1 / 1

    😮😒

    5. nov 2019
    5. nov 2019

    fandím im 👏 a dúfam, že budú mať veľkú podporu

    5. nov 2019
    sara07
    autor

    no zatial podla fb sa zučastnia 333 ludí , a záujem maju 2300 ludi, ale tak snád sa to rozbehne.

    5. nov 2019

    Prečo nepochodujeme za to, čo sa deje vo vláde? Že Kocner si tu robí, čo sa mu zachce, ze polka bratislavských aj minovratislavskych sudcov je skorumpovaná. A namiesto toho, aby ich okamžite zbavili funkcií, zhabali im majetky, ktorých pôvod nedokážu preukázať, si v kľude ešte poberajú časť platov...
    Nehovorím, že cirkev a odluka nie je dôležitá. Ale prečo konečne nepochodujeme za niečo, čo sa nás každého bytostne dotýka a čo by mala byť momentálne priorita každého Slováka. Keby toto bola jediná vec, ktorú tu treba doriešiť, tak sme šťastný štát

    5. nov 2019

    Najlepší sú taký, ktorý chcú odluku od cirkvi ale sobáš a krstiť vyžadujú v kostole a vo veľkom štíle.

    5. nov 2019
    sara07
    autor

    @blondiee83 pretože s týmto pokial je tam smer, danko, kotleba nepohne nik, urobia sa max kozmetické upravy aby sa nepovedalo
    to že to došlo až takto daleko ja považuje za zázrak , že kočner stále sedi a riešia vôbec sudcov, však toto sa vie dlho ale nič sa nedialo
    majetky zhabat tak to je 5 rokov práce, poprepisované , vid opička na synov atd, kym sa dopatraju čo kde ako to ešte potrva

    5. nov 2019
    sara07
    autor

    @hivanik chyba fararov a cirkvi že im to dovolia
    beru sa v kostole lebo je krajší obrad a krajšia sien atd ale nie preto prečo by sa mali, keby boli napr skušky z biblie a riadne skušky možno by ich to prešlo
    je to chyba farara ked povolí sobaš niekomu kto tam nepachne a nevidí ho na bohoslužbách ako je rok dlhy

    5. nov 2019
    sara07
    autor

    @blondiee83 prečitaj si Denník N tam píšu o tom čo sa deje okolo tohto každy den viac článkov, záleží čo čítaš a sleduješ

    5. nov 2019

    neveriiiiim,ja ako nemam rada BA tak tusim pojdem😀

    5. nov 2019

    @blondiee83 Slováci sme už raz takí.... Tu má každý plné ústa rečí a tým to aj končí. A Je úspech keď sa aspoň niekto dostaví k voľbám a potom je ďalší ak nevolí momentálnu vládnu garnitúru. Tu to už ani nie je smutné, tu to je už paródia. A máš pravdu, odluka cirkvi je momentálne myslím jedna z tém ktorá môže zostať zabudnutá...

    5. nov 2019

    @hivanik a zadarmo 🙂🙂😀😀😀😀

    5. nov 2019

    @sara07 ...napr. taka p.Studenkova v mediach mala ťažké srdce na kňaza, ktorý jej neumožnil byť krstnou mamou a pritom je neveriaca. Predpokladám, ze sa toho zúčastní, pretože sa tým netají.

    5. nov 2019

    @sara07 to mi je jasné, to je skôr taký môj výkrik do tmy 😁😁 recnicka otázka na ktorú niet odpovede 😂

    5. nov 2019

    @blondiee83 ano...mas pravdu, ale kym tu bude chobotnica smer, danko, kotleba, bugar a im podobni, tak to bude tazko vsetko zmenit, smer ma aj po tom vsetkom svojich stalych +/- 20%...odluka od cirkvi tu uz mala byt davno...a tyka sa to aj nas bytostne...konecne ich nebudeme platit z dani a dufam, ze pride aj k tomu, ze ti nenazranci zacnu platit dane tomuto statu, tak ako pomaly aj mravci v tejto krajine...
    .

    5. nov 2019
    sara07
    autor

    @hivanik môže mat tažké srdce ale mal na to právo knaz, neporušil žiadne pravidlo , správne

    5. nov 2019

    @sara07 .....Suhlasim...A to hovori za vsetko....,ze aj ked len par krat za zivot clovek vyuzije alebo chce vyuzit skuzby cirkvi tak preco bojovat za odluku....My sme veriaci ale napr. minimalne vyuzivame ....uvediem napr.divadlo,sportove stadiony..... Ale z nasich dani prispievame na kulturu, sport. Preco???

    5. nov 2019
    sara07
    autor

    @hivanik ale nemôžeš porovnavat kulturu a naboženstvo

    kultura je tu komplet pre všetkých a náboženstvo len pre určitu čast ludi , hádam v tom rozdiel vidíš , ,
    a vieš vlastne o čom je tá odluka, sledovala si ako prebiehala odluka od štátu v čechách, bolo jej vrátené komplet cely majetok, vysporiadane, neskutočné milony sa dali a ešte daju kym to bude uplne, čiže cirkve má z čoho finanovat svoje potreby, odluka štátu je o tom že cikrve sa nebude dat kupit od politov ako doteraz, pre teba ako veriace to nič neznamená ,nebudeš platit dan cirkvenu , poplatky ktoré dávate cikrvi za omše a zvonček atd je na vás či date alebo nie
    neviem prečo sa veriaci tomu tak bránia , pre vás sa nič nezmení, nič vam nikto nezakaže a je len na vás ako doteraz kolko čoho dáte cirkvi
    cirkev aj tak má nesktočny majetok + dostava dotacie

    nebude odkazana na sčitanie ludu , pre nu to bude lepšie, keby na tom prerobila určite by s tým v nemecku alebo čechách nesuhlasila, nik by ju nedonutil

    a ked si otvoríš ustavu slovenskej republiky hned v druhy riadok ,prva hlava je čo napisané , že nepodlieha žiadnemu náboženstvu ale v realite to momentálne pre rôzne dodatky tak nie je

    5. nov 2019
    sara07
    autor

    @hivanik dobre ja ko neveriaca omše ani služby cirkvi nevyužijem nidky a platím ju ale kulturne občas aspon

    5. nov 2019

    @sara07 ...Preco neporovnavat?Tak potom neporovnavajme Slovensko a Cechy, bola som aj tam v kostole a to sa s ucastou na omsi fakt neda porovnat.......Nikdy nevies ako sa rozhodnu napr.tvoje deti.
    A je kopec inych zalezitosti na, ktore prispevame svoje dane a nevyuzivame ich ...Vlaky nevyuzivame pretoze nemame v blizkosti svojho bydliska vlakove stanice alebo nechodim na hokej ale na ich platy sa skladame okrem ineho vsetci

    5. nov 2019

    @hivanik ja som nikdy cirkev nepotrebovala a potrebovať ani nebudem. Nevidím dôvod, prečo by som mala prispievať na najväčšiu mafiu na svete a vyživovať tak pedofilných kňazov. Nech si ich platia veriace ovečky....

