sissik
22. feb 2017
1184 

VAB, vákuová biopsia prsníka, vákuová mamotómia

Aj vás poslali na toto vyšetrenie? Aj vy ste hľadali, čo budú s vami robiť? 

Našli ste toho veľmi málo, resp. v slovenskom jazyku minimum a niečo viac na inojazyčných diskusiách?

Náučné videá v anglickom jazyku, kde hovoria, že to nebolí a vy tomu nejak neveríte?

Keď vás pri objednaní na zákrok vyplašia, že je to malý chirurgický zákrok a bez sprievodu ani nezačnú?

Ako to teda je?

Možno môj článok trochu pomôže.

Áno, pri objednaní na zákrok som sa vyplašila, však vo všeobecných popisoch čo je to biopsia nikde nepíšu, že je potrebný sprievod a je to len odobratie malej vzorky a všetko je navrhnuté tak, že to takmer nebolí a pripadnú malú bolesť zvládnete bežným liekom proti bolesti a mierny diskomfort pociťujete len v deň odberu.

Zrazu príde poučenie, že fyzicky šetriaci režim 7-9 dní, žiadne šoférovanie, žiadne nosenie kabelky, žiadne dvíhanie ťažkých vecí.....(ťažká je 40kg svahovka, ktorých som v záhrade vynosila 8 paliet a nie 5kg kabelka vhodná akurát tak na sebaobranu! )

Zmätok v hlave, však na edukačnom videu na stránke nemeckej kliniky ide pani ku kamoške na návštevu s veľkou kabelkou na pleci a vysmiata, na nejakom americkom portáli lekár objasní, čo sa deje a tiež nehovorí o obmedzeniach v normálnom živote....

Čo fčul? Mám sa začať obávať? Ako vyriešim chod rodiny, keď okrem manžela nemá kto pomocť?

Hneď pri objednávaní som povedala, že ak nezoženiem sprievod na 7:30, tak ani neprídem (vyšetrenie sa nedá presunúť na 9:30, aj keď kalendár sestričky je na ten čas prázdny). Musím zohnať niekoho, kto tam ráno so mnou pôjde a keď príde manžel po rannom rozvoze detí po mňa do Bratislavy, bude môcť tá prvá zlatá osoba odísť. Alebo ak sa nebodaj stane, že bude manžel musieť ísť na služobku, budem to musieť odšoférovať nejak sama. MHD vylučujem hneď, nebudem visieť na tyči MHD aj s kabelkou a liezť do vlaku alebo autobusu s kabelkou v ruke, keď mi všetko zakázali.

Deň pred mi volajú, či mám sprievod a či prídem, potrebujú vedieť, či majú na zajtra všetko nachystať. Plná pochybností hovorím, že prídem ale predtým chcem ešte rozprávať s lekárom, lebo sa mi proste nezdá, čo je napísané v závere vyšetrenia. Proste nesedí mi to logicky. Ale zase som milo prekvapená, že zavolali oni aj keď sme sa dohodli, že zavolám len vtedy, ak nezoženiem sprievod.

Prichádzam, konzultujem, lekárka je veľmi milá, vysvetľuje. Aj tak tomu veľmi neverím, lebo je to plocha, žiadna hrčka nie je hmatná, ale MRI môže nadhodnotiť zobrazený objekt a oni potrebujú mať istotu, koľko majú operovať.

Nakoniec súhlasím a dostávam oblbovák. Vraj to pred vyšetrením dávajú. V poučení pred vyšetrením to nepovedali, v edukačných videách ani zmienka......v duchu si hovorím, že dobre, že som dala príkaz manželovi prísť po mňa, lebo s oblbovákom by som pravdepodobne neodšoférovala.

Pre istotu si pýtam 2 tabletky, ale dostávam len 1. Nervózna som viac ako pred pôrodom. Nemám pocit, že oblbovák zaberá.

Volajú ma dnu, dostávam flexu do žily ako obvykle a nesiem si striekačku s kontrastnou látkou ako obvykle (už som tam bola 2x, tak aspoň viem, kam mám bez okuliarov ísť a nestrápniť sa vyvalením dverí).

