nelinkabublinka
25. nov 2015
11165 

Zázrak zo skúmavky

Prišla domov. Pokladá nákup na zem a pomedzi ušká igelitky na ňu pozerá ružová krabička. „Sprav si ma! Je to len chvíľka.“ Pretočí očami a zaženie toho pokušiteľa v sebe. Je ešte skoro, nič sa neukáže.

Aj keď logika vraví nie, ona zrazu hypnotizuje ten malý prúžok pijavého papiera a čaká... Vedela to. Zbytočne vyhodené peniaze. Tak to bolo aj s ďalšími troma kusmi, ktoré minula hneď na druhý deň. Myslela, že na obed bude tehotnejšia ako ráno a večer tehotnejšia ako na poludnie... Definícia šialenstva vraj spočíva v tom, že robíte dokola to isté a očakávate iný výsledok. No tá viera v zázrak je to posledné, čo ju ešte drží nad hladinou. Tú veľkú vieru a ešte väčšie sklamanie dôverne poznajú všetky snažilky.

Každá z nás má za sebou inú cestu, kým sa stala matkou. Jedna po tom túžila, druhej sa pritrafilo. Jedna ani nevie ako, druhá si to všetko odmerala, odtestovala, odsledovala a odmakala... Tretia možno ešte kráča. A čaká. A verí že večer bude tehotnejšia ako na poludnie. A tie „koľajnice“ sa na tom pijavom papieriku objavia. A čo ak nie? Koľko je vlastné únosné čakať a veriť. Ako dlho sa snažiť a kedy to zabaliť a hľadať pomoc?

Plodná žena by mala pri pravidelnom pohlavnom styku otehotnieť do 3-6 mesiacov. Ak sa nedarí rok, máte zníženú plodnosť, ak dva, ste neplodná. Alebo váš partner.

A bodka. Koniec. Alebo tri bodky a začiatok? To je už na každej žene. A na mužovi. Kam až sú ochotní zájsť, čo všetko podstúpiť. Lebo poviem vám, nie je to vskutku ľahká cesta. Poslednou zastávkou je IVF – In vitro fertilizácia alebo oplodnenie v skúmavke.

Petra má 27 rokov a zatiaľ žiadne deti. Po ročnom neúspešnom snažení začali s manželom šípiť, že bez pomoci to nepôjde. Absolvovala základné vyšetrenia u gynekológa, ktorý tvrdil, že u nej nevidí žiadny problém. „Ani som nevedela, kedy sa môj manžel objednal na spermiogram. On bol ten, kto nahlas vyslovil dosť. Ideme to riešiť s odborníkmi.“ Niekedy si pár vlastne ani neuvedomí, že môžu mať problém s počatím. Jana nikdy neužívala antikoncepciu. Po 4 rokoch vzťahu sa s partnerom vzali. „Až potom mi dokleplo, že sme sa nechránili, a už som teda mala byť dávno tehotná,“ dodáva. Absolvovali mnohé vyšetrenia a zistili, že problém je u oboch. Má 29 rokov a jej manžel 35. @kikuska_wedge sa so svojim manželom o bábätko snaží už 15 rokov. „Prirodzene sa snažíme celú dobu. Prvé IVF sme podstúpili po 6 rokoch,“ upresňuje.

Niektoré páry sa umelému oplodneniu vyhýbajú. Iné v tom majú jasno. Niekedy ide bokom ich náboženská viera, aby mohli veriť v niečo iné. Veriť v to, že budú rodičmi. „Napriek tomu, že som katolíčka a cirkev IVF odsudzuje, neodradilo ma to. Náš vzťah bol v štádiu, že sme boli obaja vyzretí, finančne zabezpečení a jediné čo nám chýbalo, bolo bábätko. Zo dňa na deň sme si povedali, ideme do toho. Nebáli sme sa,“ vysvetľuje Jana. @sherny (32) dlho všetci odborníci tvrdili, že sú obaja zdraví a chce to len čas. „Ale keďže nie sme najmladší, tak som sa rozhodla konať.“ S partnerom (38) absolvovali štyrikrát insemináciu a trikrát umelé oplodnenie, no bez úspechu. Dnes už vie, že problém bol niekde inde. Vyšetrenie imunity ukázalo, že jej telo vytvára protilátky proti manželovým spermiám aj vlastným embryám. „Škoda, ak by nás lekár poslal na takéto vyšetrenie skôr, mohli sme ušetriť kopu bolesti, peňazí a času. Ale poviem to tak, ako to cítim, všetko je len biznis, IVF centrá sú ťahače peňazí, profitujú z toho, že sa párom nedarí mať deti, a vôbec im nejde o to, aby im pomohli, práve naopak, načo by to robili, veď by prišli o peniaze,“ cíti krivdu.

Poisťovňa prepláca 3 cykly umelého oplodnenia ženám do 39 rokov. Niektoré výkony súvisiace s asistovanou reprodukciou, ako napríklad lieky, však preplácané nie sú. „Nie je to ľahké, ale keď človek túži po rodine, tak mu nič iné nezostáva,“ popisuje Sherny a vzápätí dodáva: „Ak by boli prišli na moje problémy s imunitou včas, neminuli by sme si všetky tri IVF.“ Vo finále je to teda veľmi finančne náročné. „Ako sa začal kolotoč vyšetrení, peniaze sa zrazu kotúľali sem a tam. Pre mladú rodinu, žijúcu vo vlastnom a pôžičkami na krku je to veľmi ťažké. Musíme dobre zvážiť ako a kde ušetriť, aby sme mohli absolvovať nové vyšetrenia a ďalší vklad,“ vysvetľuje Petra. Jana uvádza aj presnejšie čísla: „My sme zatiaľ, ak nepočítam cestovanie, minuli vyše 5000 eur. Vďakabohu máme obaja dobré zamestnanie a môžeme si to dovoliť. Veľmi mi je ľúto párov, ktoré si to dovoliť nemôžu.“ Kikusa_wedge by si mohla za tie peniaze kúpiť nové auto. „Na tie prvé IVFka sme si museli dokonca požičať a splácali sme to. Odkladali sme aj štúdium na VŠ, lebo by sme si nemohli dovoliť platiť školné,“ spomína. @zellva už ani sama nevie, ako to finančne zvládli: „Ale bol to tlak, už by som nešla do ďalšieho IVF, ak nebudem mať usporených aspoň 1000 eur, aby som nebola v strese, či na to máme.“

Nedostatok financií nie je však ten jediný problém, s ktorým bezdetné páry bojujú. Po psychickej stránke je to náročné. A nie každý pár to ustojí. „Môj partner mi je veľkou oporou. Veľa sa o všetkom rozprávame. Aj keď vidím, že je v tom všetkom často stratený, snaží sa pochopiť a stáť pri mne, “ chváli svojho manžela Petra a za najubíjajúcejšie považuje čakanie: „Čakanie na stimuláciu, čakanie na výsledky testov, čakanie na termín vkladu, čakanie na krvné testy, či to vyšlo alebo zase nie...“ A tak čakáte, čakáte možno s vedomím, že ste tehotná, aby vám niekto o dva týždne povedal, smola. „Minimálna bolesť a hneď máte v hlave myšlienku, že sa niečo zlé stalo. Prestanete žiť, cvičiť, nerobíte nič, iba čakáte. Je to na palicu. O prírastkoch na váhe nehovorím, stavy ako neprestávajúci PMS sú aj tak nič oproti myšlienke, že ste tehotná a možno o chvíľu nebudete,“ vyznáva Zellva. Neplodnosť je zákerná, zožiera vás z vnútra, bičuje nervy, čo sa zákonite musí prejaviť na vzájomnom vzťahu. „Je naozaj ťažké to ustáť, ale ak sme s manželom prekonali toto, prekonáme všetko. Aj tu však platí, že muži sú z Marsu a ženy z Venuše. Mužom by sa odkázala, aby sa zaujímali o celý tento "koncept" a snažili sa do neho aktívne zapájať. Babám, aby si uvedomili, že ich manžel nie je králik, ktorý musí užívať milión výživových doplnkov a pochybných tabliet a čajov. A že každý sa chlap si potrebuje dať niekedy pivo a mobil do vrecka,“ humorne dodáva kikuska_wedge.

