Mikina patrí medzi najobľúbenejšie kusy oblečenia mužov aj žien. Tie si však potrpia na ich rozmanitejšie prevedenia. Tú pravú si určite nájdu aj v katalógu FlexDog.
Hľadáte miesto, kde nájdete široký výber trendy oblečenia? Katalóg FlexDog je to správne riešenie. Nájdete tu oblečenie a tenisky tých najlepších značiek. Dokáže efektívne porovnať viac ako 100 obchodov, cez 250 značiek a neuveriteľných 46 tisíc produktov. Celý koncept je postavený na originálnosti. Prieskum nových krokov a produktov partnerov pomáha k tomu, aby sa všetky novinky okamžite objavili v ponuke.
Zdroj foto: Look Studio / Shutterstock.com
Aké dámske mikiny sú tie naj? FlexDog vám ponúka ich crop, krátke, dlhé či prevedenia s kapucňami, medze sa v tomto smere nekladú. Ich veľkou zbraňou je maximálna pohodlnosť, ale aj zaujímavé dizajnové prvky. Zamysleli ste sa ale niekedy nad pôvodom tohto odevu? Za všetkým môžeme hľadať napríklad jednu veľmi známu rozprávkovú postavičku.
V našich končinách bol ich progres zabrzdený minulým režimom. Na západe išlo často o pulóver, ktorému vládol výraznejší obrázok Mickey Mousa. Mnoho ľudí teda prisudzuje motív názvu práve tejto obľúbenej postave. Ide však len o poveru. Relevantnejším názorom je fakt, že názov bol inšpirovaný pôvodným obchodným označením „Miki“ (podľa mena Michael), ktorý „prischol“ podobným pulóvrom, svetrom či blúzam.
Prvé mikiny ale vznikli niekedy v 30. rokoch, za pôvodcu teda môžeme označiť spoločnosť „Champion“, ktorá ich navrhla v jednoduchom prevedení s kapucňou. Boli určené pre zamestnancov jednej mraziarenskej továrne. Hlavným účelom bolo chrániť ich pred chladom a popri tom nosiť odev, ktorý bude aj v práci dostatočne pohodlný. Neskôr sa stali skôr symbolom športovcov, ktorých presvedčila praktickým využitím a komfortným nosením. V 70. rokoch ich popularitu vyšvihol do zaujímavých výšin zrod hip-hopu. Dôležitým momentom bola aj premiéra kultového filmu „Rocky“ (1976).
Zdroj foto: san4ezz / Shutterstock.com
Medzi najznámejšie značky mikín patria tie od adidas. Do módy sa vracajú hlavne ich originálne prevedenia s pôvodným logom. Tie sú už dlhodobo akousi vlajkovou loďou streetwearu hlavne v Európe. Hodia sa aj na športovanie či prácu. A prečo sú adidas mikiny tak populárne? Nejde len o ikonické logo v podobe trojlístka. Návrat po približne 40-tich rokoch sa podaril aj z iných dôvodov. Spomeňme ideálnu kombinovanosť s inými kúskami vášho šatníka či skvelú marketingovú prácu postavenú aj na takých slávnych menách ako je bývalý futbalista Franz Beckenbauer. Opäť môžeme potvrdiť, že ak si niekto oblečie mikinu s trojlístkom, je jedno, do akej spoločenskej vrstvy patrí, vždy zaujme. Nemusíte s ňou ísť len behať na štadión ako vtedajší atléti. Mikina je vhodná pre obchodných magnátov, mladú generáciu v nákupných centrách aj ženy v domácnosti.
Začni písať komentár...