krkavcia_mater
20. júl 2019
6047 

Aj my máme právo na dovolenku

     Stalo sa to minulý rok.  Ale stále ma to mrzí a prenasleduje.  Snáď, keď to položím "na papier", tak sa mi uľaví. 

     Pred rokom, keď mal syn 2 roky sme sa vybrali na prvú spoločnú letnú dovolenku. Nešli sme ďaleko, len čo by kameňom dohodil, do Caorle v Taliansku. Približne 700 km a 8 hodín cesty. 

     Bolo tam super. Synove saturácie (obsah kyslíka v krvi) boli skoro stále 100%. Videli sme, že sa mu polepšilo najmä po psychickej stránke. Avšak dovolenku narušila nečakaná bolesť bruška a následná hospitalizácia.  Ale aj to sme zvládli a dovolenku si užili až do konca. 

     Samozrejme, že sa  naše nemocničné dobrodružstvo roznieslo po celej rodine.  Takmer všetkým to bolo ľúto. Až na jednu moju tetu, ktorá mi do očí povedala: "Na čo chodíte s tak chorým deckom na dovolenku?!" Vtedy som jej nepovedala nič, iba som radšej išla preč a vyplakala sa.

     Nuž, ale prečo chodíme s tak chorým deckom na dovolenku? 

- Pretože, ak niekto nie je zdravý, neznamená to, že sa ma doma zatvoriť a tváriť sa, že neexistuje.

- Pretože, aj choré deti majú právo na detstvo a na detské zážitky. (Náš Tadeáš prežil takmer 1/4 života v nemocnici. )

- Pretože my sme svojho syna prijali taký aký je. A chceme ho naučiť, aby sa aj on prijal, aby vedel, že môže robiť to čo iné deti a že rodičia budú za ním stáť.

- Pretože aj my rodičia sme radi, keď sa raz nebalíme do nemocnice, ale na dovolenku.

- Pretože morský vzduch je liečivý, morská voda je liečivá a my máme v rukách dôkazy, že nášho Tadeáša posúva morská klíma dopredu. 

- Pretože dovolenka je vlastne taký rodinný team building.

- Pretože cestovanie rozširuje obzory, prináša nové skúsenosti, pohľady na svet, nové zážitky.

     Určite by som našla aj iné "pretože", ale už je veľa hodín a mne sa chce jednoducho spať 🙂  Milá tetuška, už viete prečo (pre dieravé vreco!).   A viete čo? Aj tento rok sme boli v Taliansku a žiadna nemocnica sa nekonala.. 

  Buďte šťastní!

Vaša Krkavčia Mater

Najlepsie je povedat narovinu tetuske, co si myslis.Ja to tak robim.

21. júl 2019

Chcem tym povedat - ulavilo by sa ti viac, ako ked to das sem. Vela zdravia a stastia a samozrejme suhlasim, vsetko, co si zhrnula plati

21. júl 2019

No vieš...na toto ma každý vlastný názor...na jednej strane ťa chápem na druhej strane sa možno nahneváš, no mám asi podobný názor ako tvoja teta.. netuším akou chorobou trpí tvoje dieťa...v niektorých prípadoch more naozaj môže byť osožné...z môjho pohľadu a mojej skúsenosti - keď mal náš malý 2 roky ani by ma nenapadlo ísť s ním niekde do zahraničia na dovolenku..ale u nás z iného dôvodu...Čo má z tej dovolenky to dvojročné dieťa? Že sa pár dní pohrá v piesku a vode? Aj k tomu zdravotnému dôvodu, ak tam nemá byť dlhodobo, tak to asi významný účinok nemá...

21. júl 2019
Autor komentár zmazal

Ja s tebou úplne súhlasím! Užili ste si dovolenku a keď sa dostavili problémy tak ste ich vyriešili... Predsa mohlo mu byť zle aj doma. To je jedno... Aspon že má pekne zážitky ☺️👍

21. júl 2019

@andy48 To zartujes? Samozrejme ze 2rocne dieta to uz vnima. My chodime na dovolenky od 1 roka - mala bola ako dvojrocna a teraz ako trojrocna mi rozprava zazitky z minuleho roka, si to vsetko pamata. Mala vtedy 2 a pol roka. Su 2 kategorie rodicov - ti, co kysnu stale s detmi doma alebo na dvore a su ti akcnejsi, co sa snazia robit aj daky program