Jednou z možností, ako prísť k vytúženému bábätku je aj darcovstvo spermií alebo vajíčok. Všetky zo žien, ktoré mi rozpovedali svoj príbeh sa zhodli v tom, že touto cestou by ísť nechceli. „Takéto dieťa by už nebolo dieťa z nás dvoch a preto by som si cudzie dieťatko radšej adoptovala,“ vyjadruje svoj názor Petra. Kikuska_wedge to vidí podobne: „Hneď na začiatku sme sa dohodli, že žiadne darované embryá ani spermie. Ak už to nemá byť "naše" biologické dieťa, radšej si ho adoptujeme. Potom bude "naše" rovnakým dielom. Nemám záujem mať dieťa s iným mužom. Želala by som si, aby malo jeho oči, pery, neposedné vlasy a ten najkrajší úsmev na svete. Ale aj o tom je neplodnosť. Naučiť sa s tým žiť a prekonať práve takéto pocity, lebo zmieriť sa s tým nedá.“

Každý príbeh, s ktorým sa mi ženy s modrého koníka zdôverili je iný a zároveň má jedno spoločné. Bod, kedy to chceli vzdať. A ním bol väčšinou prvý neúspech. „Zatiaľ sme zažili dva neúspechy a pri každom som si povedala, že stačí, už to nezvládnem. Ale vyplakala som sa a túžba po plnohodnotnej rodine ma postaví opäť na nohy a prinúti bojovať ďalej, “ vyznáva Petra. „Vzdať sme to chceli po každom jednom neúspešnom pokuse. Dôvod bola beznádej a malá viera, že by sa to ešte mohlo podariť. Definitívne sme to vzdali až teraz po 15-tich rokoch a rozhodli sme sa dieťatko si adoptovať,“ hovorí Kikuska_wedge. Najťažšie na tom všetko je azda priznať si samotný fakt a zmieriť sa s tým, že sú neplodný pár. Netaktné otázky o tom, dokedy chcete čakať, kedy už budete mať dieťa, a nechcete už rodinu, že nie ste najmladší... Ako naschvál sú tehotné všetky ženy v okolí. Suseda, kolegyňa, švagriná, kamarátky, aj tie ženy, ktoré úplne nemusíte. „Najťažšie boli na začiatku tie otázky ľudí, keď stretávate na ulici ľudí s kočíkmi a máte pocit, že na vás ukazujú prstom, aha to sú tí chudáci. Radšej sme oboznámili svoje okolie so situáciou. Už sa aspoň nepýtajú. Dokonca mám pocit, že nám bábätko viac prajú, povzbudzujú nás a držia s nami. Veľmi ťažké je pri všetkých vyšetreniach udržať fungujúci sexuálny život, udržať manželstvo vôbec. Áno, stále máme nádej, že raz budeme mať rodinu, ale ten strach po toľkých neúspechoch je obrovský a niekedy cítite taký neskutočný pocit bezmocnosti a zúfalstva, že máte chuť skončiť so všetkým. Aj s manželstvom,“ bilancuje Jana.

A čo by poradili všetkým, ktorý stoja na začiatku tohto maratónu? Nečakajte dlho na zázrak, robte čo je vo vašich silách, aby ste si raz nevyčítali, že ste nevyskúšali všetky cesty. Skúste všetko, čo je dostupné, ale len v tom prípade, že vám to nie je proti srsti. „Raz sa ma spýtala kamarátka, či sa nebojím IVF, bez problémov som jej odpovedala, že čoho sa mám báť?! Pár injekcií zvládnem, v narkóze som bola, na koze som ako doma a nejaké peniaze máme. Vtedy som si neuvedomovala, aké je to náročné pre naše vnútra, pre náš vzťah. Obrňte sa trpezlivosťou, vytrvalosťou, pochopením a silou. IVF nie je záruka, že budete rodičmi. Možno to znie pesimisticky, no nie je to odhováranie, ale po toľkých sklamaniach to človek vidí inak. Zvážte svoje ekonomické možnosti, výber centra a aj morálne hľadiská, ktoré sa s IVF spájajú,“ radí Jana.

Aby moje rozprávanie nebolo len smutné, samozrejme sú páry, ktorým vďaka IVF bolo dopriate stať sa rodičmi. Anna s manželom prežili svoje osobné peklo už tu na zemi. Počali prirodzene svoje vytúžené bábätko, no už počas tehotenstva zistili, že má choré srdiečko. Lekári mu dávali 4% šancu na život. Narodilo sa v termíne a žilo 9 dní. „Obrovský smútok a spamätávanie sa z toho ešte posilnilo našu túžbu stať sa rodičmi,“ spomína. Po dvoch rokoch prirodzeného snaženia sa rozhodli, že potrebujú pomoc. „Tak sme navštívili CAR, bola som milo prekvapená prístupom, profesionalitou. Na základe vyšetrení a všetkého čo sa odohralo nám odporučili IVF.“ Z piatich odobratých vajíčok oplodnili štyri a do vkladu zostali len dve. „Ďakovala som Bohu za vypočuté modlitby. Navrhovali nám vložiť len jedno, ja som si však nevedela predstaviť mať zmrazené bábätko ďaleko od seba. Áno bábätko, pre mňa sú bábätkom už od okamihu oplodnenia.“ Po náročnom rizikovom tehotenstve sa narodili prirodzeným pôrodom tri týždne pred termínom dve krásne detičky – chlapček a dievčatko.

Čo dodať na záver. Keď som oslovila tieto milé ženy, či mi nerozpovedia svoj príbeh, ani som nedúfala, koľko z nich sa mi ozve a otvorí. Veľmi pekne im chcem poďakovať. A zároveň sa ospravedlniť, že ich príbehom som nemohla venovať toľko priestoru koľko by si zaslúžili. Preto by som vás chcela poprosiť, aby ste napísali ten svoj sem na Wiki a pomohli tak iným ženám s podobným osudom.

Ďakujem, bolo mi ctí s vami psát.

Viac informácií o IVF nájdete tu:

https://www.modrykonik.sk/ivf/

https://www.modrykonik.sk/liecba-neplodnosti/

https://www.modrykonik.sk/embryotransfer/

https://www.modrykonik.sk/asistovana-reprodukcia/

https://www.modrykonik.sk/neplodnost-od-a-po-z/

Ahoj prepac ze som nedocitala, ale urobim to doma. Chcela by som ale nieco velmi napisat a to nasledovne. Aby si nevystrasila niektore snazilky, moje i formacie ohladne plodnosti a neplodnosti su odlisne. Rozhodne nesuhlasim s prvou verziou ze 3-6 mesiacov. A poznam par co sa im zadarilo po 3 rokoch celkom prirodzene co rozhodne nemozno hovorit o neplodnosti ako takej. Ak sa mylim ospravedlnte ma ale mame v rodine gynekologa a informacie od neho sa lisia s tymito. Vsetkym snazilkam drzim velmi palce. (Kludne vymazte tento prispevok ak sa nepaci).

25. nov 2015

@liv1 urcite nic nebudem mazat.slSu to oficialne pristupne informacie zo stranky CAR. Ze zdrava plne plodna zena by mala otehotniet v tej dobe.su to len tabulkove cisla. Je jasne, ze maloktora zena otehotnie za 3 mesiace, no urcite su aj take. Vsetko to,co je tu napisane je od zien co podstupili ivf. A kazda ma priestor napisat svoj nazor,svoju skusenost.O to to bude hodnotnejsie a utcite relevantnejsie.

25. nov 2015

Moja kamoska do toho sla.darcovstvo spermii. Ked zistili ze muz je neplodny. On adopciu odmietol a chcel aby zazila pocit byt tehotna.maju krasneho syna.ona je silno veriaca a dlho sa s tym zmierovala..opakovane spovedala az raz jeden kňaz povedal a dost.dali ste sa na cestu naco uz riesit? Je to najuzasnejsia mama aku poznam

25. nov 2015

Naša prvá dcéra je z IVF, ktoré sa našťastie napriek všetkým lekárskym prognózam podarilo na 1x a teraz som znovu tehotná po IVF a znovu na 1x. A ďakujem CAR a všetkým bohom že stály pri nás.

25. nov 2015

@nikafox to sa velmi tesim. Ked som citala vsetky tie pribehy mala som slzy na krajicku.Chce to vela vela vela sil a som stastna ked citam o stastnych koncoch tejto velkej snahy 🙂 a myslim si,ze to povzbudi aj tie maminky,ktore este stale bojuju

25. nov 2015

@nelinkabublinka preto som to sem napísala. Lebo je to tak ako si písala v článku treba sa obrniť obrovskou trpezlivosťou a vnútornou silou ale nemali by sa vzdávať kým majú nádej. Mne povedali že nikdy deti mať nebudem kvôli mojej diagnóze a napriek tomu to nebola pravda... 🙂 je to dlhá cesta a každému páru držím palce...

25. nov 2015

normalne mam slzy na krajicku...a to som si dnes poplakala kvoli kolegyne kt. caka dvojicky...V podstate vsetko co sa tu popisalo je pravda...Moja tuzba je uz viac ako 7 rocna....za sebou jedno ivf kt. skoncilo potratom..odvtedy moje telo aj skoro po roku nie je pripravene na vklad...Mam vsetky mozne problemy..od reprodukcnej imunologii..po hemato...zlu stitku..myomi....
A vseeetci maju babatka...len my nie...
A pritom mame 4 zamrazene embrijka...len co ked moje telo hapruje :(((
Ako vravim ja : cely modry konik otehotnie...a potom mozno az ja....
Tiez by som vedela pisat....o centre na SR...centre v CR..o pristupe lekarov....o testoch robenych z trucu...place pri dvoch ciarkach...a place ked sme o babo prisli...

25. nov 2015

Ani neviem, co mudre napisat. Drzim palce vsetkym parom, ktore tuzia po babatku, aby im bolo dopriate. Je to narocne pre telo a hlavne dusu.

25. nov 2015

Akoby niekto napisal moje myslienky a pocity....stretnete cloveka, do ktoreho sa zamilujete, on do vas, ste presvedceni, ze je to na cely zivot, vsetko je dokonale, svadba, vlastne byvanie a zrazu su tu roky prazdnoty, beznadeje, bezmocnosti, bolesti....

