vreckova
2. dec 2016
6515 

Každým rokom včaššie: Advent ešte nie sú Vianoce

Sedím  za stolom. Zo zvyku a dnes tak trochu aj nasilu pijem popoludňajšiu kávu. Po dlhšom čase si vychutnávam samotu. Vlastne nie tak celkom. Spoločnosť mi robí spiaci synček a rádio. Z neho už po neviem koľkýkrát počujem Táslera...najkrajšie Vianoce aké tu boli a každým rokom sú krajšie zas...

A mňa odrazu premáha neskutočný pocit. Cítim ho v žalúdku, na hrudi, a von sa dostáva cez trasúce sa ruky a stekajúce slzy. Je to zmes smútku, pesimizmu, hnevu, strachu, úzkosti a všetkého možného, len s tým krásnym vianočným to má pramálo spoločného. Sama neviem, čo sa to dnes so mnou deje. A prečo maodrazu začína tá pesnička tak strašne iritovať?

Pamätáš sa na tie Vianoce, končilo minulé storočie...

... a s ním aj Vianoce, aké som poznala a zbožňovala. Tak veľmi sa snažím, aby som  z nich niečo uchmatla aj pre moje deti a rodinu!  Cítim však, že aj ja sa čoraz viac nechávam strhávať davom a tlakom konzumu. Dá sa tomu ešte vôbec ubrániť? Možno áno, ak by som urobila niekoľko opatrení, napríklad:

  • zrušiť doma televízor a rádio, aby na nás neútočili vianočné reklamy a pesničky už začiatkom jesene;
  • odpojiť internet, aby som nevidela všetky tie krásne vianočné dekorácie a vianočné interiéry pomaly ešte pred začiatkom adventu;
  • prestať chodiť do obchodov, kde som nazdobený vianočný stromček videla už v septembri, pričom vonku bolo skoro 30 nad nulou, atď.

Napríklad v nedeľu bolo pre mňa dosť zložité vysvetliť deťom vo veku 3 až 7 rokov, prečo má suseda oproti vysvietený celý dom a stromčeky pred ním (dnes pribudli už aj okná), kým my sme si zapálili iba jednu sviečku na adventnom venci. A za ten svet som im nechcela dovoliť zapáliť ďalšie! 

Ešte zložitejšie je ísť do obchodu cca týždeň-dva pred Vianocami v domnení, že teraz je ten správny čas na nákup či doplnenie vianočných ozdôb. No skoro som minulý rok okoktavela, keď mi predavačka oznámila, že: "Mali ste prísť tak začiatkom novembra. Vtedy sme toho mali fúru." Slušne som jej povedala, že vtedy som bola "na hroboch" a tam mi vianočné ozdoby nebolo treba. Či? No, podľa postupujúceho trendu na budúci rok možno na cintorín budeme nosiť namiesto chryzantém vianočné gule. A takto by som mohla pokračovať ďalej.

A tak rozmýšľam ... možno by bolo dobré zaktualizovať text spomínanej piesne: ... najkrajšie Vianoce aké tu boli a každým rokom sú VČAŠŠIE zas.

Verím, že nikoho nemusím presviedčať o význame Vianoc. Ani o tom, že všetko, čo je významné, potrebuje primeranú prípravu. A časom prípravy na Vianoce by mal byť advent. Ja mám ale pocit, akoby tento rok splynul spolu s Vianocami.  Prišiel nový trend - "vianočný advent"!

Keď som pri zapaľovaní adventného venca počula spievať koledy, bolo mi tak trošku... zvláštne. A úplne nepochopiteľne na mňa pôsobí aj adventný veniec s prvou zažatou sviecou a ozdobený vianočný stromček spolu v jednej miestnosti. To je ako počas tehotenstva chodiť namiesto do gynekologickej rovno do detskej poradne. Neviem, čo by mi povedala "detskárka", keby som ju silou-mocou presviedčali o tom, že som tam správne. Pravdepodobne by mi dala odporúčanie k inému odborníkovi, ale gynekológ by to asi nebol. 