21. júl 2019

A ini nekoncia na dovolenke v nemocnici? Ako delegatovi mi s kazdym turnusom niekto skoncil hospitalizivany...kardiaci, tlakaci, slepe crevo, zapalene zuby...tak ako si teta nedava servitku, nabuduce ani ty, uvidis ci ju to nahodou neuprace nachvilu na spravne miesto ;) prajem este kopu krasnych dovoleniek pri mori, uzite si kazdy den, ktory mozte ;)

21. júl 2019

@andy48 dieta z tej dovoleky ma velmi vela. Zazitky, ine ako doma. To ze vidi spokojnu a oddychnutu mamu konecne. Ze su spolu a buduju si spolocne spomienky. Ja neviem ci si ty do 2 rokov trpela amneziou alebo co ale 2 rocne dieta naplno vnima a dokaze si uzit co sa okolo neho deje...

21. júl 2019
Autor komentár zmazal

Moj nazor je taky, ze kazda mama pozna svoje dieta najlepsie a pokial uvazuje racionalne, tak vie, co jej dieta zvladne a co je pren nateraz privela. Take tetkovske nazory ma vytacaju, teda aspon tie, kde vidiet, ze sa ten clovek nesnazil zvolit slova, ktore neublizia.

21. júl 2019

@andy48 vy si viete uvedomiť čo prežívajú rodičia ktorých deti sú viac v nemocnici ako doma??? Myslíte si že rodičia čo sa o dieťa staraju non stop nemajú nárok na oddych? Sú vyčerpaní, unavení, stalke v strese a prečo by mali sedieť doma? Keď sa to pani s chlapčekom cítila tak mohla ísť aj s ročným k moru. A teta nech si radšej uhryzne do jazyka ako vypustiť takú blbosť z úst. Rodič vie čo jeho dieťatko zvladne.

21. júl 2019

krkavcia_mater odporucam ti ucit sa asertivnej komunikacii a ked sa nabuduce vyskytne takato situacia, co sa urcite vyskytne, lebo ludia si potrebuju stale na niekom honit svoje ego, tak rovno povedz tetke nech ide do riti. Pripadne sa jej spytaj ci sa nehanbi za to co povedala, ze tu svoju drzost a bezcitnost. A vonkoncom ja rada hovorim ludom co sa do mna staraju ze je pre mna ich nazor uplne nepodstatny. Nech si trhnu...

21. júl 2019

@andy48 dieťa určite zážitok má a aj po psychickej stránke aj po zdravotnej stránke je každému jasné že pobyt pri mori v inej klíme má pozitívny účinok.

21. júl 2019

teta závidela,že ona nešla k moru😇

21. júl 2019

Vobec nesuhlasim s postojom tvojej tety, je to zial taka typická rodinna vycitka-aj u nas to je, no malokto si uvedomuje, ze prave tym, ze mate chore dieta, ten oddych potrebujes este viac ako ten, kto na dieta zdrave.

21. júl 2019

@andy48 fiha a co ma dieta z toho ze ide na ihrisko, ved sa tam iba pohra v piesku...odealne dieta zamknut aj s rodicmi az do 18tky do sklenika lebo ved co maju z takeho spolocneho zivota....

21. júl 2019

@alexandraalexandrova 😂😂😂 dufam, ze vies, ze asertivita vyzera inak nez posielat ludi do riti

21. júl 2019

@andy48 vobec som sa neurazila, postoj mozeme mat rozny. Dolezite je akceptovat sa navzajom.
Nam odporucal more kardiolog, neurolog i fyzioterapeut. Ide o to, ze nove podnety pre mozog utvaraju nove drahy v mozgu. Tento rok napriklad sa uplne rozhovoril. Az sme nechapali.
Aby si vyuzila potencial mora, treba ist na 3 tyzdne k nemu. Po 10.dnoch zacina telo reagovat na morsku klimu. My chodievame na 15 noci. Uvidime ako budeme na tom s peniazmi a buduci rok by smr chceli potiahnut 3 tyzdne. Len teraz uvazujeme aj nad delfinoterapiou 🤷‍♀️. Vsetko je pesnicka o peniazoch. A 2% z dani nam velmi pomahaju, no nepokryju vsetko