25. nov 2015

Velmi pekne napisane. A naozaj,to co prezivaju pary,ktore zazivaju tolko sklamania si nevie nikto predstavit. My sme pocat prirodzene vedeli, len udrzat to nebolo mozne.len vdaka car sa nam to podarilo. Sice nie na prvy krat, ale na treti a z jednej moruly nam doma spinkaju skoro 17 mesacne dvojicky ♥

25. nov 2015

Mame syna prirodzenou cestou, druhe dietatko sa nam nedarilo 4 roky. Isli sme do CAR. Pri prvej navsteve mi nasli myom, ked mi sestricka telefonovala vysledky, zrazu to boli polycysticke vajecniky a pri dalsej navsteve uz islo len o to, kedy manzel donesie papiere od urologa, aby sme mohli zacat IVF. Tak som sa spytala, ze by som rada vedela aj k mojim vysledkom nieco. Pan doktor sa na mna pozrel a zahlasil, ze pri mojom zdravotnom stave moze byt stimulacia aj smrtelna. Dalsia veta pana doktora bola: "Kedy teda prinesiete ten papier, aby sme mohli zacat?" Sedela som tam s vyplestenymi ocami a nezmohla sa na slovo. Ani neviem, ako sme odtial vysli, rozrevala som sa a uz sme sa tam nikdy nevratili. O par mesiacov neskor mi diagnostikovali zhubny karcinom prsnika, takze dalsia navsteva CAR neprichadza do uvahy.

25. nov 2015

Ja som sa vydavala dosť neskoro tiez som túžila velmi po deťoch ked som otehotnela bola som strašná lenže. moja radosť netrvala dlho a potratila som keďže po roku som neotehot.tak posledná možnosť bola ivf.vzhľadom na moj vek dali sme sa nato hoci všetky naklady sme museli platiť ale túžba po dietatku bola silnejšia aj niekde v srdci som verila.ze sa to podarí a fakt to vyšlo na prvý krat hoci som si dala vložiť dva aspoň jefno sa ujalo a dnes ma dva roky boli sme rozhodnuty ze si pojdeme este po dve" ktoré nam ostali ale niekto to zariadil ináč a nam sa. do roka narodila. Druha slecna pocata prirodzene.Držím všetkým co chcú a snazia sa o bábätko prsty veľmi im to želám sama viem ako sa citia

25. nov 2015

poznam pary, ktore boli oznacene ako neplodne a podarilo sa im pocat prirodzenou cestou aj po 10tich rokoch, Boh ma nad tym moc a IVF je pre mna nepredstavitelna a neprijatelna cesta k dietatku, akokolvek je par zufaly...nemame vsak pravo sudit...

25. nov 2015

@ninuska8 keby Boh nechcel...tak dietatko zena nebude mat ani po ivf.... a zena ktora pride o vajcovody musi podstpit len ivf....

25. nov 2015

@ninuska8 asi to bude tym ze ich mas 3a dalsie cakas ale kebyze si ich nemala tak aj ivf je lepsie ako nemat deti..
Ja ich mam za sebou 7 a bez vysledku, to nehovorim o peniazoch to uz som mihla mat pomaly dom za ne ale o nadej ktoru ti nikto nevezme i ked vies ze je cas prestat dufat po 15rokoch cakania

25. nov 2015

@jania023 asi tak🙂 .. nevie kolko bolesti..zufalstva...placu..penazi...zdravia...co vsetko nas to stoji....

25. nov 2015

@evadek co je na tom najhorsie je ked si v skupine dlhorocne snazilky a vtrepe sa tam nejaka co tam napise...len som vam chcela povedat ze sa nam to podarilo hned prvy-druhy cyklus😂
Vtedy ma ide porazit od nespravedlnosti vsaj ja som v rade na dieta uz 15rok a ona iba mesiac-dva😩😁😁

25. nov 2015

@jania023 ja sice "len" priblizne 7 ....ale viem o com pises..... to treba ignorovat..aj ked to zaboli....
Ja sa pravidelne stretavam s radami...ze ono to pride ked nebudes cakat....uvidis...raz ta to prekvapi ...moc to silis, netlac na pilu...a podobne...
Nespravodlivost je vsade...ja to zelam kazdej jednej..len preco potom niektore otehu a vzdaju sa ho...a my sa trapime?

25. nov 2015

@jania023
@evadek ved to, kolko vas to stoji, obera vas to o pokoj, radost zo zivota, radost v manzelstve...su aj ine cesty ako prist k dietatu, niekedy to treba proste prijat, upkojit sa a ktovie, mozno to pride aj samo...preco neviete prijat svoju neplodnost?

25. nov 2015

@ninuska8 a ake ine cesty mas na mysli ako prist k dietatu? Prepac, ale skus si predstavit, ze by ti jedneho dna zobrali tvoje deti a uz nikdy v zivote by si ich nevidela a ani by si uz nemohla mat dalsie dieta...Co by si citila? Prijala by si to s pokojom?

25. nov 2015

@ninuska8 prijat neplodnost? To sa lahko hovori niekomu, co ide mat 4. dieta za 6 rokov. 😒

25. nov 2015

@ninuska8 preco sa vyjadrujes k veciam, o ktorych nemas ani paru? Neplodnost je rovnaka diagnoza ako ktorakolvek ina. To iste mozes napisat o rakovine. Preco sa s tym nezmierit? Naco sa liecit? Prosim nekomentuj veci, ktore su neskutocne citlive a od Teba, ktora nemala ziadne problemy pocat svoje deti to vyznieva hnusne a arogantne. Len tym ublizujes zenam, ktore nemali take stastie ako Ty.

25. nov 2015

@ninuska8 asi preto ze neplodny niesme? Aspon podla lekarov.Aka ina cesta k dietatu existuje?Adopcia?Este stastie ze su zeny ktore nemozu ci nemaju deti aby sa mohli postarat o deti zenam ktore sa ani matky nezyvat nemozu.
Co maz z velkeho domu a plneho uctu ked to nemas komu nechat ?

25. nov 2015

@ninuska8 nechapem preco riesis veci, o ktorych nemas ani len ponatie... hovoris, ze len Boh ma pravo o tom rozhodovat... jezis povedal- milujte sa a mnozte sa! Nikdy nepovedal , ze to nemoze byt v skumavke! Toto su len primitivne vymysly a zakony cirkvi!!! Keby mi to odkazala neploda zena, ze sa s tym mam zmierit , tak sa nad tym aspon zamyslim.. ale ked mi to odkaze zena, ktora coskoro porodi 4. dieta, tak to ma trosku uraza a pride mi to ako vrchol sebectva!!!

25. nov 2015

@ninuska8
Si úplne bezcitná !!! Neskutočne ako môžeš nieco take vôbec tu napísať. Je mi z Teba veľmi smutno. :(((

25. nov 2015

Skoro 5 rokov u nas to trvalo, lekári, laparka, 2x iui, 2x ivf, nervy, stres. Ale viete co? Stoji to za to! Tak bojujte ženy a nikdy sa nevzdavajte. Keby ten hore nechcel, tak zena neotehotnie ani po umelom oplodnení. A mozno ten hore nestíha a preto pridu na pomoc lekári 😉 Vela stastia zelam každej žene, ktorá túži a nie je jej dopriate.

25. nov 2015

@ninuska8 to hovoria tie ktoré s tym nemajú problém. Pochybujem keby si mala taký istý názor keby si nemohla mať deti!!! Keby si si prešla tým či si prechádzame my!!!

25. nov 2015

@katulka25 a co vam pomohlo moja? Ja uz som potratila 3 x :(

25. nov 2015

@ninuska8 Si bezcitna a nevies o com hovoris... Nikomu neprajem Nic zle, naozaj, no vaz slova co pises, aby Sa Ti to nevratilo ako bumerang...........

26. nov 2015

No ale k veci, dobre napisany clanok. Presla som Si potratom, mimomaternicovym tehu, mam Len jeden vajickovod, no verim ze aj Nam Sa podari drzat v rukach nas batozcek stastia. Skor CI neskor 👍 drzim palce kocky 😘

26. nov 2015

@minnie2013 no dr povedal ze som mavala nizku sliznicu,preto sa to tam poriadne neuhniezdilo a vzdy odislo :( ale ja som aj zacala vela cvicit. Spevnila som telo, cvicila som aj mojzisovu metodu na spevnenie lona a spravila si aj detox v jedle a pridala som veeela zeleniny a ovocia. Tak asi kombinacia tohto vsetleho tomu pomohla. Len u kazdej to je velmi individualne. Ale hlavne musime vzdy verit ze to vyjde. Asi sa mi to teraz lahko lpise ale niecol na tom mysleni a vsetkom co sa nam odohrava hlave je

26. nov 2015

Držím vám všetkým palce aby ste sa aj vy dočkali vytúženého bábätka. S manželom sme čakali 5 rokov než sa nám to podarilo. Kopec vyšetrení, laparoskopia, diagnoza PCO, problémy so zdravotnou poisťovňou ktorú som nakoniec musela zmeniť. Dve neúspešné inseminácie, v 1. cykle IVF som síce otehotnela ale trvalo to len 3 dni, potom detičky odišli. Dosť ma to psychicky vzalo. Ale veľmi sme túžili po bábätku, tak sme si povedali že ešte skúsime ďalší cyklus. Mraziačikov sme nemali, mali sme to absolvovať odznovu (stimulácia, odbery...). Nakoniec, než nám schválili 2. cyklus IVF sa mi podarilo otehotnieť prirodzene. Dodnes si myslím že vďaka tomu, že som mala telo "nadupané" hormónmi. Náš malý zázrak má už 20 mesiacov a sme nesmierne šťastný že ho máme.

