laurinka2012
31. okt 2018
4365 

Buďme ľudia, všetci sme si rovní

„Pani Janka, prosím Vás, definujte mi spojenie - byť normálny“

Ozvala sa mi pani Dagmar. A ozvala sa mi práve s úvodom, ktorý vyššie citujem. Nechcela, aby som jej meno zverejnila (je jednou z komunity Modrého koníka), chcela len, aby som jej slová „transformovala“ na  svoje a aby som jej sčasti pomohla zápasiť s ľudským nepochopením a ubližovaním.

Dovolím si teda v krátkosti prepísať myšlienky p. Dagmar a posunúť ideu, ktorú mi ponúkla. 

Môj syn je homosexuál

Áno, takto sa mi zdôverila. Jej syn - nazvime ho Aďo - je homosexuál. Ten typ homosexuála, ktorý to priznal rodine a okoliu a presne ten typ, ktorý chce žiť „normálne“.

A vlastne, ako je to normálne? Jednoducho chce žiť bez odsudzovania, bez pohŕdavých pohľadov okolia či dokonca bez strachu. Aďa totiž za jeho orientáciu pred pol rokom zbili tak, že skončil na jednotke intenzívnej starostlivosti s opuchom mozgu. Ako píše pani Dagmar – Boh stál pri ňom. Áno, stál pri ňom aj napriek tomu, že je - ako sa okolie vyjadruje - „úchylný, špinavý homosexuál.“

„Pretože Boh nesúdi a miluje ho takého, akým je.“

Môj syn nie je delikvent, nie je ničím zlým, nie je monštrom za aké ho okolie a rodina má. Pre mňa, ako matku bolo veľmi ťažké zmieriť sa so situáciou, ale kto svoje dieťa lepšie pochopí, ak nie matka?

Zmierila som sa s tým. A dnes viem, že som tým pomohla nie len jemu, ale aj sebe.

Som hlboko veriaca. No kvôli tejto situácii svojho syna nezavrhnem, neodsúdim, nevzdám sa ho. Je stále rovnaký. Miluje svet, miluje prírodu, pomáha iným, neubližuje. Nesúdi. To, že prosí o lásku, nie je choré. Choré je len vnímanie všetkých nás. Nikto z nás predsa nemôže za to, akým sa narodí. Nikto z nás si svoj osud nevyberá.

„Neprosím o milosť, či priazeň. Prosím len o pochopenie týchto ľudí.“

Prosím o neodsudzovanie. Prosím ako matka, ktorá tiež zmenila svoje zaryté vnímanie, pretože ju to život a láska k synovi dohnala.

Myslím, že viac k téme napísať nemusím. Zúfalý „krik“ pani Dagmar ma uistil v tom, že je potrebné o veciach otvorene hovoriť, nech znejú a sú verejnosťou prijímané akokoľvek.  Možno vyvolám búrlivú diskusiu, možno sa ozve veľa kritikov, ale pre tým, ako začnete súdiť, skúste sa na vec pozrieť iným pohľadom, resp. pohľadom rodiča.

Tak? Ako by Ste sa zachovali Vy?

Tento článok vychádza v rámci rubriky "Čo píše život". Ak máte aj Vy životný príbeh, o ktorý by Ste sa chceli s nami podeliť, neváhajte ma kontaktovať. 

Janka

Nakoľko ja som takú situáciu nezazila,tak neviem ani zaujať stanovisko... neviem ako by som reagovala a pevne verím,že toto riešiť nebudem...no človek nikdy nevie...no zase takých ľudí neodsudzujem...ak by sa niečo mne také prihodilo asi by som žila v ústraní a neprezentovala sa s tym na verejnosti... Myslím,že aj keď žijeme v roku 2018 stále to nie je pre niekoho akceptovateľné

30. okt 2018

Je to smutne. Chlapi, vacsinou chlapi odsudzuju chlapov homosexualov, ale na zenske porno, kde si to rozdava aj niekolko zien spolu (bez chlapa).. na tom si robia dobre.. ciste pokrytectvo. Mam v rodine homosexualku a nikto, dokonca ani moj otec ju neodsudzuje. Sme pri nej nech sa deje cokolvek.
Na druhej strane.. gay parade alebo ako sa to vola.. to je trosku too much, mozno preto, pre taketo individua, ktore prezentuju homosexualitu takymto sposobom su vnimani takto.. ze su uchylni a neviem co este.
Nikto nema pravo definovat co je “normalne”. Vsetko je len uhol pohladu.
Zi a nechaj zit.

30. okt 2018
Komentár bol odstránený

Mam kolegu v praci,ktory je gay a mala som aj dalsich 2...Su to uzasní a citliví ludia....a popravde je mi to jedno.....Mna nic do ich sukromia....a keby prisiel syn ze je gay ? A co.....bude dalsi muz v rodine 😂😂😂😂 a sikovne ruky na pomoc sa zidu 😂😂😂😂

30. okt 2018

Postavenie zväzku homosexuálov na úroveň zväzku muža a ženy by mohlo vytvoriť veľmi nebezpečný precedens do budúcna.
Reálne by mohlo hroziť, že spoločnosť časom začne akceptovať aj iné druhy sexuálnej orientácie argumentujúc právami a obhajobou inakosti. Po dúchových pochodoch sa o rôzne ďalšie pochody pokúšajú a organizujú ich aj ďalšie skupiny osôb, ktoré deštruujú sexuálne a rodové normy (v ČR aj takí pedofili).
Pre úplnosť ešte uvediem, že ja osobne homosexuálov neodcudzujem (mám medzi nimi aj pár známych) a akceptujem ich inakosť. Nie je však správne takýto vzťah stavať na úroveň vzťahu muža a ženy a snažiť sa všetkých presvedčiť, že je to normálne. Pretože nie je.

