kocikopedia
23. júl 2022
9781 

Recenzia Thule Urban Glide 2: Famózny spoločník nielen na šport, ale aj do mesta či na dedinu!

Hľadáš odolný, kvalitný, ľahký, dizajnovo zaujímavý a variabilný kočík? Taký, ktorý poskladáš najlepšie jednou rukou? Taký, ktorý ti vydrží od začiatku až po koniec kočíkovacieho obdobia? Navyše bývaš v meste alebo na dedine, kde cesty nie sú práve v top stave, plus si aktívna a rada chodíš na turistiku?

Tak sa priprav, pretože teraz ti taký famózny kočík predstavím!

V tejto časti recenzie sa zameriam na používanie kočíka v meste a na dedine. Urban je skutočne fenomenálny kočík. Svojim originálnym dizajnom a kvalitným spracovaním sa radí k jednotkám nielen na Slovenskom trhu.


Recenzia Thule Urban Glide 2:

1. ČASŤ

Thule Urban Glide 2 je viacúčelový variabilný kočík, ktorý je nielen športovým modelom určeným na beh, korčule a turistiku pre aktívnych rodičov, ale aj príjemným mestským (dedinským) spoločníkom!

Čo ti budem hovoriť. Stav našich chodníkov v mestách a na dedinách nie je nikde "topkový". Do Kočíkovej poradne dostávam otázky na odolný kočík naozaj často. Mamičky často potrebujú kočík, ktorý je vhodný hlavne na mestské (dedinské) výmole, diery, nerovný terén, štrk, ľahký prechod obrubníkmi a pod.

Som preto veľmi rada, že ti môžem priblížiť moju osobnú skúsenosť s Thule Urban Glide 2 a rozobrať ho podrobne. Ako ja hovorím: "Do špiku konštrukcie."

Thule Urban Glide 2


V prvom rade sa však chcem veľmi pekne poďakovať eshopu autotrip.sk, ktorý mi umožnil kočík otestovať a priniesť ti môj osobný pohľad v podobe nezaujatej recenzie.

Autotrip.sk

Firma AutoTrip s.r.o. je špecializovaná obchodná spoločnosť zameraná na predaj:


Technické parametre (v skratke):

  • Typ: športový, 2v1, 3v1
  • Hmotnosť konštrukcie s nasadenou športovou časťou: 11,2 kg
  • Maximálne zaťaženie sedadla (jedno dieťa - v kg): 22 kg
  • Celkové možné zaťaženie kočíka: 34 kg
  • Otočné sedadlo: nie
  • Korýtkové sedenie: nie
  • Rozmery v zloženom stave (vך×d v cm): 87× 58 × 34 cm
  • Celková dĺžka ložnej plochy športového sedadla v cm: 100 cm
  • Vnútorné rozmery hlbokej vaničky: 73,5 x 31 cm
  • Priemer predných kolies (v cm): 20 cm
  • Priemer kolies vzadu (v cm): 38,5 cm
  • Odpružené kolesá: zadné 2
  • Výška rúčky v cm: 90 – 112
  • Typ bezpečnostných pásov pre dieťa : 5 bodové
  • Čistenie poťahu: pranie
  • Vhodný pre vysokých rodičov: áno

Thule Urban Glide 2

Je neotočný kombinovaný terénny športový kočík, ktorý na trh prišiel v januári 2018 a v rovnakom roku získal aj prestížne ocenenie Reddot Design Award.

Urban kúpiš väčšinou ako samostatný športový kočík. Je možné si ho kúpiť aj ako dvojkombináciu - v sete s hlbokou vaničkou. Trojkombináciu si vytvoríš dokúpením autosedačky známych značiek ako sú Cybex, Maxi-Cosi 1 a podobne. Ja osobne by som do trojkombinácie uvažovala nad vajíčkom Cybex Aton M pre jeho ergonomický tvar a vysoké bezpečnostné skóre dosiahnuté pri testovaní.

Ďalším doplnkovým príslušenstvom, ktoré si môžeš dokúpiť, sú: detské madlo, polohovanie opierky nožičiek, pláštenka do dažďa, poťah na rodičovské madlo, fusak. POZOR: Nie všetky kúpiš ako originálne výrobky značky Thule - napr. doplnkovú podložku opierky nôh spoločnosť Thule nevyrába.

Autosedačka Cybex Aton M

Autosedačka Cybex Aton M je ľahučká autosedačka, ktorá so zakúpením Isofixovej základne Base M a následne autosedačky Cybex Sirona M2 i-Size tvorí "rodinný systém", ktorý ponúka jednu základňu pre dve sedačky.
Spoločne s kočíkmi CYBEX, GB, Chicco, X-lander, TFK, Joie, Junama, Dara Dorjan a niektorými ďalšími je možné autosedačku používať ako súčasť cestovného systému.


