kvetinka_2
15. dec 2024
827 

Silvester a Nový rok

Ahojte, otvorím tu asi veľmi kontroverznú tému, ale takto koncom roka, si myslím, že celkom podstatnú. Aký máte názor na Silvestrovské ohňostroje? Ste za? A mali, by to ostatný rešpektovať so zloženými rukami? Alebo ste za ochranu zvierat, ktoré práve v tento deň najviac trpia? Bola, by som rada, aj za rozumné argumenty? Pre/proti?! Ako to mávate so svojimi štvornohými miláčikmi, sú s tým v poriadku/trpia? Ďakujem... 

Pre mna to patri k tradiciam a zakazovat mi neprijde na mieste... Velke mesta prechadzaju postupne na drony a laser show, prijde to aj inam... nechaj ludi, nech na tie veci postupne prijdu sami (zbytocne vyhodene peniaze, smrad, neporiadok)... ale riesit zvierata tych 20 minut ohnostroja v roku...vtaky a drobne zvierata uprostred zimy o jednej rano hlboko spia volakde zasite, do hlbokeho lesa jelenom asi tiez ludia buchat nejdu, ale pri domoch... No a co sa tyka tolerancie a pochopenia bojazlivych psov - co my ne-psickari, co maju stekanie od susedov kazdy bozi den v roku a my tolerantni byt musime no... jeden den v roku dostane pes tabletku na ukludnenie a pojde spat do pivnice... nasim mackam - je to totallne jedno, ked vonku nieco bucha, ony maju v pazi fakt vsetko... len ludi na pohotovosti je mi luto, co musia riesit poranenia a ozratych...

16. dec 2024

Je to zväčša raz do roka, u nás teda aj viac krat, dokonca mame ohnostrojovu súťaž v meste, zvycajne v auguste. Osobne mi to nevadí, ohňostroje sa mi páčia, aj decká majú z toho radosť, a patrí to k oslavám Nového roku. Naša mačka to má úplne v paži. Dúfam, že ohňostroje tak čoskoro nezakážu.

16. dec 2024

@anjelicek26 kebyže všade je to len 20 minút do roka.. U nás púšťajú ohňostroje ľudia postupne ako sa stmieva od tej pol 7 večer do 2 do rána... A zvykne niekto pustiť ohňostroj aj iné dni pred silvestrom večer a bývame dosť blízko chránenej oblasti, takže zvieratá určite nespia niekde v kľude v lese. Aj naša mačka zalezie pod posteľ keď začnú púšťať a vylezie až nad ránom co sa tak boji.. Už su aj tie tiché ohňostroje, tak nech bud predávajú len tie, alebo nech proste zákazu predaj a robí to len mesto fakt par minút v tu jednu noc...

16. dec 2024

Mali by ich robit iba obce a mesta.
Inak je to hnus na dychacie cesty. Ale tym ze sa zda ze to priamo nedychane, nam to nevadi.
U nas uz min tyzden trieskal niekto.
Bordel mam po celej zahrade z toho, ale sused je happy lebo trieska o dusu.

16. dec 2024

20 minut neviem kde ty žiješ ake u nás ako padne tma začne bojová zóna a to sa bojim vyjsť aj ja a nie to ešte nas pes ze ti niekto niečo hodí za krky ľuďom je jedno ci ti to aj hlavu odtrhne alebo ta to zabije a určite to počujú aj zvery v lesoch takže určite minimálne 8 hodín v kuse a nie 20 minút, ohňostroj sa paci aj mne ale nech je v meste na námestí o polnoci a nie to co dokazujú ľudia na sídliskách

16. dec 2024

Ak ohňostroj tak organizovaný mestom/obcou.
Nie rachoty kade tade 3 týždne pred a 2 po.
Nejde len o zvieratá , ale aj o chorých ľudí.

16. dec 2024

U nás už pár dní pred Silvesterom hádžu petardy...a na Silvestra už poobede počuť búchanie... ohňostroj už od zotmenia...moja mačka tento deň veľmi trpela...nevedela kde sa schovať od strachu...a ani si neviem predstaviť čo to robí voľne žijúcim zvieratám

16. dec 2024

Ohnostroj k Silvestru patri uz davne roky. Som za ohnostroje organizovane a naozaj o pol noci na Silvestra.

16. dec 2024

Za pár minút zábavy tie mŕtve vtáky a vystresované zvieratá nestoja! Každý rok sa v okolí stratí vystresovaný pes/psi. Tak mi ich je chudákov ľúto - či už ich nájdu so zakrvavenými labkami ďaleko od domu alebo ich zúfalých niekde zrazí auto.
Som jednoznačne proti. Koniec roka sa dá osláviť aj bez pričinenia na smrti nevinných.

