra! Má na to posúvať sa vpred, učiť sa. Keďže porozumenie funguje, všetko je len otázkou času. A ten v našom prípade nehrá rolu. Nemusím teda odpočítavať, hlavne nesmiem začať porovnávať. A to je veľmi ťažké 😪
Moc sa teším z vašich pokrokov. Tešila som sa na váš príspevok🙂❤
❤❤❤👍👍👍 Drobcek malt..ona to da😊😊😊😊
Moja dcera ma 2 a pol roka a rozprava rovnako a je mentalne ok, takze aj Vasa na svoj vek je vporiadku ako hovori doktorka
Veľmi držím palce.👊👊 Tiež len pre porovnanie - naša bude mať 2 roky a vie povedať len prvú slabiku alebo presne ako ste písali, povie len prvé písmenko. Nemyslím si, že by nebola mentálne v poriadku.
Začni písať komentár...
Držte sa rodinka! Ste úžasná mamina...