Líham na stôl, vidím, že zameriavaca mriežka je pripravená. Začína okolo mňa väčší ruch ako som predpokladala pri pomerne jednoduchom vyšetrení. 

Hovoria mi, že teraz zafixujú prsník, že to bolieť nebude, ale može to byť nepríjemné. Však OK, keď to bolieť nebude. Ak vás pri kojení uhryzlo dieťa, tak toto je, akokeby sa vám do prsa zahryzlo 20 detí. Nepríjemné, ale nebolí. Stále nervózna, hovorím si, prečo ten oblbovák nezaberá. Idem do MRI na prvé zameranie. Trasiem sa jak osika, neviem, či z nervov alebo to je vedľajší účinok oblbováku, ktorý nechce sviňucha zabrať ale za každú cenu sa snaží nájsť uplatnenie. Hovorím si, že som mala viac bojovať o druhú tabletku oblbováku, no neskoro.

Idem von, čakám, že už príde vodiaca ihla. Pýtam sa, či mi už dajú tú vodiacu ihlu, že ešte nie, že ešte zameriavajú. A dostávam lokálnu anestézu. Že to bude štípať, ale treba vydržať. Držím, srkám, takto ma neštípali ani decká, keď mi pricvakli nôžkou malinkatý kúsok kože na vnútornom stehne keď sa učili chodiť. Radšej som sa ani nepýtala, akú ihlu pri odbere použijú, lebo keby mi povedali, že 7G, asi by som zdrhla. 

MRI doťukalo, počujem otvorenie dverí, vyťahujú ma von a už mi vravia, že dostanem ešte jednu dezinfekciu a už príde ihla. Pripravená na prevŕtavanie ako keď mi dával gynekológ implanon bez umŕtvenia. Cítim trhnutie na koži a potom už nič. NAŠTASTIE, lebo s celou prsnou cievkou pripevnenou na hrudníku by som pri úteku vyzerala blbo.

Nie, nepriviazali ma, dvere nezamkli, ako sa smiali na začiatku. Ten oblbovák stále nič.

Zase ma vozia a kontrolujú, či je vodiaca ihla na správnom mieste. MRI doťuká, dvere sa otvárajú, počujem otvorenie druhých dverí a vozík s odberovým vákuovým bazmekom. 

Tak už to asi príde. Vraj sa nemám hýbať, zatiaľ len dávajú dovnútra odberovú ihlu. Nič necítim, začínam sa ukľudňovať a modlím sa, nech už je potom. Na jednu rotáciu ihly 10-13 vzoriek. Zapínajú prístroj. Začínajú odber, nesmiem sa hýbať. Podľa zvuku bazmeku sa snažím rozlíšiť, či režú alebo už odsávajú vzorku. Zmenu zvuku celkom dobre počuť aj napriek slúchatkám na ušiach. Prvá - necítim nič. Druhá, necítim nič. Začínam sa tešiť (oblbovák tuším zaberá, keď sa teším pri rezaní cecku) , tretia, štvrtá, piata, šiesta, úplne parádne to ide. Už len 3-6 a mám to za sebou. Siedma bolí statočne, mykať sa nemôžem, tak kričím. To nezakázali. Vraj už budú končiť, nech vydržím. Však mi na začiatku vraveli, že ak ma to bude bolieť, ešte mi pichnú. Ale berú ďalej. 8 necítim, tak dobre, k tej 7 asi neprišla anestéza, vzhľadom k veľkosti mojej dudy-obludy to snáď bolo len 1 miestečko. 9 nič. Pri tej 7 neviem, či bolelo viac toto, alebo nočné nečakané skočenie na lego. Pri legu si v bezpečí domova a spiacich deťoch môže človek šťavnato zanadávať, ale tak nebudem brýzgať za bieleho dňa pri ľudoch, ktorí majú záujem zistiť rozsah operácie. A desinka, ktorú zase zrovnávam s legom a kričím. 