30. okt 2018
Komentár bol odstránený

@renatik91 nikdy sa tento typ vztahu nemoze zrovnavat s typom vztahu MUŽ- ŽENA. Ide len o to - neodsudzovat, pochopit a ako som mala moznost citat - nesnazit sa skusat zabit za orientaciu

30. okt 2018

absolutne sa stotoznujem s nazorom @hrevuska - zenske porno je pre vacsinu chlapov super, ale ked vidia chlapa kt. je gay, uz je zle. Zeby latentna homosexualita? 😈 😅 ano, gay parade je uz moc, ale tiez je prilis, ak odmietame akceptovat vztah dvoch ludi rovnakeho pohlavia. Je to ich vec, je to ich stastie, ich sukromny zivot za ich dverami...

31. okt 2018

Nemam nic proti homosexualom ale netusim ako by som zareagovala keby stym dosiel moj syn asi by som ho podporovala ale vnutri by ma to zožieralo a trapila by som sa

31. okt 2018

Zvlastne ze este v dnesnej dobe niekto riesi taketo blbosti. Zi a nechaj zit. Odsudzovat niekoho kto nic zle neurobil patri do stredoveku. Chciet od niekoho aby "zil v ustrani" ako pise pani v komente hore, aby neprezetnoval svoju sexualitu, neprejavoval svoje vtahy a city na verejnosti atd. Preco? My vsetci to robime ci uz si to uvedomujeme alebo nie. Drzime sa za ruky s manzelom,dame si pusu na verejnosti, oslavujeme svadby, chvalime sa novym objavom... Preco cakame ze niekto sa bude tvarit ze nema ziadnu sexualitu ani city len preto ze nas by mohla jeho homosexualita pohorsovat. Ludia radi riesia chujoviny..

31. okt 2018

@selest ako píšeš ,,. Drzime sa za ruky s manzelom,dame si pusu na verejnosti, oslavujeme svadby, chvalime sa novym objavom...,, robíš to s chlapom a nie so ženou ... len toľko k tomu...ak čítaš s porozumením...napísala som ako ja by som to poňala, ak by sa mne niečo také prihodilo..nediktujem to nikomu, aby takto žil, čo je homosexuál.....

31. okt 2018

Ja nedokážem pochopiť, prečo toto niekto riesi. Čo mňa po tom, s kým kto chodí, koho ľúbi a už vôbec ma nič do toho, čo spolu robia v posteli. Tvárime sa ako neviem ako ohromní moderní pokrokoví ľudia, máme smartfóny, chodíme do McDonaldov, bijeme sa za demokraciu, chceme sa rovnať "vyspelému západnému svetu", ale staráme sa do toho, čo robia iní v ich súkromí. Ja sa nechcem pozerať na dvoch chlapov, ako si vylizuju mandle v parku, ale rovnako sa nechcem pozerať ani na muža a ženu, ktorí robia to isté a veru tých vídam dosť. A už vôbec nechápem, ako niekto môže byť tak blbý a nevidieť rozdiel medzi dobrovoľným vzťahom dvoch dospelých ľudí a ostatnými nebezpečnými deviáciami.

31. okt 2018

@irusa chapem, chcela som len poukazat na to ze mnozstvo ludi to tak vnima ze by sa homosexualita mala skryvat, co podla mna nieje v poriadku.
Ano robim tieto veci s manzelom a nikto to neriesi.Keby som mala partnerku tak to zial robit nemozem pretoze vacsina ludi by to brala ako impulz na to ze by si mohli do nas kopnut alebo riesit nase sexualne praktiky atd.

31. okt 2018

Mam vela kamosov gayov a jednu babu . Jeden je dokonca velmi dobry kamarat od mala a beriem ho aky je.nikdy tychto ludi nezavrhnem su ako aj my. Ale jedno mi ozaj vadi...ked povedia homosexualne pary ze chcu vychovavat dieta 😮😮 to ozaj nie

31. okt 2018

... také články ako je ten tam hore, to je bohapustá propaganda, podsúva nám, aby sme si my, heterosexuáli sypali popol na hlavu akí sme voči nim, zlí, nespravodliví a xenofóbni
nič z toho nie je pravda, pravda je však to, že všetok tento humbuk okolo nich postupne cielene smeruje až k uzákoneniu povolenia adopcíí, postupne krôčik za krôčikom samozrejme 🔨

31. okt 2018

@lessiie radsej dieta v detskom domove?ked maju na to aby mu dali vsetko co dieta potrebuje preco nie.....ale zcdruhej syrany som sa este nestretla aby po rozchode partnerov sa niekto z nich staral o dieta.....

31. okt 2018
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený

@laurinka2012 OK, ja ti tvoj názor neberiem

31. okt 2018

@quorum Dobrý deň,  som autorka článku a uprimne - nešlo mi o propagandu. Nikdy sa vsak nebudem zapájať do fór, pretože - vsetci ste moc "nad vecou" a príliš odvážni. Ja svoje články zverejňujem pod svojou identitou, vsetky do jedneho. Ja sa neskyvam - ako mozno vy. Skrz tieto články sa stretam s nepochopením, prípadne vyhrazanim sa. Verte mi pán "quorum" nič nemám v záujme propagovať. Iba rešpektujem iných a pozerám sa na veci inak a riešim veci, ktoré riešiť treba! A hlavne, život nie je o niečom presne verejnosťou predpísaným. V živote prídu situácie a osobnosti, ktoré nám neraz otvoria oči a vytrhnú nás z toho - "zaškatuľkovaneho" a toho, čo "normálny " považuje za "nenormálne " ...dúfam, že Ste ma pochopili

31. okt 2018

@dusan_ko akoze nie v decaku nie ale davaju sa dievcata umelo oplodnit len aby mohli mat "spolu" dieta. Alebo zaplatia za vynosenie inej zene chapes ako som to myslela...vies co to dieta preziva a aky ma zmatok v hlave ked rastie? Vsetci maju mamu+otca ale ja mam 2 mamy, 2 otcov?