Nie, nechcem sa nikoho dotknúť, nechápte ma zle! Dokonca ticho závidím tým z vás, ktoré majú už tak krásne všetko nazdobené. A verte, že mám čo robiť so sebou, aby som sa do toho nepustila už aj ja! Veď v dnešnej dobe, keď odvšadiaľ na nás číhajú samé negatívne veci, je vytvorenie si peknej a sviatočnej atmosféry priam balzam na dušu. Len akosi mi stále kdesi v podvedomí bliká kontrolka, možno pozostatok z detstva: Veď ešte nie je zapálená štvrtá adventná svieca! Vtedy som vedela, že už budú o chvíľu Vianoce, stromček, svetielka, darčeky, vzácne banány, pomaranče a filé... a veľmi som sa na to tešila! Zdá sa mi, že akosi inak som to prežívala. Preto mi bolo troškú ľúto, keď som sa asi pred dvomi rokmi dala strhnúť a urobili sme s deťmi stromček tuším týždeň dopredu. Radosť z neho im vydržla asi tak 2 dni a na Štedrý deň ich už vlastne ani nezaujímal. Nuž, ale koľko ľudí, toľko chutí a názorov. Prajem vám všetkým ešte pekný advent.

#mk_blog_academy

#blogujem

#advent

#vianoce
#vztahy

Je advent,skúsme vnímať to krásno,že mnohým ľuďom,ktorí skôr ozdobuju svoje domy,byty sú tieto chvíle jedny z najkrajších v roku.
Rešpektovanie a tolerancia by mohli byť začiatok... 😉

2. dec 2016

Clanok pritiahnuty za vlasy. Prehanas.

2. dec 2016

@martinami74 oooo, tak to ma mrzi, ak to vyznelo negativne...absolutne to tak nebolo myslené, určite som na nikoho nechcela utocit...trosku som sa s textom este pohrala a hadam to teraz uz vyznie o nieco lepsie.

4. dec 2016

@simik22 vec názoru ...dakujem za ten vas 🙂

4. dec 2016

@vreckova ale v pohode.😉
Máš právo na názor. Ja milujem Vianoce a okolo toho. Nákupné centrá my raz alebo dva krát za mesiac navštevujeme,a to kvôli nákupom.
Takže mi len doma máme tu rodinnú vianočnú atmosféru. 🙂

4. dec 2016

@vreckova veľmi sa mi páči tvoj článok, máš absolútnu pravdu...)pracujem v obchode kde zimný tovar už dostávame koncom augusta a nie je to utópia🙂teraz už máme vyýpredaje a v polovici januára čakáme jarný tovar. Som z generácie, kde sme kupovali darčeky v decembri, sánkovali sa, lyžovali sa, boli pravé zimné fujavice a záveje, stavali snehuliaka, pili pravý šípkový čaj s medom od starkých, zabíjačkové hody....dnes na to spomínam s nostalgiou....😎v dnešnej dobe je všetko len rýchlo, rýchlejšie, najrýchlejšie...len aby sa to predalo, aby neboli vysoké náklady, aby....pozerám na to z pohľadu obchodu, kde robim...aj s kolegyňami hovoríme, že to už nie je ten Mikuláš a dedo Mráz, ktorí chodili v našej dobe...) je iná doba, tú nezastavíme...

7. dec 2016

@simik22 určite nepreháňa, treba sa na to pozrieť aj z iného uhla...)

7. dec 2016

čo treba a čo netreba? každý to vníma inak. podliehame tlaku médií, okolia a potom máme zmiešané pocity. Ako to má byť? Robím to správne? To, čo je správne, cítime srdcom. Kašlať na ostatných 🙂

8. dec 2016

advent je a vždy bol a je to krásny čas, ku ktorému patria aj koledy, aj príprava Vianoc, aj detská nedočkavosť 🙂 ... niekto zdobí 1.12 a vsetko sprace hned po vianocných sviatkoch ... niekto zdobí 24.12 a potom obchádza stromček do februára... no a čo ...
druhá vec je konzum, tomu sa však možno poľahky vyhnúť 😉 ... to že sú v Kauflande v regáloch Mikulášova od septembra, to môžem s prehľadom odignorovať ... telku nepozeráme, nákupné centrá nenavštevujeme, darčeky kupujem cez net... doma s deťmi postupne upratujeme, počúvame vianočné pesničky, spievame, vystrihujeme snehové vločky z papiera, spolu tvoríme výzdobu, pečieme medovníčky a suché pečivo ... pomaličky, lebo na to máme celý advent, a práve vďaka tomu sa vyhneme stresu a nemusíme sa nikam ponáhľať 😉
jediný rozdiel, ktorý vnímam oproti svojmu detstvu ja, je to, že nie je sneh ... ostatné si viem zariadiť tak, aby to vyhovovalo mne a mojej rodine 😉

