Samotná hra Karak vyzerá veľmi sympaticky, má malebnú grafiku, ktorá zaujme nielen detského hráča, ale aj dospelákov.
Šestica hrdinov preskúmava tajuplné katakomby hradu Karak. V podzemnom labyrinte objavujú truhlice s pokladmi a bojujú proti príšerám, ktoré truhlice strážia. Hľadajú kľúče na otvorenie truhlíc a potrebné vybavenie na porazenie príšer.
Pravidlá hry majú 7 stránok, čo sa môže niekomu zdať veľa, no netreba sa hneď zľaknúť. Dôležitého textu sú tam maximálne 2 stránky. Takže žiadne veľké obavy - pravidlá sú jednoduché a napísané zrozumiteľne. ☺️
Hra je z veľkej časti riadená náhodou - kockami. 🎲 Vy, ako hráč, síce môžete ovplyvniť to, ktorým smerom sa váš hrdina vyberie, ale čo sa stane ďalej, je už iba na vašom vylosovaní a šťastí.
V jednom ťahu najprv losujete hrací dielik, (zoberiete si horný diel z niektorej z hromádok) pomocou ktorého zistíte, či ste sa dostali do chodby alebo do miestnosti. Ak ste si vybrali práve chodbu, nič extra sa nekoná, iba ste si vyčerpali 1 zo 4 pohybov, ktoré máte v jednom kole. A losujete ďalej...
Keď sa dostanete do miestnosti, zoberiete si z vrecúška (náhodným vylosovaním) príšerku alebo poklad.
V prípade, že je to príšera, musíte s ňou bojovať a za jej porazenie dostanete príslušné vybavenie (poklad, kľúč, zbraň alebo kúzlo).
Avšak ak má váš hrdina už plný batoh (inventár) a viete, že príšera vám nedá nič lepšie, čo už máte, pokúsite sa ju poraziť. Ak sa vám to podarí, danú vec necháte ležať v miestnosti, v ktorej si ju neskôr môže váš súper zdarma a bez boja vyzdvihnúť.
A ako bojovať s príšerou? Opäť prostredníctvom šťastia (hodom kociek), ku ktorému pripočítate silu vašich zbraní (tie získate tak, že vyhráte nejaký boj alebo zdvihnete zbraň, ktorú v miestnosti už niekto pred vami nechal) a silu kúziel (tie sú na rozdiel od zbraní iba na jedno použitie). Na začiatku hry, samozrejme, ešte k dispozícii zbrane hneď vo svojom vybavení nemáte, tak sa ráta iba hod kociek.
Ak boj prehráte (hodíte menší súčet kockami ako je sila príšery) stratíte 1 z 5 svojich životov. V prípade, že behom hry stratíte všetkých 5 životov, váš hrdina nezomrie, nestráca ani svoje vybavenie, iba ste jedno kolo „v kóme" (nehráte). Po tomto kole sa vám 1 život obnoví a môžete pokračovať v hre. 🙂
Pri objavovaní nových chodieb môžete naraziť na liečivú fontánu, kde je možné získať späť svoje stratené životy a vyliečiť sa, alebo na teleportovací portál, pomocou ktorého sa dokážete pohybovať medzi rôznymi časťami chodieb priamym presunom.
Na ceste k cieľu vám pomáha aj váš hrdina - každý má svoju schopnosť (napríklad vám pridá bod sily v súboji naviac, schopnosť prejsť okolo príšery bez boja, ...).
Môže sa stať, že na vás spadne prekliatie - pokiaľ hráč porazí múmiu, vyberie si hráča, na ktorého dá žetón prekliatia a ten následne po dobu prekliatia nesmie využívať schopnosť svojho hrdinu. Žetónu sa možno zbaviť tak, že skončíte svoj ťah na políčku s fontánou, kde sa rovno aj úplne vyliečite.
Pokiaľ počas losovania narazíte na truhlu s pokladom a nemáte vo svojom inventári kľúč na jeho odomknutie, musíte ho nechať ležať a môžete sa hýbať ďalej (ak vám zostal ešte pohyb).
Po boji, odomknutí truhly alebo zodvihnutí predmetu sa váš ťah v kole končí, aj keby vám pohyb ešte zostal.
A ako sa skončí hra? Akonáhle niekto v boji porazí mocného draka. Kde a kedy sa drak objaví? Nachádza sa vo vrecku spolu s ostatnými príšerami a pokladmi, takže sa kľudne do hry môže dostať hneď na začiatku.
Po porazení draka vyhráva ten hráč, ktorý počas hry nazbieral najväčší počet pokladov.
Ako rodinná hra a hlavne hra pre deti je Karak skvelá zábava s peknou grafikou a jednoduchými pravidlami. Pre starších (dospelých) hráčov je Karak taká milá oddychovka.
Pri kombinácii slabých príšer a silných zbraní je hra veľmi jednoduchá a je ľahké poraziť všetky príšery. Ešte by som zdôraznila, že hra funguje dobre tak, ako je vytvorená - pre deti. Podporuje a rozvíja ich fantáziu a logické myslenie. My sme si hru obľúbili a skvele zapadla do našej zbierky. 🤗❤️
Začni písať komentár...