Pravdepodobne ste to zažili aj vy. Zvoní Vám telefón, zobrazí sa neznáme číslo, dokonca z iného štátu a po zdvihnutí Vás pozdraví optimisticky naladená osoba. Vychrlí svoje meno a názov firmy a začne Vám ponúkať nejakú super vec. Napríklad kúzelné kartičky pre deti. Vo výhodnom úvodnom balíčku aj s darčekmi za, v podstate, smiešnu cenu. Láka Vás to povedať áno, pošlite, veď vyskúšam. Hlavne keď Vám prízvukujú, že je to len úvodný balíček, majú veľa záujemcov apod. Ale pozor, v prípade, že poviete áno, nasadnete na práve sa rozbiehajúci rýchlik, ktorý nezastavuje a vyskočiť bude znamenať ujmy ( v tomto prípade finančné). Na úvodný balíček totižto budú nadväzovať ďalšie zásielky a ceny už vôbec nie symbolické a aj keď objednávku zrušíte, pošlú Vám upomienky za tovar, ktorý už poslali, kým ste objednávku zrušili, hoci ste si ho ešte nevyzdvihli.
Takže, ako sa dá voči podobným praktikám brániť:
- Pri prvom telefonáte povedať nie, momentálne nemám záujem, prípadne: zavolajte mi neskôr. Žiadna ponuka nie je taká výhodná, aby ste ju nemohli objednať o pár hodín či dní. Ak ste ho prepočuli, opýtajte sa na presný názov firmy a ich obchodné zastúpenie na Slovensku. Podľa toho si viete vyhľadať referencie na internete a v kľude sa rozhodnúť.
- Vypýtať si webovú stránku, resp. písomné podmienky. Rozhovor je nahrávaný, takže spoločnosť Váš prípadný súhlas má nahratý v databáze, Vy však nemáte v rukách nič a nemôžete sa preto primerane brániť.
- Ak Vás presvedčia a v slabej chvíľke súhlasíte so zaslaním tovaru, podľa Zákona o ochrane spotrebiteľa pri podomovom a zásielkovom predaji číslo 108/2000 Z.z. má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť bez udania dôvodu do 7 dní. Preto je dobré mať na danú firmu kontakt a v tejto lehote zmluvu písomne zrušiť. Ja mám skúsenosti s touto možnosťou, z danej firmy, napriek tomu, že som uviedla svoje meno a adresu, ktorú vedeli, keď mi zavolali (pri telefonáte ma oslovili menom) mi na môj mail odpísali, že má v databáze nemôžu nájsť a potrebujú moje zákaznícke číslo, ktoré som samozrejme nevedela, keďže ho generuje ich systém.
- Cca 3 týždne po telefonáte mi prišiel list s písomnými podmienkami a vygenerovaným zákazníckym číslom. List prišiel na meno a adresu, ktorú predtým v databáze nemohli nájsť. V liste boli uvedené podmienky zrušenia – cez web stránku, s použitím zákazníckeho čísla som objednávku zrušila, počas všetkých krokov rušenia objednávky som si ukladala screen shoty.
- Následne som spoločnosť ešte raz kontaktovala e-mailom a žiadala si potvrdenie, že moja objednávka bola zrušená.
Možno si poviete, že mne sa to nemôže stať, na takéto ponuky nereagujem a „podvodníkom“ nenaletím. Ja som si to donedávna myslela tiež...
Ja tiež mám skúsenosti s jednou firmou, presne kartičky pre deti som objednala, ja hlupá som sa dala nahovoriť, potom som sa s nimi horko-ťažko kontaktovala a zrušila som objednávky...potom prichádzali upomienky za neprevzatý tovar...atď, atď... dneska už mám od nich pokoj, upomienku som zaplatila, aby som nemala problémi, ale ajtak to bol podvod, lebo ten tovar som ani neprebrala...takže dajte si pozor na takých podvodníkov!!!!
Ja mám takú skúsenosť, že keď mi volajú s "lákavou ponukou" a poviem, že nemám čas, nech zavolajú neskôr - poviem si toto číslo už nezdvihnem , tak mi volajú na druhý deň z iného čísla ☹
tak im poviem, hned na zaciatku..hoci im skocim aj do reci..nie dakujem nemam zaujem a poprosim vas aby ste mi uz nevolali.. pipiip pipip.. a uz bude pocut ton zlozenie.. 🙂 ..
dakujem za info... presne na tie karticky som sa dala, kedze ma bombardovali telefonatmi viac krat a ja ze si to pozriem na stranke a stale nebolo casu az som povedala, ze dobre (ved je to len jeden balik a potom to rusim...) Este mi to neprislo, ale aspon viem, co hned urobim. VDAKA.
no dnes mi prisiel list s identif. cislom, tak som to hned aj zrusila - riadila som sa postupom, este raz vdaka.