16. dec 2024

@scila na jednu stranu mas pravdu, ale zas nechapem ludi, co maju psov a nepostaraju sa o ne tu jednu noc, ze aj ked ich maju vonku, ze ich na tu jednu noc nezoberu dovnutra, su rozne aj tabletky na to, aby to tak nevnimali a pod. Moji rodicia tiez mali psa, ktory sa toho strasne bal a vedeli sa postarat, aby to bol pre neho vecer ako kazdy iny.

16. dec 2024

Toto je pre mna tradicia na urovni oblievaciek na Velku Noc. Dobre mimo. Nech si v meste chodia ludia pozriet ohnostroj, alebo ak ma niekto svadbu, narodeniny a vela penazi, tak budis. Vynimocne, kontrolovane. Ale nie barsake petardy, delobuchy, svetlice. A nie je to len 20 minut na silvestra. Od 5 vecera, niekedy este na druhy den lebo sak treba minut. Nas sused 24ho po vecery, totalne udereny. A nejde len o zvierata. Ja som s malym stravila prve dva silvestre v posteli lebo ho to zobudilo a bal sa.

O tom co sa deje na pohotovostiach pomlcim.

Nie. Zakazat. Nevidim vyznam okrem toho ze vacsie deti sa tesia z bum bum. Nemusia mat vsetko.

16. dec 2024

@kajus_a tak nie každý dá psa dovnútra, hlavne starší ľudia nie. A čo takého pštrosa (viď. minuloročný silvestrovský príspevok od @misulka22 ), kam dáš? Zajace? Vyplašené srny? Voľne žijúce vtáky? Zvieratá v ZOO?
A ľudia na Silvestra trieskajú aj počas dňa a pes sa v tom ľaku vyvlečie z vodíka keď ho ideš z paneláku vyvenčiť.
Toto nemá dve strany. Len jednu. A na nej je utrpenie a často smrť kvôli pár minútam ľudskej zábavy a kvôli peniazom zbytočne vyhodeným do vzduchu.

16. dec 2024

Nevadi, patrí to k tomu.

16. dec 2024

na Silvestra mi to nevadí

16. dec 2024

A ešte jedna vec ma napadla - toto je noc, ktorá keď vyšla na moju tetu, že mala službu, mala z nej vždy hrôzu. Dlhé roky robila operačnú sestru.
Poodtŕhané prsty, poškodené oči... najhoršia noc pre slúžiacich zdravotníkov.

16. dec 2024

To že ja musím obcháchadzať s deťmi psie 💩 to je v poriadku. Že štekajú v bytoch je v poriadku, u nás koľkokrát vybehnú z domov a dvorov, to je v poriadku. Ale poďme sa všetci teraz pototo z ohňostroja. Mi to už príde, že poďme sa prisposobovať psíčkarom doslova na každom kroku. Akože, ja mám zvieratá rada ale nestaviam ich pred ľudí, ani na rovnakú priečku.
A tiež ma irituje, že si nikto nespomenie na deti čo sa v noci budia a boja sa toho, len psov riešime…
Tiež si myslím, že by to malo byť organizované obcou/mestskou časťou alebo aspoň nejakým zodpovedným združením a nepúšťať tie ohňostroje krížom krážom celý týždeň.

16. dec 2024

Jeden deň v roku, nie týždeň, mesiac, rok. Ale 1 deň v roku.

16. dec 2024

Keby to bolo raz v roku a teda na oslavu Nového roka tak dobre...
Ale tie petardy a podobné delobuchy už mesiac vopred a za bieleho dňa hádzané na pešej zóne...tie vydesené deti v kočíkoch a psy...

16. dec 2024

Som za ohňostroje v normálnej miere v určený čas a miesto. Som proti buchaniu petard v lese, v meste hodiť pod nohy a podobne, čo robia idioti. Zákaz nič nevyriešil, už v správach hovorili ako títo idioti nakupujú za hranicami.

