1 / 1

    Nie som rusofil,ale toto je tak vytrhnuté z kontextu.....podobnú foto by som vedela dat i u nás,keď boli u nás vojaci na prednáške.
    Ci to by bol už iný prípad?
    Dokonca si deti mohli sadnúť do obrnenych áut.

    26. sep 2024

    @amel Samozrejme, že by to nebol iný prípad. Ja si myslím, že som dosť objektívna, ale viem že toto sa deje teraz po celom Rusku. Od škôlok, cez základné školy, až po stredné školy. Takže toto je dosť realita. Po celom Rusku sa robí propaganda ala Hitler jugend. Máš pravdu, toto nepatrí ani do škôlky, ani na základnú školu. Viem, že u nás takéto primitívne aktivity mali Kotlebovci.

    26. sep 2024
    Komentár bol odstránený

    @stanulienkat ale toto nepatri podla mna ani tu

    26. sep 2024
    Komentár bol odstránený

    @martinkatinka správne sa hovorí, že nepatrí to sem. Ja si myslím, že patrí. Toto je stránka plná mamičiek a ich detičiek. A je tu veľmi veľa mamičiek, ktorým sa toto páči a fandia Rusku.

    26. sep 2024

    @maryetta na to, aby som vedela, že sa tam takéto veci dejú, na to tam nemusím žiť.

    26. sep 2024
    Komentár bol odstránený

    Dámy, ktorým sa moje príspevky nepozdávajú, skrolujte ďalej.

    26. sep 2024
    Komentár bol odstránený

    @stanulienkat nebola som v Rusku,neviem,ako to tam teraz s týmto je.
    Tuto akciu určite neorganizovali u nás Kotlebovci a bola to naozaj zaujímavá akcia.
    Naše ozbrojené zložky slúžia na obranu štátu a nevidím nič zlé na tom,keď o tom rozprávajú.
    Ak to hodíš do takého súvisu,ako si hodila,máš pravdu,len je to riadne pritiahnuté a vlasy.
    Myslíš,že všetci ľudia v Rusku sú zlí ,zabíjajú a obsadzujú územia??

    26. sep 2024
    Komentár bol odstránený

    @amel je veľmi veľký rozdiel v akom stave sa štát nachádza. My tu nemáme vojnu, my tie deti môžeme informovať. Tam funguje prudká propaganda, sledujem aj iné kanály ako Markízu. Tu vlastne nesledujem vôbec.... Takže áno, som informovaná, je tam silná propaganda na každej úrovni nielen v školách. Nikto tam proti prezidentovi nemôže povedať ani mäkké f , ľudia sa tam boja čokoľvek slobodne vyjadriť a vojnu nemoze nikto ani spomenut. Stale he to specialna operacia.

    26. sep 2024

    U nas bola tiez takato prednaska a teda Kotlebovci s tym nic nemali🤷🤦😉

    26. sep 2024

    @stanulienkat to mi pride moc trufale. Ale zjavne ty vies…
    Ked si vezmem ze ani mnoho slovaci nevedia aky je fico a spol aj napriek tomu ze tu ziju….

    26. sep 2024

    @kacenka1302 ved nepisem, ze vsetky robili Kotlebovci, ale vacsinu robili fasisti.

    26. sep 2024

    @stanulienkat ani tu, ani sem. A co je teda "ruzzka"?

    26. sep 2024

    @martinkatinka zainteresovani chapu

    26. sep 2024

    @stanulienkat aké kanály sleduješ?
    Možno niekedy pomôže menej sledovať.Najvacsi odborníci sú tí,čo "vraj" vedia.
    A keď nemame vojnu,tak prepustime celú armádu,čo Ty na to?
    Zainteresovaní sú tí,ktorí všetko vedia i keď nikde nikdy nemuseli byť?

    26. sep 2024

    Ešte kebyže napíšeš russká, tak by tam bol prenesený zmysel.

    26. sep 2024

    @amel ved to nikde nepisem. Ani to,ze som odbornik, ani to, ze vsetko viem. Citala si to niekde v mojom komente?

    26. sep 2024

    @ibrunova nechce sa mi to vypisovat. Nie je to novinka.

    26. sep 2024

    @stanulienkat tak ako si prišla na tu vetu v uvodnom prispevku?