    5. nov 2019

    @alica_tn ...pisala som vyssie, tak sa nebudem opakovat naco zase nemienim prispievat ja.

    5. nov 2019
    5. nov 2019
    sara07
    autor

    @hivanik moje deti ked budu chciet ist cestou naboženstva prosím , nech si to platia, a nech tlačia na cirkev aby hospodarila a rozmyšlala kam investuje peniaze, nie ako teraz že ich investovala do pochybnych fondov a ostali stratove

    5. nov 2019

    @blondiee83 No ja neviem, podla mňa vkuse sú tu Pochody za Slušné Slovensko. Vďaka nim nie je Fico predseda vlády, odišiel aj Kalinak, a vďaka nim sa vyšetruje aj Kuciakova vražda. Pochoduje sa tu podľa mňa proti terajšej vláde vkuse, dobre ráno.

    5. nov 2019
    sara07
    autor

    @hivanik vlaková stanica je otázka materialna, čiže ked si dáte požiadavku, spišete peticiu a budete trvat na spojení tak je šanca že ju postavia, do inych dier chodí železnica
    ale
    naboženstvo nemôžeš brat takto materiálne, ked niekto neverí nepomôže nič
    čoho sa bojíš cirkevnej dani k tomu ? tak neplat, odhlas sa a ked cirkvi ostatne 100 veriacich navyše dane nebude riešit to je zase váš tlak váš boj kolko budete platit a nebudete platit

    naboženstvo nie je o materialnych veciach udajne tak nerozumiem prečo sa prirovnava doslova k životným alebo materialnym veciam

    5. nov 2019
    sara07
    autor

    @hivanik 4. novembra 2019 9:29

    Česká katolícka cirkev prišla vlani na burzách o zhruba 70 miliónov korún. Na začiatku minulého roka investovali katolíci cez dvojicu burzových investičných portfólií miliardu.

    fakt si myslíš že chuda cirkve nemá prachy, ? ?

    5. nov 2019
    sara07
    autor

    @hivanik a ešte šport
    šport akýkovlek neviem či ti dieta chodilo alebo chodí na šport
    funguje na vzorci najskôr cvaká rodič , 2% celá rodina sa skladá, sponzor a až potom niekde na konci je nejaká smiešna dotacia na šport od štátu doslova omrvinka

    kdežto cirkev funguje na vzorci

    dotácia od štátu vlani to bolo iba 60,000,000 € + prispevok z EU na orpavu kostolov,chramov, a dedičstva kulturneho + zisky z jej majetkov ktoré sa nedania !!!! lebo cirkev nepodlieha dane to sa iné čisla točia + milodary a prispeveky od veriacich ktoré nemaju žiadnu evidenciu ani danovu povinost

    5. nov 2019

    @blondiee83 vsak pochodujeme. Ja som bola na poslednom pochode. Tusim pred cca 3 tyzdnami to bolo.

    5. nov 2019

    Súhlasím s @hivanik
    Nesúhlasím s výstavbou domov pre ľudí z Luníka IX, ktorý to aj tak všetko zničia, prečo to ma ísť z mojich daní? Nechodím na výstavy umenia, prečo to mam platiť? Niekto nemá deti, prečo majú ísť jeho peniaze na skolstvo? Som proti drogám a nrkomanom, prečo mám platiť ich liečbu? Nechodím na vedecké konferencie, prečo to ma ísť z mojich daní atď atd. Tých veci, ktoré sú platené z našich dani, je tisíc, s ktorými človek nesúhlasí.
    Toto sa jednoducho nedá nijako odfiltrovat-ze prispievať len na to, na čo sa nam aktuálne hodí. Sme štát, kv ktorom je väčšina obyvateľov kresťanský založená (že posledné roky je veľký boom proti tomu sa burit, hlavne na modrom koniku a trepať dve na tri o pedofilných kňazoch, teraz neberiem do úvahy, beriem to ako celok), kresťanstvo k našej krajine patrí, aj kostoly-je a chrámy to naše dedičstvo, sú to naše kostoly, aj keď ich nevlastnime, cirkev nepríde a nevezme si ich trebárs do Ríma. Stále su k dispozícii pre nás všetkých. Tak, ako chodíme ocumovat hrady a zámky, môžeme chodiť pozerať aj krásne kostoly -obrazne povedané. My vždy, keď sme niekde na dovolenke, idem sa pozrieť do kostola -posedim pár minút, poobdivujem, zápalom sviecku a nejdem sa rozčuľovať nad tým, že fuj, cirkev. Rozculujem sa nad tým, že fuj, vláda.

    5. nov 2019

    @blondiee83 ....suhlas

    5. nov 2019

    Asi len dodam, ze najviac sa " tesim" na adventne vence a vianocne stromceky

    5. nov 2019
    sara07
    autor

    @blondiee83 tak lunik v prvom rade sa ide platit cez projekt EU , žiadne naše dane , a čo bol hoax o tom ako im idu postavit nové domy tak tie sa niky nezrealizovali a nemali byt z našich daní , to je taký isty hoax ako že romovia neplatia za lieky alebo maslo
    dá sa to odfiltovat, keby to bolo pre nu nevyhodné nikdy by nikde nesuhlasili, ved cirkvi sa starali samé o seba, to len pri marie terezia sa zaviedlo dotovanie cikrvi aby sa jej to neburilo a neštvali proti nej a potom to tu žial ostalo ,ved sa jej vrati absolutne všetko + nebude mat zdanované zisky to je moc vyhodny obchod až priliš, len za to že je to zvyk
    treba rozlišovat krst skutočna viera a krst proforma aby bol klud, ticho, alebo sa to patri , to že v sčítaní je podsunutá otázka je iné
    ked tak spravne by malo byt praktizujuca viera a nie krst to je rozdiel to sa snad zhodneme, lebo ak by mali sediet čisla tak potom nesedí absolutne realita

    5. nov 2019
    sara07
    autor

    @hivanik však nik ti to neberie,nezakazuje, nerieši teš sa do lubovole a kludne urob aj pre farnost potešia sa, do hospicu,

    5. nov 2019
    sara07
    autor

    @blondiee83 a kludne zaplatím vstupne za pozretie kostola , kludne nerobí mi to problém, kludne si zaplatim za pozretie kostola ako kulturnej pamiatky
    napr v prahe je to bežne a absolutne ma nenapadlo to riešit, kupila som si vstupenku a bolo aky problém , tak ako sa kupuje vstupenka na zámky a hrady

    5. nov 2019

    @sara07 .....hlavne od tych co nepoznaju podstatu Vianoc....
    Snazim sa pomahat a tesit sa z malickosti a aj tym co su odkazany na pomoc inych. Pekny den.