21. júl 2019

@krkavcia_mater prajem veľa síl a nech sa vám len darí a malému polepší 💕💕💕

21. júl 2019

Nech si každá mama robí podľa seba. Najlepšie pozná svoje dieťa. Ja by som s malým tiež už šla k moru, len som tehu, takže až budúci rok. A keď ma dieťa ochorieť tak ochorie, je jedno kde dieťa je. Treba mať poistenie a lieky do zásoby pre istotu. Pri deťoch je to úplne normálne, že hoc ak ked len na SR niekam idú niečo chytia. Aj pre dieťa je super, keď zmení prostredie a šťastné dieťa = šťastná matka. Ja nepochopím matky, ako jedna známa ma pomaly dvojročnú dcéru, ale nikam s nou nechodí. Sedia doma na zadku. Autobusom nepôjde, lebo to je ďaleko, hoc len do mesta pár minút, výhovorky raz je teplo, raz je zima a sťažuje si, že vraj ma živé dieťa :D Ani omylom živé dieťa nevidela. Ma podľa mňa malo podnetov a pohybu. Ale odbocila som od témy. Len tak ďalej, aj dieťa potrebuje zmeniť prostredie, držte sa nech je mu lepšie 🙂

21. júl 2019

@andy48 ze by ta s malym nenapadlo ist do zahranicia na dovolenku to tak tvoj maly bude mat uzasne spomienky ze si s ním trcala iba doma a vobec ta nebude trapit ze si mu nedala zažiť detstvo plne zážitkov? Nechápem takych rodičov tak len sedme doma aly sme neminali alebo aby sa nieco nestalo :/

21. júl 2019

👍 žime život a užívajme si ho so všetkým čo prináša, a neriešme nepodstatné. Klobúk dole pred obetavymi rodičmi.

21. júl 2019
Autor komentár zmazal

@krkavcia_mater Ahoj, skus oslovit moji sestru (do IP napisem meno na fcb).Bola so synom na delfinoterapii v Turecku a tento rok chcu znova delfiny, no kvoli financiam Egypt.

21. júl 2019

@ivd dufam ze vies ze s kazdym sa da komunikovat len recou ktorej rozumie 😉

21. júl 2019

@andy48 Čo má dvojročné dieťa z dovolenky? To si robíš srandu? Ja chodím so svojím synom na dovolenku dvakrát do roka a na každej bol vyslovene nadšený (má dva roky a bol na 5 dovolenkách), letel lietadlom, plavil sa loďou a zažil množstvo zážitkov a o všetkom mi z poslednej dovolenky vedel rozprávať. A to nechodím k moru vôbec ale na omnoho náročnejšiu dovoleneku. Áno, mám vďakabohu syna zdavého, ale aj keby nebol, tak by som ho na dovolenku brala. Ja som ako dieťa strávaila dlho v nemocnici a každý výlet ma neskutočne tešil. Nevieš si predstavť čo to pre toho chlapca znamená keď je niekde inde ako v nemocnici. Držím palce rodičom, nech len cestujú, dieťa sa duševne nabudí a zmotivuje, bude šťastné a hlava potiahne aj choré telíčko. Držím rodine palce, cestujte, všetky dôvody sú pravdivé!

21. júl 2019

@beatrix85 ďakujeme srdečne! 😊 Aj vám všetko dobré!

21. júl 2019

Dnes sme si dopriali túru po Jánošíkovych Dierach a v bufete pod Rozsutcom príjemnú pauzu. Neverila som vlastným očiam, keď mladá rodinka (oco, mami a dcérka - možno 3,5 r.) priniesli so sebou v satke novorodenca. Aj som sa spýtala, či prišli rovno z pôrodnice. Zasmiali sa a "nie, má 10 dní). A spustila sa v našej partii debata s protichodnymi názormi. Niekto ich mal za nezodpovedných rodičov a milión argumentov, prečo je nevhodné ísť s drobcekom do hôr. Iní zase" veď celkom ok, ALE... Ja k tomu len toľko: každý rodič ma pravo a dokonca povinnosť konať v zmysle toho najlepšieho rozhodnutia pre svoje dieťa. Verme, podporujme a menej kritizujme. Možno nám ostane potom aj viac času na to pekné.