Vraj už dosť, že som sa držala vynikajúco a pridajú anestézu - zase stres, či náhodou nežartovali s tým končením a nechystajú náhodou druhú rotáciu ihly......A počujem, že urobte laváž (laveage po anglicky, na to je na bazmeku špeci gombík a robí sa to po ukončení odberu na odsatie prípadných zvyškov tkaniva a krvi, VĎAKA, že viem po anglicky a mohla som si to prečítať a vypočuť na nete v tých edukačných videách). Necítim nič, vyberajú ihlu, dávajú inštrukcie, čo všetko nesmiem robiť. Pýtam sa, či upratovať môžem, ja dávam inštrukcie im, aby to teda povedali všetko manželovi, keď príde po mňa. A že či mi naozaj nemá kto pomôcť aj s deťmi. Nie, okrem manžela nik. A že snáď mi teda pomôžu deti aspoň s vysávaním. No s tým možno.......Stláčajú prso, už je naozaj po a tie 2 rezy boleli to menej ako jazva po sekcii pri prvom vstávaní. Mám sa pomaly posadiť, dávajú mi tlakovú náplasť, vyberajú flexu zo žily, mám si už sama držať prso aj vpich po flexe. Nejak som sa zložila do divnej jogovej pozície s menom DRŽ-PRS-DRŽ-ŽILU a sedím a čakám, či náhodou neodpadnem, ako po výbere mandlí v 16. Pýtaju, sa ma, či sa mi točí hlava a či môžem prejsť do kabínky. No skúsiť to možem, hlavne mi neukazujte vzorky, lebo výber mandlí bol OK, kým som tie mandle neuvidela - vtedy som odpadla. Tak sa smejú, že mi nič ukazovať nebudú. Pre istotu sa nepozerám, či tam ostali nejaké stopy krvi alebo nie. 

Sedím v kabínke v jogovej pozícii DRŽ-PRS-DRŽ-ŽILU, každú chvíľu nazerajú, či som OK. Asi som veľmi kričala pri 7 a 10, neviem.......Po 5 minútach mením jogovú pozíciu na DRŽ-PRS, nasadím si okuliare a vidím tú cvakaciu zameriavaciu mriežku v umývadle. Nie je krvavá a tak neodpadávam. Po nejakom čase sa môžem obliecť a že prejdeme hore, kde dostanem ľadovú kocku a musím počkať na kontrolu.

Tak mi sprievod nesie kabelku, kabát, ideme, vraj ma bolo počuť až do čakárne (ale tam chodba mala cca 2m, dvere na MRI asi boli otvorené a potom len 1 sklenené dvere, snáď to nebolo také hrozné).

Ideme na 1. poschodie, cestujeme výťahom. Pýtala som sa, či ideme peši alebo výťahom, sestrička na mňa divno kukla. V duchu rozmýšľam, či budem mocť doma vyjsť na 4.poschodie peši, keďže výťah nemáme. Ale radšej sa ani nepýtam, lebo manžel by ma vyniesť nevládal, keby som nemohla.

Dostávam ľadovú kocku, držím. Zvoní telefón, prichádza manžel. Vysvetľujem, že už nemá ísť na MRI, ale som inde, nejak mimovoľne vstávam a idem mu naproti. Sprievodu vstávajú vlasy dupkom. Ale tak sedím už polhodinu, bolí ma akurát tak zadok a všetko mi začína byť jedno. No KONEČNE - oblbovák zabral na 100%. Ani chlad na prse necítim z tej ľadovej kocky a potom mi dochádza, že kôli umŕtveniu a v duchu velebím toho, kto to vymyslel.

Sedím tam asi 1-1,5 hod, potom kontrola, žiadna krv a poučenie, že na kontrolu som objednaná a musím na ňu prísť so žiadankou z ambulancie. Začína sa mi dvíhať tlak - ako správnemu IT - či je nutné trepať sa do inej ambulancie po žiadanku, keď oni mi prikázali prísť na kontrolu a všetko majú v počítačoch a každá ambulancia, do ktorej ma posielajú, si vie zobraziť výsledky všetkých vyšetrení. SOM V PORIADKU keď ma trápi analýza procesu. Idem si teda po tú žiadanku do ambulancie, dávam si ibalgin, lebo koža začína ťahať. V lekárni kúpim náplaste na 4 dni, ako mi prikázali.