26. nov 2015

Dievcata ,ked vas citam tak sa idem tiež pridat.Mam tiež 2 deticky po ivf a zazila som toho privela,využila som všetky cykli a nakoniec som ešte všetko platila na 4 raz.a stalo to za to.ked žena tuži po detoch a normalnou cestou to nejde tak nieje ina možnost len takto a ako hovorite keby pan Boh nechcel aby sa rodili deti zo skumavky tak by sa to nikdy nepodarilo.Ako sa hovori,,pomož si clovece aj pan Boh ti pomože,,ja tomu verim.Prveho som mala po 6 rokoch manželstva a skoro som stratila v piatom mesiaci ,viem o com hovorim.Obaja su zdravy a krasny a urcite by som nemenila a nerozmyslala ci ist alebo neist na ivf.Keby som už nemala 2 sekcie a a ine zenske operacie tak by som išla aj na tretie.Dievcata nedajte sa.pokial je nadej treba ju vyuzit. 🙂

26. nov 2015

@ninuska8 lebo sme takeeeee silneee...ze tu silu , vieru a vsetko co my mame..tak to si ty ani nevies predstavit...preto to nevieme prijat...Lebo sme take bojovnicky.....ze obetujeme peniaze....zdravie ....a drzime rodinu po kope...Lebo je v nas tolko sily a materskej lasky kt. nemame komu dat, ze napriek vsetkemu co ivf obnasa by sme zniesli aj 500 krat viac, lebo proste vieme,ze to je to za co sa oplati bojovat....lebo to je viac ako vsetko na svete..lebo dieta stoji za vsetko...🙂
Nevies pochopit???...Zvlastne...lebo mas krasne deti...tak by si to mala chapat...
A niekedy pochop,ze bez ivf by sme deticky nemali....ani keby sme cakali na zazrak....proste je to tak...🙂...

26. nov 2015

Dievcata, vsetkym vam prajem, aby ste sa raz stali mamami!

26. nov 2015

Citujem: "Z piatich odobratých vajíčok oplodnili štyri a do vkladu zostali len dve. „Ďakovala som Bohu za vypočuté modlitby. (...) Pre mňa sú bábätkom už od okamihu oplodnenia.“ Tá istá žena tvrdí, že od okamihu spojenia vajíčka a spermie vzniká človek a tá istá žena bez mihnutia oka napíše že oplodnili sa 4 vajíčka zostali do vkladu len 2. Čiže, smola, pri mojom pokuse otehotnieť zahynuli dve ľudské bytosti, ale to nevadí. Nevidíte, že si sami sebe odporujete? Účel svätí prostriedky, tak sa tomu hovorí.

26. nov 2015

@evening_star .... vidis.... ale ty mas dieta prirodzene..tak to neries... Nemusi ta to trapit....vsak?

26. nov 2015

@evening_star a co vravis na to, ze zeny kt. maju protilatky na vlastne embrijko..to znamena ,ze embrijko sa vytvori..ale telo zeny ho zabije a ono do par dni odide...zena ani o tom nevie..prejavi sa to len ako "meskajuci menzes".....
a takto mozno zabije ...neviem kolko embrii...tymto ivf a liekmi na podporu imunity -kortikoidy sa to obide....a zena ho je schopna vynosit...
A my tie embrijka nezabijeme..nechapes,ze same neprezije vyvin lebo je slaba spermia..slabe vyvicko a samotne zanikne???...A to sa stane aj pri spontanom otehotneni..lebo ty nevies aku kvalitu ste s muzom zamiesali....

26. nov 2015

slabe vajicko..oprava

26. nov 2015

@evadek zena ho zabije, asi je vrahyna v ociach tychto ludi. Velmi smutne. ☹

26. nov 2015

@evadek Pozri, ty stojíš na strane žien, ktoré túžia po dieťati, ale ja stojím na strane detí, ktoré vznikajú a hynú metódou pokus-omyl.

26. nov 2015

@evening_star ale tie embrijka nie su silne...takze aky pokus -omyl...mozno by vznikli aj prirodzene...
A dalsia vec..ja som zial potratila v 6 tt.....a zial v nemocnici som sa stretla zo zenou kde mne oznamili ,ze moje dietatko uz nezije...a treba ist na kyret....a ja som v chodbe plakala....ze preco...moje vytuzene mimco....a vedla mna stala baba..ktora vyplnala papiere na umele prerusenie tehotenstva a vysvetlovala zene vedla...ze zial ma malicke babo..a na druhe si netrufa...a s usmevom vypisovala papiere...toto je ZABITIE!!!....a ja som tam oplakavala svoje mini babatko...ktore by bolo milovane...a aj keby otehu par mesiacov po dalsom porode..NEJDEM na potrat....Lebo tej inej zene sa to dieta..to druhe dieta teraz nehodilo...Takze toto je zabitie!!!
Takze ja stojim na strane milujucich zien.... kt. su ochotne si vytrpiet tolko bolesti...zialu....ale stoji to za to!...Zial nas sudia take zeny..ktore si raz vrznu...a ani nevedia ako a su tehotne....

26. nov 2015

@evadek nikto nikoho nesudi, suhlasim s
@evening_star , my stojime na strane deti, ktore su takymito nevydarenymi pokusmi odhodene do stoky...a co sa tyka tej tvojej prehnanej lasky, ktora ta nuti toto vsetko robit, skus rozlisit, ci to nie je len tvoje osobne sebectvo-mat, lebo sa chcem na dietati realizovat, lebo ze ked ini maju aj ja chcem, vies taka tuzba vie dospiet do choroby a zavislosti, ja nehovorim ze nie je velka a ze je lahke s tym zit, ale ak ta to oberie o pokoj po cely zivot tvojho zivota, potom je to velmi smutne a hodne polutovania... je len jeden Zdroj, ktory ti ten pokoj moze navratit a dat ti radost aj v takej tazkej situacii, skus ho najst...

26. nov 2015

@evening_star vies si predstavit kolko krat zena pocas svojho zivota kludne aj prirodzene otehotnie ale po par dnoch embryo zomrie, lebo nebolo dostatocne zivotaschopne? A zena o tom ani netusi, pretoze menzes jej nijako nemeska...Pri IVF je to tak isto, tie embrya nikto nezabija, ale ich vyvoj zastane...a rovnako by zastal aj v zenskom tele. Jediny rozdiel je v tom, ze zena pri IVF o tom vie ale prirodzene to nezistis.

26. nov 2015

@evening_star nikdy to nepochopis, ked dieta mas a nemusela si nan cakat 10 rokov a viac. Nebola zufala, nestracala nadej a nechytala sa aj najmensej slamky. My ked sme s manzelom chodili este na predmanzelsku nauku a tam sa zacalo rozoberat prave IVF, tak este vtedy som nahlas pred vsetkymi povedala: "Ano teraz mozem ako katolicka tvrdit, ze na IVF nikdy nepojdem, ale az ked sa v zivote naozaj dostanem do situacie a budem stat pred poslednou moznostou na vlastne dietatko, tak prave v tej chvili sa rozhodnem uplne inak. A vidis mozno prave pred takou situaciou dnes stojim a ani vtedy, ked som este nevedela, ze mozno budeme mat problem, by som netvrdila ze JA NIKDY!!!

26. nov 2015

@ninuska8 a pre teba plati to iste ako som uz pisala evening_star. No pre teba to plati stvornasobne!

26. nov 2015

@ninuska8 v zivote si nebola v takej situacii, nevies nic o celom procese IVF....hovorila si niekedy osobne s embryologmi, ktori su pri tom celom? Alebo sa tvoje "vedomosti" zakladaju na informaciach z netu?

26. nov 2015

@divabarca vies co je vrchol sebectva? prekrucat si slova z biblie ako sa nam pacia a ospravedlnovat sa nimi...pre mna za mna rob co chces, ale neohanaj sa citatmi, a ak, tak si aspon nastuduj ako to v skutocnosti je...

26. nov 2015

@kako23 Rozdiel je, že keď idem na ivf, robím to úmyselne s vedomím, že pri tom nejaké ľudské životy môžu vzniknúť aj zahynúť. To, ked sa to deje prirodzene, neovplyvní nikto.

26. nov 2015

@kako23 nie, ale hovorila som so zenami, ktore to podstupili, ako maju zamrazene emryjko, ako si zato platia ked vyprsi cas uskladnenia, aby to posunuli, alebo jednoducho rozhodnu o tom ze embryjko moze byt zlikvidovane...lebo sa este necitia na dalsi "vklad"... vy nevidite ze je to hnusny biznis? radsej si za tie peniaze uzite pekne veci v zivote, s rodinou, ktoru mate...hlavy hore, nase babky nemali take moznosti a nestali sa z nich monstra nabite hormonmi a sebalutostou...

26. nov 2015

@ninuska8 @evening_star strasne rada by som vedela, ci by ste boli taketo "silne" a inteligentne...keby ste to dieta nemali..tuzba by neisla potlacit ani psychologom..odbornou pomocou...ani realizaciou inych veci....a vy by ste trpeli depresiami...a vas zivot by nemal zmysel...Ze ci by ste aj potom mali taketo reci.... lebo velmi lahko je sudit ked nie ste v tejto situacii...
Ja som vzdy vedela, ze chcem byt matkou...nikdy to neprislo ako vravis ty...len abysom si odciarkla nejaku fajku.ze ano..karieru mam..manzela mam...teraz dieta...
Nie...moja tuzba po dietati bola ovela skor ako boli ostatne veci...vzdy som vedela, ze dieta je to co pride raz.... a ja nezavrhujem ani adopciu....a ani ine metody ...ale ked mam moznost byt matkou vlastneho dietata tak to skusim...
Al preco ti to vlastne vysvetlujem?...????..Je mi jedno co si o mne myslis.... sudit ma moze niekto iny....

26. nov 2015

@ninuska8 monstra 😀😀 😀 vaaaz slova...