31. okt 2018

@lessiie myslim si ze deti su inteligentne a my z nich robime nechapave

31. okt 2018

@dusan_ko no neviem..za mna nechcela by som vysvetlovat ako prislo na svet 🙄 a preco sa ho mama vzdala alebo tak

31. okt 2018

@laurinka2012 dobre, myslel som že obecne takéto články sú propaganda, áno, nemáš dôvod niečo propagovať, beriem 🌹
( a mimochodom, nie je tá naša opatrnosť voči ním aj oprávnená??? ich promiskuita je šialená, nehovoriac o výskyte AIDS) a teraz im dajte deti, veď oni sú rovnakí ako my

31. okt 2018

Nic proti honosexualom nemam dovtedy, kym sa s tym nezacnu verejne prejavovat. Nie nie je to normalne a ani nikdy nebude. Doma nech si robia, co chcu, no nebudem predsa mojim malym detom od mala vstepovat, ze to tak moze byt a ze aj ona raz moze mat partnerku a nie partnera. A uz vobec nie, davat im deti na adopciu a sobasit ich. Cele na hlavu tato doba...

31. okt 2018

@katarinka289 Nemyslím to ako rypanie, tak sa netreba paprcit, ale čo keď ju budú priťahovať ženy? Radšej celý život trpieť bez lásky s mužom, lebo tak sa to patrí? 🙂

31. okt 2018

@thoughtfulweirdo nie. Hovorim doma nech si robia, co chcu, no na na verejnosti nie

31. okt 2018

Začnime tým, že takto sa narodili, takže prečo odsudzovať. Sú to ľudia ako my s plánmi, láskami a chuťou normálne žiť. A čo keď by tak prišlo moje dieťa? No a čo, poznám veľa takých a aj medzi nimi sú divní aj takí celkom istí ako ja. Naša spoločnosť nie je tolerantná ani k vlastným ľuďom, ani k iným národom, takže vôbec u nás nezávidím žiť takýmto ľuďom. Ja osobne by som asi žila v zahraničí. A výchova detí? Nech majú radšej dvoch milujúcich otcov alebo dve mamy, ako náboženskú rodiny podľa pravidiel kde icec pije a bije mamu a deti.

31. okt 2018

Ozaj a rozvedené rodiny, kde má dieťa tretiu mamu alebo štvrtého otca, to Vám nevadí? Deti nie sú hlúpe, iba preberajú názory svojich rodičov, ja osobne dúfam, že len do času, kým prídu na to, čo pokladajú za správne oni sami a nie čo im vnucuje okolie.

31. okt 2018

Poznám zopár homosexuálov, niektorí sú aj veľmi úspešní a vysoko postavení manažéri. Nikdy nemali problém kvôli svojej orientácii. Myslím si, že z homofóbie na Slovensku sa robí veľká a zbytočná bublina. V realite sú ľudia k inej sexuálnej orientácii rovnako tolerantní ako k akejkoľvek inej "inakosti". Grobián bude hrubý aj k mamičke s kočíkom, či osamelej babke. Slušný človek sa správa slušne ku všetkým. Napriek tomu, dúfam že podobný problém u svojich detí riešiť nebudem. Chcem aby mali normálny vzťah ale aj s normálnou rodinou, svoje biologické deti, ktoré splodia normálne so svojím manželom, manželkou. Ak to ale príde, prijmem to a budem ich milovať úplne rovnako a naučím ich, že nie je dôležité, čo si o nich myslia iní. Lebo na tom nestojí ani šťastie heterosexuálov. Skôr na prijatí spoločnosti, na ohľaduplnosti, slušnosti... Tú potrebujeme všetci. Nielen homosexuáli. Napriek tomu, sa v spojení s obyčajným človekom spomínajú tieto potreby málo, ak vôbec.

31. okt 2018

@montemotherone so všetkým súhlasím.

31. okt 2018

Ludia homosexualne transexualne orientovani si zasluzia nasu úctu k cloveku. Zasluzia si ..aby sme chranili ich dostojnost. Lubim svojich homosexualnych priatelov..Ale oni vedia..ze povazujem za neuctive ku cloveku..ak zabŕdajú do raz danej podstaty . Ak im raz nie je dane mat deti z principu samotnej prirody..je to pre nieco tak dané. Teda vsetko ostatne je neprirodzene. A to sa rovná =neprospesne. Ak chcu svoje vztahy povysit na uroven jedineho prirodzeneho vztahu , kde bude koniec ich práv..a práv dalsich mensin..ktore pritahuju deti..ovce? Viete kde je koniec prav mensin na vsetko..po com tuzia?..Tam kde narazia na hranicu prav vacsiny. Prirodzenosti. Zrovnopravnenie je obrovske klamstvo..neexistuje..Tam kde su dva muzske principy..chyba podstatny zensky..a tam kde su dva zenske principy..chyba podstatny ..muzsky. Teda ak my pristupujeme dostojne ku cloveku ..ako ku celistvej bytosti a respektujeme ho..On uz nemusi niest zodpovednost za to..ze co je raz dane..to sa musi chranit a ctit?..Kazdy rozumny clovek uzna..ze svet potrebuje muzov a zeny ..na to ..aby svet fungoval. Kde ..v ktorom momente bude tato prapodstata odlisena..vyvysena od ineho?..Budu sa sobasit...budeme pozerat romanticke filmy s gaymi a lesbami... My budeme ucit svoje deti..ze je to normalne?..Takyto svet chceme?..pristupime gayom a lesbam na kompromis..a ozvu sa pedofily..ze nie?...Uz sa to deje. Ako hovorim..vsetku uctu ..a aj ochranu..tak ako kazdy clovek..musia mat. Ale! ..Nie na ukor vsetkeho co je podstatne a dolezite. Viete..tam kde skonci moralka..tam bude koniec sveta..realny. Clovek..ktory strada..tomu treba pomoct..ale zaroven aj vediet povedat ..stačí...Ty nemozes mat vsetko..to co si zmyslis..lebo je to tak. Lebo keby som Ti dovolil vsetko..tak to znicis. Clovek trpiaci tazkou depresiou nerobi vychovávatela v skolke..ale moze..Za to ze moze..je to prospesne?...Nemý clovek nerobi hovorcu ...ale moze..Bude to prospesne?...ateista nejde za knaza..ale moze...Bude dobrym knazom?...muz so slabou fyzickou a psychickou predispoziciou nepojde za vojaka ..ale mohol by ist.......Majme sa radi...a rozlisujme..Co je prospesne..co zbytocne a co uz škodlivé.