12. dec 2016

@vreckova presne viem ako to myslis, u nas sa tiez stromcek zdobil 24. ale vtedy bola cela rodina minimalne tyzden doma a tak mali cas si to uzit aj sa vytesit. Dnes je doba trochu ina, v mojom okoli hadam ani nepoznam cloveka co by pomedzi sviatky alebo aj priamo na vianoce nemusel byt v praci. Vratane mna kym som nebola na materskej. Este aj 24. doobeda som si odkrutila sichtu a keby som nemala navarene, upratane a ozdobene dopredu tak zbohom vianoce. Aj teraz s detmi som rada ze je vsetko vysvietene, ozdobene, vianocne trhy, pre nich je to onrovsky zazitok a neriesia kolkateho je v kalendari. Skor by sa ludia mali zamysliet ci naozaj potrbuju ist 24. do supermarketu nakupit plny vozik a mysliet na vsetkych tych zamestnancov co nemozu byt doma s rodinou.

12. dec 2016

Zdieľam Tvoj názor, myslím, že svojim článkom si trafila klinec po hlavičke, nie je o netolerancii - skôr o tom, že sme do niečoho tlačení, všetko sa urýchľuje a nakoniec zmysel Vianoc je niekde úplne inde - nie v girlandách, nie v medovníkoch, darčekoch - tie sú len pozlátkom.
A pozlátko nikoho nenasýti, hoc by ho jedol aj od októbra.

12. dec 2016

No koledy ano nahodou nepatria do adventu ja som napr detom okna ozdobila ale nie vianocne ale zimno snehuliaci vlocky druhe je take vianocno zimno mikulaske svetielka som dala v sobotu na balkon ale svietia asi pat min ked potrebujem maleho ukludnit lebo je chory,no a tiez co sa tyka vyzdoby kompletna pride az neskor po stvrtej zlatej nedeli kedy uz nazdobim dom a stromcek bude zlatym klincom 23.12, zdielam tvoj nazor,nie kazdy s nim suhlasi,ale tiez to tak vnimam

12. dec 2016

Tak ja môžem pridať len jeden veľký súhlas. A dakujem, že sa našiel niekto ako ty a napísal tento protiprúdový článok!

12. dec 2016

Stromček robíme deň, dva pred vianocami. Darčeky musím kupovať oveľa skôr, potom sa už z roboty nedostanem. A ozdobíme jemno. Že vianočne až tesne pred. A v obchodoch vianočné od októbra? No na zaplakanie

12. dec 2016

@heeedka no ja sa tak občas citim buď ako z minulosti, alebo z buducnosti, akoby som do tejto doby ani nepatrila... preto ten protiprud 😀 ... ale s akou malou dušičkou som ho tu dala, tušila som, že "nesadne" 😀 ... ale som v podstate milo prekvapena

12. dec 2016

@vreckova myslím, že je tu (na svete aj na MK) dosť ľudí/zien, ktorí si myslia/cítia sa rovnako alebo podobne. Len nie vzdy si nájdu čas/chut/odvahu/prilezitost ozvať sa. Takže smelo do protiprúdu! 🙂

12. dec 2016

Presne vystihnute.Uplny suhlas.Aj ja pomaly ozdobujrm,ale,iba tak pre moju radost.Pecie kazdu adventnu nedelu,mam to este z domu,tsky zvyk,ze sme sa v sobotu vecer zisli baby doma s vypekali a kecali.Dnes mi chyba ten klud,ktory bol kedysi a ten visnocny cas,co som ja zazivsla sko diets.Pod stromcekom toho nebolo vela,sle nevedeli dme,sa dockat a dodnes neviem,kto a kedy stihol ozdobit stromcek.Vzdy ako deti sme sli von a nezavadzsli a vecer ,ske prekvapenie,stromcek a darceky.Mne uz ani ten vzduch tsk nevonia sko kedysi.Ozno je to tym,ze nie je sneh a mrsz.To teplo z horucich radiatorov bolo uplne ine,ako ho citim doma dnes.Mozno je to len moj pocit,ale,chyba mi ten vzduch.

