Ak dieťa vie vyriesit ulohu 1, tak presne rovnakym postupom robi ulohu 2.
spolu je 4,7+2,6=7,3 dielov
celok je 146, 1 diel vypočítame ako 146/7,3=20
a teraz pomer 4,7*20=94 : 2,6*20=52, čiže 94:52
kontrola správnosti 94+52=146
4,7+2,6=7,3
146:7,3=20
20x4,7=94
20x2,6=52
Vysledok 94:52
146: 7,3 =20 20×4,7= 94 20×2,6=52
Ahoj, prosím ktorá triedA? Ďakujem
@bajka22 ved pomer je najlahsia tema toho rocnika. Ako zacinajuca ucitelka som mala v triede z pisomky z tohto uciva skoro same jednotky, aj stvorkari sa to naucili, kedze pri deleni v pomere sa robia stale dokola tie iste 3 kroky. Len dnes je uz obrovsky problem s tym, ze deti neovladaju naspamat nasobilku a casto sa mylia aj v scitani/ odcitani.
@patka1987 tak potom ten, kto tu ulohu zadal, je uplne mimo. Ja sa niekedy cudujem rodicom, ze sa za kazdu cenu snazia spravit za deti ulohy, ktore vobec nespadaju do daneho rocnika. Ved na 1. stupni ziaci nepreberaju ani desatinne cisla, nieto este postup delenia v pomere. Statom dane osnovy su verejne pristupne, obcas nezaskodi do nich pozriet, aby ste vedeli co vase dieta ma naozaj v danom rocniku zvladnut. Vo 4. rocniku ma ovladat delenie na rovnake casti, teda klasicke delenie.
Pomer scitat, vypocitat 1 diel a potom pomer