31. okt 2018

@anabella111 wau super napísané ja tiež takto zmyslam len to neviem takto rozumne a inteligentne napísať

31. okt 2018

Ta otazka..vsetkych Tych mensin..Tych ludi nam dnes visi nad hlavou..je to realita a kazdy..kto povie..ze je to somarina a blbost je apaticky neznalec a necitlivy clovek. Lebo v konecnom dosledku..nema sa vyriesit.len to..kedy dost ..kde uz nemaju niektori ludia pravo skusat presahovat najvyssie pravo na moralny svet...Ale rovnako nutne je ..aby sa vyriesilo..zeby uz ziadna matka nemusela pisat..ze jej utyrali dieta skrz sexualnu orientaciu..Pre tuto vetu..vy nemozete povedat..ze je to somarina..lebo ked sa ublizuje..je to vazna vec . Diskriminacia mensin je zlo..ale riesenim nemoze byt diskriminacia vacsiny. Kompromis je chliev a bordel. Tam kde veci funguju..tam existuju hranice a poriadok. Nie vsetci vsetko..ale kazdy nieco..na co ma danost.

31. okt 2018

Ako keby si to on vybral, ako bude orientovany. Nikto nechce byt iny/odlisny lebo sme v takej skazenej "katalogovej" dobe.
Odporucam na youtube a instragrame pozriet dva tatove, su to skveli manzelia (gay) a maju dve dcerky, ktore im vynosila nahradna matka v amerike, kde je to bezne/normalne. Tu sa (prinajlepsom) skaredo pozru na cernocha/mulata (v horsich pripadoch bitky, nadavky) vo vacsine statov je to normalne miesane pary roznych narodnosti. Nehovorim, ze kazdy "tmavy" je ctihodny obcan, no ako to byva poctivy slusny trpi pre pripad "toho zleho"

31. okt 2018

Podme na to len statisticky...aj ked je rozvodovost velka..inak to tiez uzko suvisi s liberalizmom..homosexualne partnerstva su dlhodobo nefunkcne...Je to tak..je to uz davno v cislach..Preco su nefunkcne?....Lebo na funkciu je potrebne este nieco viac..ako laska ku funkcii..a to je predpoklad na nu. Moja dcera chce byt akademicky maliar..moze byt?..len ak vsetci oslepnu...A co ten..ktory sa narodi bez ruk..moze byt neurochirurgom..ked po tom velmi tuzi?..nemoze..lebo aj spickoveho neurochirurga poslu na dochodok..ak ma starecky tras ruk. Dvaja muzi nemozu byt mamou a otcom..mozu byt niekym kto tym detom da to..co my dame psovi..teplo domova a jedlo. Aj pohladenie. Co psovi staci..ma stacit aj cloveku?...Nepotrebuje clovek na kvalitny zivot este nieco navyse?...ochranu moralneho povedomia?..vediet a prezit ..ze matka je nezastupitelna ..tak ako je aj otec vo svojej funkcii?....
A ze tym detom bude lepsie ako v deckych domovoch?....80 percent deti je v tych domovoch preto..lebo rodicia nectia moralku..Lebo su apaticki k podstatam ..lebo su nerozumni...lebo stat to umoznil..a ich deti budu v teple a budu mat co jest. Tam v tom prostredí..kde tie deti nemaju zdravy vzor..odtial prichadza najviac homosexualov a lesieb...Dalsie realne cisla. Tak to vyriesime este lepsie. Pomylene decko..dame rovno do ruk homosexualnemu paru. Pozerate sa niekedy trochu dalej..ako na koniec svojho stola s kavou?......Homosexualne pary..nevychovaju tolerantnych ludí..ale pomylenych...to je velky rozdiel. Matka..ktora prostituuje..vychova prostitutku...Narkoman vychova narkomana..hej..je par z neba vynimiek...Ale skor slon porodi leva...Ako homosexualny par vychova cloveka..ktory cti osobu matky a osobu otca ..ako prvotnu..smerodatnu...moralnu a podstatnu instanciu.....Koniec..uz ziadna ucta matke...otcovi..Len dvom matkam-nematkam..otcom-neotcom. Viem co chcete povedat..ale hovorite len...ze plne brucho je viac ..ako zivotny princip.

31. okt 2018

@anabella111 velmi pekne a zdvorilo a citlivo si napisala svoj nazor.To malokto tak vie 👍

31. okt 2018

@katarinka289 úplne s tebou súhlasím. Nikoho neodsudzujem. Nech si robia s kym chcu co chcú. Na verejnost to nepatrí. Mladí potom nevedia ci je to normalne alebo nieco "in". Najlepsie keď ma chlap doma zenu a tri detj a zrazu zistí, že je teplý. Tomu nechapem. Je to buď úchylka alebo hľadá niečo "nové". Podľa mňa to je choré. Ak chlapa vzrušuje chlap, tak nech si robia spolu čo chcú, ale nech spoločnosť nepresviedčajú o tom, ze je to normalne. Niekedy presviedčajú o normalnosti skôr ich príbuzní ako oni sami. Čím to asi bude?

31. okt 2018

@katarinka289 súhlasím s tebou. Toto NIEJE NORMÁLNE. Rodinu tvorí muž, žena a deti. NEEXISTUJE muž muž, žena žena alebo po novom tretie pohlavie. To kde sme. Práve pre to že sa ukazujú verejne si deti myslia ze je to normálne a tak to ma byť. Čim je tento človek prínosom pre spoločnosť? Prácou, vzdelaním???? Možno. Ale to podstatné tam bude celý život chýbať. Môj názor.