v podstate je to forma elektronickej šikany. mne minule volali v nedeľu, tak som prosila pani aby mi nadiktovala jej číslo na osobný telefón, či jej nebude vadiť, ke´d ju o týždeň v nedeľu na obed ke´d chce byť človek s rodinou nebude vyrušovať, ked jej zavolám ja. tak ostalo len ticho v telefóne 🙂
ja im tu robotu nezavidim, nechcela by som byt na mieste tej telefonistky :-/ ale mne zas ponukali nejaky extra balicek vitaminov a vyzivovych doplnkov za 1euro tusim... ale tusiac problemy som popravde povedala, ze o kazdom vydavku sa radim s manzelom, ktory nie je doma, takze nic. a viackrat mi nevolali. asi tusili, ze manzel by nesuhlasil 😀 z jedneho eura by sa asi vyklulo ovela viac.. suseda zas dala adresu nejakej firme, ze vraj vyhrala zadarmo holiaci strojcek a zadarmo bolo za 30 euro dobierka... :-/ s tym, ze adresu pouzivaju na zasielanie katalogov a pod...
ja v prvom rade cudzie a sukromne cisla dviham len vynimocne, a v druhom rade ked uz dvihnem a je tam podobna ponuka do desiatich sekund ich posielam do pecka a skladam telefon lebo tolko problemov co som uz musela s manzelom riesit s podobnymi balickami lebo on sa nechal presvedcit mi stacia na dozivotie. A ako sa pise v clanku, zrusenie nie je jednoduche. Najviac ma dorazila ponozkova spolocnost ked posielaju zasielky len tak obycajnou postou, velkost balicka ze sa do schranky nezmesti=zasielka vzdy zmizne uradne ju niekto alebo si ju mozno necha posta, neviem, ale samozrejme upomienka pride. Naposledy dostali na help linke takeho sfuka od manzela, ze snad uz nic neposlu, uvidim do mesiaca☹
som nevychovaná..ja bezohľadne skladám uprostred vety..a už nezavolajú 😀
A pozor aj na firmy ponúkajúce výhodne holiace strojčeky!!!!!! Tiež som sa raz nechala nachytať, ale odvtedy takýmto skočím do reči, ešte ani nepovedia, poriadne čo chcú, že nemám záujem, dakujem a položím. Viac nevolajú.
ja vzdy odpovedam, ze som v praci a nemozem telefonovat, nech zavolaju neskor. Samozrejme si ulozim cislo a potom nezdviham. Takychto ludi mam pod menom "Otravníci"
aj ja som sa naučila ihned skladať mobil s vetou ďakujem , hneď ako sa mi predstavili, niekedy ich nenehám ani dopovedať.a zaujímavé je , odkiaľ majú t.č. , ked v zozname nie sme zverejnený. a najviac obdivujem drzosť volať v piatok večer či počas nedeľného obedu.takto som zrušila pani a vzápätí už mi volala jej kolegyňa , ktorej som už nadala. ja si tiež hľadám prácu , a je veľa voľných ponúk na prácu telefonitky . No túto prácu by som naozaj nerobila , už len kôli môjmu presvedčeniu , že je to otravné a nepríjemné.
teraz ma asi vsetky zozeriete za ziva, ale ja som pre callcentrum pracovala a pracujem a viem ze vela krat nie je chyba v operatorovi ani firme ale iba v zakaznikovi, kolky su taky ze si nevypocuju vsetko, objednaju si to , pridu papiere nezrusia pretoze ich neprecitane zahodia a pak sa stazuju ze im to chodi dalej...ale to si treba zrusit, a co sa tyka toho ze tam nemali tvoje udaje, môže to byt tym ze telefonaty im robilo ine cc ako bola firma, pokial cc odoslalo objednavky tak ta tam nemali oni este zaevidovanu...ja len tolko ze niekedy nie je chyba len na strane predajcu ale aj kupujuceho...
mna pravidelne otravujú so všetkým možným... potom mi ocino poradil takú nechutnú vec.. zodvihnúť, a ked zistím, o čo ide, povedať, nech zavolajú neskor.. ked zavolajú znova, zodvihnúť, položiť mobil na stol... viac nebudú otravovať. funguje to stopercentne. raz som jedného týpka počúvala 15min, takmer to bol monológ o výhodných ponukách... to som fakt nemusela ten mobil držať pri uchu🙂)
Ja len k tomu, odkieľ majú podobné firmy vaše čísla, nie od operátorov... ja som pre jedného pracovala a veľa veľa sme si vypočuli, ako je možné, že sme poskytli údaje ľudí tretej strane. Operátor nesmie obchodovať s kontaktami svojich zákazníkov, ani ich poskytovať tretej osobe, pokiaľ to nie je stanovené príkazom súdu, policajným vyšetrovaním a podobne...
