Najprv slabiky-mmmmmaaaaa, ťahať, spievať, aby pochopil, čo od neho chceš. Musí počuť, čo je na začiatku a čo na konci. Ak pozná písmená, tak skladať-nájdi M, A, MA. Stále dokola skladať a rozkladať
Nasi este take nerobia .zatial pisu len carky..skus najprv tie slabiky rozkladat
Skoda ze netrenoval v skolke. U nas posledny rocnik v skolke toro skusali donemoty. Najprv neslo ani p-e-s, ani l-e-s a na konci uz aj dlhe slova hlaskoval. Potom v prvom uz isli rovno slabikovat.
Kukni Elkoninovu metodu😊
Toto by mali trenovat uz v skolke. Velmi v skratke. Ak vie vytlieskat slabiky, tak skuste najskor prvu hlasku v slove, zacni so slovami zacinajucimi so samohlaskou ( okno, usta...). Zo zaciatku mozes vzdy tu hlasku, ktoru urcuje, zdoraznit napr. Co pocujes ako prve v slove Uuuusta. Neskor nezdoraznuj, len povedz slovo. Ak to bude vediet, tak potom prva hlaska v slovach zacinajucich na spoluhasku. Mozes zase najskor zdoraznovat napr. pppppes. Ak toto vie. Tak nech urcuje poslednu hlasku v slove. Zacnite slovami so spoluhlaskou na konci napr. strom, les, pes. Potom slova, ktore koncia na samohlasku. Zase mozes zo zaciatku zdoraznovat. Ak uz toto vsetko zvladne, potom mozete prejst na hlaskovanie slov. Alebo, ze mu budes hovorit hlasky ty a on zlozi slovo. Treba sa takto hrat denne, z mojej skusenosti, deti to vacsinou bavi. Zvladne to urcite celkom rychlo 🙂.
Naša sa na logopedii učila najskôr vyslabikovať a potom sme rozkladací slabiky v slove