    26. sep 2024

    @stanulienkat čiže ak napíšem bielym PIZZA,som zástanca Putina?

    26. sep 2024

    @amel pekny den ti prajem.

    26. sep 2024

    U nás v škôlke, na jarmokoch, hodoch, MDD a na všelijakých možných akciách sú ukážky silových zložiek. Tak isto aj záchranári. Podobné fotky máme bežne na stránke škôlky 😀 nie som na strane Ruska, ani sa nikoho a ničoho nezastávam. Ale toto je fotka tak vytrhnutá z kontextu, že až. Nemám pri sebe okuliare, ale ako vieme, že je to fotka práve odtiaľ? To ako s tým vojakom čo hrali na city, že odchádza na front a lúči sa s mamou… radšej to vymaž lebo si sa strápnila.

    26. sep 2024

    Tak placat tu ruSSku propagandu vytvorenu cez AI je krasne a rozumne, ale realnu foto vymyvania mozgov uz od skolky je vytrhnute z kontextu? Ak by sa v akejkolvek institucii, ktoru moje dieta navstevuje objavil niekto s nalozou zbrani a obrnenych vozidiel, tak by to uz nebola institucia, ktoru navstevuje moje dieta. To sa pdola mna ani "chcimirom" nemoze zdat OK...

    26. sep 2024

    @amel
    @dadaa1234
    @maryetta nech sa paci, 1 minuta googlenia, clanok aj s videom...
    https://nypost.com/2022/10/20/russian-kindergar...

    26. sep 2024

    @mapa dakujem. 👍Ja som nemala trpezlivost. Tieto info su davno zname, nechapem, ze sa este niekto cuduje. Iné je to ukazovať deťom v čase mieru ako pracujú vojaci, úplne iné je propaganda počas vojny, kde ukazujú malým deťom ako sa zabíjajú nepriatelia a vtlkajú im do hlavy, že ukrajinci sú nepriatelia. Je to choré, veď donedávna to bolo jeden štát. Boli to ich bratia. Ja si neviem predstaviť, že by sme sa takto zabíjali s čechmi ako byvale bratské štáty.
    Môj názor je že toto nepatrí do škôlky ani v čase mieru, deti sa majú hrať s hračkami.

    26. sep 2024

    Samozrejme, ze sa to deje po celom rusku. Kto o tom nevie, tak si len zatvara oci pred realitou.
    Deti su vedene k poznaniu historie, ale prekrutenej, kde jedinou spravnou stranou v druhej svet vojne bol zssr, vojna sa zacala az utokom nemcov na rusko, dovtedy pre nich vojna nebola, katyn tiez nebola atd.
    Deti aj mladez povinne na akciach so znakom zz, to iste sa deje na zapasoch khl, co je cista propaganda (ale sport je vraj mimo politiky…uhm).
    Rusko sa vydalo na velmi nebezpecnu cestu, treba tomu celit.

    26. sep 2024

    To im ukazuju, aby potom vedeli pekne kreslit, co sa vlastne deje...
    Je to velmi smutne😞 Deti je jednoduche zmanipulovat. Ale napokon aj dospelych...

    26. sep 2024

    @eli3k fuuuha, to je silna kava. Ešte je strašnejšie je, že tie deti to musia kresliť, aj keď s tým mnohí rodičia nesúhlasia. Neviem či si pamätáš prípad, že odobrali otcovi dcéru do sociálnej starostlivosti, lebo na hodine v skole povedala, že Rusko napadlo Ukrajinu. Takéto veci sa tam dejú a je to ľahko dohľadateľné. No tu niektoré mamičky majú hlavu schovanú neviem kde...

    26. sep 2024

    @stanulienkat propaganda je nakazliva 🤷 alebo si realitu vyberu/upravia, lebo im je tazke akceptovat prisernosti, ktore sa deju par sto kilometrov za hranicami. Je to pohodlnejsie... Az dovtedy, kym to nebudu mat pred ocami...