    5. nov 2019
    sara07
    autor

    @hivanik poznám podstatu to mi stačí
    a ked teda ideme sa dotahovat nepatrím medzi to množstov ludi zurivych že nič nestihaju a plné preplnene koše
    z našich skromných tichých vianočných sviatkov by mal ježiš radost ked už tak, žiadne vypekanie, vyvaranie, skromnost pohoda bez obchodov
    pomoc iným riešim cez pomoc v hospicu nemusim ist cez vieru kto chce cestu si najde aj bez viery

    5. nov 2019

    @hivanik asi mas zle informacie...a mam picit, ze kazdy veriaci
    https://invivomagazin.sk/povod-vianoc-pohansky-...
    Jaaaj..toto uz nie je to, co chcete pocut...chapem

    5. nov 2019

    @erikavesela tak prečo neslavis slnovrat ale Vianoce?🤦🤦🤦
    Nikoho tu na MK som nikdy nevidela oslavovať slnovrat, to slovo vytiahnete len keď máte potrebu rýpať proti kresťanstvu a poučovať, ako nie sú "Vianoce" kresťanský sviatok . Hlavné, že adventné vence máte vsetci a deťom vo veľkom kupujete adventné kalendáre. Či aj advent je pohansky sviatok?
    Tieto odkazy sú už fakt trapne

    5. nov 2019
    Autor komentár zmazal

    @blondiee83 ako ty vies, co doma slavime?..predstav si advent sme nikdy neslavili...vianoce su pre nas dnami oddychu a pokoja...nechodi k nam ani jezisko, ani nik iny..ja som do nikoho nerypala...len nem rada, ked niekto trepe blbosti, asi tak...a ci chces alebo nechces kracun alebo vianoce budu vzdy pohanskym sviatkom, tak ako aj ihlicnary stromcek vzdy bude pohanskym symbolom

    5. nov 2019

    @blondiee83 👍 krajsie by to nikto nenapisal 😊 suhlas na 100 %

    5. nov 2019

    Hmmm, a ako to potom bude so sviatkami? Doma budu "platiaci clenovia cirkvi" a odluceni ateisti pojdu pekne do robotky? Ci sa zrusia tie cirkevne opodstanene?

    5. nov 2019

    @utte ...🔝

    5. nov 2019
    sara07
    autor

    @utte kludne nemám problém nemat štatne sviatky podmienené cirkevnymi sviatkami
    ved kopu ludi tak či tak pracuje na sviatkoch a vykrikuje to niekto nie , su profesie kde to nepusti

    5. nov 2019

    @sara07 sama som v takej roky pracovala, no sviatky boli slusne zaplatene a bola skor bitka o ne.
    Ja si predstavujem to prakticke hladisko - sucastou pracovnej zmluvy by potom muselo byt "clenstvo/neclenstvo" v cirkvi a podobne agendy...

    5. nov 2019

    @blondiee83 hlavne co ide z tvojich penazi je to,ze mesacne platis neskutocne peniaze do zdravotky...a my vsetci ostatni...a liecia ozranov na are za ne...asi tak.a tiez napr.je vrchol stavat stadiony, ked ja ani raz za zivot na futbal nepojdem....a mnoho z nas tiez...ale nemocnice nepostavia...proste mi sme narod ktoremu vlada totalne nechcem povedat co na hlavu a my si nechame vsetko....

    6. nov 2019
    sara07
    autor

    @derdia štadiony futbalové sa stavaju preto lebo sa dostali velké prachy na podporu deti a športu z Eu , dost velký balík, inak by nebol postavený ani jeden
    a kedže na nemocnice si každy štát prispieva sám tak tie su tak ako su , sa divím že nespadnu na hlavu

    6. nov 2019
    sara07
    autor

    @utte nemusí to byt sučastou pracovnej zmluvy , ak by trvala cirkve na dani od veriacich - toto je záležitost vyslovene jej - je to učtovne otázka jednoho nahodenia, kliku v systéme a on automaticky zrazí , vypočita,
    a dalej danovaci tiež podla variabilného nemá problém

    zase by som to tak neriešila lebo kolko veriacich teda podla sčitania v podstate pracuje na najväčšie cirkevne sviatky, lebo % to nevychadza s čislom podla sčitania,

    6. nov 2019

    @sara07 ...ked nie na stadiony ale z nasich dani ide na policajtov, ktory chodia pomahat a chranit na stadiony ked sa niekto nevie vpratat do koze a musia zasahovat. Takze toho by bolo na co prispievame a nevyuzivame.

    6. nov 2019
    sara07
    autor

    @hivanik je to tak neskutočné tažké že policia chrani komplet všetkých celu skupinu ludi a pasy vydavaju komplet všetkým obyvatelom SR
    ALE !!!!!

    náboženstov je len pre určitý okruh obyvatelov, z toho % je len pokrstených nič viac a menej,

    a čo ho sa bojíte že vás bude cikev zdierat ??? však ona na tom len zarobí , to ako fakt si myslíte že ju niekto prinuti pristupi na podmienky odluky ??? ked ona si diktuje čo ano a čo nie ohladne všetkého čo sa tyka cirkvi a zasahuje a dovoluje si zasahovat aj do veci do ktorých ju nič ale absolutne nič nie je

    6. nov 2019

    @sara07 mam pocit, ze mas riesenie na vsetko, vsetky oblasti su lahke a poriesitelne. len ta cirkevna ta stve. pozri sa, kolko ludi sa hlasi ku krestanstvu a naopak kolko ludi je v nejakych kulturnych alebo sportovych spolkoch? myslim, ze ten rozdiel bude obrovsky. tak cim chces argumentovat, ze cirkev, ku ktorej sa hlasi xy ludi nema byt statom financovana a ina oblast bude aj ked sa k nej neprihlasi ani zdaleka tolko ludi?
    snad nechces povedat, ze vsetky sportoviska a kulturne stanky su platene z eurofondov. a preco ma niekto prispievat na stavbu dialnice, ked nou nepojde alebo meteorológom, ked mu je jedno s pocasim, proste pointa je ta, ze sa skladame vsetci na vsetko a kazdy vyuziva iba to co chce.
    a nepredpokladaj, ze coho sa kto boji. nikto sa neboji zdierania cirkvou, to su tvoje urazky, na ktore nemas pravo iba drzost.

    6. nov 2019

    @janetinka27 ....presne ako pises.
    A dalsia vec je napriklad zdravotnictvo, kazdy odvadza a niekto ma kartu ako kroniku a iny zase ako moj 90rocny dedo 10 listy v karte. Teraz co ma ziadat vyplatit "preplatok".