16. dec 2024

ano ohnostroj ale napr dve hodiny okolo pol noci
ale prax je taká že to bucha dva dni, hocikedy, hocikde, medzi panelakmi čo ako je ina ozvena , nehovoriac popri autách, už som videla ako tie menšie podhodili babke k noham alebo ku kočiku ...
ano maličká čast sa vie spravat ,ale ten zvyšok proste nie
a aj ked je to zakazané tak sa to predava aj sa to pušta , nehovoriac že ten bordel z petard si neodnesu a ešte na jar zbierame posledné zvyšky, však ked nam to vadi nech si to pozbierame
niektoré malé deti sa ohnostroja boja ,nejde len o zvierata, ale aj o pas ludi staršich ludi atd .. čo chcu mat klud
novy rok bude aj bez ohnostroja, a neberiem že je to nejaká tracia, v čine môžno ale u nás nie

16. dec 2024

@monkara18 ano a mestka policia samozrejme nikde, hlavne že máme všade kamery

16. dec 2024

Kým u nás organizovalo ohňostroje mesto, trvalo to aj s individuálnymi prejavmi vítania nového roku cca 60 minút. Odkedy mesto ohňostroje neorganizuje, kdekto strieľa kdekade aj pol dňa. Mne z toho vyplýva, radšej mať organizovanú akciu ako neorganizovanú reakciu (a psíčkari nech svojich maznáčikov zavrú do pivnice, kúpeľne a pod. na ten "kratší čas", ako celého pol dňa a celú noc trpieť výbuchy samozvaných pyrotechnikov). Inak mi oslavy ako také nevadia, len nech to má svoj poriadok.

16. dec 2024

Máme radi ohňostroje. Psík je zavretý dnu a prespí ich. Petardy mi vadia, pre mňa nezmyselná a zvytočná vec, ale rakety a všetky vzdušné ohňostroje sú nádherné.

Včera o 18:35

Nas pes ma z toho paniku. Vencime na sidlisku a par krat pristal vecer delobuch vedla nas, co hodil niekto z okna alebo balkona. Prave preto a z toho nas pes zostal taky vystraseny a este mesiac chodi po Silvestri vonku ako paranoik. Naviac, je to neprijemne aj susedom, lebo nielen ze ich zobudi delobuch uprostred noci, ale nas vystraseny pes potom este steka. A asi to poznate, ze ti co tie delobuchy hadzu si to vychutnaju. Fakt som rozmyslala, ci si zapnu na tretiu rano budik alebo co... a ked uz sa clovek vytrhnuty zo spanku ukludni, svacnu este jeden.... My sme posledne tri roky kvoli tomu najmenej od 30.12 do 2.1. chodili prec, hladali sme tiche chaty, kde nam majitelia slubovali samotu a klud, prd makovy - zrovna v susednej chate si niekto prenajal a robili ohostroje, alebo to bolo sice na samote, ale na kopci a pod kopcom dedina a vsetky ohnostroje sme mali ako na dlani asj so zvukom... tento rok uz neviem kam sa podejeme. Ja som fakt uz hladala, ci nie je aj pivnica nejaka na podnajom. Niekto povie dat lieky, ale tie lieky ho len oblbnu, ze sa nevie hybat, ale vnima... cize ten strach nezmizne. Nas sa zacal potom bat vsetkych silnych zvukov, aj burky. Zacal stekat na motorky a vytunene auta...

Včera o 19:04

Som uz proti pre x veci, lebo ludia su coraz sprostejsi, kvoli par minutam, casto take nestastie…Nasi 🐶 sa nebali neboja, ale ako kvoli zvieratkam co sa boja, mi to tiez vadi aj proste aj ludia s tym nevedia manipulovat ..znameho syn je ten co mu to vybuchlo do tvare, min rok, lebo to niekde hodil a kuk sa, preco to nebucha po mesiaci v kome zomrel, nemal hlavu pomali nic atd..cize naco preco…

Včera o 19:43

Vôbec si nepamätám reakciu našich zvierat, ktoré sme mali. Skôr by som privítala, keby bolo tých ohňostrojov viac.

Včera o 20:14

@leidin aj za cenu ze tvoj kojenec bude v strese? Ze ti petarda moze strelit pod kocikom?

Včera o 21:01

@natalka13 petarda strelit pod kocikom je asi tak pravdepodobna, ako ze auto vybehne na chodnik a zrazi vas... sanca 0.0000...ale je... nastastie zijeme na dedine, kde sa toho ludia drzia a buchaju len silvester a aj to - rakety, svetlice, malokto vyslovene robi hluk... je to a bolo a bude vzdy o ludoch... ludom nieco zakazat skonci uplne zle - budu kupovat nejake panchovane s polska a strielat na truc a este viac sa ich zrani...

Včera o 22:00

Zakázala by som to. Hlavne kvoli zvieratám ktoré naozaj vo veľkom množstve poumierajú. Aj kvôli psychicky chorým ľuďom a malým deťom ktoré sa boja. Nestojí to za to.

Včera o 22:01

@anjelicek26 Zase táraš nezmysly...V poslednom čase ti "ide karta"🙈 Čo príspevok, to perla....

Včera o 22:03

@mandarinka555 co ti zasa vadi 🙄 Zakazat ohnostroje nema momentalne vyznam, ludia to beru ako sucast tradicii a este nie su ochotni sa ich vzdat... mozno o par rokov.

