papanasa
18. feb 2019
443 

Aký budem mať dôchodok?

Už vieš, aký vysoký bude tvoj dôchodok?

Mnohí mladí na to vôbec nemyslia, resp. ani netušia aký by ho mohli/mali mať. Pritom práve vtedy je toho čas. 

Je to podobne, ako s našimi rodičmi, starými rodičmi. V lete a na jeseň sa zavára, aby bolo jesť v zime. Je to tisíckami rokov overený recept.

Niektorí hovoria: Ja to mám poriešené, som v 2. pilieri. Ale už nevedia, či to majú dobre nastavené. A práve tam hrozí, že môžu prísť o desiatky tisíc eur. Zbytočne.

Ak ťa zaujíma predpokladaná výška tvojho dôchodku z 1. piliera, môžeš si ju vypočítať na tejto kalkulačke.

Kalkulačka bola pripravená v spolupráci so Slovenskou Akadémiou Vied.

https://moje.ovb.sk/dochodok/#/form/7A57C80CFAD537A1E71C2B4FF8870528EC8BD46621E2214B82B13AE4791D524B

Pripájam ešte jeden článok, je trochu dlhší, ale užitočný.

https://www.dobrenoviny.sk/c/155678/ludi-prekvapi-ked-zlym-sporenim-pridu-o-stovky-eur-z-dochodku

#dochodok #kalkulacka

Nemam ziadne piliere, sporenia a neviem co este.. uz ma presviedcali, ze to sa mi tak zijde v dochodku.. hobis sa mi zijde, uz teraz mi vychadza, ze pojdem do dochodku v 69. Ako povedzme si pravdu, tam sa 3/4 ludi ani nedostane,
budeme vonat fialky.. Mozno som pre niekoho nezodpovedna, ale nikdy si tieto piliere nedam😀😀

18. feb 2019

Darmo kalkulačka ukazuje teraz aký mám hrubý príjem ale realita pred dôchodkom je iná 😂 a spoločnosť ktorá sa tu reprezentuje tu radšej pomlčím!

18. feb 2019

@jarka26011 Ak nemáš žiadne piliere, tak si v 1. pilieri. Ale to len tak na okraj. 😉
Samozrejme nikto nevie, čo prinesie budúcnosť. Výhodou 2. piliera je, že nič nás to nestojí, a pri dobrom nastaveni človek môže našetriť veľmi slušné peniaze. Tie, na rozdiel od 1. piliera sa dajú dediť, a pod.
Predpokladám však, že si väčšinu argumentov už počula a určite Ťa nechcem presviedčať.
Nakoniec, každý si je strojcom svojho šťastia.
Prajem krásny večer.

18. feb 2019

@kalifka Neviem aká bude realita pred dôchodkom, ale myslím si že podľa dnešných pravidiel, kalkulačka ukazuje kde by to tak asi mohlo byť. Tú spoločnosť neriešme. Ja osobne som mal s nimi dobrú skúsenosť, ale toto teraz nie je rozhodujúce.

18. feb 2019
Komentár bol odstránený

@papanasa Pokiaľ nerobíš v štátnej sfére... Inak nepravdepodobné.
Presne tak spoločnosť radšej neriešme, lebo toľko zla čo porobila by sme neskončili do rána 😁

18. feb 2019

@kalifka to je ok, vacsina nerobi v statnej sfere.
Ak si zamestnankynou statu, tak pri rovnakej hrubej mzde, budes mat vyssi, alebo nizsi dochodok, oproti zamestnankyni mimo statnej spravy?
Pytam sa to ciste zo zaujmu. Dakujem.

19. feb 2019

@papanasa riešim to že ľudia v šťastnej sfére tam ostanú pracovať do dôchodku, ale ľudia ktorí robia v závodoch, v obchodoch a v rôznych sférach nemajú šancu tam zotrvať až do dôchodku. Napr. svokra robila v závode hrubú príjem mavala 1000 -1500 € cca 10 rokov pred dôchodkom musela odísť lebo nevládala. A teraz jej príjem je minimálna mzda tak dôchodok bude samozrejme o dosť nižší ...

19. feb 2019

@kalifka rozumiem. To je neprijemne. Je to pre mna zaroven poucne.
Mozno, ak si nieco odkladala bokom, ked mala vyssi prijem, tak by to mohlo pomoct.

19. feb 2019

@papanasa ale hovorím o tom že kalkulačka nie je pre každého 😔😁😔 chýba aj našeho systému čo sa týka dôchodkov ale to je zbytočne aj riešiť. Sú okresy kde ľudia si môžu dovoliť odkladať a okresy kde ľudia ledva využijú toď východ.

19. feb 2019

@kalifka suhlasim. Su okresy, kde je to naozaj narocne. 😟
Myslim si ale, ze aj tu plati, “Babka k babce, budu kapce”
Uz 10€ mesacne odlozenych moze za 30 rokov spravit 8-10 tisic.
Moj nazor.

19. feb 2019

@papanasa to máš pravdu aj keď pár eur ale aj to je niečo 😊

19. feb 2019

@kalifka Mozno este jedna vec. Keby niekto zarabal iba min. mzdu (520€) cely zivot, ale bol by v 2. pilieri, tak pri spravnom nastaveni moze mat k dochodku nasetrenych 60-80 tisic. Nic ho to nestalo a pravdepodobne nikto nebude zarabat cely zivot min. mzdu, resp. aj ta bude rast, takze ta suma bude este vyssia.

19. feb 2019

Keď správne vieš piliere nie sú dlho na trhu. Takže napr. 60 ročný ľudia nemohli do neho sporiť celý " pracovný život" ... minimálna mzda rastie, ale skoro každý má stravné lístky tie Ti strhávajú so mzdy a ak niekto aj dopravu tak máš dolu pomaly aj 60 € čo nie je malá suma.

19. feb 2019

@kalifka ano viem. Ani to nemala byt narazka na starsich ludi. Skor ide o myslienku, ze mnoho mladsich ludi to nevie a neriesi.
Vyska stravneho listka alebo dopravy by nemala mat vplyv na vysku hrubej mzdy, z ktorej vypocitavaju odvody do Soc. poistovne a odtial do 2. piliera.

19. feb 2019

@papanasa ale treba rátať že ľudia menej vedia odložiť. Veľa mladých ľudí nemyslí na to čo bude keď budú starší a ani neodkladajú ale vieš čo nedivím sa. Ja pracujem vo veľkej národnej spoločnosti a je nás tu kopa mladých a ľudia si užívajú život s rodinami. Majú odložené minimum lebo môže sa pokaziť spotrebič nejaký ale viac nič. Proste postavia alebo zábezpeky bývanie a žijú sú dôstojne, chodia na výlety, dovolenky ... Radšej deťom doprajú teraz mi ani moja generácia nemáme absolútne žiadnu garancie že sa o náš štát postará. Radšej ľudia si vychovajú slušne deti aby im pomohli. Mi napr. pomáhame finančne mojim starým rodičom, aj svokrovcom a donedávna aj prarodičom a dôvod ? Štát sa neopostaral o nich...čo je na hambu!

19. feb 2019

@kalifka Klobúk dole 👍.
Dobré je, že pri 2. pilieri nás to nič nestojí a už i tak šetríme 4,75% z hrubej mzdy.

19. feb 2019

Začni písať komentár...

Odošli