    6. nov 2019
    sara07
    autor

    @janetinka27 však o čo ide , dostane čo si zažiada, nebude mat zdanované zisky z hospodarenia a majetku ,
    keby to nebolo vyhodne pre nu tak v čechach ani v nemecku alebo inych krajinách by nesuhlasila z odlukou , nik a nič by ju k tomu nedonutilo
    však ona je finančne sebestačná vždy bola vždy bude
    čoho sa bojíte, že sa zmeni zvyk ? nik nedopovedá len sa krutite a porovnavate

    no tak mi napíš z akého dôvodu by odluka nemala byt ? len preto lebo doteraz nebola ? lebo je to tak od marie terezie ? však to že zamesnanci cirkvi budu podliehat cirkevným zakonom to ostane ,

    6. nov 2019

    @sara07 preco by sa nemala odlucit? pretoze sme krestanska krajina, krestanstvo je sucastou nasej identity, zakladnym kamenom nasich hodnot,jednym z pilierov nasej kultury spolu s rimskym pravom a greckou filozofiou. predstav si ze by sa odlucila kultura od statu.ved fungovala by nadalej,mala by prijmy.ale aka je to krajina,ktora sa rozluci so svojou kulturou? ako krajina sa distancuje od cyrila a metoda, bernolaka,stura atd? vsetky tieto osobnosti nasej kultury dali podobu nasej krajine a vsetci silne zili vierou,preco je memorandove nameste pred ev.kostolom v martine a nie kdesi pred uradom? atd

    6. nov 2019
    sara07
    autor

    @janetinka27 máš pocit že nemecko a čechy sa zrutili v nejakom smere ?
    čisto krestanská rozhodne nie sme a nikdy nebudeme
    nerob z cirkvi chudatko chudobne
    kultura a naboženstvo je rozdiel, priepastný rozdiel

    a ked sa ideme dištancovat bolo by dobre si vyjasnit čo potom z tisom ?

    tu silne žijuci vierou je naštastie len mala skupinka, zvyšok su odpadlici alebo len pokrsteny a nič viac a to ako sa nezlučuje

    6. nov 2019

    @sara07 uplny suhlas

    6. nov 2019

    @janetinka27 v tejto krajine neni ani zďaleka tak veľa veriacich, ako sa domnievaš. To, že sú pokrstení neznamená, že sú spraktikujúci veriaci. A porovnávať Štúra s nejakým náboženským tajtrlíkom je scestné....

    6. nov 2019

    @sara07 o nemecku a cesku ti neviem povedat nic,nerobila som ziadne pozorovanie.nerobim z cirkvi ziadne chudatko,ja tiez patrim do cirkvi a ako chudatko sa necitim.opat ako aj v inej diskusii pretvaras prispevky ostatnych a vkladas do ust to,co nepovedali.
    neviem ako velmi kompetentna sa citis na posudenie kto je a kto nie naozaj veriaci,pokial viem,tak pri scitani obyvatelstva sa velka cast hlasila ku krestanom,tak sa ich chod teda spytat ci to mysleli vazne.

    6. nov 2019

    @sara07 klobuk dolu ze mas este nervy nieco vysvetlovat,argumentovat..ja som to uz vzdala aj s citam.
    a Vam dievcata,ved vam nikto nekaze na ten pochod ist.Mate predsa moznost zorganizovat pochod za to, za co chcete pochodovat vy..

    6. nov 2019

    @alica_tn asi sklamem tvoje predstavy, ale skus si zistit kto to bol stur a potom zistis ze mozno aj on bol nabozensky tajtrlik.lebo ano,bol nabozensky zalozeny a zdaleka nie iba na papieri.

    6. nov 2019

    @maca1984 ach,keby si sa prave ty neobjavovala podobne v diskusiach o akciach,kde ta nikto nenuti ist....

    6. nov 2019

    @janetinka27 kludne si posluz ak ti to pomoze😀

    6. nov 2019

    @maca1984 vari to nie je pravda...

    6. nov 2019

    @janetinka27 ano som neveriaca,ano som za odluku cirkvi od statu,ano ideme na pochod a ano poviem si svoj nazor . A je logicke,ze ked mam nazor aky mam,tak sa zapojim..Najdi ma komentovat tie vase modliace utorky ci aky to je den,najdi u mna take zdielane..

    6. nov 2019

    @maca1984
    @sara07 ja osobne.si myslim, ze viera je vec cisto osobna a preto to beriem ako osobnu "zabavku" a nemala by sa spajat so statom, nema co hladat v skolach a uz vobec nema mat vplyv na politiku statu...

    6. nov 2019
    sara07
    autor

    @maca1984 to vieš o tom im presne ide znechutit, douražat atd aby si to nechala, nezapajala a oni mali potom čisty priestor pre seba a svoje širenie

    ale zelené utorky som začala náhodou riešit dávam im tam rehotajuce kone ano tie už nezvladam blokovat tak vyfasnu konika

    6. nov 2019

    @maca1984 nenarazam na tvoju vieru, ta je tvojou vecou.reagujem na to co hovoris,t.j. ze nas na ten pochod nik nenuti ist. ale ty si sa tiez realizovala v diskusiach o pochode,na ktory ta nikto nenutil ist. a rovnako tak kazdy iny mize vyjadrit svoj nazor tu rovnako ako aj ty v inych diskusiach.

    6. nov 2019

    @erikavesela rovnako je osobnou zabavkou aj sport,spev,umenie. zrusme vytvarnu vychovu.

    6. nov 2019

    @janetinka27 asi ťa sklamem, ale nebudem si nič zisťovať. Viem presne, kto bol Štúr. A viem aj prečo sa dodnes o ňom učí v školách. A ubezpečujem ťa, nebolo to kvôli jeho viere.... 🙂

    6. nov 2019

    @sara07 neviem kde ta kto urazil. ale asi po tom velmi tuzis,aby si mala dovod niekoho neznasat.

    6. nov 2019
    sara07
    autor

    @janetinka27 ano ale ten prispevok nebol len suchy oznam ako tento , to je rozdiel
    ale zrejme zbytočne vysvetlovat

    6. nov 2019

    @janetinka27 vidis dakde odomna napisane ze ti branim pisat? pis co chces,mne je to srdecne jedno.Lucim sa,mam dolezitejsie veci na robote ako blabotat o tomto,budem radsej konat.

    6. nov 2019

    @janetinka27 za mna kludne...az na to, ze aj umenie patri k bseobecnemu vzdelaniu...viera je cisto...cisto osobna vec a preto sa nema hladat v skole

    6. nov 2019

    @alica_tn tak potom vies iba velmi malo.ale nie je to moja vec.

    6. nov 2019
    6. nov 2019

    @maca1984 konaj teda bezodkladne

    6. nov 2019
    sara07
    autor

    @janetinka27 no napr teraz vnucuješ mi negativnu vlastonost že niekoho neznášam

    o uražaní od vás v diskusiách viem svoje v tom ste fakt phdr. psychologia to je kompliment ju

    6. nov 2019

    @erikavesela
    @sara07 baby ja viem presne o co ide,znechutit sa ja urcite nenecham,mam na tu bandu svoj nazor

    6. nov 2019

    @janetinka27 na tvoj rozkaz,sefe😀

    6. nov 2019

    @janetinka27 klasika...ziadne argumenty...nic ine som ani ako odpoved necakala...to je pre vas take typicke

    6. nov 2019

    @maca1984 to sme dve😂😂😂

    6. nov 2019
    sara07
    autor

    inak môžete sa tu realizovat kolko chcete aj tak ten oznam nezmažem

    6. nov 2019

    @sara07 mylis sa,nemam umysel ta znechucovat.

    6. nov 2019

    @erikavesela ake argumenty? ved ty si si nechcela stura dostudovat.tak potom sa neda diskutovat.