26. nov 2015

@ninuska8 prepac..teraz si ma presvedcila ...ze stracam s tebou cas....moj drahocenny cas....🙂 ..dakujem...Mam pocit, ze teraz sa ukazala katolicka ... .🙂

26. nov 2015

@evadek Toto je argument, ktorý počúvam stále dookola: ty nevieš, ty si to nezažila, keby si bola v našej situácii, nikdy nehovor nikdy..... Ja by som to naozaj nikdy neurobila, lebo pre mňa sú určité morálne zákony, o ktorých sa nediskutuje. Obchodovanie s ľudským životom k nim patrí. Ja by som radšej bola bezdetná, ale mala čisté svedomie.

26. nov 2015

@evening_star
@ninuska8 len jedno Vam poviem.modlite sa velmi, aby raz Vase dcery nemali problemy pocat dieta...vsetko dobre Vam prajem 🙂 moj cas je prilis dolezity, aby som ho stracala s niekym kto je premudreli aj ked o tycho veciach nemate ani sajnu.

26. nov 2015

@evadek mas mylny nazor o tom, ze veriaci clovek musi kazdemu pritakat a suhlasit s nim, lebo je to "krestanske"....nesuhlasim s vasim konanim a preto som napisala co som napisala, ale mas pravdu, netreba viac stracat cas a "hadzat perly pred svine" vy ste zaslepene tuzbou a tazko tak na nieco prist, aj ja ti prajem vsetko dobre...hlavne vela pokoja!🙂

26. nov 2015

Dievčatá, toto je snáď môj prvý príspevok na MK. Dočítala som sa až do konca tohoto článku, čo sa mi tiež často nestáva a ku podivu aj do konca diskusie. Oháňate sa tu cirkvou, inštitúciou, ktorá "v mene Boha" vraždila ľudí, predávala odpustky, viedla inkvizície a križiacke výpravy. Táto inštitúcia má na rováši omnoho viac svetských hriechov ako je neprežitie embrya v skúmavke (napríklad masové hroby detí pod kláštromi - to už nie je hriech??) Ako viete, že sa o pár storočí nebude ospravedlňovať aj za odsudzovanie IVF a nebude tvrdiť, že je to práve Božia vôľa, ktorá určí, či to embryo prežie? Tie, ktoré ste mohli mať deti prirodzenou cestou, buďte za to vďačné a bežte sa venovať radšej im ako čítaniu internetových diskusií a kritizovaním tých, ktoré by možno boli radi na vašom mieste. A baby, ktoré deti nemajú - je to len na vašom uvážení, kde je tá rozumná hranica a kedy je čas si priznať, že v tomto maratóne nedobehnete do cieľovej rovinky (ako píše aj autorka článku a ženy, ktoré sa tam k tomu vyjadrovali a ktoré majú skúsenosti z prvej línie). Možno stojí za zváženie, či to všetko stojí za to, aby ste raz neskončili ako zatrpknutá rozvedená fúzatá mužatka na antidepresívach, ale hlavne že tehotná.... Ale je to každého osobná vec, kľudne si povedzte svoj názor, ale neodsudzujte a neposudzujte, dokiaľ sami neskúsite.....

26. nov 2015

@ninuska8 Chcem verit, ze si svojim detom nikdy nedala ATB ani si s nimi nikdy nebola u lekara a urcite si rodila doma bez akejkolvek pomoci. A v buducnosti ak by nedajboze vazne ochoreli budes trpezlivo cakat na zazrak a nebudes vstupovat do velkeho bozieho diela. Ved aky je v tom rozdiel, ze my pravo pouzit vydobytky mediciny nemame ale vy ano. Princip je stale ten isty.
Prezradim Ti tajomstvo. Nad kazdym vlozenym embryjkom je Ten hore a on rozhodne, ci sa narodi alebo nie. A este jedno tajomstvo Ti prezradim. Ten hore nas miluje uplne rovnako velmi ako vas spravodlive. Vies preco? Lebo On chape, On vie. 🙂
No a prirovnat nas k monstram a sviniam.....co k tomu dodat? Ano, presne tak sa sprava neomylny krestan. Amen!

26. nov 2015

@evadek nie ona nie je katolicka, ona je fanaticka 😀

26. nov 2015

@divabarca 😀😀😀
..ja poznam jedneho knaza kt. povedal, ze ked to nejde prirodzene ... on ivf neodsudzuje, lebo keby Boh nechcel tuto moznost, nedal by to lekárom do rúk a nedovolil by toľko detí kt. týmto vznikli ....🙂
Je mi to také divné ...lebo toľko zlých vecí sa v tomto svete deje a ona odsudzuje vznik života ....aj keď iný ... .🙂 Ešte, že tu je Kollár ..on nám ukazuje čo je to RODINA 😀 ...ale toto mnohoženstvo je uuurčite v poriadku ..... aj to ako mnohí katolíci žijú ...ja verím v Boha... ale tiež verím , že On a lekár mi pomôžu k mimču 🙂

26. nov 2015

@evening_star
@ninuska8 vy dve by ste sa mali hanbiť. Zabíjanie malých detí? a čo vaše úžasné križiacke výpravy a medzi nimi aj detská to je v poriadku? Súdite tu ženy a ich rodiny preto lebo chcú mať deti! Zamyslite sa nad vlastnou vierou kým tu bude vynášať rozsudky milé dámy lebo nemáte ani páru čím si prešli, prechádzajú a čím si ešte budú musieť prejsť.

26. nov 2015

@ninuska8 na to ako tu zenam ublizujes si spomen, ked umele oplodnenie budu raz riesit tvoje deti. Lebo ci sa ti to paci alebo nie, za par rokov sa deti budu rodit uz len umelo, zial. Ja sama som veriaca a mame problem pocat, a hoci som proti ivf (mam voci tomu zdravotne vyhrady), v zivote by som si nedovolila sudit zeny, ktore to podstupuju. Absolutne nemas sajnu o com tocis. Mozno si raz spomenies ked jedina sanca ako mat vnucata bude to, ze tvoje deti podstupia ivf.

26. nov 2015

@lal a to kto ti zvestoval, ze sa deti budu rodit uz len umelo? 🙂 a ked uz tu tak riesite moje deti a ich buducnost, co ak vam raz vase dieta vrazi do tvare, ze ono nechcelo byt zo skumavky, ze sa z neho smeju...prist moze hocico. Viete, kazdy z nas ma slobodnu volu a moze sa rozhodnut...ked sa tak rozhodne moja dcera, co uz narobim, mozem sa len teraz modlit, aby som jej dokazla odovzdat dost viery na to, aby to nikdy neurobila...Boh prijima a dava nesmrtelnu dusu aj tymto detom, nezrusi svoj prirodzeny zakon, ze ked sa spoji vajicko a spermia vznika zivot, rozdiel je v tom, aky sposob nam On na to urcil ako prirodzeny-vo vzajomnom spojeni muza a zeny, a nie pod tímom nejakych embryologov a neviem koho este, kdesi pod mikroskopom...Boh dovoli, aby vznikol aj takyto zivot, ale ten, kto to robi, berie Jeho "kompetencie" do svojich ruk a to je hriechom...ked pisete, ze ste veriace, a ze vam to, zial, akysi zbludeni knazi aj odobrili, kym je pre vas Vas Boh? Vasim Bohom sa stava vasa tuzba po dietati, ktorej podriadujete vsetko-mozne aj nemozne,...cirkev IVF jednoznacne odsudzuje a ja nemozem inak ako to respektovat, kedze v nej dostavam zivot a nacuvam Boziemu slovu...

26. nov 2015

@ninuska8 nikdy si nezazila, nikdy nepochopis. Inak by si rozpravala keby sa ta to tykalo. Ano, deti sa coskoro budu rodit uz len umelo, uz teraz je s tym sakra problem, je to uz ako rakovina v kazdej rodine. A je to uplne rovnaka choroba, len sa na nu chvalabohu neumiera. A ze tomu podriadujeme vsetko? Keby tvoje dieta bolo chore, tiez urobis vsetko mozne aj nemozne, len aby sa vyliecilo, pochybujem ze by si sa s tym zmierila, ved co uz narobis, pan Boh chce aby umrelo, tak nech umrie, nie? Je to uplne to iste, lenze tebe to pride tak, ze sak co, zmierte sa s tym. Osobne nechcem ist na ivf a mam na to svoje dovody, chodim do kostola, som veriaca, ale keby som s tym bola ok, tak mam uplne u riti co si o tom cirkev mysli, cirkev nezije zivot za mna, nepreziva moju prazdnotu, moje depky, cirkev mi v tom zial nijak nepomoze, jedine mi "kaze" ze ivf je hriech...bez ponuknutia alternativy.

26. nov 2015

@lal tak to mi je luto, ze si este nezazila spolocenstvo cirkvi...o tom co to naozaj je...a rozdiel je vyuzit poznatky mediciny na liecbu a rozdiel na zlo, ten isty liek alebo postup dokaze v jednom pripade zabit a v jedom pomoct, treba vediet rozlisovat...

26. nov 2015

@ninuska8 uz pochop ze pri ivf nic nezabijas. Neschvalujem to, ale pre mnohych je to jedina moznost. Fakt si nevies predstavit co to je prezivat roky prazdnoty. A spolocenstvo? Co to s tym ma? Ja som mala na mysli realnu podporu cirkvi - ked odmietaju ivf, tak nech ponuknu k tomu nejaku alternativu, ako to teda liecit...nech maju svojich lekarov, svojich urologov, ktori sa budu snazit pomoct prirodzenou cestou. Ale nic take zial cirkev neponuka - a ak ponuka, tak zase maju nezmyselne poziadavky hlienove, ze sa na to clovek radsej vykasle, lebo to oni uznavaju ako jedinu spravnu metodu. Naozaj, ak by cirkev pomahala nejak ludom s neplodnostou, tak ani nepipnem, ale vyhlasit nieco za zle a hriech je to najlahsie, to dokaze kazdy.

