miskabiska
22. jún 2017
1295 

Ženám z Modrého koníka sa páči sexistická reklama. Sú preto horšie?

Ženy z Modrého koníka vyjadrili svoj názor na reklamu, ktorá bola nominovaná na Sexistický kix. Nezhodoval sa s názorom prísnej poroty. 

Je pravda, že na Modrom koníku sa nájdu rôzne perly ducha. 

Úroveň niektorých príspevkov vo fórach či na blogoch vám prinajmenšom zdvihne obočie až kamsi na temeno a vy uvažujete, či by táto žena mala naozaj vychovávať deti.
V diskusiách sa vedia poriadne posekať aj mamičky, ktoré sa vôbec nepoznajú, a dokážu si robiť také zákernosti, že aj starorímske intrigánky by bledli závisťou. Mnohé bývalé používateľky práve preto portál už nenavštevujú.

Na Modrom koníku sú však aj ženy, ktoré iným ochotne radia pri problémoch so zdravím, s financiami, v právnych otázkach. Ženy, ktoré nezištne pomáhajú. Ženy, ktoré vyrábajú krásne handmade veci, varia a pečú a delia sa o recepty, inšpirujú ostatných. Ženy, ktoré osud nešetril a pri pohľade na ich deti si ľudia pomyslia – ako dobre, že tie naše sú zdravé. Ženy na materskej, pracujúce, nezamestnané… každá svojim spôsobom výnimočná, s vlastným životom a prežívaním, vlastným rebríčkom hodnôt, vlastným zmyslom pre humor...

Väčšina zo všetkých žien na Koníku sem chodí s rešpektom voči druhým. Keby ho nemali, portál už dávno neexistuje. Nepočuť o nich, pretože ich prehluší hlučná menšina.

A potom sa stane to, že sa všetky ženy nahádžu do jedného vreca a použijú ako ekvivalent skupiny ľudí, ktorí nechápu, čo je podstatné.

Ale možno sa mýlim…

Odlišné vnímanie

Miriam Zsilleová na portáli Ženy v meste uverejnila článok “V reklame na Slovensku Heineken znevažuje ženy, v Mexiku a v Holandsku ich bráni”. Článok začína perexom: “Nadnárodná spoločnosť bráni reklamu Hurbanovské mamičky sú späť, ktorá bola nominovaná na Sexistický kix. Ženám z portálu Modrý koník sa páči.”

K tejto reklame odborná porota uviedla, že je sexistická, založená na rodových stereotypoch. “Zobrazuje ženy ako ľahko manipulovateľné prostredníctvom ideálu krásy a staršie ženy znevažuje ako tie, na ktorých výzore a telách už vôbec pre ich vek nezáleží.” Reklama je podľa poroty v rozpore s tým, o čo sa firma usiluje v iných krajinách. 

Ako človek z médií perex Miriam chápem. Nerozumiem mu však ako človek. Ako žena. Nerozumiem, prečo treba spájať niečo odsúdeniahodné so ženami z MK. 

Selektívne spájanie

Manažérka korporátnych vzťahov Heinekenu Jana Čikelová sa pre zenyvmeste.sk vyjadrila, že nemali v úmysle ženy znevažovať a spoločnosti je ľúto, ak to niektoré dámy tak vnímali. O kampani ďalej povedala: “Ocenili ju aj naše konzumentky na portáli Modrý koník, s ktorým sme rozvinuli spoluprácu, ako aj čitatelia portálu medialne.trend.sk, kde sme v rámci hlasovania verejnosti získali najvyššie hodnotenie v danom mesiaci.”

Nechcem sa baviť o tom, či je reklama sexistická alebo nie. Porote sa taká zdala, ľuďom aj áno, aj nie. Ale Ženy v meste, brániace bašty feminizmu, ženskosti, rovnoprávnosti, nespojili negatívnu informáciu o sexistickej reklame ani s verejnosťou, ani s čitateľmi medialne.etrend.sk, ale len so ženami z Modrého koníka. 

Tak nič...