12. dec 2016

súhlasím s tebou - aj keď jeden malý stromček (50 cm) už má syn (3 r a 8 m) v izbičke od včerajška, lebo veľmi, veľmi chcel vyskúšať či svietia svetielka a tak si ho už aj ozdobil. Ale aj on vie, že Strom nám donesie až Ježiško

12. dec 2016

@zuzana1404 ale ja mám niekedy pocit, akoby nám nútili byť uponáhľaní, vystresovaní ... ja kupujem darčeky od leta, pečiem len toľko a to, čo ma baví a ostatné si dám upiecť, upratujem priebežne a stromček zdobíme okolo 20.12. a to už naozaj cítiť Vianoce (a po Troch kráľoch ide dole) Takže ja si si svoj pokoj zobrať nedám 🙂
@vreckova tiež mi občas príde smutno za tými voľakedajšími Vianocami, ten sneh, námraza na mihalniciach, sánkovanie mi veľmi chýba ...

13. dec 2016

Ďakujem ti za tento článok! Vyslovene súhlasím! Ľudia sa budú oháňať, že je to "netolerancia", "nerešpektovanie" , že ma každý slobodnú vôľu. Kde je potom rešpekt z ich strany? Asi naopak to nefunguje...Popravde, ja si vždy pamatám len na Vianoce, ktoré spomínaš. Vianočný stromček sme postavili a ozdobovali ako deti s rodičmi večer 23.12, niekedy až rano 24 .12!!! Prvý stromček, ktorý som ako malé dieťa videla, bolo tradičné zapalovanie mestského Vianočného stromčeka, ktorý zasviecoval "MIkuláš" . Prišiel krásny sprievod, koč ... Bolo to rozprávkové pre deti...Teraz tak na mikuláša su všetci ožratí ako rešetá...Advent nie je to, čo bol a už ani Vianoce nie sú to, čo bývali. Stráca sa hlavná podstata, duša Vianoce...Sama som tvrdila, že pomaly prejdeme do štádia, kedy už na Vianoce budeme vešať po Vianočnom stromčeku Veľkonočné ozdoby , nech to máme 2 v 1... A nie je pravda, že stromček sa musel sklátiť hneď po 3 králoch. Veriaci, tí čo Vianoce prežívajú trochu iným duchom sami vedia, že aj v kostoloch býva stromček postavený dlhšie ( datuje sa, že max do hromníc) ....Svet je nedočkaví, uponáhlaní, a skríva svoje ego a nedočkavosť za údajným netolerovaním! Ďakujem ešte raz, že si mala odvahu napísať tento článok !!!!

13. dec 2016

perfektny clanok, zdielam Tvoj nazor 🙂 my robime vianocny stromcek vzdy az na stedry den a mavam ho potom do zaciatku februara 🙂 ini adventni sa prejedia stromceka a po silvestri ho vyhadzuju, my mame vianocnu atmosferu tak ako ako v kostole az do hromnic 🙂 nepoznam ziadne vianocne nahanacky, ked najdem nieco v dobrej cene, co by sa niekomu hodilo, kupim to aj v juli a odlozim do skrine s darcekmi, ziadne vianocne zhony s nakupovanim darcekov za kazdu cenu.. 2-3 kolaciky upeciem den pred stedrym dnom, netreba mesiac dopredu vypekat a predhanat sa 12-15 druhmi kolacov, aj tak su toho vsetci prejedeni a len sa stazuju, ako zase za tie 3 dni pribrali...
aj tento rok nam Jezisko donesie stromcek pocas obedneho spanku 🙂 a vecer k tomu 2-3 darceky 🙂

13. dec 2016

@zofiac to, to...myslim, ze presne aj ten sneh urobi svoje...my sa vzdy tesime, ked ideme na sviatky k nasim pod Tatry, ale veru aj tam zacina byt sneh vzacnost, zatial ho tam vraj trosku je, vcera pripadol 🙂

13. dec 2016

@dominika_klara dakujem aj ja ... presne som to aj detom vravela, ze u nas bol stromcek do Hromnic. Ved to je to, ze pocas adventu sme presli do stadia Vianoc a pocas vianocneho obdobia to je uz vsetko vyhodene. Jasne, baby maju pravdu aj v tom, ze veru niekedy to bolo naozaj pokojnejsie aj co sa zamestnania a volna tyka. Suhlasim. Len som akosi stale presvedcena, ze tie symboly a ten predvianocny adventny cas ma nieco do seba, ma hlbsi zmysel. Samozrejme, je pravda, ze Vianoce si robime my sami, ale... je neskutocne tazke vyhnut sa vonkajsim vplyvom aj keby sme ako chceli. A este tazsie je deti niečo ucit, viest ich v takom tom tradicnom duchu a ako napr. vcera isli ku kamaratke a prisli odtial hotove, lebo uz aj tam maju stromcek. No mala som co robit, aby som zvladla tu anarchiu 🙂

13. dec 2016

@vreckova Všetko je len o výchove... Nie o tom, že keď si decko dupne, tak mama bude kmitať a hneď postaví stromček...Všetko je o tom, či dovolím, aby dieťa riadilo čo ma rodič robiť, alebo tbude to dieťa rešpektovať nariadenia rodiča...A všetko sa odvíja od toho, aké hodnoty rodičia vštepujú deťom od narodenia...