1. nov 2018

@lessiie ano mama sa ho vzdala....pretoze mozno nemohla sa o neho starat.....ale my 2 ra budeme lubit a milovat najviac na svete a ako cokolvek ine.....nerobte z deti hlupych

1. nov 2018

@iveska az mas deti pochopis ked ti syn ci dcera pride s tym ze je gay ci lesba.v mojom pripade msm chalanov este malych ale milujem ich najviac.....takze s prepacenim osrat kazdeho co si mysli.....apropo a idioti su akym ptinosom pre spolocnost????ci cigani z osady....kotia sa ako macence ale postarať sa nevedia

1. nov 2018

@dusan_ko predstav si ze mam dieťa a už teraz jej musím vysvetľovať to co spoločnosť berie normálne ze to normálne nieje. Takže týmto smerom ju budem viesť. Apropo spýtaj sa cigánov v osade ci majú medzi sebou homosexuálov. Hneď ta......... Pre nich je rodina taktiež muz žena a deti.
Maš svoj názor ja ti ho neberiem. Toto je môj názor a hotovo.

1. nov 2018

Neznášanlivosť je horšia..ako akýkolvek handicap...A akym prinosom moze byt homosexual?..obrovskym: moze byt vsetkym..vedcom..lekarom..filantropom..kozmonautom..banikom...profesorom..a milujucim clovekom Nikdy vsak nebude vzorom tradicneho rodicovstva ..respektive rodiny..ako chraneneho zakladu spolocnosti vo vsetkych jej vlastnostiach. Nevadí..moze byt obrovskym prinosom v inej oblasti zivota.

1. nov 2018

@anabella111,, nikdy však nebude vzorom tradičného rodičovstva,, presne toto som myslela. A sama si to aj napísala. Viac k tomu nemam co dodať.

1. nov 2018

@dusan_ko vobec nerobim z deti hlupych absolutne .. ale to uz nie je o laske...mozes dat lasku ale co takemu pubertakovi je uz po laske? 🙂 On vnima to ako sa k nemu chovaju ine deti v skole... Mozno slabsia povaha dietata to ani nezvladne... 🤷 Ale je to moj nazor...kazdy ma iny nazor takze tak. Ako som pisala ja takych ludi v mojom okoli mam a su to moji velmi dobry priatelia ale deti nemaju/nechcu...

1. nov 2018

Nie raz ma napadla myšlienka, čo keby môj syn bol orientovaný inak Pri dcére ma to ani nenapadlo😆určite by som ho hajila na plné hrdlo. Každí nech sa najskôr pozrie na seba, či má riadne poupratované. Je bežne, že muž a žena majú dieťa...lebo treba obe bunky. No ale koľko krát by boli lepšími rodičmi ľudia rovnakého pohlavia a majú vzájomnú úctu ako muž a žena, ktorí sa idú pozabíjať. Ktorá dvojica dá deťom lepší základ? Ľudia odsudzujú, lebo sa boja, nepoznajú, často egoisti.

1. nov 2018

Takto je to pri všetkom. Nemáš postavu ako modelka?hnus.nemáš rovné zuby.otras. nemáš to a tak? Vkuse sme boli porovnávaní, neprijatí tak prečo to neposunúť ďalej.

1. nov 2018

@iveska by si sa divila ze kolko ciganov je inak orientovanych 😂😂😂 uz sa opakujem ale MY DOSPELACI ROBIME Z DETI.HLUPYCH....PRETOZE PRIDU DO VEKU KEDY TO POCHOPIA AJ SAME ZE NIE VZDY MUZ A ZENA

1. nov 2018

@iveska co urobis ked pride rboje decko ze je lesba????ze miluje rovnake pohlavie????Nuz dcerenka nemozes....musis mat muzika a dieta.....lebo mama povedala....prepac sa zobud

1. nov 2018

Koľko ľudí potláča v sebe, čo v nich je...nič také ťažké na prijatie. Len preto, čo sused povie. Je dôležitejší ten sused alebo dieťa. Potom vznikajú rôzni duševní mrzáci, ktorí sa z toľkého vnút.tlaku alebo tlaku kolia vešajú. Je to lepšie? Neriešme čo je normálne a čo nie. Skôr čo je bežné a menej bežné. Dieťa, ktoré vyrastalo pri ožranovi otcovi je buď budúci ožran alebo nie. Pre niekoho normalne pre niekoho nie.

1. nov 2018

Neviem si predstaviť, že by to malo byť normálne. Že by mali chodiť lezby a teploši za ručičky po uliciach... stretať sa s nimi v obchodich, v kinách. Teraz poviete, že čo som to za bezcitný človek... Keď to je tak v Amerike alebo niekde inde na svete, prečo to musí byť samozrejmé aj u nás. Ak je niekto ináč orientovaný je to proti prírode. A keď za to nemôže a nevie to zmeniť tak nech nepresvieča ostatných že je to normálne. Nech sa zdôverí rodine a blízkym ale na verejnosť NIE. Prečo by sa moje deti mali od mala kukať na ulici na homošov a vtĺkať im do hlavy, že je to normálne. Toť je môj názor.

1. nov 2018

Nebuďte bláhoví.....A napíšte mi o homosexualoch..ktorí..(kym nebola homosexualita cool aj so vsetkymi duhovymi pochodmi)....mali zaujem o adopciu dietata z deckeho domova. Nebol zaujem..Viete preco neziadali?...Lebo v homosexualnych paroch je znizena sexualna moralka a statisticky dokazana velka promiskuita. Nestihaju to. Adopcny proces trva dlhsie ..ako priemerny homosexualny vztah. Ze je par vynimiek?..Je. Tie vsak nemozu siahnut na hodnotu tradicnej rodiny povysenim svojho vztahu na uroven rodiny kde je zena a muz. Netarajte uz. Raz nemaju rovnaku vychodziu polohu ..ako heterosexuali..tak nemozu vsetko..co mozu heterosexuali. Si uvedomte jednu vec...zverili by ste 14 rocneho chlapca do ruk homosexuala..ktory ho chce adoptovat?...Nezverili..preco?...No preto....

1. nov 2018

@dusan_ko 🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️ sa zobud, to ty robíš z detí hlúpych. Ze je to normálne, ale NIEJE A ZA TÝM SI STOJÍM.