Dajme tomu, že toto spojenie mestské ženy využili na zvýraznenie paradoxu, že ženám sa páči to, čo sa považuje za ich znevažovanie. 

Facebookový status k tomuto článku to však celé zaklincoval.

Ženám z portálu Modrý koník sa reklama páčila. Tak nič 🙂

Načo dovetok “tak nič” so smajlíkom? Čo je na tom, že sa táto reklama ženám z MK páčila? Sú ženy z Modrého koníka horšie, ako ostatné? Sú nejaká špeciálna kategória, pretože majú iný vkus ako odborná porota?
V diskusii pod príspevkom Ženy v meste vysvetľujú, že táto vzorka nie je reprezentatívna, lebo prieskum sa má robiť na respondentoch rôznych vekových skupín a postavenia.
A čo teda čitatelia mediálne.sk? Aj tí sa predsa vyjadrili.

Sexizmus nie, kastovanie áno?

Ženy v meste cez Miriam Zsilleovú poukazujú na znevažovanie žien v reklame, ktorá podľa poroty zobrazuje ženy ako ľahko manipulovateľné prostredníctvom ideálu krásy. To je v poriadku a je to šľachetné. Následne však uponížia iné ženy, ktoré túto reklamu videli z iného uhla...

Tak, ako sa rešpektovalo rozhodnutie odbornej poroty, stačilo rešpektovať aj hodnotenie žien z Modrého koníka.

Alebo by tolerancia nemala patriť k vlastnostiam ženy a je tiež sexistická?

Asi patrím medzi obyčajnú modrokoníkovskú vzorku...😂 ja nevidím na tej reklame nič zlé...ved skoro všetky osoby ženského pohlavia si strážia kalorie,prečo to nevyužiť v reklame?

23. jún 2017

Hľadám na tej reklame niečo sexistické, pozrela som si ju 3x..... no nič som nenašla...neviem ako znevažuje ženy? Asi mi unikla pointa 😂 🙈

23. jún 2017

🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️ľudia sa berú príliš vážne. A tak trochu zhodili koníka a ženy plebejské, ktoré tam chodia. Možno sú to ich manželky, frajerky, sestry, matky.

Inak reklama je vtipná, cielovkou radleru sú ženy, tak si samy zo seba vystrelili a zamierili presne tam, kde sú sústredene záujmy žien - výzor, pohoda, kamarátky, kavicky (v tomto prípade radlery)
Audiovizuálna Reklama ma byt vtipná, zapamätateľná, odlišujúca sa, nie príliš dlha. A to spot splnil.
To len banda kávičkárov nevie čo od dobroty, vymysleli teda rebríček sexistickych reklám.
A hovorkyňa firmy použila detskú výhovorku: "Nechapem čo sa Vám nepaci, veď aj Jožovi sa to páči... však aj modremu koniku (portálu zdruzujucemu ženy) sa to páči...)
namiesto napríklad:
"vážime si, že sme sa dostali do hľadáčika takýchto iniciatívnych ľudí, do budúcna popracujeme na tom, aby sme vyhoveli aj ich stanoveným kritériám. Na znak vďaky im posielame pre letné osvieženie mesačné balenie Radlera na každý deň"

23. jún 2017

ziadna reklama ma nezaujima...tiez na mk obcas zasnem-ale to aj v beznom zivote,nestaviam vsak na tom svoje ego....patri to k statusu moderneho nadradenca,vysmievat sa zo VSETKEHO,co sa tyka mk,tak nic 🙂

23. jún 2017

Podla mojho videnia je predsa ta reklama urobena zvelicene teda ironicky vobec nie sexisticky alebo znevazujuco...vobec nic na tom zle nevidim dokonca meeam pocit ze to ma zniet vtipne zas tu niekto robi z komara somara ale novinary maju ine videnie oni si vedia najst chybu vazne na vsetkom.lebo kto hlada najde

24. jún 2017

pozeram, pozeram, hladam, co v reklame znevazuje zeny a nic nevidim.

25. jún 2017

Začni písať komentár...

Odošli