Keď mi Urban prišiel domov, bola som veľmi šťastná. Testovanie mohlo začať. Aj keď daždivé počasie mi veru veľmi neprialo.

Už pri samotnom rozbaľovaní som bola milo prekvapená z kvalitného zabalenia. Každý jeden diel bol zabalený kvalitne a samostatne. Medzery medzi jednotlivými kusmi kočíka boli vyplnené tak, aby sa pri prevoze nič nepoškodilo a nepoškriabalo.


Kolesá, konštrukcia a odpruženie podvozku

Ako prvé som si pri prechádzke s Urban-om otestovala kvalitu kolies a odpruženie konštrukcie. Samozrejmosťou sú aj jeho manévrovacie schopnosti - dokážeš ho v pohode ovládať jednou rukou.

A teda poviem ti, že ma vôbec nesklamal ani v jednom z bodov. Jeho odľahčená hliníková konštrukcia podvozku (11,4 kg - pri nasadenej športovej časti) má dizajnové hranaté línie. Mňa osobne to veľmi zaujalo a tento dizajn sa mi teda veľmi zapáčil. Manévruje sa s ním veľmi jednoducho a ľahko. A teda - ja nechodím po rovinke! Kočíky testujem poctivo v štrkovom teréne, na nespevnených cestách, ktoré sú plné výmoľov, kamienkov a samozrejme, prechádzam aj cez obrubníky, zámkovú dlažbu, či mačacie hlavy. Urban každý jeden terén bravúrne zvládol akoby nič. Nerovnosti terénu nepocítil ani syn. Ten si cestu užíval v pohodlí a bez zbytočných otrasov.


Hlboká vanička

Hlboká vanička Thule Bassinet je vhodná pre deti od 0 do 6 mesiacov alebo do dosiahnutia 9 kg váhy. S vnútorným priestorom 73,5 x 31 cm sa radí veľkostne do kategórie stredných (ani veľká, ani malá - dostatočná). Vhodná je skôr pre dieťa narodené v zime a na jar. Na ďalšiu zimu dieťa následne prechádza do športovej časti. Zimného novorodenca do nej pohodlne vložíš zabaleného v perinke a vo fusaku. Dieťa má stále dostatok priestoru.

Nasadenie hlbokej vaničky na konštrukciu kočíka je o čosi zložitejšie. Ako prvé musíš odmontovať nasadenú športovú časť. Urban je dodávaný ako plne zmontovaný športový kočík. Je však možné nosiť ju nasadenú aj bez odmontovania športovej časti. Iba nasadíš na konštrukciu priložené adaptéry a nacvakneš samotnú hlbokú vaničku. Mne "estétke" sa ale tento spôsob nepáči z hľadiska celkového dizajnu. A zároveň je to aj nepraktické. Hlavne pri skladaní kočíka. Takto „skombinovaný" zaberie zbytočne veľa miesta v kufri auta. Preto si myslím, že ak kupuješ kočík pre dieťa od narodenia, tak ti tá chvíľka námahy so zložením športového sedadla z konštrukcie za to stojí. Budeš ju mať takto nasadenú predsa minimálne 6 mesiacov a trošku práce stojí aj za pohodlné skladanie / nakladanie do auta.

Samotná hlboká vanička je pohodlná, so zabudovaným odvetraným matracom. Striešku má s vetraním a rozkladacou slnečnou clonou. Tá zabezpečuje dieťaťu pohodlnú jazdu za každého počasia a chráni ho pred UV žiarením (má zabudovaný ochranný faktor 50+). Na konštrukciu ju nasádzaš pomocou zabudovaných adaptérov, ktoré sa dajú jednoducho zložiť a rozložiť. Rozmery vaničky po zložení na plocho sú tiež veľmi príjemné - 81,5 x 34 x 16,7 cm. Nezaberie teda ani veľa miesta v samotnom kufri auta.

Dá sa ísť s dieťaťom v hlbokej vaničke aj do náročnejšieho terénu?
Ak už dieťa zvláda pozíciu nazývanú "pásť koníčky", teda má kvalitnú oporu o lakte, symetrické napriamenie šije a v tejto polohe chvíľku vydrží, tak je už dostatočne spevnené a prechádzke v náročnejšom teréne (les, nespevnená poľná cesta) nič nebráni. Ale ak tomu tak nie je, tak by som ešte chvíľku počkala.