    26. sep 2024

    @stanulienkat pridaj zdroj k tej fotke, mozno si niekto da namahu, precita si ten clanok a zamysli sa 🤷‍♀️

    26. sep 2024

    @mapa Ja si len tak listujem na Sme-čku a tam to tiež len niekto prihodil, takže sa dá povedať že nemám originál článok. Myslím, že kto chce, do dvoch minút ma vyguglených takýchto článkov milión. Ak kto nechce, bude rýpať. Ale za to som čítala naozaj veľa článkov aj zo zahraničnej tlače, kde sa toto škôlkach a školách reálne deje. Takisto ako @eli3k pridala tú fotku s tými detskými kresbami. Zase netvárme sa, ze to v tom Rusku neexistuje. Rusi boli vždy veľmi zvláštna natura, dovolím si tvrdiť, že nie veľmi európska. Ved tam sa národnosti v ramci Ruska dosť miešali-aj nasilu.

    26. sep 2024

    @stanulienkat Toto je original clanok z new york post.
    https://nypost.com/2022/10/20/russian-kindergar...
    Sice ma takmer 2 roky, ale nemyslim si, ze by sa propaganda od vtedy zmiernila. Skor naopak.

    26. sep 2024

    @stanulienkat máš vo všetkom pravdu.Ale poznám I rodinu,ktorá sa rozpadla kvôli nebezpečnému sledovaniu priebehu vojny,dôsledkov,pretože tieto informácie tak ovplyvnili ich život,že nedokázali s tým ďalej fungovať.V kuse dohladavali informácie, prenášali ich do svojich životov. S tým otcom rodiny sa nedá už normálne komunikovať,má svoj svet plný ruskej agresie a svojho "boja" voči nej.Byvali pár domov ďalej.
    A nádrž na naftu,ktorú majú na dvore,zíva prázdnotou.Rovnsko fungovali v kovidovej dobe a udavali ľudí,keď išli po prazdnej ulici bez ruska.
    Je to chorá doba.Ale prečo všetkých zaujíma len ruská agresia a pretlacaju ju na maličkovske portály?Iné vojnové nepokoje sú ďaleko a "netýkajú sa nás"?
    Ak teda nutne potrebuješ šíriť "osvetu",cítiš sa lepšie?
    P.S. Ako z tej fotky vieš,že sa jedná o rusku školu?Som si ju zväčšila a asi mi niečo ušlo.

    26. sep 2024

    @stanulienkat pozrela som Tvoj blog,prepáč mi to.
    Ale je smutný,lebo Ty to tak chceš.Skoda.
    Ak sa necháš pohltiť zlom na svete,doplatis na to len Ty.Co takto šíriť dobro?

    26. sep 2024

    @amel Veď vyššie máš Llink k tej fotke. Pridala ju tam jedna kočka. Keď si sadneš za internet, vygooglis si 100 rôznych svetových médií, stovky takýchto fotiek. A z mojho rodinného života?? Budeš sa čudovať, doma sa o politike bavime, ale nie je gro nasho manzelskeho zivota. Sme z jedného cesta, mame podobné názory a hodnotový rebríček. A nie, neudávam ľudí😂😂 len proste som zhrozená, čo sa v tomto štáte deje a potrebujem sa ventilovať aspoň takouto cestou. Ano aj vo svete v iných krajinách sa dejú rôzne vojnové konflikty, avšak z týchto krajín, kde je vojna je Ukrajina jediný náš sused, jediná krajina s ktorou máme hranice. Rusko je jediná krajina ktorá nás v 68 obsadila a má nás na zozname nepriateľských štátov. Myslím si, že sa toto dotýka všetkých mamičiek. A tie ktoré majú pocit, že sa ich to nedotýka, nemusia moje trošku preexponované príspevky čítať. Neviem, či som pohltená zlom ako píšeš, len v tom zle momentálne žijem, v krajine ktorá sa rúti do záhuby a som z toho uprimne zhrozená. Proste neviem ako mnoho inych mamičiek schovať hlavu pod vankúš a tváriť sa že sa nič nedeje. Vychovávam tu svoje dieťa. Vieš... každý má nejaké iné koníčky, námety na diskusiu. Ja zas nerozumiem ženám ktoré zakladajú diskusiu o ocikanom teste- či je, alebo nie je tehotná. Mne to pripadá úplne choré a na hlavu. Alebo téma, či má dieťaťu obliecť pančušky, keď je vonku päť stupňov. Téma kde partner mláti partnerku a ona sa pýta, či ju miluje... Pre mňa je toto chore.