21. júl 2019

Prepacte ale pripada mi to tak ze rodic ktory svojw dieta nevezme kazdy rok k moru sa onho v podstate nezaujima....my si nemozme dovolit take dovolenky a ano travime prazdniny doma na dvore alebo na ihrisku....pripadne sem tam na kupalisko....no nemam pocit zeby moje deti trpeli akymsi nedostatkom zazitkov....venujem sa im kazdu moznu chvilu a stale nieco vymyslame spolu....myslim si ze dieta si viac vazi cas straveny s rodicom a je mu jedno kde to je.....je pekne mat aj zazitky od mora ako mate vy ale nerobte prosim z nas ostatnych rodicov neschopakov a lenivcov...

21. júl 2019

@titovie 👏👏👍👍👍

21. júl 2019

@titovie presne tak

21. júl 2019

@titovie
@leeo ja som už ďalej nechcela komentovať, aby ma tu kočky neukameňovali, ale moja reč 👊

21. júl 2019

Ja myslím, že andy46 mala na mysli skôr to, že dieťaťu je jedno, či pôjde k moru alebo dakde na Slovensko, nebude si pamätať , ze bolo v takej a takej krajine... Samozrejme, ze dovolenka ako taká je dôležitá, ale dá sa vyriešiť aj tak, aby bola pre rodinu zážitkom ale i istotou v podobe lekárskej zdravotnej starostlivosti vo vlastnej krajine... Tým samozrejme nechcem znížiť účinky mora a primorskej klímy, ktorá je nepopierateľna...

21. júl 2019

@titovie Mne tiež 🙂 My k moru nechodíme. Radsej podnikáme celodenné výlety. Kúpalisko, ZOO, boli sme v Moskve v maji, Vieden a chystáme sa do Moskvy aj na vianočné trhy v zime. Tiež to vnimam tak, že kto nejde na dovolenku ako keby nebol a nedopraje dietatu. Ochudobnuje ho o zážitky, ale zážitky vies vytvoriť detom aj na dvore je to len o tvojej šikovnosti a kreativite 🙂 Ja som bola pri mori 1x ako 12rocna, muž vôbec a to má 30! Ale za to tiež sme cele leto strávili na kupalisku, chodili sme na Šumavu a keď som sa pýtala muza či by nechcel niekedy ísť k moru, povedal že mu to nechýba. On chodil zas na Terchovú. Ani jeden nemáme rodicom za zle že nás tam nebrali 🙂 každá matka chce prirodzene dietatu dat zážitky a tie sa nemerajú tým aká je to “ luxusna “ destinácia 🙂

22. júl 2019

Tetuške treba odpovedať na otázku otázkou "A vy prečo ste taká bezohľadná?" Niektorí ľudia by mali byť väčšinu svojho života radšej ticho, ak nevedia povedať niečo múdre, alebo aspoň normálne 😒 Presne tak. Život je len jeden a treba ho žiť. Synčekovi more len prospeje (práve Caorle je staré kúpeľné sídlo, kde sa už dávno chodili ľudia zotavovať, práve pre jeho mierne podnebie), zmena prostredia prospeje celej rodine. Nesmiete ostať izolovaní. Prajem všetko dobré a veľa síl ❤️

22. júl 2019

@titovie prepac, ale kde a kto tu tvrdi ze rodic ktory svoje dieta nevezme kazdy rok k moru sa onho v podstate nezaujima?? Lebo ja tu nic take napisane nevidim. Dieta sa tesi hlavne z blizkosti rodicov, ale takisto sa tesi z piesku, vody, slniecka a nevsednych zazitkov, aj z ihrisk a bazenov a zmrzliny a cohokolvek co je nove, ine, co nezaziva dennodenne doma...a je jedno ci je to pri mori alebo v Poprade ci Trnave. Tento clanok vobec nie je o tom ze treba brat deti k moru. Autorka len vyjadrila svoju radost z toho ze konecne po dlhom case travenom s chorym dietatkom v nemocnici si mohli dopriat oddych, zazit nieco pekne, odputat sa od beznych problemov. A ked dieta vidi mamu stastnu je stastne tiez...preco neist k moru?
Nikto tu predsa neznevazuje tie co k moru nechodime...
Ani ja nemam na to aby som chodila k moru na dovolenky, ale kebyze sa mi naskytne prilezitost pojdem...preco nie? Preco nezazit nieco ine z casu na cas spolocne cela rodina?