13. dec 2016

@tenderka jaaaaj, taky pokoj sala z toho prispevku ... co sa kolacov tyka, no, ja som rada, ked aspon kvoli detom zvladnem tak 2-3 druhy 😀 ....veru pecenie nie je moj kamarat, v tomto smere su pre mňa Vianoce trestom, ale samozrejme, co by clovek neurobil pre rodinu 🙂

13. dec 2016

@dominika_klara ved to, je mi to jasne, len vysvetlit to 3 a 4 rocnemu dietatu je dost komplikovane, nastastie, najstarsia to uz chape lepsie, ta zahlasila, ze ked oni budu uz mat stromcek vyhodeny, my budeme mat este doma pekne a ze ved ani v kostole este nie je ... mi odľahlo 🙂

13. dec 2016
13. dec 2016

@vreckova presne 🙂 ja som mala vzdy stresove vianoce ako ekonomka na skole pracujuca do silvestra, tak mi tie 3 dni doma rychlo usli, ked som mala nervozitu z toho, ako zvladnem do 31. 12. vsetko v praci zavisiac na roznych okolnostiach a dodavateloch... takze ked som som mala dovolenku od 1.1. tyzden, tak som si znova mohla uzit, ze su vianoce 🙂 a kedze sneh napadol niekedy az v polke januara - stromcek kludne u nas vydrzi do zaciatku februara ako aj v kostole 🙂
tak isto aj velka noc - prejde Zeleny stvrtok, Velky piatok, Biela sobota, Velkonocna nedela a v pondelok uz vsetci vzdychaju - a je po velkej noci.. omyl 🙂 velkonocne obdobie trva 6 tyzdnov 🙂 takze jarny vencek na dverach (nie som za prehnane vycancanie, co 3rocnemu este podava ruky) vydrzi aj tych 6 tyzdnov 🙂

13. dec 2016

Ďakujem za pekný článok, hovoríš mi z duše. Tiež si postavíme a ozdobíme stromček až na štedrý deň, koláčiky maximálne týždeň pre Vianocami, vypnuté rádio, žiadne vianočné obrúsky, svetielka...Mojich 5 drobcov (spolu s nami dospelákmi) sa ešte stále teší na Vianoce. U nás je ešte stále Advent 🙂

13. dec 2016

My zdobime dom a strom az 23.12. 😎

13. dec 2016

Hovoris mi z duse. Super. Ved advent je o ocakavani. Zial dnes uz len tazko vieme na nieco cakat. Vsetko je dostupne hned. Postupnym zapalovanim sviecok sa aj deti ucia trpezlivosti. Prvy tyzden sa pri sfukovani striedaju, potom postupne na kazdeho vyde. Dakujem za clanok.👍

13. dec 2016

Ďakujem za takéto zamyslenie. Mali by ste ho uverejniť dakde v tlači, médiách... Mozno by sa aspon dakto spamätal. Všetci sa dusuju, ze vam želajú pokojne a šťastné sviatky, pritom uz od 2.11. (po stiahnutí sviečok z regalov) zavláda vsade chaos a preplnenost . A nielen deti, ale aj mnohých dospelých potom to prave čaro Vianoc omrzi, ked to trva tak dlho pred skutočnými sviatkami. Aj mne sa stalo, ze 1.12. UŽ BOLI darčeky vypredané. Vraj kde som bola doteraz. Ved sa už chystajú jarné kolekcie. O tomto by nam mohli viac písať zienky, ktore pracujú ako predavajuce.
Tým nechcem odsudzovať, len poukázať na to , ako nás krasne zhltol konzum a prefikanost obchodníkov. Vlastne trochu aj zicim tym, ktori dokážu v tomto chaose a mamone vidieť stale tie pekné Vianoce.