    26. sep 2024

    @stanulienkat úplne Ta chápem,no nikde som nepísala,že Ty si pohltena zlom.
    Napísala som len svoj pocit,ako to vidím ja.
    Nechcem tiež,aby boli vojny,neprávosť,agresia....len nejakými fotkami na mamickovskom portáli to nenapravim...nezatvaram oči pred agresiou,no osobne si myslím,že vojna na Ukrajine je z tých menej agresívnychno rozhodne si ju nepustim do sukromneho zivota ,kym nebudem k tomu donutena.Ak si sa rozprávala s inými južnými národmi,kde prebieha/-la vojna,pozvracias sa (neprehanam).

    26. sep 2024

    @stanulienkat Ked si spomeniem na nase skolske casy, ako nam merali hlavy kvoli velkosti plynovej masky, tie sme si pravidelne skusali....Minuly tyzden mali v synovej skole den so zachrannymi zlozkami, predtym civilna obrana, tam boli vojaci v plnej vybave. nechcem ti brat iluzie, ale deti sa malo kedy nechaju "sfanatizovat" pokial maju doma normalne zdrave zazemie. ak su doma syteni nenavistou a agresiou, to je ina kava,tam ti netreba ani toto.historia nam ukazuje xy pripadov, kedy nenavist voci narodu, rase, nabozenstvu bola kultivovana generacne do ozrutnych rozmerov a nikdy, ale ze NIKDY v zivote to nic dobre neprinieslo. ani nenavist voci narodu agresora. mozes odsudit ciny, mozes odsudit konkretnych ludi, ktori ich pachaju, mozes bojovat za spravodlivost, branit sa a to je spravne, ale pestovat a sirit nenavist voci akemukolvek narodu, rase, nabozenstvu, skupine...nie.

    26. sep 2024

    @amel
    ja si len dovolím povedať na margo tej rodiny, ktorá sa rozpadla...tam asi problém by prišiel tak či tak...a bolo by to jedno, či by to bola téma covid, Rusko, Fico atď....😉

    26. sep 2024

    @amel konkretne tebe som adresovala link na original clanok, ktory trackuje post na telegrame, je tam aj cele video. Google lens to vyhlada podla tej foto okamzite. Preco si myslis, ze ti, co upozornuju na klamstva nesiria dobro? Pre mna je dobrom aj pravda. Vacsina ludi nepotrebuje sledovat priebeh kazdeho dna vojny a nastastie to nemusi prenasat do kazdodenneho zivota. Ale mat jasno v tom, kto je agresor (a preco) a kto napadnuty (a preco) by mal mat snad kazdy. Zit v sladkej a stastnej nevedomosti je sice velmi prijemne, ale mozme to dopriat detom, dospeli snad maju mat nejake kriticke myslenie..

    26. sep 2024

    ešte si dovolím jedno zamyslenie:

    ...raz jeden kňaz na homílii povedal,
    že ľudia sa spovedajú z toho, čo povedali a nemali povedať....

    ale veľmi veľmi mizivé percento ľudí sa spovedá z toho, čo MALI POVEDAŤ a NEPOVEDALI
    😉

    26. sep 2024

    @mapa myslíš,že tieto veci neviem?Že naozaj som taká hlúpa,že o ničom netuším?Je tu kopec mamičiek,ktoré týmito informáciami "ziju".Viac však neurobia nič.
    Alebo si mam dat do profilovky preskrtnuteho Putina a bude to v poriadku?
    Ja som nenapísala,že spochybňujem propagandu,vojnu,vojnové zločiny...nie.Pisala som o inom.

    26. sep 2024

    @amel uznávam, že to niekedy možno preháňam. Ale myslím si, že na niektoré veci by sa nemalo zabúdať a brat ich na ľahkú váhu. Treba stále opakovať na neprávosť, treba ľuďom ukazovať presne kto agresor je a kto nie je. Ludia prekrucaju pravdu. Veľa ľudí je ešte v dnešnej dobe pomýlených, máme tu pár mamičiek, ktoré na plochu vždy dajú nejaký ľúbezný obrázok s modliacim sa dieťatkom, ktoré ďakuje za mier a pokoj vo svete... A kde autorka vysvetľuje aké dôležité je nebyť agresívny a podobné bláboly, dobre že sa tam nerozplače. Vzápätí v inej diskusii obhajuje agresiu Ruska, že tie ukrajinské deti sa vlastne musia strieľať aj s ich s matkami aj otcami, pretože v nejakom roku tam bol nejaký pán Bandera... Toto je tak pokrivené, šialené a chore. Mamička si myslí aká je mierumilovná a v nedeľu si ide sadnúť do lavice do kostola a modli sa za mier -rozumej za Rusko.

