na rozvoj zmyslov a tiež aj motoriky,ak sú tématické ako tento pomáhajú dieťaťu spojiť si predmety do súvislosti. teda napr. že v jeseni dozrievajú gaštany, tekvice, šípky, huby, padá lístie. Alebo iné ročné obdobie, či zmyslová nádoba k nejakému sviaku. To že je tam nejaký základ v tomto prípade ryža a malá lyžička, rozvíja motoriku tak že dieťa začne ryžu(alebo niečo iné) premiestňovať, presýpať. Rukami-hmatom spoznáva predmety, ak by tam bolo aj nejaké korenie-tak sa zapája aj čuch. Najmenšie deti všetko ochutnávajú-takže aj chuť. Nakoniec pomenujeme dieťaťu predmety,ktoré sa tam nachádzajú - rozvoj slovnej zásoby.
knihy, net, kurz, seminár. na bežnej škole -myslím pedagogiku to neučia. na kurze boli aj študentky pedagogiky, či učiteľky, ktoré vyučujú špeciálnu pedagogiku a hradil im to zamestnávateľ.
na čo presne slúžia tieto senzo-nádoby?