Včera o 22:11

Mávala som ohnostroje rada. Ale ked som.si uvedomila ako to blizi zvieratkam uz ich neznasam.. bola som raz cez silvester u kamaratky co ma psiky a bali sa .navyse neviem preco mi tento rok zacal vadit hluk. A nerobi to.dobre ani urcitym postihnutým ludom napr. Autisti

Včera o 22:18

Inak raz letela svetlica ci co uplne blizko nasho okná. Ach este ze bolo zavrete.

Včera o 22:21

Ja som si ista ze kebyze je otvorene nam tam.vleti

Včera o 22:30

V Sydney je organizovany ohnostroj. Jeden o 21.00 druhy o polnoci. Nie som fanusik, ale tolko prezijem. Petardy, ohnostroje su tu ilegalne.
Na Slovensku mi strasne vadili magori ktorí zacali debat petardy od zaciatku Decembra a skoncili niekedy vo Februari. Lebo vsak mozu.

Dnes o 01:47

Neviem si predstaviť Silvester bez toho, patrí to k tomu už dávne roky 🙂 zbožňujem ohňostroje

Dnes o 02:41

som jednoznačne za to, aby to zakázali. Z hľadiska ochrany prírody - ten bordel, ktorý padá do záhrad, do polí, potom ten buchot a rachot 2 týždne skoro stále. Boja sa starí ľudia, teraz je veľa detí aj s rôznymi diagnózami, ktoré majú strach, bojí sa vólne žijúca zver. Zvieratá v ZOO. V domoch si ľudia vedia psom zabezpečiť, ale čo lesná zver? Ohňostroje nie sú len v meste, ale aj na dedinách a tam je do prírody fakt blízko. Zvieratám v ZOO dajú tabletky? Je ohňostroje nemám rada, takže za mňa keby bol zákaz, bola by som rada.

Dnes o 04:23

Tak zákon proti petardám u nás je. Pokuta je do 2000€. Len ani policajti nevedia byť všade a mať všade oči. Tí čo tie petardy chcú buchnúť,tak si nájdu také miesto kde nie sú kamery.
Ohňostroj by som nezrušila ,páči sa to nám aj deťom. Len už treba na to aj povolenie.
Zvieratká sa síce boja ,ale boja sa aj keď počujú strieľať poľovníkov. Čo u nás počuť často. A keďže nie sme v meste ,tu nikdy petardy nebúchali a aj ohňostroj býva len taký malý a krátky.
Čo sa týka tých tabletiek tak naozaj neviem či to tie zvieratá vnímajú,či im to naozaj pomôže.

Dnes o 06:47

@btus súhlasím 🙂

Dnes o 08:52

Ohnostroj mám rada ale mohol by byt organizovaný mestom
Keď som bola mala stalo sa ze predomnou buchla petardy boli to veľmi nepríjemný zážitok
Samozrejme to hodili ku mne narocky

Dnes o 09:21

Ohňostroj mi je ukradnutý, ale nie retardi, čo hádžu petardy z balkónov počas bieleho dňa, keď kocikujem alebo sa prechádzam so psom. A dvojhodinová kanonada medzi 23.30-1.30, ktorá sa vo vnútrobloku ozyva nasobne viac - tu ocení každý rodič malého dieťaťa.

Dnes o 10:58

@kajus_a sory, ale aby som davala psovi sedativa za to, ze sa niekto nevprace do koze a za kazdu cenu musi mat petardy, domace ohnostroje a pod.? to sa maju tlmit toxickymi liekmi aj ludia chori na srdce a male deti citlive na hluk? mali sme psa, ked este nebol oficialny zakaz. min. 3 mesiace musel byt len na vodzke, aby sa nesplasil, lebo este koncom februara kludne niekoho napadlo, ze ake super je trieskat s tym ludom pod oknami. Ale niektori su taki "ohladuplni", ze idu si robit ohnostroje aj na zeleznu studnicku, kde v lese behaju dive zvierata... a kocikuju mamy s detmi, ocakavaju ticho a relax. Keby sa ludia zamysleli, ake toxicke splodiny potom ostavaju v zone, ktoru akurat dychame, hned by si to rozmysleli. problem je ludska nevedomost a to, ze sice su oficialne zakazy, ale ich porusovanie sa nijak nesleduje a netresta. ohnostroje by mali organizovat len mesta a v ohranicenom case a priestore.

Dnes o 11:28

@zanus ty vies citat s porozumenim????!
Precitaj si este raz OBIDVA moje komenty, co som pisala a ak tomu nerozumies, nekomentuj.

Dnes o 11:57

Začni písať komentár...

Odošli