Cestou domov na mieste spolujazdca nejak divne vnímam priestor a zase pochybujem, či by som to odšoférovala. Nie z hľadiska bolesti, ale ten oblbovák je FAJN. Ako by som sa k tomu vedela dostať? Legálne alebo aj nelegálne, tak 10 denne by mi niekedy aj stačilo.

Ako bolestné si rozkážem obed v reštike. Vyleziem z auta, idem si 10m a uvedomím si, že kabelku nesiem automaticky v ruke. Zvozím manžela, prečo na mňa nedáva pozor a cítim sa FAJN. 

Doma si ľahnem, ale hlavne preventívne, aby som sa mohla v nadchádzajúcich dňoch vyhovárať, prečo nemôžem upratovať a variť. Fakt ma to nebolí. Jediné, čo mi vadí, je tá priesvitná náplasť, ktorá ma vždy na ruke štípala a teraz ma začína štípať aj na prse.

Na ďalší deň ráno bolesť necítim, len mierne ťahanie vo vnútri. Dávam pozor na prudké pohyby, ak si potrebujem otvoriť okno alebo vybrať tanier, radšej pridŕžam prso jednou rukou aby sa nehýbalo a aby sa to čo najlepšie zrástlo a aby sa to neroztrhlo.

Išla by som druhýkrát, keby som musela?

Keby som musela, tak áno. Ale bojovala by som o 2 tabletky oblbováku a ešte recept na najbližší týždeň, aby ma neštvalo, ako mi najbližšia rodina "pomáha". Vodu si viem naliať aj sama, aj jesť urobím, ale to blato v chodbe po dupaní špinavými čižmami fajn nie je. Ale mohlo by byť 😀

no vidíš, zvládla si to 😉
mne takúto procedúru našťastie nerobili

24. feb 2017

mne len *obycajnu* biopsiu, ale dakujem za prispevok 🙂, nasmiala som sa.

24. feb 2017
sissik
autor

No tak už mám aj výsledky a som z tej šťastnejšiej polovice, je to definitívne nezhubné. Aj tak som zvedavá, čo všetko mi vyrežú. Časť má potenciál zvrhnúť sa do budúcnosti, takže to ide určite preč.

25. feb 2017

Super článok, mňa to čaká teraz...

10. máj 2019

@lubenka43 už som pochopila. Myslím na teba a držím palce. 🙂

10. máj 2019

@bubula_007 ďakujem 😘

11. máj 2019
sissik
autor

@lubenka43 drzim palce 😉

11. máj 2019

@sissik ďakujem 😘

11. máj 2019

Ahoj. Vdaka za prispevok. Caka ma toto vysetrenie a po velmi to zvazujem. Mam obavy ci to viac neuskodi ako pomoze . Isla by si opat? Chcem sa dohodnut s lekarkou, ci ma nemozu iba sledovat

21. okt 2020
sissik
autor

@romana0806 akekolvek obavy konzultuj s lekarkou. Ak by bolo treba, isla by som. Najhorsia je to, ze clovek nevie, ake to bude. Da sa to vydrzat. Naozaj mi napuchali dostatok lokalnej anestezy a tie 2 cvaknia sa dali vydrzat. Drzim palce, aby sa to podarilo 😉

21. okt 2020

ahoj ja by som sa chcela nieco spytat k tejto teme caka ma tato biopsia a mam dost obavu.

29. dec 2020
sissik
autor

@ladia kludne sa pytaj, aj v poste 😉

30. dec 2020

Ďakujem za podrobný opis, začiatkom februára tiež idem na túto biopsiu, tak aspoň viem, čo ma čaká a už dopredu poviem, že som precitlivelá na bolesť, nech nešetria anestézou. Želám veľa zdravia....