    26. sep 2024

    @amel tak o preskrtnutom putlerovi v profilovke pises ty, to mi teda fakt nenapadlo 😁 Ale overit odkial foto je, precitat si zdroj a neobvinovat, ze je to vytrhnute z kontextu a urcite to nie je ruSSka skolka by si napr. mohla.

    26. sep 2024

    @amel prepac, nic ma nie je do toho ako vidis svet, ale ak si dovolis porovnavat a hodnotit vojny, tak to uz je silne kafe.
    K tvojmu prispevku: "Ak si sa rozprávala s inými južnými národmi,kde prebieha/-la vojna,pozvracias sa (neprehanam)."
    Si skus pozriet toto: https://en.m.wikipedia.org/wiki/War_crimes_in_t...
    A skus sa nepozvraciat. To nie je historia, ale sucasnost za nasimi hranicami.
    ale suhlasim, ak nechces tuto realitu pustat k sebe, tak asi by si mala sa posunut nizsie alebo vyssie. Tiez to filtrujem, ale nebagatelizujem a nenegujem.

    26. sep 2024

    @76california je to dosť možné,no myslím si,že nie sú jediní.
    Tukni si tu konverzácie z kovidovej doby ci z 24.2.2022.
    @stanulienkat ale takí sú ľudia.A nie všetci sú takí.Rovnako nie všetci Rusi sú zlí....toto je veľmi nebezpečné zmýšľanie.Rovnako nie všetci katolíci sú dobrí...
    @mapa kde som napísala,že to nie je ruská škôlka?Som len napísala,že podobnú foto mám i ja....stačí ju uverejniť na ruský web.
    Ta foto bola v úvode vytrhnuta z kontextu.Nikde som nenapísala,že sa to nedeje resp. že s tým sympatizujem.NIE.
    @eli3k väčšinu Slovákov zaujíma len táto vojna , lebo je BLIZKO a boja sa o vlastné zadky.Ci je to inak?
    Kde vojnu negujem ci bagatelizujem?

    26. sep 2024

    @amel ved preto sa tu diskutuje o vsetkom moznom. Politika, nechty, satnik, deti, praca, pravo, skola, partnerstvo...

    26. sep 2024

    Ok,dievčatá,idem pracovať,lebo ma vyhodia z prace🙂
    Bolo mi cťou podebatovat.Som rada,že bez urážok a osocovania.
    Pekný den🩵

    26. sep 2024

    Tento obrázok vôbec nie je vytrhnutý z kontextu a poviem prečo. Môj ex pochádza z bývalého Sovietskeho Zväzu ešte . Žije na Slovensku vyše 20 rokov a denne !!! sleduje bežný život v súčasnom Rusku, denne sa pohybuje na sociálnych sieťach v Rusku, denne komunikuje so svojimi kamarátmi a synom z prvého manželstva v Rusku a propaganda tam je taká, že by ste neverili. Je na zváženie či Rusko= Severná Korea nie je dnešným dňom už holá realita. A môžete len držať hubu a krok inak vás čaká våzenie.

    26. sep 2024

    @apolka77 👍👍👍👍👍👍
    môžem potvrdiť to isté,
    mám susedku Rusku, ktorá je už persona non grata, býva na SK už tiež 20 rokov...

    26. sep 2024

    @amel ved pises:"osobne si myslím,že vojna na Ukrajine je z tých menej agresívnychno" ja si to nemyslim. a ano je blizko, ako bola aj vojna na balkane. Kazda vojna je zverstvo a je potrebne o tom hovorit, tak ako to je.