Športová časť

Urban má neotočné nekorýtkové sedadlo, ktoré je mäkko polstrované a veľmi priestranné. Svedčí o tom aj jeho vnútorná šírka sedacej časti (31 cm) a dĺžka chrbtovej opierky (53 cm). Chrbtovú opierku môžeš polohovať pásom do hlbokého, aj keď stále mierne nakloneného ľahu, o celkovej ložnej ploche pre dieťa až 100 cm. Polohovanie pásom ti tak umožňuje nekonečné možnosti nastavenia chrbtovej opierky - skoro až do 80 stupňového sedu. Zadnú stranu sedadla chrbtovej opierky tvorí plná časť, tá sa však v letných mesiacoch dá pohodlným zrolovaním zadnej steny premeniť na sieťované odvetrané sedadlo.

Môj skoro ročný syn nemal problém pri dlhšej jazde pohodlne zaspať - samozrejme sme používali zimný fusak, nakoľko Urban testujeme počas zimného obdobia 🙂 . Bezpečnostné 5-bodové pásy sú nastaviteľné a mäkko polstrované. Na zadnej strane sedadla je umiestnené veľké vrecko na odloženie vecí a drobností. Ja som ho využívala hlavne na maškrtu alebo na fľašku v termoobale. Jediným mínusom za mňa je, že opierka nôh sa nedá zdvihnúť! Je to možné až po zakúpení neoriginálneho doplnkového príslušenstva v podobe držiaku opierky nôh. Ďalším praktickým detailom sú aj dve vnútorné vrecká po bokoch sedadla - či už na detský nápoj alebo maličkosť na jedenie. Je tu aj možnosť prípadného prikúpenia ďalšieho z doplnkov a to v podobe pultíkového madla. Ja osobne by som si ho pre syna určite dokúpila.

Urban má naozaj vysokú nosnosť na jedno dieťa - až 22 kg + 4,5 kg nákupný košík. Pri jeho bratskom modeli Thule Urban Glide 2 Double, ktorý je určený pre dvojičky či vekovo rozdielnych súrodencov, je nosnosť až 48 kg + 4,5 kg nákupný košík.

Thule Urban Glide 2 Double


Nákupný košík

Je plne uzatvárateľný na suché zipsy, priestranný a nepremokavý. Funkcia nepremokavosti bola v tomto daždivom a snežnom období super. Nemusela som sa báť, že naše veci ako mobil alebo nákup nájdem rozmočené a zničené. Celková nosnosť nákupného košíka je už spomínaných 4,5 kg. Na jeho prednom boku je umiestnené aj praktické vrecko na zips. Tam si môžeš odložiť drobnosti. Ja som tam nosila práve pekne skrytú peňaženku a mobil.


Rozmery po zložení a prechod úzkymi miestami

Rozmery po zložení Urban-u sú veľmi praktické. Hoci nepatrí po zložení do auta k tým najmenším - 87 × 58 × 34 cm. Je ale pravdou, že z pomedzi terénnych kočíkov, ktoré musia čo to zvládnuť, má celkové rozmery po zložení spolu so zadnými kolesami celkom prijateľné.

Ďalším z príjemných zistení bolo, že v obchode prejdem s Urban-om aj úzkymi uličkami pomedzi regále. Bezproblémové bolo tiež nastupovanie a vystupovanie z úzkeho výťahu v obchodnom centre. Jeho dvere mali šírku iba 70 cm. Rozteč zadných kolies Urban-u je príjemných 69 cm.


Jazdné vlastnosti (terén mesto / dedina)

Jazda s Urban-om je hladká, skutočne som bola jedným slovom nadšená. Jednoduchá a ľahká manipulácia jednou rukou ma naprosto očarila. Váhu kočíka spolu so synom vo fusaku som absolútne necítila. Veľké nafukovacie kolesá hladko brázdili terénom - nerovnosti nepociťoval syn a ani ja! Odpruženie kočíka je jednoducho bombové!


Rodičovské madlo a brzdový systém

Navyše ten príjemný pocit po uchopení ergonomicky tvarovaného rodičovského madla, ktoré je pokryté protišmykovou penou, je nezabudnuteľný! V tomto zimnom počasí si na madlo môžeš pohodlne nasadiť rukavice alebo rukávnik ako ja. Tak budeš mať ruky chránené a v prípade kontaktu s dieťaťom aj príjemne teplé. Nasadeniu dokonca nebráni ani ručná brzda, ktorá je umiestnená v strede madla. Ručná brzda sa pohodlne ovláda a aktivuješ ju jemným pohybom zápästia smerom nahor. Takto pribrzďuješ alebo úplne zabrzdíš. Aktivuješ tým kotúčové brzdy, ktoré sú umiestnené na zadných kolesách. Ručná brzda má zjednodušený otáčavý systém, ktorý je vhodný ako pre pravákov, tak i pre ľavákov. Ani použitie rukávnika mi nebránilo v pohodlnej manipulácií. Ručnú brzdu som využívala hlavne pri jazde dolu kopcom. Musím konštatovať, že je to jedna praktická vec!