17. jan 2021
sissik
autor

@beata117 drzim palce a prajem dobry vysledok

18. jan 2021

@sissik vďaka, vďaka....musím len dúfať. A Tebe sa ako zdravotné darí?

18. jan 2021
sissik
autor

@beata117 uz len pravidelne kontroly a preventivna mamografia z dovodu veku a vsetko OK. Bodaj by len toto ostavalo vsetkym absolvovat

19. jan 2021

@sissik vďaka za správu, ešte by som sa chcela opýtať na základe Tvojej správy po biopsii, keď si napísala, že nález bol negatívny a si zvedavá, čo Ti ešte vyrežú. Teda po negatívnom výsledku vákuového biopsie Ti ešte nasledovala nejaká operácia? Vďaka vopred za odpoved. Som rada, že už chodíš len na kontroly. Bodaj by sme všetky chodili len na kontroly....

19. jan 2021
sissik
autor

@beata117 ano, potom este nasledovala operacia - vybrali tkanivo, ktore bolo pocas rychlej histologie na sale nezhubne, ale nebolo ani normalne a do buducnosti malo potencial robit problemy. Pocas operacie robia rychlu analyzu tkaniva priamo na operacnej sale a teda vedia hned po operacii povedat, co je vo veci. Potom este posielali na podrobnu histologiu, na ktorej vysledky sa caka 3 tyzdne.

20. jan 2021

Vďaka, vďaka a želám pekný deň....

21. jan 2021

Ďakujem čaká ma to zajtra ráno.ja sprievod nemám tak som zvedavá ale ďakujem za clanok

1. feb 2021

Vákuovu mamotomiu som absolvovala pred dvoma dňami a bola som pred zákrokom veľmi vyplašená, lebo som to ešte nezažila. Ja mám pomerne nízky prah bolesti, tak som hneď v ordinácii povedala, že som precitlivelá na bolesť. Dali mi sami od seba dvojitú dávku anestézy a vôbec nič ma nebolelo. Len veľmi máličko má štipla prvá injekcia do prsníka a potom som už necítila nijakú bolesť. Bola som na Heydukovej v Bratislave, jedna sestrička mi hladila ruku, druhá chrbát, potom tam bola lekárka, ktorá sa mi vrtala v prsníku a ešte ďalšie dve dámy, o ktorých neviem, akú mali úlohu. Ale boli v zelenom oblečení, tak možno rontgenelogička.....neviem. Mne zákrok robili pod rontgenom. Spočiatku som si myslela, že Diazepan, ktorý mi hneď na začiatku dali, mi nezaberá, ale asi zabral, lebo po zákroku som tvrdila personálu, že kľudne môžem prísť na zákrok aj na druhý deň. Celý personál bol úžasný, mala som zbytočný strach pred zákrokom. Teraz už len čakám na histologiu, na základe ktorej onkologička povie, čo ďalej. Asi veľa záleží aj od toho, na akých ľudí natrafíte. Ja som mala šťastie. Dokonca ani po odznení anestézy má nič nebolelo, nemusela som zobrať žiadnu tabletku. A zatiaľ nemám na prsníku ani očakávanu modrinu. Už len si želám, aby výsledok histologie bol riešiteľný....

19. feb 2021

@sissik Dobre ráno, vyzerá to tak, že idem s tým nálezom v prsníku v Tvojich stopách. Mám v ňom nález, ale keďže nie je normálny a za určitý čas by sa mohol zvrhnúť na rakovinu, tak.31.3. idem na operáciu. Lekárka povedala, že to je úplný začiatok procesu a nebudem mať potom žiadnu chemoterapiu. U mňa sú ešte opatrnejší, nakoľko pred 17 rokmi ( vtedy som mala 49 rokov) som mala onkologický nádor v druhom prsníku. Ale ten bol tiež zachytený včas, lenže po ňom nasledovala ľahká chemoterapia a oziare. Táto terajšia operácia by mala byť omnoho ľahšia, ako tá prvá. Tak dúfam, že budem pokračovať Tvojou cestou a potom chodiť len na kontroly. Želám Ti pekný deň.