1. nov 2018

Vobec ze to nie je propaganda ked to skace miesto reklamy do vsetkeho co na mk otvorim 😁

1. nov 2018

@iveska nerobim TO NORMALNE ALE RESPEKTUJEM TO.....MALA BY SI ZACAT AJ TY ABY TA TVOJA MILOVANA RAZ NEPREKVAPILA ZENOU A NIE CHLAPOM 😀

1. nov 2018
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený

@dusan_ko ver mi ze mňa takéto prekvapenie nečaká. Ale ty už asi tusis u seba čo ťa čaká. 🤷‍♀️🤷‍♀️🤷‍♀️

1. nov 2018

@iveska uf, tak drzim palce, aby tvoje dieta nezazilo coming out v styridsiatke, ked si si tym taka ista...

1. nov 2018

@rude_baby nemusis mi drzat palce, ja to nepotrebujem 😉

1. nov 2018

@iveska 😂😂😂😂si ma pobavila....vies ako aa to vravi......aby ti raz hrebienok nespadol

1. nov 2018

@dusan_ko staraj sa o seba a o to v čo,, veríš,, 🤦‍♀️

1. nov 2018

@dusan_ko 😂😂 @iveska odriekaneho chleba najvacsi kus

1. nov 2018

@selest kiež by hlúposť kvitla tak niekto je ako ružový ker 😂😂😂

1. nov 2018

@iveska staci ze ty si uz blondina...a dufam ze ta mala nebude ako ty....mi

1. nov 2018

@dusan_ko vieš kam si môžeš strčiť tvoj komentar 😘😘😘

1. nov 2018

Zdá sa Vám dámy normálne, že sa tu vzájomne urážate. Toto je normálne. Do tejto debaty škoda sa aj zapojiť

2. nov 2018

Z krestanskeho hladiska, ktory je spominany v clanku, si netreba mylit pojmy a treba si uprimne povedat ako sa na toto Boh pozera...samozrejme ze takeho cloveka Boh miluje a neodsudzuje ho ale odsudzuje homosexualitu, ten hriech, jednoducho preto lebo je to hriech...je to proti Jeho stvoreniu, proti prirode a Jeho zakonom, ako veci stvoril, Jeho prikaz plodit sa a mnozit...ako jeden z mnohych prikladov...cize nazor ktory je dnes vo svete tak popularny, najma v Amerike ze Boh vsetkych miluje (co je samozrejme pravda) a nesudi takze nesudme.ani.my, ze On ich tak stvoril, je nebezpecny.pretoze uz dalej neriesime.co je pravda a neberieme za nu zodpovednost, ved predsa Boh vsetkych miluje tak nech si kazdy zije v hriechu akom chce...ja tychto ludi nesudim,.rozhodne je ohavne ak su osocovani ci nebodaj napadani, ale.pomenujem veci ako su- je to zvrateny sposob zivota a je dosledkom hriechu na cloveka, nieje to biologicky podmienene, to nebolo zatial.ani vedecky dokazane...a to sa da pekne vidiet aj na tom ze statisticky medzi homosexualmi je najviac depresii, samovrazd, pohlavnych chorob.a ako tu uz bolo spominane- promiskuity...a kde do.tohto vsetkeho zapada Boh? Ano miluje homosexualov a chce pre nich to najlepsie, to prirodzene, ako to On stvoril a jedine On ich dokaze z homosexuality a dostat (na internete je mnozstvo svedectiev byvalych homosexualov ktorych z toho Boh oslobodil) ak to teda sami chcu...takze ano, nesudme ludi, nebudme nevrazivi a neprijemni ale pomenuvajme veci ako su a neberme nieco ako krasne ci prirodzene co take nieje lebo ved je to "laska"...

3. nov 2018

@iveska napodobne 😂😂😂😂😂 ked BOh rozdaval rozum na teba uz neostalo 😂😂😂

3. nov 2018
Komentár bol odstránený

@iveska
@dusan_ko presne takto ako vy dve si predstavujem dve kotkodákajúce sliepky 😅

3. nov 2018

Boh a homosexualita, kriste pane... btw preco je asi najviac depresii a samovrazd prave medzi homosexualmi? Zeby to bolo preto, lebo ich ani len vlastna rodina casto nechce akceptovat? Hm, neviem, neviem cim by to mohlo byt...

3. nov 2018

@rude_baby esteze niekto odpisal na tie Bohove veci 🙏
Pre Bohove nicky: Ak Boh “dostal” z homosexuality tolko akoze nehomosexualov.. tak nenasiel by si cas na zvratenych fararov co zneuzivaju svoje ovecky? Ci? To az pri druhom citani? Teraz nema cas?

3. nov 2018

Nerozumiem, prečo mi tento článok ukazuje ako reklamu na každej podstránke MK, potom to naozaj vyzerá ako nejaká propaganda. Mám dcéru, ktorej raz vysvetlím, že homosexualita normálna nie je, ale je to súčasť spoločnosti, tabu to u nás nebude. Keď som sa stretla s opačne orientovaným človekom, každý jeden pochádzal z rozvrátenej rodiny, buď vyrastal v domove alebo ho vychovávala matka sama a jeho výchovu nezvládala.
Tiež ma pobavil názov článku. Ľudia si nikdy nebudú rovní, možno akurát pri narodení a pri základných ľudských právach a slobodách. Tak ako v zvieracej ríši existuje istá hierarchia, tak to je aj u nás.