13. dec 2016

@tenderka dakujem, ze nie som sama v takomto zmyslani

13. dec 2016

Krasne vystihnute a napisane...Je taka citovo prazda doba....ale vsetko je to o tom ako si tie sviatky spravime doma.Ja si chystam ozdoby od zaciatku decembra na mikulasa dam par zimnych ozdob koli nalade a ked je uz 4ta sviecka zapalena robim vianocnu vyzdobu a stromcek.tiez sa mi to nepaci mat vianocnu vyzdobu uz na konci novembra potom na stedry den je to uz okukane a nehreje to pri srdci...drobec bude mat 3rocky a kazdy je strasne zaskoceny ked sa ho pyta co mu Jezisko prinesie ked namiesto vymenovania hraciek odpovie snezik al.jednoducho darcek....

14. dec 2016

Vôbec to nie je pritiahnuté za vlasy, máš úplnú pravdu! Ja som katolíčka, ale snažím sa byť taká "naozaj" katolíčka, nielen na papieri, a pre nás sú advent a Vianoce dve rôzne liturgické obdobia, ktoré by sa nemali miešať. 24.12. večer sa oslava len začína! Dovtedy my napríklad doma nemáme absolútne žiadnu výzdobu, skôr naopak, všetko sa vypratáva, čistí, je také strohé, a prázdne, ako symbolika toho, čo robíme s našimi srdciami- tiež ich čistíme a vypratávame, aby sa v nich mohol narodiť Kristus. No ale vieš ako to je - keď ľudia nemajú toto náboženské cítenie, vieru, tak sa vytráca aj skutočný význam adventu. Neveriacim je zbytočné o tom písať, oni povedia, že si pritiahnutá za vlasy...

14. dec 2016

@trisp tak to sme potom na uplne rovnakej vlne, tiez som bola tak vedená a tak sa snazime viest aj naše deti. Mozno preto vzniklo aj to zamyslenie.

14. dec 2016

@trisp
@vreckova pridavam sa 🙂 dokonca uz par rokov drzim post od sladkeho a slaneho cez advent a post pred velkou nocou 🙂 ono to potom vsetko tak lepsie chuti a clovek sa neprepchava 🙂 (tento rok mam vynimku, som tehotna a vydrzala som len 2 dni 🙂

14. dec 2016

@trisp Skôr že je človek čudák 🙂 Krásne si to napísala. Netreba to však preháňať aj s tým upratovaním... Predsa ako píšeš, je to o srdci... A nie o tom, či sa mi leskne dom ...

14. dec 2016

@tenderka tak to teda klobuk dole, mne by sa to veru hodilo....moj manzel tento rok posti pocas adventu kazdy piatok, cely den nic neje, iba pije ... skoro som onemela, ked sa mi priznal 😲... mam sa od neho co ucit 😔

14. dec 2016

@vreckova fuha, tak to by som nedala, raz som skusala byt len na vode a na druhy den som rano pol hodinu jedla jogurt, co som sa tak triasla.. moj nizky tlak to nezvlada, preto si davam take, co dokazem splnit - sladke a slane 🙂

14. dec 2016

tiez zdielam tvoj nazor, ale necudujem sa ludom, ktori maju vyzdobu atd uz skor a ked skoncia posledne rozpravky a vianocne reklamy, maju po vianociach. Dnes sa zacinaju brat vianoce ako sviatky rodiny, pokoja, ako nieco romanticke, krasne... a tak nechapu, preco a na co cakat. Rozumiem im. Dnes uz takmer nikde nepocujes, ze Vianoce su o tom, ze sa narodil Pan Jezis. Vsak aj tie vianocne pesnicky su len o vlockach, hviezdickach a vysmmiatych tvarickach. Je to naopak, v case kedy sa mame stisit v ocakavani je vsade hluk, v case kedy sa mame radovat a oslavovat vlastne vianoce koncia. Hlasim sa teda v tomto k vam protiprudovym... 🙂