    26. sep 2024
    https://www.youtube.com/watch?v=VKaWh_NNXDc

    Toto je kanál na YT kde sa pýtajú bežných občanov Ruska čo hovoria na situáciu v ich krajine, na Putina. Na vojnu, či je to špeciálna operácia ,,,atď atď...spravte si obraz o súčasnom Rusku ..ten kto rozumie ruský prípadne anglický ..nebude tu tvrdiť potom somariny.

    26. sep 2024

    Deje sa zlo a ten, kto na to upozornuje, je zly…no mne sa snad sniva🤦‍♀️
    A ma kvoli tomu smutny blog🤣
    No lebo kvetinky v blogu a na profilovke automaticky znamenaju stastny zivot, ze?
    Mne je vzdy podozrive, ked tu niekto potrebuje uistovat druhych, aky ma stastny zivot. Ako napriklad jedna karolina po volbach. Ze ona sa o politiku nemusi zaujimat, ma dtastny zivot, spokojny, naplneny a dokola dokola. Potom po par tyzdnoch pridala status, ze sa rozvadza a syn ju nechce, chce byt s otcom…
    Ja si myslim, ze prave ked ma clovek zariadeny a vysporiadany sukromny zivot (nie dokonaly, lebo taky neexistuje), tak ma kapacitu mysliet aj na druhych, riesit veci v spolocnosti, sledovat svetove dianie.
    Zaujimat sa o veci okolo seba je navyse zakladom existencie obcianskej spolocnosti, to snad len u nas (a nedemokratickych krajinach) je aj toto pokladane za nieco pomylene.

    26. sep 2024

    @michaelkanr paradnr vystihnute, do bodky s tebou suhlasim!

    26. sep 2024

    @michaelkanr výborne vystihnuté ! ! !

    26. sep 2024

    Pozastavila som sa nad tym, že v dobe,

    - kedy sa malym chlapcom nekupuju hračkarske zbrane, aby nechytili nahodou nejaku agresivitu
    -ked polovica mladych muzov podpisala nejake vyhlasenie, že ma moralne zabrany ist bojovat, keby bolo treba, so suhlasom a podporou svojich matiek a manželiek
    - ked PP vyhral prezidentske voľby tym že označil Korčoka za vojnoveho fandu ktory odvelí všetkych mužov na front na fašisticku Ukrajinu
    -kedy po zvoleni mierotvorcu PP za prezidenta polka Slovenska plakala od úľavy

    A v tejto dobe sa niekto vyjadri, že je uplne v poriadku, ak nejaki ludia v maskáčoch maju na zemi na deke v školke rozložene samopaly a ukazuju ich 4 ročnym deťom...

    Podľa mňa by to nebolo v poriadku, ani keby to bol zaber z Ukrajinskej školky, alebo americkej, či srbskej 🤨

    Ten dvojity meter je fakt OBLUDA, a ja važne prestavam chapat že napr. ked bola reč o Korčokovi, bola vojna NONONO, a ked je reč o ruskej skolke, tak pohoda, kludne nech sa to deje aj v našich školkach... A že sa to aj deje?.To čo je? Nie obrazky zbrani ukazuju ale skutočne zbrane maju v rukach? Aky obrat nastal, kedy a prečo?

    nečudujem sa, veď žijeme v krajine, kde polovici ľudí nejak nesedia fakty o tom kto je agresor a prečo, a ľuďom to nedotrkne a nedotrkne a nedotrkne ani ked budu mat 1000 dokazov k dispozicii

    A preto som za, aby propaganda bola konfrontovana s realitou, opakovane, aj ked z toho niekomu bude nevoľno... Lebo nikdy nevieš, kedy z vymyvania mozgov ohlupne dostatocny pocet ludi, a spravia nieco obludne

    26. sep 2024
    Autor komentár zmazal

    Propaganda v RU bola vždy šialená. Pred 18r som bola ešte ako študentka v US, boli tam s nami aj 2 študenti z RU. Múdri chlapci, obaja veľmi šikovní. Veľmi radi hovorili o tom, aké je RU veľké a že bude ešte väčšie. Že mu patria aj ďalšie územia a získajú ho. Že Amerika je nič oproti RU. Už vtedy som nechápala tú oddanosť a zaslepenosť krajine, ktorá vždy bola obrovskou, chce byť ešte väčšou a pritom 1/2 obyvateľstva ani nepozná splachovacie wc. Choré.

