silva33
31. mar 2016
8 

Outlet shop

VIETE ČO JE OUTLET?

Myslím, že ešte nikdy sa tak jednoducho a príjemne nenakupovalo ako teraz. Stačí zájsť do nákupného centra a dostanete úplne všetko. Je pravda, že nás to okrem času stojí aj pomerne veľa peňazí, lebo vždy objavíme niečo, čo sa nám páči. Shopingovanie sa stalo súčasťou životného štýlu. Popri nákupných centrách v mestách sa čoraz viac presadzujú outlety. Outlet je koncept, ktorý prináša značkovú svetovú módu za výhodné ceny. Factory outlet (iné názvy: factory outlet store, outlet store, outlet) je anglický výraz pre predajňu výrobcu, teda vlastnú, mohli by sme povedať podnikovú predajňu, ktorú výrobca aj prevádzkuje a kde predáva kvalitný značkový tovar priamo zákazníkovi za zľavnené ceny. Predajne typu factory outlet sa zvyčajne spájajú do nákupných centier, ktoré sa nazývajú (factory) outlet mall alebo (factory) outlet center, skrátene outlet, v ktorých desiatky predajní poskytujú zákazníkom značkový tovar s výraznými zľavami, neraz aj vyše päťdesiatpercentnými.

VHODNÉ MIESTO PRE OUTLET
Outletové centrá sa stavajú na miestach, kde sa kumuluje veľké množstvo ľudí, napríklad dopravné uzly, strategické miesta a pod., ale aj ďalej od mestských oblastí, na rozdiel od obchodných domov a klasických nákupných centier, ktoré sú v mestských častiach. Takéto umiestnenie znižuje napríklad náklady na pozemky a následne na prenájom priestorov, čo sa pozitívne premieta do cien predávaných produktov. Z rovnakého dôvodu sa outletové centrá stavajú ako nákupná ulica s obchodmi po oboch stranách. Spravidla ide o jednopodlažné budovy, čo tiež prispieva k zníženiu nákladov. Základnou požiadavkou outletu je dobrá dostupnosť autom do 60 až 90 minút od veľkých miest, v ktorých je sústredená najväčšia kúpna sila v krajine. S tým, samozrejme, súvisí aj dostatok parkovacích miest pre návštevníkov. Kvôli zníženiu nákladov sa stavajú parkoviská na vonkajšej ploche, takže v outletoch takmer nenájdete viacpodlažné podzemné alebo nadzemné parkoviská, ktoré sú náročnejšie na investície.

AJ MÓDNE VYCHYTÁVKY
Ak si však myslíte, že v outletoch sa predávajú len produkty, ktoré už vyšli z módy, ste na veľkom omyle! Naopak, na svoje si prídu aj tí, ktorí sledujú módne vychytávky a pritom ich môžu dostať za skvelé ceny. V súčasnosti totiž neustále rastie počet značiek, ktoré majú jasnú outletovú stratégiu a odovzdávajú kvalitné značkové produkty priamo zákazníkovi za zľavnené ceny. Dizajnéri prestížnych svetových značiek pripravujú samostatné kolekcie určené výhradne pre outlety a tento trend sa ďalej rozširuje.

PARNDORF NA SLOVENSKU?
Slovensko je zatiaľ jedinou stredoeurópskou krajinou, ktorá stále nemá vlastné outletové centrum, preto chodíme nakupovať do rakúskeho Parndorfu alebo outletového centra Freeport pri Znojme v Českej republike. Už sa však blýska na lepšie časy. Začína sa výstavba outletového centra ONE Fashion outlet pri Voderadoch v trnavskom regióne, len 30 minút jazdy autom z Bratislavy. Prvá fáza bude dokončená už na jar budúceho roka, a tak sa už teraz môžeme tešiť na nákupy vo vyše 70 značkových módnych a športových predajniach za výhodné ceny.

To najdôležitejšie: výhodné ceny!
Hlavnou devízou outletového centra pre všetkých shopoholikov sú nízke ceny. Pre outlet je typické, že ceny za produkty sú tu výrazne nižšie, často o 50 až 70 %. A pritom v obchodoch možno nájsť značkový, až luxusný tovar. Oblečenie, ale aj ďalšie produkty – bižutériu, šperky, kabelky, doplnky, parfumy, hodinky, športové potreby a podobne, tu môžete kúpiť oveľa lacnejšie ako v iných obchodoch. V outletových centrách ponúkajú zvyčajne tovar jednu až dve sezóny starý a mnohé firmy ho ponúkajú za výpredajové ceny, aby vyprázdnili svoje sklady. Tento tovar môže byť stiahnutý po výpredajoch z predajní alebo priamo zo skladových zásob. Vzhľadom na to, že módne trendy k nám prichádzajú s určitým oneskorením, je outletové oblečenie z hľadiska aktuálnej módy vo farbách, dizajne, strihu a spracovaní veľmi atraktívne a trendové. Všetky obchody v outletoch musia sledovať koncept, podľa ktorého sa zmluvne zaviažu poskytovať minimálne 30 % zľavy na svoje značky.

Prvý outlet v Amerike
Outlet pochádza z USA, odkiaľ sa v priebehu niekoľkých rokov rozšíril do západnej Európy a s veľkým úspechom sa šíri ďalej. Koncept outlet centier vznikol v 70. rokoch v USA. V roku 1980 ich tam mali takmer 60. Vynález factory outlet sa pripisuje Haroldovi Alfondovi, zakladateľovi obuvníckej spoločnosti Dexter Shoe Company. V Európe otvorili prvý outlet vo Veľkej Británii, odkiaľ sa úspešne rozšíril do ďalších krajín. Outletové centrá zahŕňajú prevažne značkové predajne a najmä v Európe sa zvyknú nazývať aj designer outlet.

Začni písať komentár...

Odošli