14. dec 2016

@vreckova zaujímavý článok, tiež neznášam vianočné guličky vedľa kahancov na hroby. Pre mňa začínajú vianočné prípravy tak od Mikuláša.. vtedy si vytiahnem svojho obľúbeného snehuliačika- svietnik, začnem uvažovať, kde máme strčené ozdoby a podobne. U nás doma bol stromček vždy až na štedrý deň. Časom sme ale prišli na to (keď sme už boli väčší.. aj brácho mal tuším 16), že už zdaleka nemáme toľko času a k štedrému dňu "dobehneme" s vplazeným jazykom.. Tak sme si stromček urobili o týždeň skôr a tešili sa z neho. 24.12. už sme mali pohodu, pustili si rozprávky, pripravovali večeru.. keď sa dalo, šli sme sa na jazero korčuľovať. Týždeň pred vianocami už si proste užívam vianočnú atmosféru. Na druhú stranu, potom som ochotná stromček zbaliť na Troch králov a hotovo. Ako deti- tým, že bol až na Vianoce, tak nám ho mama trpela aj dokonca januára.
Pravda, je však taká, že keď budem mať detičky asi budem zdobiť tiež v noci pred Vianocami...
Chcem tým len povedať, že ten týždeň pred vianocami to už všade vrcholí, a chcem si to užiť aj ja. Ten čas momentálne beží veľmi veľmi rýchlo- ten týždeň je taká "malá časová krádež". Lebo človek sa ani nenazdá a je po všetkom a mne zas naopak príde prazvláštny stromček a výzdoba, keď je dávno po všetkom a miesto "Vianoce" je všade napísané "Výpredaj"
Ale samozrejme všetko z mierou a podľa toho ako komu vyhovuje...

15. dec 2016

@andra77 aj ja suhlasim, ze sa to veru posuva a ludia vsetko chystaju skor, uz je to take ine ako kedysi, nemyslim, ze autorka prehana, urcite viac ludi to takto vnima

15. dec 2016

@vreckova nic si nevycitajte a kludne pokracujte v pisani🙂, hovori sa, ze zly nazor, ako ziadny, aj ked u vas nie je nespravny ani zly🙂, treba si len stat za svojim

15. dec 2016

Ze lepsi zly nazor, ako ziadny

15. dec 2016

@vreckova Pekne napisane. Aj u nas sa stromcek robil az na stedry den rano a "bural" po troch kraloch 🙂

15. dec 2016

@ksbinka aj nasi chceli po Troch kraloch zlozit, no ako deti a vlastne aj uz dospele deti sme ich vzdy ukecali, ze stromceky mozu byt az do hromnic presne ako hovorili aj v kostole - mami, nepocuvali ste? 😄

16. dec 2016

veľmi mi vhod padol Váš článok som rada, že niekto to vníma podobne ako ja. Stratilo sa to čaro Vianoc, veď keď Vám stoji doma stromček od Mikuláša a všetko je vyzdobené, potom čím je výnimočný Štedrý deň? Pamätám si , že keď som bola mala nás naši pustili k stromčeku až po večeri veď stromček nosil Ježiško a to bolo to krásne iné a sviatočne. Cestou na polnočnu prvýkrat svietila výzdoba v každom dome a mali sme čo obzerať. Len to už to čaro asi naše deti nezažijú, škoda......☹

17. dec 2016

@vreckova ....vystihla si to úplne dokonale...

17. dec 2016

No aby sa niekomu triasli ruky a stekali slzy z toho ze sused ma vianocne svetielka v okne a v radiu hraju vianocne pesnicku prilis skoro.... niekto cita prilis vela keleovej vasilkovej co sa tyka "dramatickych" opisov ☺...
Suhlasim ze sa to prehana,osobne nemam rada konzum a tip top vsetko dokonale vianocne ale ze to tak ini chcu je ich osobna vec a som psychicky natolko zdatna ze ma to nedostava do kolien....
Osobne si myslim ze najlepsia cesta na vsetko je nechat kazdeho nech to ma tak ako chce...
My napr zdobime zivy stromcek 2 tyzdne pred stedrym dnom a po silvestri 1.1. ide do kosa...niekto zdobi na zaciatku mesiaca niekto az na 24. a potom ho tam presusa do februar...no nech si robi kazdy ako chce,nie?

21. dec 2016

ja už poznám ten list.... poslal nám to ,,Ježiško,, už tretí rok, tak vedela som čo asi bude napísané, no tento rok to bolo najhoršie.... ako píšeš sane a podobné veci.... ale išlo mi len o to, že malý sa tešil že Ježiško dostal jeho list, odpísal a obsah som ,,čítala,, po svojom.... polovicu som vynechala, sane som vynechala a podobné.... Milujeme Santa vianočné filmy ale pokiaľ sú len v TV, do ,,obývačky,, domov púšťame len Mikuláša a Ježiška 🙂

23. dec 2016

Začni písať komentár...

Odošli