4. mar 2021
sissik
autor

@beata117 dobrá správa v ťažkom období. Držím palce, nech je to tak, ako píšeš ❤️

4. mar 2021
4. mar 2021

Ahojte, zaujímalo by ma, či je po zákroku potrebná PN. Ďakujem

23. jún 2021
sissik
autor

@katarina1662 ak mas pracu vo vyrobnej fabrike, tak urcite ano. Ak vies pracovat z domu , tak to sa da zvladnut v pohode. Bolest je naozaj mierna. Vyslovene sa neodporucaju tazke prace. Mne sestricky vraveli, ze ani vysavat by som nemala. No pri 2 malych detoch nemyslitelne 😀 jednou rukou som pridrzala a druhou vysavala. Dobra a pevna podrpsenka je ale zaklad.

23. jún 2021

@sissik ďakujem krásne, budúci týždeň zistím🙄

23. jún 2021

@katarina1662 prosim boli ste na mamatomii? Kde? Ake to bolo? Vyskedok? 😘

10. okt 2021

@sissik ako vam dopadla mamotomia prosim? A ako pokračovali?

16. okt 2021
sissik
autor

@bruja vysledok bol negativny. Nastastie. Teraz chodim len na pravidelne kontroly.

16. okt 2021

@sissik mala si aku birads, keď ťa pislali na mamotomiu? Ja čakam na vysledok🙏pozdravujem

16. okt 2021

@sissik mala si mikrokalcifikaty alebo?

16. okt 2021
sissik
autor

@bruja mikrokalcifikaty nie. Birads tusim 3, ale fakt si nepamatam presne. Verim, ze to cakanie je hrozne, aj mne sa ten cas zdal nekonecny. Hovorila som si, ze na to nemozem mysliet stale, ale neslo to. Kolko mas este cakat?

17. okt 2021

V piatok som bola na mamotomii

17. okt 2021

Stale sa k tomu vraciam🙏

17. okt 2021

@sissik

ďakujem krásne za príspevok... túto stredu (19.04.) som bola na vyšetrení VAB a aj vďaka tvojmu príspevku som nebola v strese, lebo som rada, keď viem aspoň približne do čoho idem
teraz už len počkať na výsledok

22. apr 2023
sissik
autor

@mimabb drzim palce, nech je vysledok v poriadku

23. apr 2023

@mimabb Ja som bola včera, tiež som rada, že som aspoň tento príspevok od @sissik našla, lebo nikde nič o tom nepíšu. Mne inak ešte v marci robili klasickú biopsiu na inom pracovisku, kde po 4 týždňoch zistili, že vzali vzorku asi 5mm mimo ložiska. Teraz na VAB už mi vzali správne. Inak mne ten diazepam začal účinkovať do 10 min. Mne to zamerali najprv mamografom, potom to robili buď pod rtg alebo mamo. Neviem. Ten začiatok nebol príjemný, potom už v pohode. Myslela som pri tom na to, že sú určite horšie zákroky. Trvalo to samotný odber asi 30-40 min. Vďaka diazepamu sa mi to zdalo ako kratšie. Potom 50 min. tlačenie ľadového plátu a cesta domov. Všeho všudy s prípravou do 2,5 hodiny.
@bruja ty si ako vtedy dopadla? Ja mám tiež mikrokalcifikáty a BI-RADS 4B.

28. apr 2023
sissik
autor

@tetkabetka drzim palce aj tebe, nech sa podari vybrat vsetko, co tam nema byt a nech si rychlo v poriadku. Mas pravdu, info je o takomto zakroku malo, lekari nemaju cas vysvetlovat. Ja som vtedy nasla info na zahranicnych strankach, nieco som teda dopredu vedela. Ale v slovencine je to bieda.

3. máj 2023

@sissik
žiaľ je to pozitívne, ale vyzerá, že je to ešte v počiatočnom štádiu... ešte musím absolvovať MR a potom šup termín operácie, nech je tá mrcha von

6. máj 2023
sissik
autor

@mimabb to mi je ľúto 😔 nech je to čo najskôr za tebou

7. máj 2023

@mimabb Veľmi ma to mrzí. 😥

8. máj 2023

@sissik @tetkabetka
ďakujem vám obom, verím, že po operácii bude všetko v poriadku

9. máj 2023

@sissik Vyšlo mi to nezhubné, chvalabohu. 🙏🍀 Ani to nedajú von, len v sledovaní to zatiaľ zostane.