26. nov 2015

@lal Cirkev pomáha ľuďom s neplodnosťou - to, že to ty nazývaš "nezmyselné požiadavky hlienové", to je druhá vec. Napríklad môj gynekológ sa venuje naprotechnológii. Buď veríš že splynutím vajíčka a spermie vzniká nová ľudská bytosť alebo neveríš, o tom to je. Lebo keď pristupuješ k ivf tak vieš aj to, že nejaké takto vzniknuté životy tam aj vyhasnú, len preto, aby si si splnila túžbu. Pre mňa úcta k ľudskému životu je viac ako moja túžba.

26. nov 2015

prosim uz skoncite tuto diskusiu...nikdy to nevyriesite....umele oplodnenia tu budu...cim dalej tym viac....Lebo naozaj neplodnost prudko stupa dobou v ktorej zijeme..
Som rada,ze kazda mame slobodnu volu a mozme sa rozhodnut....Som rada za kazdu zenu kt. po neskutocnych rokoch drzi v naruci svoje dietatko....
Ale paradox zivota je,ze najviac odsudzuju ludia kt. si s prepacenim raz vrzli ... ..🙂
Takze ukoncime to tak.....ze sme hriesne zeny.....oni sa dostanu do neba...my budeme v pekle...A mozno nie ...🙂 ....
Takze zime si kazdy svoj zivot najlepsie ako vieme... na sudenie tu je niekto iny...🙂
koniec..

26. nov 2015

@evening_star
@ninuska8 dievčatá prajem vám aby ste nikdy nezažili to čo zažívame. Nemyslím konkrétne ivf ale pocit bezmocnosti. Puka mi srdce keď čítam, čo nám sem píšete. Bežte sa prosím baviť medzi sebou a kludne si hovorte že deti po ivf sú zlo a že sme vrahyne. Ale prosím vás nepridávajte týmto ženám viac bolesti. Ste veriace poprajte nám všetko dobré. Pomodlite sa za to aby sme to nemuseli podstupovat. Urobíte tým väčšiu službu sebe, nám Bohu. 🙂

26. nov 2015

@evening_star tak presne s tym tvojim gynekologom som si pisala a po tom co zistil, ze nemienim praktizovat hlienovu metodu, pretoze mam ine, ucinnejsie metody ako si viem uplne presne stanovit ovulaciu, tak sa so mnou viac nebavil...takze ma to dost sklamalo takyto pristup. Zivoty tam nevyhasinaju, je to presne ako pisu baby vyssie - embrya sa prestanu vyvijat a to je rozdiel. A necudujem sa ze kazdy ide hned do ivf, na slovensku totiz tie zeny fakt nemaju velke moznosti ako inak, prirodzene prist k vlastnemu dietatu.

26. nov 2015

Nesudte aby ste neboli sudeni...

26. nov 2015

@evadek Evi, ale my nie sme ziadne hriesnice! To je na tom to najlepsie. Ze hoc ako hlasno, ostro a utocne budu kricat, ze je to tak, v ociach Boha sme zeny, ktorych tuzba sa rovna tuzbe tych, ktorym bolo dopriate pocat bez problemov. Cirkev nastastie nie je Boh. A za toto v pekle urcite neskoncime. Za to, ze som sa rozculila nad prizemnostou niektorych zucastnenych uz by som mohla!
Naozaj nema zmysel viest dialog s niekym, kto nevidi ani napravo, ani nalavo.
Drzim palce vsetkym parom, ktore si touto cestou musia prejst, aby ich viera a nadej boli nakoniec odmenene. Lebo je to nadherne byt rodicom!

26. nov 2015

Ja som tiež veriaca, ale @ninuska8 a @evening_star, pokiaľ na Vás Boh nehovorí priamo, tak stále len interpretuješ nieči názor. Tento názor, ktorý došiel tak ďaleko, že v roku 1975 bol v Írsku nájdený masový hrob pri cirkevnom sirotinci, kde bolo 796 detí, ktoré miesto pochovania hodili do žumpy. Áno, do žumpy. Pretože deťom, ktoré nevzišli z manželského zväzku, cirkev upierala krst. Ak zomreli v cirkevných zariadeniach, nemali nárok ani kresťanský pohreb - žumpa bola pre nich fajn. Niektoré boli systematicky zabité.... Takže asi tak... Či je IVF dar od Boha, alebo či je obdobou jablka na strome v rajskej záhrade tu myslím nevyriešite....

26. nov 2015

@lienka_1 ja viem,ze nie sme...🙂 ....a aj to,ze skoncime v pekle....bolo to myslene ironicky...Lebo najvacsi katolici ziju vela krat najhorsie..ale budu kazat o tom, ako zijeme my a iny....
Ja aj ine budeme stale bojovat pokial sa nedockame ....alebo pokial nam budu sily stacit....
A mozno naozaj si raz adoptujem dieta....ale este ma cakaju moje emrijka...🙂
Takze naozaj..ako som napisala..sudit nas moze niekto iny..🙂
Ano...je zbytocne sa rozculovat...jedna alebo druha strana..
Nikaaam to nevedie...
Ale nechapem preco sem chodia a riesia nieco co sa ich netyka.....a naozaj len svojimi recami nam ublizuju....my potrebujeme podporu a nie rypanie ...
Len vies co je sila???..Ze mozno medzi sebou maju taketo deticky a maminky...a ani o tom nevedia....a mozno sa s nimi kamaratia..stretavaju...a zmeniloby nieco keby vecdeli, ze deticky au z ivf???...
A ak ano..je to smutne...

26. nov 2015

@evadek No lebo potreba citit, ze su lepsie a spravodlivejsie je niekedy neprekonatelna. A kde si take nieco najlepsie dokazu, no predsa na slabych a hlavne zranitelnych. Uz to neriesme. Vdaka Bohu za tuto moznost! Kazdy kazducky den mu dakujem, ze nasa malinka tu bude coskoro s nami!

26. nov 2015

@evadek a predstav si ze osobne poznam dokonca sa stretavam s mamkou, ktora ma dieta z ivf, a mam ju rada.. aj tu malu...hoci nikdy nebudem suhlasit s tym co urobila, nikdy nebudem sudit...
@stenly_l ak ty vidis za cirkvou len same vrazdy, ja vidim obrovske mnozstvo zachranenych deti, alkoholikov, drogovo zavislych, charitu atd. ale asi nikdy nenajdeme spolocnu rec...ide o to ze cirkev je bozsko-ludska ustanovizen, co znamena ze nie je neomylna, lebo jej sucastou su hriesni ludia, avsak je vedena Sv,Duchom a teda ju respektujem a nevyberam si co sa mi paci, kebyze mam cirkev "u riti"ako to spomina
@lal tak ma ani parom volov nedostanu do kostola niekho tam pocuvat...a tu nejde o to teraz aby som sa robila lepsia ako vy, naopak sama vidim, ze som slaba a nemam trpezlivost, ale ak vas nase slova aspon trosku "nastvali" a prinutili porozmyslat o to lepsie🙂 dobru nocku prajem

26. nov 2015

@ninuska8 no super, tak este ja som nakoniec ta zla, len preto, ze sa viem vcitit do koze zien co zazivaju neplodnost. Opakujem - keby si mala rakovinu, urobis vsetko mozne preto, aby si sa vyliecila a nezmieris sa s tym, ze pomaly, ale isto umieras. A zamysliet by si sa mala nad sebou ty, ak si ozaj taka krestanka na aku sa tu hras.

26. nov 2015

@lal a kto napisal, ze si zla? ano, keby som mala rakovinu idem sa liecit, ale tiez by som sa modlila aby som nesla za nejakym samanom, alebo skusala nieco co je proti mojmu presvedceniu....takisto ako by som nikdy nepodstupila IVF...ucel tu nesvati prostriedky akokolvek je ciel vstuzeny a ocakavany

26. nov 2015

@ninuska8 - to isté tvrdím aj ja, je božsko - ľudská a nie je neomylná. S tým súhlasím. Ako urobila veľa dobrého, tak je za ňou veľa zlého - bohužial. Nemyslím si, že Duch Svätý chcel upaľovať čarodejnice, to je zase len o ľuďoch. A preto mi príde smelé v mene tejto inštitúcie tu niekoho odsudzovať, kde berieš tú istotu, že sa teraz zrovna nemýli ako mnohokrát predtým?

26. nov 2015

@stenly_l lebo je to hazard so zivotom, je to porusenie 1.prikazania, a toto sa nikdy nemoze schvalovat, ano cirkev sa ospravedlnila za vrazdy, za vypravy, za mucenie...ale toto, podobne ako potraty, nikdy nebude podporovat, ja verim cirkvi, ako aj jej Zakladatelovi

26. nov 2015

@ninuska8 neviem, dostávame sa do dosť filozofickej roviny... tým, že podstúpia IVF neklaňajú sa iným božstvám... chcú mať proste deti,... či je to alebo to nie je porušenie niečoho je zase v mnohých ohľadoch vecou interpretácie... (ako sa hovorí - je otázka zorných uhlov, či kolíska nie je truhlou). Ja nikoho nechcem obhajovať, ani haniť. Len ide o to, ako napísala @nelinkabublinka - nesúďme, aby sme neboli súdení.... myslím, že nikto nemôže byť v jednej osobe porota, sudca aj kat...