3. nov 2018

Kto vlastne vie co boh chcel, chce. Vsetko je o laske a respektovani druheho. Keby sme odstranili ego a ine neduhy a konecne nazreli do vnutra tak snad pochopime. V konecnom dosledku sme vsetci jedno len to na zemi nevieme. Kolko pravd a spisov bolo zamerne odstranenych alebo pozmenenych nami ludmi...ci uz pre to ako im to vyhovovalo. Alebo zapisanych nespravne pre nespravne pochopenie. Kym to nieje na skodu toho druheho tak neriesme. Ked sa kona krivda druhemu, vtedy je to zle. Staci sa pozriet na medziludske vztahy-ake noze si vbodavame

3. nov 2018
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený

@juliebaby tak ja sa necudujem, ze sa vysmievaju z veriacich... verit v nieco, co je postavene na vode, je trochu ine, ako lubit rovnake pohlavie.
@sif aj ja som z rozvratenej rodiny, ale nie som lesba. Co moja mamina spravila zle v mojej vychove? Detto moj chlap - rozvratena rodina, ale gay nie je, ani jeden z jeho bratov.
@hrevuska zvratenych fararov treba odpratat pod koberec. Take veci sa neriesia, no no no! Btw. najviac sa mi pacil ten pripad na Slovensku, kde farar zneuzival nejake dievca a potom sa cela dedina obratila proti rodine toho dievcatka, lebo ved co si to dovolila, na pana farara taketo... boze moj, odobrat volebne pravo aj obciansky 😒

3. nov 2018

Sila je v tom, ked dokazes prijat nazor ineho( hoc veri aj v to co je postavene na vode) aj bez toho aby si si rypla.Keby si to ludia uvedomili urcite by sa nam zilo lepsie.Ja prijimam, ked ty si myslis to ci ono a nepocitujem potrebu ta tu zosmiesnit alebo urazat 🌺

3. nov 2018

@juliebaby ja nezosmiesnujem, len sa pytam.
Btw.. prijat aj iny nazor.. co takto zacat od seba a svojho jazierka?
Ja vam neberiem vieru v Boha, ja sa len pytam preco by Boh dopustil zvratene zneuzivanie fararov.
Trosku sebareflexie by to chcelo.
Homosexualita bola, je a bude. Ak sa to veriacim nepaci, tak preco nam tlacite vas nazor? Tak ako vy negujete moj nazor na Boha (aj ked neviete aky je), tak ja negujem vas nazor na homosexualov.
Vy si zijete podla Boha, oni si ziju podla seba.
Zi a nechaj zit.
Naco sa potom k tejto teme vyjadrujete, ked vas vlastne vobec nezaujima nazor, ktory zastava aj prava homosexualov, aj to (na zaklade tohto clanku) sa tu bavime o tom, aby do nich nikto nekopal a nemlatil ich len kvoli orientacii?
Vy by ste neriesili (mozno aj takymito clankami) keby vam decko niekto mlatil len preto, ze veri v Boha?
Kto sa vas pytal na nazor a na vnucovanie vasho uhla pohladu?
Je mi vasej kratkozrakosti luto, mate obmedzene moznosti, obmedzene nazory.. hlasate vieru a hodnoty, ktore sama nedodrziavate.
Asi chodte na spoved a skuste sa hlbsie zamysliet nad svojim usudkom.

3. nov 2018
Komentár bol odstránený

@juliebaby zlaaataaa 🌹🌷pekny vecer prajem.

3. nov 2018

@sash37 som veľmi rada, že si to tu napísala, lebo presne tak to aj je, tuším sv.František povedal vetu: milujem hriešnika, ale nenávidím hriech. K tomu niet viac čo povedať.

5. nov 2018

Boh nenávidí homosexualitu ale miluje hriešnika. Každý homosexuál sa môže rozhodnúť. Žiť v hriechu alebo nie. Preto nám dal Boh slobodnú vôľu. My sa môžme rozhodnúť ako s ňou naložíme a podľa toho budeme aj súdení.Boh nás nestvoril ako homosexuálov. Stvoril muža a ženu aby sa množili.

5. nov 2018

@juliebaby neviem či je to o ctení si morálky..skor by som povedala ctiť si Boha, brať Bibliu ako návod na život a hlavne všetko robiť dobrovolne z lásky k Bohu.

5. nov 2018

nejako si pamätám príbeh, ako Ježiš povedal ľuďom, ktorý kameňovali ženu... .. kto ste bez hriechu prvý hodťe. Divné, že tam nikto potom nebol. Čo tak to súdenie nechať jemu.

5. nov 2018

mňa osobne zaujíma, či ten a ten človek neškodí druhému. Zrejme z nejakého dôvodu sú inak orientovaný, ťažko je to rozmar ich.

5. nov 2018

@matussara je rozdiel súdiť a rozsudzovať podla Božieho slova.

5. nov 2018

O čom je tento článok o deťoch alebo homosexuálov?

6. nov 2018

@renatik91 a preco by sa nemohol ich vztah postavit na tu istu uroven ako vztah zeny a muza?..vsade v prirode medzi zivocichmi su taketo vztahy, a kedze aj my sme vlastne druh zivocicha, tak by sme im mali povolit ich vztah posunut spolocensky vyssie....cele je to o tom, ze clovek ovplyvneny istymi ideologiami vnima svet len zo svojho pohladu...nik nevravi, ze napr. pedofilia ma byt akceptovana, my sa bavime o dvoch zdravych, vyspelych ludskych jedincoch, ktori su zial pre mnohych "ini"..nie, nie su, su to taki isti ludia ako my, len vacsina ludi ma obmedzene videnie skutocneho sveta...nie, nie som lesba a ani v rodine nikoho podobneho nemame..napriek tomu si myslim, ze tito ludia maju mat rovnake prava vo vsetkom ako ti "normalni"...este otazka na zamyslenie....kto urcuje, co je "normalnost" vo vztahu a co "nenormalnost"?
Trosku ma mrzi, ze pani, o ktorej synovi je prispevok, az na zaklade toho, ze jej syn je homosexual pochopila a bola ochotna akceptovat aj tych "inych"...

6. nov 2018
6. nov 2018

@sash37 a preto je medzi fararmi tak vela pedofilnych homosexualov?...

