Ja by som dala 1. Ale matika vie byť plná prekvapení 😉
Matematicka trieda s rozsir.vyuc.prirodovednych predmetov
@bullinka tiež tvrdím že jedna ale vraj je to len historická chyba :D
https://www.youtube.com/watch?v=URcUvFIUIhQAj za mňa 6:6=1
Prednosť v príkladoch majú zatvorky, krát a deleno. Pokiaľ je takýto príklad, keď sa nedá určiť čo má prednosť, tak počítame z ľavá do prava.
Syn to vyrátal ako 9. Ale neráta sa prvá zátvorká?
Ja by som dala 9 od začiatku postupne zľava doprava
Na první dobrou devět. Ale tuším zradu🙂)))))
6:6=1
Nuz nas ucili najprv odstranit zatvorky potom nasobenie a potom delenie....v tom linku najprv delili potom sucet v zatvoke a potom nasobenie....
@berenika39 vo videu to tvrdia tiež ale mám chuť to vyhádať :D tento matematický profesor tiez vraví že 9 https://www.idnes.cz/technet/veda/matematicky-h...
@annazozelenehodomu1 6: 2.(1+2) = 6 : 2 . 3 = 3 .3 = 9 ... Deleno a krát sú rovnocenné znamienka, preto sa potom počíta zaradom ako znamienka idú, čiže prvé 6:2 = 3 a potom 3 . 3 =
9
tak dam dodatočnú otázku ak by sme zatvorku nahradili neznámou x... 6:2x=1 alebo 6:2x=9 kolko bude x? :D
X je 3 v prvom pripade😁
ved za to dokladam aj video a článok s riešením :D už ani muž ma s tým nechce počúvať :P
@nikelca to už je celkom iný príklad 6: 2x = 9 ...x=1/3.....x = jedna tretina
Uz som aj ja popletena a zas nezaspim🙈😍
@annazozelenehodomu1 prečo je to iný príklad? ved som len zátvorku nahradila neznámou :D
@nikelca 6:2x =9 je lineárna rovnica ....6: 2 . (1+2) = ...je číselný výraz
Výsledok je 9. Keď vypočítame zatvorku dostaneme 6:2.3 =9. Delenie a násobenie sú rovnocenné matematické operácie, ale keď sa vyskytnú v takomto príklade VŽDY sa postupuje zaradom z ľava do prava.
Ak je delenie a nasobenie rovnocenne (my sme sa ucili inac) tak je to 9😁
@73daniela tak isto si pamätám aj ja. Najprv krat, potom delené. A co je v zátvorke, sa vypocita/scita ako prve.
Tiež by som dala ako výsledok jedna.
Vyratala som tak vysledok je 9
Je to 1
@annazozelenehodomu1 a? ved ok zapisem to ako výraz s premennou, 6:2x moc to nehovorí za to som z toho spravila rovnicu
Treba počítať postupne zľava, keďže delenie a nasobenie je rovnocenné
@nikelca Ak je to výraz s premennou 6:2x ... tak x je neznáma premenná a znamená jedno číslo, ( x môže byť rôzne číslo, záleží od zadania príkladu ) a teda ak je to 6:2x výraz s premennou tak výsledok príkladu závisí od x, čiže od premennej napr. x=3 potom 6:2.3 = 3.3 =9 ...premenná x =5 ... 6:2.5 = 3.5 =15
Malo by to byť 9. Vraj keď vyriešiš zatvorku,tak prednosť má číslo na ľavo, keďže krát a delene sú rovnocenné. No je to len všeobecné pravidlo, ktoré môžu zas za pár rokov zmeniť.
A ja uz od zakladnej skoly cakam na to, kedy sa mi budu tieto vypocty hodit. Zatial nic.
Výsledok je 9, (matematikárka), je to učivo piateho ročníka.
Aj ja by som dala 9
6:2(2+1) = 6:2(3) = 3(3) = 9
Naš to učili takto 😁
Je to 9..
@annazozelenehodomu1 ved tomu rozumiem ale ked to dam ako rovnicu z ponúkaných hodnot číselného výrazu 6:2x=1? aké bude x? a pri 6:2x=9? ako vyzerá tvoj výpočet?
6 : 2x = 1 je lineárna rovnica
Riešenie ...... 6: 2x = 1 /.2x
6 = 2x / :2
6:2 = x
3 = x
6 : 2x = 9
Riešenie .............. 6:2x = 9 / .2x
6 = 18.x /: 18
6: 18 = x
1/3 = x
@annazozelenehodomu1 a ak za x dosadíš 3 ako vyzerá skúška? dáš si tam zátvorku? 6:2*3?
Viem čo myslíš pri tej skúške ale myslím, že podstata je v tom, že 6 : 2 . 3 je číselný výraz kde každé číslo je samostatné ale ak už to napíšeš ako 6:2x tak toto je výraz s premennou a 2x je jednočlen a jednočlen sa berie ako jedno číslo
Napríklad ešte ma napadlo 6 : 2 . 3 = ... rozdiel medzi tým a 6 : 2x vidno aj pri tom, že deleno je zlomková čiara tak 6/2 . 3 =
ale 6 : 2x tak sa počíta 6/2x ... 2x sa berie ako jedno číslo nenapíše sa to ako 6/2 . x
Asi tak nejako to je
Baby a prosim vas ak ste matematicky zdatne a mali by ste chut sa pozriet na tento priklad. Dcera chodi do 6.rocnika a minuly rok bola na olympiade a ide znova. Ucitelka jej dala vyratat 3 priklady. 2 mala dobre a s tymto jednym si nikto nevie dat rady nakolko vysledok vieme/zatial nenapisem/ a dcere vysiel iny. Bola som s tym aj za pani ucitelkou na dochodku a tiez jej vyslo ine ako ma byt. Muzovi a dcere vysiel vysledok 34.
Priklad cislo 3
@zuzanazuzana Zadané čísla je možné zostaviť tak, že z desiatich možných číslic sa odstránia dve a zvyšných osem sa usporiada zostupne. To je to isté, ako keby sa z desaťciferného čísla 9876543210 odstránili dve číslice :
• Ak by sme z tohto čísla ako prvú číslicu odstránili 9, tak by zostalo 9 možnostı́, ktorú číslicu odstrániť ako druhú .
• Ak by sme ako prvú číslicu odstránili 8, tak by zostalo 8 možnostı́, ktorú číslicu odstrániť ako druhú (odstránenie dvojice (8, 9) je zahrnuté v predchádzajúcom prípade).
• Ak by sme ako prvú číslicu odstránili 7, tak by zostalo 7 možnostı́, ktorú číslicu odstrániť ako druhú (odstránenie dvojíc (7, 8) a (7, 9) je zahrnuté v predchádzajúcich prípadoch).
• V podobnom duchu uvažujeme až do konca.
• Ak by sme ako prvú číslicu odstránili 1, tak by zostala jediná možnosť, ktorú číslicu odstrániť ako druhú, a to 0.
Celkový počet možnostı́, teda počet všetkých čísel vyhovujúcich zadaniu, je 9 + 8 + 7 + 6 + 5 + 4 + 3 + 2 + 1 = 45
@annazozelenehodomu1 dakujem ti velmi pekne za vysvetlenie, preposlem dcere. A jasne, ze vysledok je 45. Muz stale tvrdi, ze je to tazky priklad pre siestacku, ja to neviem posudit.
Môj triedny zo ZŠ, keby tu bol