22. júl 2019

@alexandraalexandrova
mircalla
andy48 To zartujes? Samozrejme ze 2rocne dieta to uz vnima. My chodime na dovolenky od 1 roka - mala bola ako dvojrocna a teraz ako trojrocna mi rozprava zazitky z minuleho roka, si to vsetko pamata. Mala vtedy 2 a pol roka. Su 2 kategorie rodicov - ti, co kysnu stale s detmi doma alebo na dvore a su ti akcnejsi, co sa snazia robit aj daky program

Prepac ale tak som to pochopila....

22. júl 2019

@titovie ale toto nie je nazor autorky clanku, je to nazor jednej z komentujucich...chapat sa to da aj tak ako si to pochopila ty...ja to chapem skor tak ze su rodicia co im je uplne jedno co ich dieta cele dni na tom dvore robi...je uplne ine ak rodic na tom dvore tomu dietatu robi nejaky program, hraju sa spolu, pripadne tvoria, idu na vylet do blizkeho okolia...to je uplne v poriadku

22. júl 2019

@titovie dieťa si najviac užije rodičov na dovolenke a viete prečo? Lebo na dovolenke netreba prať, variť, upratovať a rodič je oddýchnutý tak sa plne venuje dieťaťu. Druhá vec sú zážitky, nové podnety. Doma je fajn ale tie isté hračky sa okukaju, aj dvor aj ihriská. Môj syn sa každou dovolenkou posunul míľovými krokmi. Dovolenky v dnešnej dobe nie sú tak drahé a spomienky človeku nik nevezme ani ten bohatý čas strávený s rodinou. Hovorím len za seba, ja odporúčam cestovať, utužuje to rodinu a je to bohatý čas jeden pre druheho. Okrem iných výhod, ktoré uvádza autorka príspevku.

23. júl 2019

@alexandraalexandrova pardon nereagovala som na clanok ale na diskusiu 😊

23. júl 2019

@beatrix85 hm nie su drahe ale ked mate hypoteku, dve deti a tretie na ceste a manzela stale mimo domu pri com zarobi akurat tak ze mame na mesiac tak akurat, tak na dovolenky neostava 😊 a neviem ale moji rodicia nas tiez nikdy nevzali na ziadnu dovolenku no spomienok na detstvo a dospievanie mam pozehnane a mozem povedat ze bolo fakt suprove....hoc stale na tom istom sidlisku a dvore 😊

23. júl 2019

@andy48 my sme boli prvýkrát pri mori s 2,5 ročným synom a ver či nie do dnešného dňa si pamätá také veci a situácie, na ktoré som už ja aj môj muž zabudli..... teraz má 4,5 roka a na dovolenku ideme znovu. O ničom inom malý nerozpráva len, kedy pôjdeme na dovolenku ako sme boli vtedy.... ver tomu, že to čo dáš tvojmu synovi si zachová v srdci aj keď možno časom zabudne... od malička chodíme so synom všade, kde sa len dá a čo financie povolia. A nie je to moje prvé dieťa. Dcéra má 22 rokov a takisto som s ňou chodila, kde sa dalo a so synom robím to isté. V deťoch do budúcna ostáva buď dobrý pocit, alebo zlý. .... toto je môj názor z osobnej skúsenosti 🙂

24. júl 2019

@titovie Podla mna ako to @andy48 myslela ani zdaleka netusis, ale osobne si nemyslim, ze dovolenka pri mori, ale dovolenka ako taka. Napisala jasne, co z toho 2 rocne dieta tama. To iste by mohla napisat, co ma z vyletu alebo z navzstevy kupaliska. Takze si to podla mna nepochopila. Moja suseda posle deti kazdy den sa betonovy dvor bicyklovat, vidi ich z okna. Aj to je program pre deti....Vsetko je o snaha. Nikde som nepisala, ze to musi byt dovolenka pri mori. Ale taky blud, ze co z toho to dieta ma, som uz dlho necitala. Nuz, kedze to nerobi, tak asi nevie, co z toho tie deti maju. Staci zazit.
Apropo este k dovolenke pri mori - mozno si nahovoaras, ze to detom nechyba. My sme tiez nechodili, bola som ako 16-rocna prvy krat. Tvarila som sa, ze v pohode, vedela som totiz, ze sme na to nemali, ale isteze ma to trapilo a chcela som ist

