Viktorka a lego, to bolo pre mňa nepredstaviteľné..Kde mala použiť fantáziu a skladanie to ju nebavilo. A posledne dni sa rýchlo v tomto smere vyvíja. Predloham vôbec nerozumela, súviselo to aj s reflexom oči. Keďže ešte stále praktizujeme terapiu na podnet reflexov, očká sa zlepšili. Už sa neotoci za perom celou hlavou, ale sleduje na ceruzke jeden bod a pohybuje očami. Toto nefungovalo rok ako sme začali. Pred Vianocami sme boli na terapii (chodievame vždy po dvoch mesiacoch cvičenia doma na kontrolu) a zistili sme že očká takto reagujú. Čo sa prejavilo v maľovaní, jej kresba je síce na úrovni čmarania (tak 2 r. dieťa) ale úspešne sa posunula vo vyfarbovani.
    Súvisí to aj s jej mentálnou zaostalosťou, ale väčší podiel natom majú práve reflexy, ktoré keď nefungujú správne, znamená ze nemôže mozog správne spracovavat informácie. Ak jej očká nedokázali sa pozerať na jeden bod, bolo vysvetlením prečo nedokáže odkreslit štvorec z obrázka. Jej mozog sa silno sústredí na zadanie, a tým má málo energie aby vyslal signál do ruky ci pohybu oči. To som veľmi zjednodušene povedala. 😊 Nie preto ze je mentálne zaostala a nechápe to, táto terapia mi veľa vecí ujasnila a ja Vikinku vôbec nevnímam ako mentálne zaostalu, i ked ma v psych. vyšetrení uvedené F70.
    Mozog je úžasný orgán, s ktorým môžeme skúšať pracovať, netreba to hneď vzdať len na základe vyšetrení. Keď sa narodila robili jej Sono hlavičky cez fontanelu, dr. Neurologie zaznamenala žiadna šedá kôra, pýtam sa co to znamená. Ze bude mentálne zaostala v akom stupni to sa nedá určiť tak skoro, ale vyzeralo to na stredný. Bolo to pre mňa nové zistenie a smutne samozrejme.
    Čítala som raz štúdiu ako alkohol ničí mozgové bunky, vzdy sa tvrdilo že sa už neobnovuju, a to znamená ako človek stráca úsudok. A dokázalo sa, ak taký človek prestane piť a začne povedzme viac čítať, logické hry a podobne, začnú sa vytvára nové neurony.
    Nemôžem porovnávať alkohol samozrejme, ale pre mňa bola podstatná veta, neurony sa začnú vytvárať a čím viac sinapsii sa bude spájať tým lepšie pre vývoj. Na tomto som si postavila celú Viktorkinu výchovu.
    A keď vezmeme do úvahy že detsky mozog je prvých 5 rokov ako nepopisana kniha a nasáva úplne všetko extrémne rýchlim tempom, bolo jasné že to treba využiť. Preto sa deti dokážu v rannom veku naučiť aj dva jazyky pomerne rýchlo.
    Môžem si tak s pokojným srdcom povedať, že som nestratila ani rok a aj keď som mohla urobiť viac, teraz už viem čo mohlo byť lepšie, stále vieme ze sme nič nezmeškali. Verte mi, že som veľmi šťastná, mnohé už Vikinku poznáte a sledujete, no teraz prežívame obdobie progresu, je to pre mna veľmi povzbudzujúce. Keď si predstavím že na vymaľovanie omalovanky som čakala 3 roky, alebo na prvú vetu 2 intenzívneho cvičenia, je to pre mňa zázrak. Vikinka napriek downovho syndrómu je jedna s tých šťastnejších, ktorá vie rozprávať, pohybovať sa a uvidíme o par rokov co ešte dokáže.
    Mam Bohu za čo ďakovať 😊♥️.
    A mimochodom k legu.
    Najprv som jej hru predstavila, skúšali sme podľa predlôh spoločne. Potom sa hrala sama,a zrazu mi povie.
    -maminka, pozli postavila som loď (predlohu nemáme), ale nemá človeka.
    Nevadí, jednoducho si ho vymysli.
    - no dolné, plávame, plávame, pozol havalujeme. O jojoj, zlaneni ľudia. Maminka lychlo musím postaviť nemocnicu. 😊
    Ja len s údivom počúvam ako rozumne vedie monológ. 😊
    Vidíte postavenú loďku ako aj ja? myslím že sa to na loď aj podoba. To je paráda.