26. nov 2015
Komentár bol odstránený

@ninuska8 ach ach... ty mi uz pripadas ako jehovistka.. chces nam nasilu vnutit zakony svojej cirkvy.. tej cirkvy, ktora by sa mala hanbit za niektore obrovske hriechy, ktore ona sama napachala na ludskych zivotoch.. vodu kazu, vino piju... vies co pre mna znamena Boh? Je to moj priatel, je to nadej.. a viem, ze ma lubi tak isto ako teba aj napriek tomu, ze podstupujem ivf.. tak ako lubi zenu, ktora hodi novorodenca do kontajnera, lebo Boh je nekonecna laska.. ale to ty uz nevies.. vies len to, co ti vsugeruje ta "neomylna" cirkev..a to je strasne smutne ☹

26. nov 2015

Na druhe strane nie je všetko čierne ani biele. Oplodnia vajíčko, ak prežije, tak ho implantujú, ak zomrie, mohlo zomrieť rovnako aj v matke, sem mi to dáva logiku, ale,... Čo v prípade, že sa vám to podarí na prvýkrát a tie zvyšné už nebudete "potrebovať"? Čo sa stane s nimi? Ono každá palica má bohužial dva konce ☹

26. nov 2015

@stenly_l vzdy sa budem snazit ich minut vsetky! Ale ak to uz naozaj nebude mozne venujem ich na vyskum! Ano teraz sa tu zase pustite do mna, ze ani to nie je ok, ale mame vdakabohu slobodnu volu o tom rozhodnut! A tymto mozeme pomoct inym neplodnym parom stat sa rodicmi mozno uz sofistikovanejsim sposobom ako je to u nas...

27. nov 2015

ved ked sa oplodni vajíčko a zostane zamrazené embryo, tak to nie je žijúci tvor, pretože mu este nebije srdce. A tie ktoré ste proti ivf, podpísala som papiere, ze nevyužité embrya môžu použiť na pokusy aby sa ivf posúvalo ďalej. A nie som vrahyňa. Chcela by som vediet ci vy 2 nezištne kresťanky ste uz boli darovať krv? Lebo ja som uz pár krát bola a ci by ste darovali svoje orgány v prípade mozgovej smrti, lebo ja áno. Mam pri sebe kartičku a vie o tom aj manzel.
@ninuska8 evening_star

27. nov 2015

@milaciky pri darovani organov na SK sa predpoklada suhlas, ak dotycna osoba vopred neposkytne vyhlasenie, ze nesuhlasi. Takze u nas karticku netreba.

27. nov 2015

No, odkedy sa to berie za živého tvora je tiež podľa mňa diskutabilné a možno vecou interpretácie, keď sa and tým človek zamyslí. Keď žena príde o dieťatko dajme tomu v štvrtom týždni, tak nepovie prišla som o pár buniek - to ešte nebol živý tvor. Povie, že prišla o dieťatko.... Vás ženie chuť pomôcť iným, to je nezištné a pekné, no otázka, čo sa potom s tými miminkami deje za múrmi tých ústavov - kto nám vie zaručiť, že ten zhluk buniek nenechajú narásť tak ďaleko, že mu nezačne biť srdiečko? Tu už to podľa mňa hraničí s hrou na Boha - no nie vašou, ale tých doktorov, ktorí to možno už ani tak nezištne nerobia - pretože zachvíľu sa možno nájdu páry, čo si budú chcieť vybrať farbu vlasov, či očí, a bude ich predsa treba uspokojiť,.... hlavne keď za to zaplatia....

27. nov 2015

@stenly_l embryou sa pestuje do stadia blastocysty - nemá to srdiečko ...je to zhluk buniek embryo - Až keď sa vloží, vyvíja sa ďalej .... Takže na to , aby to dali narásť tak ďaleko by museli nájsť ženu kt. tú blastocystu vložia .
Takže v nejakej petriho miske nezačne tomu rásť srdiečko, tam už potrebuje sliznicu- prostredie maternice aby jeho vývoj pokračoval ďalej.

27. nov 2015

@stenly_l presne tak, mas pravdu, otazka je, odkedy zacina zivot, a zivot zacina splynutim spermie a vajicka...nie je tam podmienka aby bilo srdiecko, tiez som potratila pred akciou srdca a neberiem to akoze nic, viem, ze som cakala dieta...takze v okamihu toho spojenia uz vznika zivot, ludsky zivot, ktory je v tomto "priemysle" zmrazovany, pridavany do kremikov a v najhorsom pripade, ako som uz napisala vyhodeny ako bio-odpad do stoky...preto to katolicka cirkev neuznava...

27. nov 2015

@ninuska8 nemozem ta uz citat... Si fanaticka, ktora Si nezasluzi mat ani jedno dieta... Ako Boh dopusti dat zene tolko deti, ked je vnutri taka necitliva, odporna a nesucitna... Ciera dusa...
Zacni Sa za seba modlit, za tie slova co Si Tu popisala.
Clanok je pre zeny, ktore nemaju Na vyber. Tuzia po babatku, tak ako ked Si ty tuzila a podarilo Sa Ti. No niektorym zenam, to bohuzial, tak lahko nejde...
Modli Sa, aby tvoja rodina, tvoje deti nemuseli NIKDY taketo podobne veci podstupi, lebo by Si ich asi zavrela do izby Na dozivotie, lebo je to proti Bohu, proti krestanstvu... 😞😞😞

Ostatne zeny, snazilky, robte co citite... CI cakate Na zazrak, ci ivf, ci adopcia, chodte za svojim stastim mat babatko... Take zeny Su silne a ciste v dusi 😘😘😘

27. nov 2015

Je smutne citat komentare k clanku... Tiez mam vlastny nazor na rozne veci ale nikdy by som nenutila svoj nazor a nesudila... Vsetci sa rozhodnu tak ako to citia za spravne... Ci uz v otazke IVF alebo v inej oblasti. Preco takto verejne osocovat a ublizovat zenam co prezivaju aj tak uz dost bolesti. Kazdy si zijeme svoj zivot zo svojimi rozhodnutiami, ci uz verime v Boha alebo nie. Ked sa mi nieco nepaci nebudem sa vyjadrovat a liat olej do ohna. Zijem si svoj zivot so svojimi nazormi a neublizujem ludom ktory maju iny nazor, iny postoj a ine problemy ako ja. Mozno by nezaskodilo obcas drzat zobak a prejavit trochu empatie aj ked mam na ivf iny nazor. Alebo rovno ani clanok necitat a nekomentovat...

27. nov 2015

@lulecko2311 a kto ta nuti ma citat? preskoc a hotovo, zatial co ty utocis na moju osobu ja som na niktoru takto konkretne nezautocila, ze je necitliva a odporna...opakujem, nemam pravo sudit, napisala som len moj pohlad a tiez pohlad cirkvi na IVF...vy vsak potrebujete pocut len podporu a ak sa niekto opovazi napisat opak (mimochodom, nevedela som ze do diskusii sa smie prispievat len so suhlasnym nazorom), tak ste zrazu na noze, ako sa opovazujem, chapem, ste zranene vlastnou bolestou a tuzbou, vysnenym cielom, ktory mozno nikdy nedosiahnete...uvedomte si, ze ste vzacne a krasne ako zeny, manzelky...nemusite byt za kazdu cenu tehotne, aby ste si dokazali same seba vazit...

27. nov 2015

Vy nás tu odsudzujete, že my sme necitlivé, odporné a nesúcitné. No my zase súcitíme so životmi, ktoré vďaka vám vzniknú a hneď aj rýchlo skončia. My zas máme súcit s každým počatým životom, ktorý nemá šancu prežiť. Na to, aby ste vy mohli mať jedno dieťa, zahynú pri tom ďalšie štyri. Kde je TU súcit?

27. nov 2015

Pre mňa toto vždy budú len pokusy na ľudských životoch...

27. nov 2015

@ninuska8 A ty Si vies predstavit ze Ti niekto tie deti zoberie a budes bez Nich... ?!?!??!?!?!??! Slova "nemusite byt za kazdu cenu tehotne?" Preco Si teda ty tolkokrat bola a hovoris Tu blbosti.
Mne nejde o ivf CI potrat CI adopciu. Pre mna je ivf posledna sanca Na babatko, no pisat "su aj ine cesty ako prist k dietatu, niekedy to treba proste prijat, upkojit sa a ktovie, mozno to pride aj samo...preco neviete prijat svoju neplodnost?"
My Si seba vazime, preto nas tato sila zenie dopredu za krasnou rodinkou.
Vaz si ze ty ju mas a nemusela Si si prejst peklom...
A Este jedna veta "tiez som potratila pred akciou srdca a neberiem to akoze nic, viem, ze som cakala dieta..."
Zeny, ktore idu Na ivf povacsinou maju taketo skusenosti 1-2-3-4-5x v priebehu par rokov... Vies Si ty predstavit, ze nemas svoje deti, ale uprimne od srdca ta poprosim odpoved. Milujes ich ako Nic Na svete, vies Si predstavit, ze nevies splodit, donosit a drzat v naruci svoje deti po narodeni a vidiet ich rast? A nemas ani jedno dieta?!?!?!??!?!? A potom Ti niekto napise prijmi svoju neplodnost !!!!!!!!