    6. nov 2019

    @janetinka27 ???o com pises?

    6. nov 2019

    @janetinka27 argumenty preco ma byt nabozenstvo ponechane v skolach...ale vy reagujete vzdy uplne rovnako... spojenie tvoj nazor...take typicke, ked nemas argumenty

    6. nov 2019

    @erikavesela spojenie tvoj nazor mi pride vystizne.znamena ze kazdy mame svoj nazor a presviedcat ta nebudem.nemozem ti vnucovat svoj pohlad.

    6. nov 2019

    @erikavesela nabozenstvo na skolach je volitelny predmet.cize nikto nikoho nenuti.

    6. nov 2019

    @janetinka27 napriek tomu nema nabozenstvo v skole co hladat...jasne, volitebny predmet a ostatnym detom nanutili etiku...pretoze veriaci si presadili vlastny predmet, nechapem, co sa trepu este aj do skol, nestacia kostoly? A som velmi rada, ze cim dalej tym viac deti chodi na etiku..argumentacia nie je rovnajuca sa vnucovaniu nazoru...

    6. nov 2019

    @erikavesela prepac,uz chapem preco si sa pytala, o tom sturovi pisala alica_tn

    6. nov 2019
    6. nov 2019

    @erikavesela vies ja opakujem,ze velka cast slovakov sa hlasi ku krestanstvu.je podla mna prirodzene,ze tym padom je nabozenska vychova na skolach.chapem,ze mnoho ludi nie je veriacich,no mnoho je.pokial je v spolocnosti objednavka na hodiny nabozenstva,potom jednoducho musis akceptovat tento fakt.

    6. nov 2019

    @janetinka27 ja viem málo? A to hovoríš ty? Haha, si ma pobavila....😂😂😂

    6. nov 2019

    @alica_tn no co ti na to povedat.ty sama si povedala se stura nemam porovnavat s nejakym nabozenskym tajtrlikom.tak si sama odpovedz.

    6. nov 2019

    @janetinka27 to je sice pekne, ale objednavka spolocnosti snad nema ovplyvnovat vyucovaci proces...keby si takto pisala o financnej gramotnosti, tak vobec neoponujem, pretoze takyto predmet by mal pre vsetky deti prinos do zivota a navyse, ver tomu, ze az keby si cirkev mali financovat veriaci, by si zistila skutocny pocet uprimne veriacich...presne to sa stalo v nemecku...

    6. nov 2019

    @erikavesela ale objednavka spolocnosti je smerodatna. alebo nie? ten nejaky vyucovany obsah nevznikol nahodne,jeho vytvaranie je vysledkom mnohych odbornych cinnosti.
    urcite by pocet veriacich poklesol,keby mali prispievat ludia sami.to iste by sa stalo v inych oblastiach,hokejovych televiznych fanusikov je vela,ale keby mali prispievat z vlastneho,bol.by problem.to iste by sa stalo so zdravotnuctvom,skolstvom,kulturou atd

    6. nov 2019

    @erikavesela ja tym chcem povedat ze krajina by nemala byt odlucena od svojich pilierov.napriklad bezplatne zdravotnictvo je prejavom starostlivosti o svojich obcanov, bezplatne skolstvo je prejavom podpory vzdelavania,to vsetko hovori o tom,ze krajina ma zaujem o svojich obcanov.

    6. nov 2019
    sara07
    autor

    @janetinka27 aká objednávka spoločnosťi vatikánska zmluva ,nanutená vatikanska zmluva a hanba tým čo pustili mečiare k papežovi s milenkou, hádam má chodit k tak vyznamenému predstavitelovi maželka

    jo a čo urobím s tisom, kto mi zaručí že tu nebude nový tiso , čo pošle do koncetráku ludi a ešte za to zaplatili nemcom že ich tam poslali ??

    ale ved čo idu na hokej tak platia vstupne , rodičia caluju nie malé poplatky oni platia
    tv každý mesiac či pozeram tv alebo nie platím lebo je pre všetkých nie len pre určitu skupinu ludi
    zdravotnictvo aj školstvo ved tam je xyx poplatkov a doplatkov , to rozhodne nie je bezplatné
    ved všetko čo tu vymenuvate ludia platia a doplacaju

    skutočný veriaci predsa nerieši nejaku dan ktorá vie že ide len a len cirkvi nehrozi predražené nakupy a tendre a ved aj tak ked to prepočítaš to čo dostanu platíš cca 9 e každy obyvatel aj mimčo ak prepočitame dotaciu na hlavu

    akých pilierov myslíš tých pilierov čo rozdeluje na dva tábry , myslíš tie piliere čo v káznach doporučuju koho volit a koho nevolit ?

    6. nov 2019

    @sara07 v zdravotnictve je mnozstvo doplatkov,no realnu cenu za vykony neplatime. plati sa zo zdrav.poistenia na principe solidarity.potom by si ludia nemohli dovolit drahe operacie alebo aj obycajne vysetrenia drahymi pristrojmi.vstupenka na hokej je nic v porovnani s tym ake peniaze sa tam melu atd.pozri si kolko eur islo na financovanie vsetkych cirkvi na slovensku za jednotlive roky.pri mojom povolani vidim, ake peniaze idu rocne na zabezpecenue urcitej oblasti uz tu v diskusii spomenutej.a poviem ti,to,co ide cirkvam na slovensku je len velmi mala cast oproti tomu co ide na tuto oblast.

    6. nov 2019

    @janetinka27 na odlahčenie:
    Tú poslednú zmienenú skupinu by som tiež chcela odlúčiť od štátu 😂😂😂😂😂

    6. nov 2019

    @janetinka27 vies, ale existuje vela ludi, ktori vieru za pilier svojho zivota nepovazuju a navyse skolstvo ma vzdelavat a nie postihovat osobne potreby a podla mojho nazoru viera je osobna a urcite nenaplna pojem vzdelavania, kedysi tomu tak mozno bolo a taktiez vzdelavanie ma postihovat potreby obyvatelstva...teda, to co im poskytne v buducnosti akusi oporu a zial viera to nie je, pretoze ta nedava vedomosti potrebne na zivot, ked zivot chapeme ako potrebu potravy, ktoru si v dnesnej dobe zabezpecis hlavne svojimi vedomostami a zrucnostou..

    6. nov 2019

    @janetinka27 a este cosi...nemal by veriaci naplnat uprimnu vieru bez ohladu na jeho financnu zataz? Ved, ked ide o uprimnu vieru, tak na financie nepozeram...lebo ak ano, tak som pokrytec a co sa fanusikov tyka..ti to platia, vstupne, kolkokrat aj clenske a ktovie co este....ja som napr.presvedcena, ze zvieratam treba pomahat a aj ked nie som clenkou akehosi zvieracieho klubu, tak kazdy rok si na ne spomeniem, vzdy 2% z dani a kazdorocnou pomocou v podobe zradla a ineho, zasadne nepodporujem cirkusy ..takze takto vyzera uprimne srdce...