    27. sep 2024

    @petricka1984 precitaj si knihu od Banasa: Zastavte Dubceka. Velmi pekne opisane realie. Uz vtedy boli rusi mimo, uz vtedy mali skreslene vnimanie vlastnej dolezitosti a aj krajiny.

    27. sep 2024

    @petricka1984 o tomto hovori aj petra prochazkova, novinarka dlhe roky posobiaca v rusku (uz tam nie je ziaduca😀). Ze rusi si zakladaju na tom, ze su velki, velka ruska loteratura, velke statne budovy, velke uzemie. A ze vitazstvo je pre nich droga. Dokazali aj v dejinach ospravedlnit vela krivdy, pokial to znamenalo vitazstvo. Aj druha svet vojna, ved to bol mlyncek na maso, tam umierali sovietski vojaci ako na pase, mali vlastnym telom branit tankom v postupe. Ale miesto kritiky takehoto sposobu vedenia vojny na to ludia zabudli, lebo dosiahli vitazstvo.
    Jednemu chlapikovi zabili bolsevici dve sestry, ale ked vyhrali vojnu a potiahli az k berlinu, tak sa tesil s nimi, smer sestier vytesnil.
    Tam jednotlivec neznamena nic, dolezita je masa a silny vodca.

    27. sep 2024

    @amel wow som prekvapena, co od teba citam.
    @mapa @michaelkanr 👏👏👏👏
    Ze smutny profil,no do piky. (zabudla som tam užívateľku označiť, až teraz som si všimla)

    27. sep 2024

    @victoriab a ešte dodám,že som ani neprispela do zbierky na zbrane pre Ukrajinu.....som totálny "odlud",nuž i takí sú.

    27. sep 2024

    @michaelkanr šialené 🤯 masy ľudí zblbnuté vodcom

    27. sep 2024

    @petricka1984 aj tu.....

    27. sep 2024

    @stanulienkat no ved to.
    Ja som nikdy nechapala rusko, ako tam mozu pri takej nizkej zivotnej urovni volit putina (iste, volby su zmenipulovane ale jeho podpora je vysoka aj bez toho), ako mozu volit orbana v madarsku, ked madarsko je jedno zaostala krajina, ale uz chapem. Deje sa to aj u nas, ludia si prelepia oci, vyberu jednu “dobru” vec a ostatne zle prehliadaju.
    A prave to-byt ticho, nestazovat sa, ved nejako bude, to je cesta do pekla.

    27. sep 2024

    @michaelkanr ta jedna dobra vec nie su hadam, ze tu nemame 72 pohlavi? 😁 Lebo mi ani ta 1 dobra vec nenapada.

    27. sep 2024

    @amel to je kazdeho osobna vec, ci prispel. Vnimala som ta viacerych diskusiach, tu som len ostala trochu prekvapena.

    27. sep 2024

    @stanulienkat minuly tyzden som citala na ploche, ze bude uplny zakaz fajcenia na verejnych priestoroch. A k tomu komenty-no vidite, ze sa aj dobre veci deju!
    Alebo teraz s tym znizenim dpd na knihy.
    Ved isto, potesi to, ale ze by to vyvazilo tu celkovu katastrofu, tak to sa neda povedat.
    Ludia si zatvaraju pred realitou oci, ako vidiet aj tu-aj pred ruskou realitou, aj pred nasou.

    27. sep 2024

    @victoriab mrzí ma,ak som Ta v niečom sklamala ci dotkla-co konkrétne Ta poburilo a nie je pravda?Pochopila si,čo som chcela komentármi povedať?Asi nie.
    Sympatizovat,pomáhať,sucitit-ano,nie však celú situáciu nechať zájsť hlboko do svojich životov tak,aby človeka zničila.A už vôbec nie podporovať vojnu v akejkoľvek súvislosti.
    A ze nie sú všetci ľudia zlí.Nie sú.Rovnako dobrí.
    Zn.Poznam x Rusov,ktorí s politikou svojej vlasti nesúhlasia a fandím im.

    27. sep 2024

    @michaelkanr znizenim dph na knihy? Zvysenim si chcela napisat, nie?

    27. sep 2024

    @stanulienkat znižuje sa.