25. júl 2019

@titovie A ano, je to roziel ist na vylet ci dovolenku, ale na dvor, ihrisko ci na kupalisko, to robime zvysok roka. Aj pre dieta aj pre rodica

25. júl 2019

@misinka0611 Inak co je podla teba "luxusne" na dovolenke pri mori? Kedze vy nechodite, treba urobit z beznej dovolenky pri mori nieco luxusne? Dost mimo, kedze ich podnika vacsina ludi v produktovnom veku a slovo luxusny ozaj nie je namieste. Nik to nepise o dovolenke na Havaji ci na Bedmudach v 5* hotely. Fakticky nechapem. Ideme na 2 tyzdne do Chorvatska, aky luxus prosim ta?

25. júl 2019

@mircalla Neviem čo ti mám odpísať. Jedine to, že tam boli úvodzovky, ale asi aj zbytočne.. navyše príspevok nebol tebe smerovaný a pointa bola niekde inde.

26. júl 2019

@misinka0611 Pointa ti usla. Pointa pripsevku, na ktory som reagovala nebola naco ist k moru, ale naco ist na dovolenku vobec, dieta z toho nic nema.

26. júl 2019

@mircalla A čo ja mám s tvojimi komentármi? Nikde som sa ja nezmenila o tom, že dieťa nič z dovolenky nemá. Má, tak isto ako ma z dvora, zo ZOO, z hor, a iných veci. Nemá jedine tak z toho keď je zavreté doma medzi 4 stenami a kuka TV. Z toho nič nemá ani dospelý človek. Pisala som inej mamičke a ty si sa chytila jedného blbeho slova luxusná ktoré bolo zámerne ešte dané v uvodzovkach, ktoré vlastne keby vynechám pravdepodobne si kvôli mne nebudes ani prsty drať. A cely príspevok si točila okolo blbeho slova luxusná.

Úprimne nemám náladu a chut a vlastne ani čas to tu rozoberať. Mám svoj názor, ty máš svoj a každý si podľa neho zijeme a verím, že sme spokojné. Pekný deň 🙂

26. júl 2019

@misinka0611 Dieta nieco z mora ma, mozes si horovit, co chces. Zato, ze ty k moru s detmi nechodis, to je tvoja vec. Pre dieta nie je nic lepsie a zdravsie ako dovolenka pri mori. A nie, nie je to iste ako ist na ihrisko. Tiez pekny den.

26. júl 2019

@mircalla Viem, že som pisala že už končím ale toto mi fakt nedá. Len hneď moja druha veta “ nikde som sa nezmienila o tom, že dieťa nič z dovolenky nemá “ .. och už fakt koncim radsej. Lebo to je ako keď poviem tráva je zelena a ty mi odpises tráva je zelena a mozes si hovorit čo chces. 😅 A teraz sa mozes zamerať na užívateľa andy48 lebo ta tu vetu fakt aj vyslovila. Ahoj 🙂

26. júl 2019

@misinka0611 Ja som ani nikde nepisala, ze si to povedala ty. Ale ty si cely prispevok prekrutila uplne mimo - more/nie more, o tom tam vobec, ale vobec neslo. Islo to, ci je dieta schopne tieto veci vnimat.

26. júl 2019

@mircalla a tuto temu by sa dalo vela diskutovat....ja osobne si svoj dvoj ci troj ci stvorrocny zivot vobec nepamatam....spomienky mam uz az zo starsieho veku...a co sa tyka dovoleniek a pod. To nech zvazi kazdy rodic sam....ak na to ma fajn....ale ak na to financie nie su aj tak sa dietatu spravit pekny program ci uz doma na dvore alebo na ihrisku. Osobne si myslim ze to dieta si viac pamata interakciu s rodicom ako to ostatne....aspon tak sudim podla svojho synatora 😊 prosim uz sa neskriepme nebol to moj ciel 😊

26. júl 2019

Želám vám ešte veľmi veľa spoločných dovoleniek ❤️

17. aug 2020

Začni písať komentár...

Odošli