    6. nov 2019
    sara07
    autor

    @janetinka27 hokej funguje hlavne vdaka rodičom a sponzoringu, synovec zrovna chodí takže mám prehlad kolko dostavaju , prd velky prd tak od štátu , hlavne sponzori však je oblepeny ako klaun reklamami
    štát dotuje hlavne alebo iba len reprezentáciu, a je rozdiel lebo oni lad a vystroj skutočne potrebuju v určitej hodnote
    kdežto cirkev predsa na to aby sa pomodlili nepotrebuju honosné kostoly a nemusia behat v hodvábe zlatymi nitami vyšívané pred pozlatenymi obrazmi a len sa tak ligoce od lesku všetko , musia ? nemusia , predsa omša sa dá odslužit aj v jednoduchom platenom ,

    zdravotníctvo je tu absolutne komplet pre všetkých, náboženstvo je tu len pre určitu skupinu
    a nemôžeš predsa šport ,športovu šou porovnávat s omšou alebo hej ? podstate je tá istá zabavit ?
    ten rozdiel nepochopíš je mi to jasné,
    neskutočne sa bojíte že vás bude žmykať ešte viac cirkev , však čo ked žmyka všetkých boli to menej ja to chápem ale usta si neotvorite že ako fakt radi by sme videli hospodarenie fary a reálne naklady a kam idu tie prachy , ved oni maju zisky z prenajmov, z lesa z pôdy

    6. nov 2019

    @sara07 prepac,na teba nedokazem reagovat,mas svoju predstavu a je jedno co poviem.hovoris,ze ta tu v diskusii chce niekto znechutit alebo urazat atd.to ja nemam v plane.ale tiez si nenecham syoat na hlavu tvohe zvlastne konstrukcie a ani nemam potrebu pretvarat tvoje vnimanie na moj obraz.ja sa ziadneho zmykania neobavam,nic o mne nevies.ale hovoris o mne ako keby si mi videla az do zaludka.rozpravas sa sama s vlastnou predstavou diskutujuceho,sama si odpovedas na vlastne otazky.nepocuvas co hovorim,pocujes co chces pocut aby si mohla niekomu oponovat.

    6. nov 2019

    @erikavesela viera je sucastou vzdelavania,pretoze je to zelanie spolocnosti.pre veriaceho je to prirodzene rak ako je prirodzena matematika. ja zivot nevnimam ako potrebu potravy,clovek nie je iba chlebom zivy, potrava staci zvieratu.nabozenstvo na vyucovani nie je iba o nauke cirkvi,teda o Slove,ale o principoch nasej moralky.ved 10 Bozich prikazani je zakladom aj nasho pravneho systemu.co je na takom vyucovani zle?

    6. nov 2019

    @janetinka27 clovek je zivy hlavne chlebom a tekutinami, vzduchom a az potom pridu ine potreby, viera nie je zelanim spolocnosti, je zelanim jednotlivca..na zivot si treba zarobit a to je len vzdelanim a zrucnostou...co sa viery tyka...pre teba je to mozno pocit vzdelania, pre mna zabity cas...ja som clovek racionalny a preto viera v nieco neexistujuce mojom zivote nema opodstatnenie a miesto..co je na takom vyucovani zle?...to, ze kvoli vasmu nabozenstvu musia ine deti sediet zbytocne jednu hodinu v skole na predmete, ktory bol umelo vytvoreny prave kvoli nabozenstvu, keby tym predmetom bola napr.uz spominana financna gramotnost, tak by som nemala nic proti, pretoze tak dolezity predmet pre dnesny zivot sa na nasich skolach vyucuje zial len sporadicky...vies, nas zivot dnes nie je zivotom misionara, ktory siri vieru a dostava chlieb a vodu zadarmo, nas zivot je zial velmi zavisly od financii, a ked ludia s nimi nebudu vediet narabat tak im chlieb nikto neda a viera im houby pomoze...spoliehat sa ma clovek sam na seba...o tom to cele je...ved ja nemam nic proti tomu, aby vase deti chodili do cirkevnych skol, ale v statnej skole nabozenstvo nema co hladat.. kedysi, za mojich skolskych cias bola etika aj akesi zakladne principy nabozestva postihnute v obcianskej nauke...a som tu..aj bez viery..spokojna, stastna, mam vsetko, co potrebujem, ci uz po materialnej alebo psychickej stranke, tym samozrejme nechcem povedat, ze len peniaze su dolezite, ale to, ze su dolezitejsie oblasti, ktorym by sa deti v skole mali venovat a urcite nezabijat cas nabozenstvom a etikou

    6. nov 2019
    Autor komentár zmazal

    @gurka12 prepac...vianoce nie su krestanskym sviatkom...iba pomenovanie vianoce zacali pouzivat veriaci....to, ze to veriaci ich za krestansky sviatok povazuju, este neznamena, ze to tak je...ja som zase v soku z toho, ze toto veriaci nevedia...ze nevedia pravdu a nik vam ju v kostole ani nepovie...smutne, takto klamat....
    https://invivomagazin.sk/povod-vianoc-pohansky-...

    6. nov 2019
    Autor komentár zmazal

    @gurka12 precitaj si ten link...v tom case sa oslavoval slnovrat a neoslavovali ho veriaci, "narodenie jezisa" len bolo umelo napasovane na tento datum...jezis je aj tak narodeny myslim niekedy v marci...takze ziadne narodenie jezisa sa na vianoce nekonalo...precitaj si to

    6. nov 2019
    Autor komentár zmazal
    Autor komentár zmazal

    @gurka12 fu...chyba ti vzdelanie

    6. nov 2019
    Autor komentár zmazal

    @gurka12 smutne...typicka slepota veriacich..neochota prijimat fakty...take typicke pre vas...smutne, ze nie si ochotna prijat vedomosti a fakty...

    6. nov 2019
    Autor komentár zmazal

    @gurka12 a ty sedis s nimi pri stole toho 24.?...ty vies, co robia 24.?..ja nepisem o tom, aby si sa vzdelavala, co sa slnovratu tyka, to aj tak 90% ludi pomaly ani nevie co je a uz vobec to vysvetlit...ale aby si si precitala a doplnila fakty o vianociach...ja pisem, ze "narodenie" jezisa bolo napasovane zo strany veriacich na oslavy slnovratu...veriaci by sa mali pytat preco asi tak?...ale evidentne patris k tym "slepym a hluchym", ktorym je to jedno a riadia sa iba zvastami v kostole...narodenie krista aj tak nebolo 24.12....preco sa to slavi vtedy, ked narodeny bol v marci...aj tvoja rodina oslavuje tvoje narodeniny 3 mesiace pred tvojim narodenim?

    6. nov 2019

    Ja viem ze sa nenarodil 25.12. Niesme hlupi a nie nezivia nas zvasty z kostola....neviem preco urazky ....koncim skoda debaty

    6. nov 2019

    @gurka12 tak to sa velmi mylis, kristis sa nenorodil ani 24.ani 25.12.....ja nikoho neurazam, len uvadzam fakty...smutne toto cele....ano skoda, skoda debaty

    6. nov 2019

    @erikavesela "ale evidentne patris k tym "slepym a hluchym", ktorym je to jedno a riadia sa iba zvastami v kostole".... mna to uraza

    6. nov 2019

    @gurka12 to nie je urazka....