    27. sep 2024

    @stanulienkat no malo byt 23%, teraz vyzera ze bude 5, tak znizenim.
    A to niekto povysi nad vsetko, vypichne jedno vec a ostatne si nevsima.
    Ale nizka dph na knihy nas nespasi.

    27. sep 2024

    @amel neboj sa, na zbrane pre UA si prispela aj ty- vdaka kaliho biznisu so zbranami sa tam predavaju zbrane z nasich dani.

    27. sep 2024

    @mapa narazala som na inú "zbierku",ktorá tu bola tiež hojne spomínaná a plná osočovania.
    To,čo spomínaš, naozaj ovplyvniť neviem.

    27. sep 2024

    @amel
    @michaelkanr to znizenie na knihy som nezaregistrovala. Dik

    27. sep 2024

    @amel ja len ci si uvedomujes, ake pokrytecke a nepravdive su vsetky tie vystupy smerohlasns luzy "proti" podporovaniu vojny dodavkami zbrani. Vsakze...

    27. sep 2024

    @amel nie sklamala, ved ta nepoznam. Prekvapila je spravnejsie slovo 🙂

    27. sep 2024

    @amel mňa napriklad zarazil tento tvoj názor

    "nezatvaram oči pred agresiou,no osobne si myslím,že vojna na Ukrajine je z tých menej agresívnychno rozhodne si ju nepustim do sukromneho zivota ,kym nebudem k tomu donutena.Ak si sa rozprávala s inými južnými národmi,kde prebieha/-la vojna,pozvracias sa (neprehanam)"

    podla akých kritérií sa porovnávaju vojny? odkial vieš, že v tejto na Ukrajine sa nedeju zverstvá, ktoré napríklad vyplávaju na povrch, až ked bude medzinárodný súd riešiť svedectvá z vojny?

    pre mňa osobne je dosť strašidelná, aj tá UkrajinskoRuská, ved prebieha tu hneď za rohom... okrem toho špeciálne desivé pre mňa je to, že prebieha na 2 úrovniach, ľudia na SK v dosť velkom počte nemaju jasno v tom, kto je agresor a kto je obeť ...toto mi rozum neberie a snažím sa prísť na to, kto za to môže... asi Šimečka, Soros, Čaputová, Radičová

    27. sep 2024

    @ingridd som to nešťastne podala,za čo sa ospravedlňujem.
    Porovnávala som "povrchne"pocet smrtelnych obeti-ako vieme, južne národy to berú oveľa striktnejsie a idú hlava-nehlava.
    Je mi jasné,že obeťami sú I ti živí.
    Narazala som však na niečo úplne iné.
    To,že ťa fotka "moze" a nemusí byť zo škôlky.
    (predstav si,že nemáš Google...),nikde som nesympatizovala s agresorom,nikde som nepoprela propagandu,nikde som nepoprela vojnové zločiny nikde nebagatelizujem vojnové skutočnosti ci zločiny.
    Vojna je strašná všade.Som však názoru a ten mi nikto nevezme,že mnohi tu zabudli žiť svoj život a škodia tým sami sebe.A minimálne 75% obyvatelstva to rieši kvôli vlastnému zadku nie kvôli tým chudákom(a ti sú I na ruskom uzemi)
    Ja už neviem,ako to mam napísať.Asi nijako.
    Predpokladám,že po tomto budem ako prvá na zozname prívržencov Ruska,keďže tu sú také vyhodnotenia bežné.
    Prosím,už ma v tejto diskusii neoznacujte,nemám už záujem o vysvetľovanie,čo som tým sledovala.
    Ďakujem za pochopenie.

    27. sep 2024

    oki neoznačim ťa... ale musim ešte niečo, si predstav že nemaš google a kandidát na prezidenta Ťa straší s tým že ťa ten druhý pošle na vojnu , opakvona e , verejne, bez mihnutia oka... ja zhruba odtvedy riešim vojnu, a podobné záležitosti, ktoré napr. priniesla hybridná vojna... a si myslím, že nemusiš nič vysvetlovať anonymným ľudom , na naejuakom internetovom fóre, to si len ty tak poňala , vysvetľuj sama pred sebou a pred svojimi blízkymi

    27. sep 2024