12. máj 2023

Ja mam termin bud.tyzden na mamotomiu na Heydukovej,kvoli.kalcifikatom,bola som tam uz aj na Mr a komunikacia sestricky nulova,dnes mi robili punkciu uzlin,ale to vyzera byt podla sona ze bude v poriadku ale z tej mamotomie mam hruzu,uz som to min.rok odlozila ale budem to uz musiet absolvovat.Tak dufam ze tam bude mat sluzbu privetivejsi personal.

1. jún 2023

@karin7799 Ako si to zvládla? Ako ti to dopadlo?

7. júl 2023

@tetkabetka zvladla som tu uplne perfektne nic som nicitila len ten vysl.vysiel pozit.su tam nadorove bunky takze to teraz riesim ale alternativnou cestou na doporucenie mojej gynekologicky kedze este nastastie nemam nador da sa to zvratit este teraz v zaciatku

10. júl 2023

@karin7799 Aká to je alternatívna cesta? Ku ktorému lekárovi/lekárke na Heydukovej v mammacentre chodíš? Asi radšej do správy. 🙏

10. júl 2023

S Heydukovou som skoncila ja som v amb.kde je zastupujuca dr.len raz do tyzdna,26.6.som mala ct vys.mala som si volat 3.7.za vysledok sestricka nedviha telefon od min.tyzdna sama som si bola na recepcii ct pre vysledok.min.stvrtok aby som vedela vysledok.Dnes som znova volala do amb.nikto neberie ani.mi nevolaju ze kedy zasadlo.konzilium ze co dalej ci chemo lebo to mam 5x6cm tu leziu alebo operacia.Takze si pekne pojdem pre to konecne rozhodnutie a ak by som niekedy potrebovala zakrok tak jedine do B.Bystrice.Ak chces o tej alternative mozme si napisat na mail.

10. júl 2023

@karin7799 mozem ta poprosit o podrobnejsie info o alternativnej ceste ktoru si tu vyssie spominala? Budem ti vdacna lebo rovnaky zakrok ma caka 8.08 na Heudukovej a dovtedy by som rada vedela viac info. Ak by ti nevadilo napisat mail tak ozvi sa mi prosim na mail mitruskova@gmail.com. Ada Dakujem

26. júl 2023
sissik
autor

Zienky viem, ze alternativa znie lakavo. Zvlast, ked standartna liecba je narocna. Zial mali sme ti na MK kocku, ktora sa dala na alternativu a nepomohlo jej to. Zvazte prosim dobre, komu sa zverite do ruk.

27. júl 2023

Dobrý deň, viete mi poradiť aké krvné výsledky ste potrebovali na VAB vyšetrenie? Stačí len na zrážanlivosť krvi alebo bolo treba+ kompletný krvný obraz? Ďakujem za informáciu

27. jan 2024

Dobrý deň,boly ste niekto na biopsii v Šacci prosím? Čaká ma to velmi sa bojím

7. feb 2024

Aj ja by šom to chcela vedieť, tiež idem 2.aprila na vakuovu biopsia a strašne sa bojim

6. mar 2024

Mamina bola na mamotomii a nechali jej tam zavedenu nejaku 'trubicku'. Ze to jej tam ostane. Mate niekto s tym skusenost ze preco?

11. okt 2024
sissik
autor

@unique mne nenechali trubicku, ale maly kusok kovu, pre oznacenie miesta, kde presne ma operater pri operacii rezat. Plus ako oznacenie pre pripadne dalsie vysetrenia. Pri operacii ten oznacovac vybrali.

11. okt 2024

@sissik to moze byt ono. Popisali to akoby trubicku. A ze to jej tam zostane.

11. okt 2024

Začni písať komentár...

Odošli