    6. nov 2019

    Pre mna ano....chodim do kostola pre svoje presvedcenie a nikto ma nezivy zvastami, nie som hlucha ani slepa

    6. nov 2019

    @gurka12 ty si mylis vyjadrenie mojho nazoru s urazkou...ja som nenapisala, ze si hlucha a slepa, ale vyjadrila moj nazor ze k tym "hluchym a slepym" podla mna patris...a napisala som to do uvodzoviek, teda, obrazne povedane, ze podla mnojho nazoru nie si kriticka a nehladas realitu v tom co pocujes...jednoducho, ze to prijimas, tak ako je to povedane a nezamyslas sa nad tym

    6. nov 2019

    Ja ta nepoznam, nerobim zaver z jednej diskusie....mrzi ma ze ty ano, hoci nevies o mne nic

    6. nov 2019

    @gurka12 ja nerobim zavery, len som vyjadrila svoj nazor a uprimne?..vzdy sa snazim pochopit a stale to nechapem ...preco nie su ludia ochotni sa dovzdelavat...ale to uz je kazdeho osobny pristup k zivotu...dobru noc

    6. nov 2019

    @erikavesela dobruuu noc 🖐

    6. nov 2019
    sara07
    autor

    @janetinka27 no momentálen si vysloven zkla a rovno začínaš robit psychoanalyzu doslova ,hodnotíš ,sudiš
    ozaj a sudit podla viery neviem možno zle chápem čo som čitala
    ja ta počuvam len ty stále melieš to isté

    6. nov 2019

    @sara07 😂 bez komentara

    7. nov 2019

    @erikavesela to akoze kvoli nabozenstvu zostanu deti financne negramotne? nemyslis vazne,ze este aj toto pada na zodpovednost krestanov. zijeme v krestanskej krajine a opakujem,krestanstvo je sucastou nasej identity.to,ze mnohi ludia uz zabudli odkial pochadzaju neznamena,ze teraz vsetci zabudnu na svoj povod.neveriaci maju moznost ist na etiku,ked sa necitia byt krestanmi.ty beries nabozenstvo ako nieco navyse,co do skoly dotlacili krestania,no nabozenstvo tu bolo uz davno predtym,kym sa ho minuly rezim nesnazil uplne vykorenit.teraz sa iba vratilo to,co tu uz davno bolo,len to bolo potlacane.ja som sa tiez musela ucit darwinovu evolucnu teoriu a nepacilo sa mi,ked mi niekto tlacil do hlavy,ze som sa vyvinula z nejakeho nizsieho organizmu.

    7. nov 2019

    @janetinka27
    Nic take som nenapisala...citaj este raz...prepac, ja som nezabudla odkial pochadzam...to, ze sa nestotoznujem s rozpravkou ale evoluciou este neznamena, ze neviem kto boli nasi predkovia a ano je to tak a musis sa s tym stotoznit...vyvinuli sme sa z opice😂😂...ked sa ti to nepacilo preco si nechodila na cirkevnu skolu?...nemusela si sa ucit realne a dokazane fakty...vies ta evolucia bola prijata ako teoria vyvoja cloveka davno pred tebou
    Ano, na slovensku zije vela krestanov, ale ich spravanie sa nehovori nic o ich moralke..ako som uz napisala skutocne uprimnu vieru zistis, az ked bude cirkev odlucena od statu...a garantujem ti...vela vas neostane...

    7. nov 2019

    @erikavesela financna gramotnost sa ma ucit v prvom rade v rodinach. ked rodicia minaju peniaze rozumne a ucia to tak aj deti, tak je to najlepsia skola. v skole tuto temu moze ucitel vyucovat iba teoreticky. navyse financna gramotnost je uz zabehnutou povinnou sucastou skolskeho vyucovania (narodny standard financnej gramotnosti). ja som sa z opice nevyvinula 🙂 tak mozeme ist pokojne kazdy k tym "svojim" a zazelat si pekny den 🙂

    7. nov 2019
    sara07
    autor

    @janetinka27 tak to teraz vysloven prekrucaš čo píše erika

    náboženstvo sa vyučovalo na fare a den si určila farnost, v sirotčincoch ano tam mali aj cez iné dni modlitby a vyučovanie s náboženstvom ak ho spravovala cirkev - podotykam že najväčší podiel na prevádzke nemával cirkev -
    takže žiadne dávno čo tu bolo, náboženstvo v školách ako vyučovací predmet bol zavedený až teraz vdaka vatikanskej zmluve , čitala si vlastne reformu školstva čo zaviedla mária terezia no asi nie, lebo ona zaviedla povinnu školsku dochádzku od 6-12 rokov a čisto nábožensky predmet nemali

    takže ano do školy dotlačili , vymenili v rámci obchodu vrchnost cirkvi, bol to obchod v politike niečo za niečo, takže nerobte z toho tradiciu zase a chcela to cirkev

    a toto je len fraška je to z tej zmluvy
    Slovenská republika a Svätá stolica (ďalej len "zmluvné strany") sa vzájomne považujú za nezávislé a autonómne subjekty medzinárodného práva a budú tieto princípy uplatňovať vo svojich vzájomných vzťahoch.

    (2) Zmluvné strany vzájomne uznávajú právnu subjektivitu druhej strany, ako aj všetkých právnických osôb a fyzických osôb, ktoré ju majú podľa právneho poriadku Slovenskej republiky alebo podľa kánonického práva

    ano vidím 2019 kauza uzatvorená
    Kňaz ponúkal deťom peniaze za to, že sa prebehnú po ihrisku nahé. Na zvláštne praktiky obvineného katolíckeho farára upozornil ďalší svedok.

    Ivan bol aj priamym svedkom farárovho konania. „Začal sa venovať futbalu, trénoval mladších aj starších žiakov, teda od sedem do štrnásť rokov. Všetkých ich nútil, aby sa sprchovali zásadne spolu, pričom celý čas stál vo dverách a pozeral sa na nich. Vídaval som to často. Farár to zdôvodňoval tým, že sa musia zbaviť hanby za vlastnú nahotu.“

    Farár tiež podľa Ivana chlapcom opakovane ponúkal najskôr 10 a neskôr 20 eur za to, že obehnú ihrisko nahí. „Stalo sa to dva- či trikrát, chlapci to však, našťastie, vždy odmietli. Bol som toho priamym svedkom, v dedine je to tiež verejným tajomstvom.“
    a to žial trvalo dost dlho len ho prekladali
    Prípad zneužívania dieťaťa sa stal aj v Nevidzanoch pri Nitre. Začiatkom roka 2015 súd potvrdil, že farár zneužíval jedenásťročnú Kristínu. Kňaz dostal trojročnú podmienku a príkaz podstúpiť sexuologickú liečbu. Ženy z dediny mu chodili na súd fandiť a aj napriek súdnemu verdiktu vinili obeť.

    ano toto nám treba, bát sa pustit dieta do školy

    7. nov 2019
    sara07
    autor

    @janetinka27 a prečo finančná gramotnost sa má hlavne v rodine, ale naboženstvo už v škole , čo rodičia nestihaju náboženstvo doma vysvetlovat

    7. nov 2019

    @sara07 prosim zabudni na mna, nerob si pre mna vrasky a zi v pokoji.