27. nov 2015

@evadek ja to prave nemam nastudovane, preto som sa len spytala,... @ninuska8, na jednej strane pises, ze nechces sudit a na druhej vzdy podhodis nejaku pikantnu poznamku ako monstra, vrazda, hadzat perly sviniam,... Pravda bude asi niekde medzi, obe strany ju podla mna maju v niecom. tak vela stastia, aby sa vam co najskor zadarilo a ak nie, mozno prave na vas niekde caka malicky tvor, ktoremu poskytnete domov vdaka adopcii, mozno je to vas osud spravit zivot lepsim niekomu, kto tuto moznost nedostal u biologickych rodicov 😉

27. nov 2015

@ninuska8 nie si Boh, tak nemáš pravo súdiť, lebo ako dobrá kresťanka by si to mala vediet 😉

27. nov 2015

@ninuska8 ako autorka clanku by som mala zostat nestranna.a kazda mate v sebe kusok pravdy. Ano,mozno by bolo pokornejsie sklonit hlavu a prijat bozi udel,nemoct mat deti.. A ty ako velmi veriaca zena si nazoru,ze je to spravne.. Mozno ano,ja ti ten nazor neberiem. Ale jedno je fakt,co tu tie zeny dookola opakuju.ty ktora si pocala uz 4x,mas doma tri krasne deti a stvrte nosis pod srdcom,tazko pochopis co citia. a velmi lahko sa moralizuje ked je to v teoretickej rovine.nikdy nevies akoby si sa zachovala na ich mieste.ked uz debatujeme na teologickej urovni,tak aj Peter zaprel Jezisa,kym kohut 3x zakikirikal... A tiez Jezisovi tvrdil,ze on nikdy. Mozno aj ty by si ho zaprela a tuzila mat dieta.preto opat opakujen nesudme aby sme neboli sudeni... ak by tvoje argumenty pouzila neplodna zena,ktora ivf odmieta kvoli svojmu nabozenskemu presvedceniu,a prijala tak svoj udel,ze biologicky nikdy matka nebude. Sklonila by som hlavu a povedala,silna zena,natolko silna,ze sa vie zmierit s osudom... Ale v tvojom pripade je ti teoreticke moralizovanie,citovanie pastierskych listov citanych v kostole.

27. nov 2015

@ninuska8 viem ze sa snazis evanjelizovat kde sa da.ale ani Jezis nesudil a nedovolil si povedat ty si hriesnica... Ak chces tieto zeny motivovat na ine zmyslanie,da sa to aj inak.Napriklad zivym svedectvom o krasnej laske k adoptivnemu dietatu... Napriklad.

27. nov 2015

@ninuska8 Ja Ti iba pripomeniem, ze si nas prirovnala k monstram a sviniam.......takze podla tvojej krestanskej moralky je toto OK? Hlavne, ze na ziadnu konkretne neutocis.

27. nov 2015

@lienka_1 je smutne, ze zeny kt. vravia, ze nikdyyyyy by neisli na ivf....deti by nepotrebovali...a nasli by stastie inde tie deti maju....a my bojujeme...
Ale zivot je velka nespravodlivost...tie co deti nechcu...nepotrebuju ich...tak ich maju...a podobne..

27. nov 2015

@evadek Iste, najmudrejsi su ti, ktori nemaju ani najmensej potuchy. A o tom, ako je to spravne rozhoduju muzi bezboficialnych deti a zien

27. nov 2015

@lienka_1 je inak zaujimave,ze v takej evanjelickej cirkvi je menej skandalov...lebo tam maju knazi zeny.... ale to len pomimo tejto temy🙂

27. nov 2015

@evadek Ja som 5 rokov pracovala na cirkevnej skole, katolickej. To, co sa tam dialo je na knihu. Ale hlavne bolo, ze navonok to bolo vsetko krestanskejsie ako samotne krestanstvo, papezskejsie ako papez a bozskejsie ako Boh. V niektorych situaciach som mala co robit, aby som nevyvratila od zhnusenia zaludok. A zial, ludia, ktory mali najsilnejsie moralne principy a svoj zivot a presvedcenie aj naozaj zili, boli ti, co boli najviac biti a utlacani.
Cirkev su iba ludia a to niekedy velmi omylni. A ani ohananie Duchom svatym im nepomoze.
Kazdopadne, tento clanok bol pisany s uplne inym zamerom. A smer diskusie uplne eliminoval vyznam, ktory mu plne patri. Autorka ma odo mna velke pacitko, ze to takto dala dohromady. Mozno by sme mali prestat plytvat energiou s niekym, kto za to nestoji a pokracovat vo vzajomnej pomoci tam, kde nas moralistky este neobjavili.

27. nov 2015

@lienka_1 palec hore!!!!!! Naozaj krasne napisane.... Bit Sa do prs, ja by som to nikdy neurobila bla bla bla....
Nech Sa radsej pomodli k tomu jej Bohu za to, ze jej doprial deti bez problemov...
Amen

27. nov 2015

Zienky velmi vam vsetkym, ktore ste sa rozhodli kracat touto narocnou cestou drzim palceky aby ste ostali silne a aby ste dokazali v tak tazkych chvilach posilnit vas vztah s partnerom lebo urcite je to velmi tazke ale to co vam zelam najviac je aby ste pocitili to stastie az xistite ze cakate dietatko a este vacsie stastie az ho budete drzat v naruci...zo srdca vam to zelam.
Ostatnym co komentuju tento uzasny clanok negativne v zmysle nikdy ....a pod. mali by ste sa zamysliet lebo ani Jezis nikoho neodsudil a odpustal vsetkym... v tom by mala byt sila viery v odpustani a v laske a je jedno v co verite
@evadek k tym evanjelikom je to podla mna tak ze vedia pochopit problemy a bezny zivot pretoze maju rodiny a ziju bezny zivot ...
@nelinkabublinka klobuk dolu krasne napisane vyhnalo mi to slzy do oci..mam rada tieto pravdive clanky aj napriek tomu ze sa citaju tazko lebo z nich citit tu ozajstnu bolest ale zaroven nadej to je naj.

29. nov 2015

@ninuska8 nič zlé ti neprajem, ale som zvedavá, ako sa zachováš, ak raz (nedajbože) tvoja dcéra nebude môcť mať deti, tiež jej povieš, nech prijme svoju neplodnosť??? Možno vtedy by si pochopila, čo to znamená a koľko to prináša trápenia a bolesti. Neubližuj svojimi slovami ženám, ktoré nemali toľko šťastia ako ty a nemáš ani poňatie o tom, ako jedno jediné slovo dokáže ublížiť.....

30. nov 2015
Komentár bol odstránený

@ninuska8 Už raz som mala tú "česť"čítať diskusiu kde si sa zapojila aj so svojou fanatickosťou, ale toto, toto je teda gól. Ľutujem ľudí, čo nežijú v realite a sú neuveriteľne zaslepení a ty medzi nich patríš. Snáď sa ti raz oči otvoria aj keď, pochybujem..

30. nov 2015

@ninuska8 "Skôr ako moje žitie odsúdiš, obuj si moje topánky a prejdi moju cestu, prejdi moju minulosť, pocíť moje slzy, zaži moju bolesť, moju radosť, prejdi roky, ktoré som prešla ja, potkni sa na každom kameni, na...ktorom som sa potkla ja... Za každým vstaň a choď ďalej, tak ako som to urobila ja...Až potom môžeš moje správanie súdiť a tvrdiť, že... ma poznáš... "

3. dec 2015
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený

Ženy, ale už dosť! Takto sa opýtam: Ste normálne? Idete sa tu odvolávať na Pána Boha, riešite, čo je a čo nie je hriech a čítate si vôbec po sebe, akým smerom sa zvrháva táto debata? Z jednej aj druhej strany? Že debata dospelých žien?! Každej jednej môže byť úplne jedno, kto má na to aký názor, kto v čo verí a kto nie. Každej jednej z vás môže byť jedno, ako "vzniklo" dieťa cudzieho človeka. Nemáte právo to riešiť a už vôbec nie sa nad tým pozastavovať. Bez ohľadu, aký je váš názor na to a ako sa silou mocou snažíte ho vnútiť inému človeku, ktorého ani reálne nepoznáte a neviete, čo prežíva a aký život žije. A už vôbec nie urážať druhé ženy len preto, že robia niečo inak ako vy uznávate. To sú veci, ktoré si rieši každý sám a podľa svojho presvedčenia. Všetko ostatné, čo sa tu rieši, je už mimo akékoľvek rozumné chápanie. Preto ukončite prosím túto debatu, nikam to nevedie. Vo WIKI je veľmi veľa ďalších tém, do ktorých sa môžete zapojiť bez toho, aby ste sa museli pohádať a presadzovať svoj názor. Ďakujem za pochopenie.

4. dec 2015
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený

Obviňovať niekoho za to, ako otehotnel alebo ako sa snaží o dieťa, je prinajmenšom zvláštne. Považujem za veľmi nevhodné napádať cudziu osobu za jej rozhodnutie v tejto oblasti. Preto budú vymazané všetky komentáre, ktoré pribudli dnes a včera (t.j. 4.-5.12.) pod týmto článkom. Možno by si niekto zaslúžil aj prísnejšiu sankciu, no verím, že to nebude potrebné. V prípade pokračovania v urážkach a obviňovaní tak budem musieť urobiť. Ďakujem za porozumenie.

5. dec 2015
Komentár bol odstránený

Nechcem, aby môj príspevok pôsobil provokačne, len ním chcem vyjadriť podporu a veľký obdiv tým, ktorí sa o bábo neúspešne snažia. Som šťastná mamina 6 ročnej dcéry,a každý deň sa modlím, keď zaspí a ďakujem Bohu že mi ju doprial. Všetkým ženám by som dopriala byť matkou....držím Vám palce a prajem veľa trpezlivosti.

12. sep 2016

Začni písať komentár...

Odošli