Kvalita alebo cena? Túto otázku si už nemusíte klásť. Prečo by ste nemohli mať oboje? Kvalitné internetové obchody ponúkajú oboje. So správnym výberom e-shopu môžete mať kvalitný tovar a profesionálne služby za výhodnú cenu.
Prinášame zopár jednoduchých a osvedčených tipov ako spoznať spoľahlivý a seriózny internetový obchod.
1. Identita e-shopu
Každý seriózny predajca, ktorý nemá čo skrývať, nemá problém zverejniť údaje o firme, sídlo firmy, telefonický kontakt ako aj emailový kontakt. Súčasťou identifikácie predajcu sú aj fakturačné udaje.
2. Vzhľad e-shopu
Dobre to poznáte, ak Vás stránka na prvý pohľad nezaujme alebo sa na nej neviete zorientovať, tak z nej do pár sekúnd odídete. Na trhu je predsa mnoho iných, atraktívnejších e-shopov. Vzhľad je v prípade e-shopov veľmi dôležitý. Kvalitnýe-shop je prehľadný, ponúka ľahkú orientáciu, kvalitné obrázky produktov, zrozumiteľné popisy, detailné informácie a samozrejme viditeľné ceny.
3. Nákupný košík
Nákupný košík ako symbol nakupovania musí byť dostupný z hlavnej stránky,. Musí byť viditeľný a klient by ho mal ihneď intuitívne nájsť. Väčšina e-shopov ho umiestňuje do pravého horného rohu.
4. Cena
Cena musí byť pri každom produkte jasne zobrazená, takisto musí byť uvedené či ide o cenu s DPH. Kúpna cena ako aj ostatné poplatky ako poštovné a balné by mali byť jasne definované v obchodných podmienkach. Kvalitu e-shopu určujú aj možnosti úhrady objednávky. Pri kvalitných e-shopoch máte spravidla možnosť výberu spôsobu platby, či už prevodom na účet, platobnou kartou, paypalom alebo na dobierku.
5. Obchodné podmienky a reklamačný poriadok
Základnou a neoddeliteľnou súčasťou každého seriéozneho e-shopu sú jasne definované Všeobecné obchodné podmienky a Reklamačný poriadok, ktoré by mali byť viditeľné a jednoducho prístupné. V obchodných podmienkach musí každý internetový predajca oboznámiť kupujúceho s jeho právom na odstúpenie od zmluvy do 7 dní od obdržania tovaru.
6. Dostupnosť
Pri každom produkte by mala byť uvedená dostupnosť na sklade a doba doručenia tovaru. Asi by nikoho nepotešilo, keď by si objednal tovar a doručili by mu ho o 3 mesiace, keď už aj zabudol, že si niečo objednal.
7. Komunikácia
Súčasťou komunikácie je kvalita informácii o firme a produktoch, ktoré nájdete na stránkach e-shopu ale aj prístup a ochota pracovníkov pri riešení Vaších problémov. Nie je horšej reklamy ako neochotný a nepríjemný pracovník.
7. Osobný odber
Možnosť osobného odberu prípadne kamenná prevádzka je vždy plusom. Zákazník tak má možnosť si tovar prehliadnuť. Tak nevzniká riziko, že by zákazník nedostal objednaný tovar, alebo by mu bol doručený tovar, ktorý nespĺňa jeho očakávania.
Takisto je to veľkou výhodou pri riešení reklamácii, ktorú môžete tak riešiť osobne priamo u predajcu.
8. Certifikácia
Dobrým znamením je ak má obchod označenie SAEC-Bezpečný nákup. Takéto obchody prešli certifikáciou Slovenskej asociácie pre elektronický obchod. Ich obchodné podmienky ako aj predajný proces je v súlade s legislativou SR.
Pre mnohých je nakupovanie bežnou rutinou, pre iných vďaka zlým skúsenostiam nočnou morou, pre iných virtuálnou záležitosťou. Veríme, že pomocou týchto tipov budete môcť aj vy využiť výhody, ktoré ponúka internetový predaj a získať kvalitu za dobrú cenu.
Začni písať komentár...