6. nov 2018
6. nov 2018

Homosexualita vychadza vacsinou z hlbokych vnutornych zraneni, tak v prenatalnom, ako aj postnatalnom obdobi. Zle vztahy s jednym, alebo oboma rodicmi, neprijatie, sexualne zneuzivanie..... Tiez na to moze mat vplyv aj HAK a aborcna tabletka "PO", ktore zeny casto beru aj pocas dojcenia (v pripade tbl "PO" na zaciatku tehotenstva), ktore narusaju jemnu hormonalnu rovnovahu. Tiez hormonalne disruptory.....
Boh miluje vsetkych ludi, no vystriha nas pred nezriadenym zitim sexuality (vsetkych, bez rozdielu)

1Kor6,19: A neviete, že vaše telo je chrámom Ducha Svätého, ktorý je vo vás, ktorého máte od Boha, a že nepatríte sebe?

Odporucam pozriet tento dokument o homosexualite a "tretej ceste" pristupu k danym ludom i ich k sebe samym.
https://youtu.be/YA-bOKGJghU

6. nov 2018

Mne homosexuáli nevadia , ako už bolo vyššie spomenuté sú to veľmi citliví, chapaví, priateľský ľudia mala som možnosť spoznať nejedného a teda môžem povedať rozumela som si s nimi veľmi dobre ... Ak by prišiel môj syn s tým že je homosexuál v prvom rade by som ho objala už len za to že našiel silu v sebe povedať to nahlas ... Výčitky , nadávky , ľútosť nič z toho by jeho orientáciu nezmenilo tak či tak ...

7. nov 2018

Tato téma je teraz dosť pretriasaná a úprimne, nezávidím týmto ľudom a ich rodinám. Ja proti homosexuálom nič nemám- nech si za dverami spálne robi kto chce čo chce, nie je na nas odsudzovať! Ja som len za to aby sme sa nie len my heterosexualy správali tolerantne ale aj naopak aby sa homosexuálny správali tolerantne. Podľa mna PRIDE nie je pre slušných ľudí- nech su orientovaní akokoľvek ale pre zvrátených a choro zmýšľajúcich ľudí ktorí možno o samotnej homosexualite toho vela nevedia. Ja osobne poznám dve lesby.... žiaľ jedna ako velmi mlada opustila nas svet a jej mama sama povedala, že by dala čokoľvek aby ju videla z okna ako sa so svojou partnerkou držia za ruky... že jej nepochopenie bolo prehnanou reakciou a teraz to ľutuje. Ďalšia ma partnerku a maju “spolu” dieta- toto je podľa mna nieco co je proti prírode a tváriť sa ze jedna žena porodí dieta tak je dieťaťom nas oboch je trochu zvláštne a úprimne, tomuto nerozumiem. Ja viem ze túžba po rodine a po deťoch je pri každom nejaká ALE... tolerujem že obe prezentujú svoj vzťah a dieta ako nieco co patrí obom ale nerozumiem tomu... no to mi nedáva právo súdiť ich... ja ich rešpektujem a to je jedine co očakávam aj z ich strany...

8. nov 2018

Mam dvoch synov, este su malicky. Pred nedavnom som videla film Love, Simon. Odporucam vsetkym! Neviem, co nam este zivot prinesie, ale viem, ze nech sa deje cokolvek, oni dvaja budu stale moji a stale rovnako milovani. Ten film som preplakala. Hole, rodicovska laska, to je nieco vynimocne

10. nov 2018
10. nov 2018

“Kazda minca ma dve strany“
Riadim sa takym svojim heslom: “nesud a bud ludsky“
Mam syna,ktory je este maly,ale vela krat sa smejeme (ano smejeme!) Na tom,ze je “iny“ mozno pre to,ze ma starsiu sestru,neviem...a vlastne je mi to jedno,pretoze taky ci onaky,hlavne,ze je zdravy! Vzdy to bude moj syn a milovat ho budem rovnako az do smrti!
No teraz ta druha strana mince a mozno sa to niekomu nebude pacit, ale nie je to len o tom aby zmenila cela spolocnost chapanie a bola tolerantna,ale aby aj homosexuali zmenili svoj postoj a zacali sa spravat “normalne“. Mam vela kamaratov gayov,vsetci velmi inteligentni,väcsina pracuje na dost vysokych miestach a sami povedia,ze homosexuali si z 80% mozu za to ako ich okolie vnima. A vobec nejde o to aby sa za svoju sexualitu hanbili,ju skryvali alebo sa preorientovavali.NIE! Ide o to aby sa s nou sami vyrovnali a nemali potrebu to “rozpitvavat“ na verejnosti vzdy ked sa im to hodi..ved ja tiez nebeham po ulici a, nevesam kazdemu na nos,ze som hetero.sexualna orientacia je kazdeho osobna vec a nepatri na verejnost,do prace atd.
V tomto su deti uplne uzasne.nasi vedia,ze ujo Sebastian,zije s ujom Ivanom a vobec to neriesia a vobec im to nepride ine ani nenormalne,proste sa lubia a hotovo! Ucme sa od deti!😉

13. nov 2018

Tieto diskusie su vzdy taká zmes otrepaného klišé. Koho vzťah je normálny, koho nie, či sú vzťahy rovnocenné, či sú niektoré nadradené a lepšie ako tie iné. Čím sa meria hodnota vzťahu? Počtom detí? Spoločenským statusom? Výškou zárobku? Správnou kombináciou pohlavných orgánov?
Čo mi vadí najviac je téma homosexuálovia a deti. Má vôbec verejnosť právo určovať kto smie a kto nesmie mať deti? Deti môže mať a aj má, každý kto má funkčné rozmnožovacie orgány - homosexual, heterosexuál čierny, biely, vedec, dement, modrooký, ryšavý a naozaj nevieme povedat u koho sa tie deti budú mat dobre a u koho zle.. Lebo na to vplýva ovela viac faktorov ako je orientácia, zamestnanie, farba očí. Ani heteromanželstvo nezaručí že je to vhodné prostredie na výchovu detí, stačí zablúdit sem na konovi do sekcie rodinné problémy a veru o vhodnosti prostredia pre deti silno pochybujem u niektorych.

19. nov 2018
Autor komentár zmazal
Autor komentár zmazal

Začni písať komentár...

Odošli