Údaje majú od firiem, ktoré s kontaktami, ako sú telefónne čísla, adresy obchodujú.
Stačí, že ste sa niekde zaregistrovali, súťažili a podobne a neprečítali si text malinkými písmenkami, kde sa obvykle píše, že dávate súhlas pre používanie vašich osobných údajou, prípadne s ich poskytnutím tretej strane, zaradením do nejakej databázy...
Pozor na to, všetko treba riadne čítať, najmä malé písmenká 😉
Veľa šťastia kočky 😉
No fasa baby ☹ mňa tiež nahovorili na nejaké detské kartičky, aj mi prišiel úvodný list, prečítala som si ho a odhodila som ho do r...i!!! Ako to teraz zruším aby mi nechodil ani ten úvodný balíček?
@novan skus im napisat na tieto adresy
sluzba.zakaznikum@editionsatlas.ch,
zakaznicke.oddelenie@editionsatlas.ch,
nech ti poslu tvoje zakaznicke cislo, a musis to zrusit cez web www.webcancel.com...
lehota na zrusenie je cca 2 tyzdna od kedy ti prisiel list...
@novan daj vediet ako si dopadla, tu je aj diskusia https://www.modrykonik.sk/forum/volne-diskusie/pozor-na-edici-atlas-nenechte-se-nachytat/
@zfidorka Ahojky 🙂
tak dnes mi mailom poslali moje zákaznícke číslo ale ked sa prihlásim na stránke www.webcancel.com a nahodím zák.číslo spolu s PSČ, alebo aj bez PSČ nepustí ma to i tak na ich stránku ☹ Skúšala som to tam všelijak napísať a nič ☹ Čo teraz??? ☹
@novan No po neúspešných pokusoch o prihlásenie sa na ich stránku (možno to tak majú nastavené naschvál aby sa nikto ani nemohol prihlásiť a nebodaj zrušiť zmluvu) som im napísala mail kde som im pekne rozpísala že chcem zrušiť akékolvek moje objednávky alebo zmluvu s nimi a že nech mi radšej ani nič neposielajú lebo im to i tak nevyplatím, a poprosila som ich nech mi obratom pošlú nejaké potvrdenie a zrušení. Som moc zvedavá čo bude dalej, ale ked mi o pár dní príde prvý balík (ako písali baby vyššie že i tak pošlú) rovno ma asi porazí ☹
tak aj mňa pravidelne otravujú rôzne super ponuky cez telefón , najradšej nezdvíham cudzie čísla , posledne aj mne volali so zázračnými kartičkami, nejaký ujo sa česky vykecal aké sú úžasné a veľmi mi ich ponúkal , našťastie mám jednu výhovorku - ďakujem, také už doma máme , dostali sme to do daru od rodiny , oni to už nepotrebujú : ) . otravujú nás aj vďaka kufríkom , čo sme dostali v pôrodnici , ak ste tam vyplnili tú kartičku , tak ste dobrovoľne odovzdali takýmto firmám svoje adresy a telefóny : / , sú to rafinované ťahy
@miculienka hej, ja viem ze je to "vdaka" tym kufrikom, chystam o tom dalsi clanok 🙂
napíš, napíš , prečítame ; o )
Ja mam pre nich jedinu odpoved: 'Nemam cas, dakujem. Dovi.' a zlozim. 🙂
TAKÝTO "PEKNÝ" MAIL SOM NAPÍSALA TÝMTO ODRBÁVAČOM:
Dobrý deň 🙂
Minule som Vám písala, že s Vami ruším akúkoľvek zmluvu a nič mi neposielajte a dnes mi dojde lístok, že mám na pošte balík??? Nehnevajte sa ale počula som, že je toto u Vás bežné, ľudia s Vami zrušia zmluvy a Vy rýchlo nato odošlete balík a ked ho nevyplatia posielate im upomienky, toto od Vás nie je korektné. Len Vám dávam na vedomie, že Váš balík i tak neprevezmem a už zdaleka nič nevyplatím a vopred Vám v dobrom radím mi neskúste poslať nebodaj nejakú upomienku!!! Presne sa mi potvrdilo čo som počula o Vašich praktikách! No veľmi pekne Vám teda dakujem!
Pekný deň, s pozdravom ....
BABY DÁVAJTE SI NA NICH POZOR, LEBO ROBIA TO ČO BABY PÍŠU VYŠŠIE, ZRUšILA SOM S NIMI ZMLUVU A O 3-4DNI NATO MI RýCHLO POSLALI BALíK.
tieto prípady by fakt chceli poradu s právnikom
@miculienka dalsi clanok pridany 🙂
@zfidorka - jupí, prečítame
Začni písať komentár...
práve teraz pred 5 min. mi takýto volali a je že zavolajte neskôr 🙂) neskôr=nikdy nezdvihnem