    7. nov 2019
    sara07
    autor

    @janetinka27 dochádzaju argumenty ?

    7. nov 2019
    sara07
    autor

    no chápem blbo sa to čita a niečo k tomu píše
    @janetinka27

    7. nov 2019

    @sara07 nedochadzaju argumenty, ale naco? nepotrebujem ti menit nazor. nabozenstvo tu bolo davno pred zmluvou s vatikanom, da sa to lahko zistit, staci sa aj opytat starsich ludi, pripadne si precitat zivotopisy osobností. vyucovalo sa aj na zakladnych aj stredných skolach. nepopieram, ze aj na fare, ktovie, mozno na dedinach. ale aj na "statnych skolach". nepopieram ani, ze sa nasli knazi, ktori deti zneuzivali. tak ako sa deti zneuzivali a aj zneuzivaju vlastnými rodicmi alebo aj na skolach. vid nie tak stary pripad skoly Dve ruky. ja s tebou nebudem diskutovat, nemam zaujem, lebo tvoje vyjadrovanie mi nie je proste sympaticke, nemam ti to co zdovodnovat, pekny den

    7. nov 2019
    sara07
    autor

    @janetinka27 a tak načo sa zapajaš pod tento prispevok

    ale u knazov je to totálne nepripustné, neetické, neprofesionálne a popiera sa tým celý vyznam krestanského učenia , dobre stane sa, ale uplne absolutne nepripustné je že vrchnost to ticho zametie pod koberec a presunie na inu faru. Nemôžeš porovnávať vztah rodiča a zamestnanca cirkvi predstavvitela šíritela viery , moje deti na faru nechodia čiže ich chránim pred fararmi ale ked su nasačkovany v škole ako ich mám ochranit ,

    a ja si budem diskutovat pod svojim prispevkom kolko potrebujem a budem

    7. nov 2019

    @sara07 kludne diskutuj, ale ja ti nebudem uz odpovedat

    7. nov 2019

    @sara07 to nema vyznam...oni su "hluchi, slepi, nevidomi"...nic sa vlastne nestalo...ved je to velacteny farar, ktoremu sa plazia popod nohy...ale chcela by som pocut, co by povedala, keby tym zneuzitym dietatom bolo jej dieta...urcite by nezareagovala stylom nasli sa priklady deti zneuzivane knazmi, tak ako v rodine, skole..typicke pokrytectvo a alibizmus...tak typicke pre veriacich...smutne, ze prave veriaci takto reaguju...jasne, ved sa ich to bytostne netyka..

    7. nov 2019

    @erikavesela taky knaz je rovnako odsudeniahodny ako iny clovek, urcite by som sa mu neplazila popod nohy. neviem kde si prisla na to, ze je velacteny a nic sa nestalo. kto to povedal? ja nie. ale vyrabaj nenavistne teorie, aby bolo pre co kopat do krestanstva. poukazuje sa iba na zneuzivanie knazmi, pricom sa tieto veci deju vsade, kde sa objavia devianti. ale nadava sa iba na cirkev a knazov. tak preco davat deti do skoly, ked aj medzi ucitelmi boli pripady pedofilov? alebo preco nechavat deti same s otcami, ked aj tam sa to deje? atd. ale urazaj aj ty, podcenuj druhych, vsak mas na to priestor.

    7. nov 2019

    @janetinka27 a ked nie si z "opice"...tak si z coho?...jaaaj..ano..ty si z rebra a produkt incestu...nic moc taka predstava...ale kludne si ju uzivaj...
    Nechcem ta urazit, len je mi smiesne citat, ze "nepacilo sa mi,ked mi niekto tlacil do hlavy,ze som sa vyvinula z nejakeho nizsieho organizmu."...my mame rok 2019...a nie 1560...a ptedsa s tym nic neurobis je to tak a nikdy to nezmenis...a presne toto je pristup, ktory na vas nechapem...pekny den...je mi smutno, ze v dnesnej dobe, ziju este stale ludia, co popieraju evoluciu...

    7. nov 2019

    @janetinka27 ty skutocne nevidis rozdiel medzi knazom a ucitelom?...ja nikoho neurazam... za to, co cirkev a knazi v nasej minulosti narobili, by sa im mali ludia otocit chrbtom a nie k nim vzhliadat...ale to sa predsa nerobi...
    Ja nikde nepisem, ze ty by si sa mu plazila popod nohy..na jednej strane si velmi precizna, co sa tyka chytania za slovicka a prekrucania toho, co ini napisu a na druhej strane, ked to niekto urobi tebe, tak uz uraza...

    7. nov 2019

    @janetinka27 prosím ťa a z čoho si? Z rebra? Alebo dovezená z inej planéty? Či .....? Ako môžeš v dnešnej dobe neveriť evolúcii? Fakt by ma zaujímalo, ako podľa teba vzniklo ľudstvo.

    7. nov 2019
    sara07
    autor

    @janetinka27 lenže rodič ked sa na to príde , berie sa dieta do ustavnej a pestunskej starostlivosti , zakaže sa styk s otcom , ten ide sediet
    učitel pokial sa na to pride má hodinovu vypovede a trestené stihanie a ide sediet
    knaz ked to urobí preloži sa do inej farnosti, pokaračuje dalej a ked to fakt prestrelí že nevie čo rohami tak ho láskovo konečne vykopnu alebo daju do neviem ako to presne nazvat kde sa staraju o staručkých knazov aby tam riešil alebo do klaštora , ale nie je stihany ani nejde sediet ako prvy dvaja ,

    však je vela pripadov a nielen u nás že farara sa zastavaju a ešte na vine je obet a ta sa musí hlavne z dediny doslova cela rodina odstahovat lebo pluju na nich doslova , u švagrinej na dedina tak bolo susedia vedla , to som mala na živo ako sa babky a cela dedina chovala

    aj v novinách sa pozastavuju nad tým, nič som nečitala nejaku peticiu alebo prehlasenie že žiadate aby bola cirkev prisnejšia, riešila to nezametala to, skutočne aby sa postavila pred problém a pracovala na sebe v tomto smere.................nie absolutne ticho

    7. nov 2019

    pekny den zienky, nehnevajte sa, nebudem viac reagovat. kazdy verime v to svoje, tak si to akceptujme atd.

    7. nov 2019
    sara07
    autor

    @erikavesela no janetinka odpadla z diskusie,ono je to tak tažké povedat ano mate pravdu ano malo by to byt inak

    7. nov 2019
    sara07
    autor

    POZOR

    zmena času 15,00-17,00 námestie Slobody Bratislava
    treba pozriet fb ak by ešte bola nejaká zmena

    7. nov 2019