Využiješ ju nielen v teréne, ale aj pri bežnej prechádzke mestskými uličkami a hlavne na šikmé plochy na schodoch, ktoré sú určené pre kočíky. Taktiež v zimnom období, keď sú cesty pokryté snehom a ľadom, je to skutočne fantastická doplnková funkcia. Ja som si vždy zároveň nasadila na zápästie aj bezpečnostný popruh, ktorý je umiestnený na ľavej strane madla. Kočík mi pri schádzaní dole kopcom neušiel a cítila som sa bezpečnejšie.

Pokiaľ som potrebovala úplne kočík zastaviť, tak som samozrejme použila aj nožnú brzdu kočíka. Určite ju neprehliadneš, nakoľko je výrazne červená. Funguje systémom stlač/zdvihni. Aj keď ja tento systém nemám veľmi v obľube, na Urban-e si iný systém nožnej brzdy na tak robustných kolesách s kotúčovými brzdami ani neviem predstaviť. Či som kočík zabrzdila na rovine alebo v prudkom kopci, tak okamžite ostal stáť! Dokonca aj na ľade, udupanom zľadovatenom snehu či vode - ani sa len nepohol!


Strieška

Strieška Urban-u je väčších XL praktických rozmerov so zabudovaným náhľadovým okienkom. Okienko má nehlučný odopínací systém, ktorý tvoria magnety. Náhľadové okienko však netvorí väčšinou používaná klasická sieťka, na akú sme zvyknuté, ale je z odolného priehľadného nepremokavého plastu. Po rozopnutí ďalšieho zipsu na strieške získaš další - z hora plný a z bokov sieťovaný diel. Takto si vieš striešku rozšíriť do XL rozmeru. V strieške je dokonca zabudované aj reflexné lemovanie, ktoré spolu s reflexnými ráfikmi všetkých kolies vytvárajú bezpečnostný systém pri podvečernej i večernej prechádzke. Takto nás bolo vidno i za šera, keď sme sa na prechádzke zdržali, a cítila som sa bezpečnejšie.


Celkové hodnotenie

+ Plusy:

+ pevná a ľahká hliníková konštrukcia
+ XL strieška s nehlučným a nepremokavým náhľadovým okienkom
+ veľké vnútorné rozmery
+ ľahká manipulácia jednou rukou
+ zloženie jednou rukou
+ zloženie spolu so športovou časťou
+ skladnosť
+ samostatné ťahanie po zložení
+ odpruženie
+ ručná brzda
+ kotúčové brzdy zadných kolies
+ reflexné prvky v strieške a na ráfikoch kolies

- Mínusy:

  • chýbajúce nastavovanie opierky nôh
  • iné som nenašla

Celkovo by som dala Urban-u 9 bodov z 10-tich možných. Bod strhávam za chýbajúcu možnosť nastavenia opierky nôh. Inak nemám čo ďalšie kočíku Thule Urban Glide 2 vytknúť a bola som s ním nadmieru spokojná 🙂. Je to skutočne fantastický kočík, ktorý ma v žiadnej situácií nesklamal! Už teraz sa teším na pokračovanie recenzie. V 2.časti Urban otestujem pri behu, korčuľovaní a na turistike! Tak si ju určite nenechaj ujsť.



Nezabudni dať 👍 alebo pridať komentár, ak sa ti recenzia páčila. Odoberaj Kočíkovú poradňu, login kocikopedie a môj login lulu_originally, aby si neprišla o žiadne novinky, články a zaujímavé inšpirácie.

Tvoja Ľudka
Kočíková poradkyňa Modrého koníka

#redakcna_recenzia

Mám ho tiež, skvelý určite, + fajn akurát to skladanie jednou rukou 😹 nikdy sme ho neposkladali jednou rukou a ako ďalšie mínus vidím to sedenie, nedá sa dať úplne do rovného sedu, ak má maly fusak je to ešte o to horsie keďže mu to bráni potom aj vo výhľade ale inak skvelý kočík 🙂

30. jan 2022

Necitala som cely clanok, mame tento kocik, je perfektny, a suhlasim s predoslou reakciou, ako jedine minus vidim to, ze v nom je dieta stale v pololezme, neda sa kolmejsie nastavit opierka chrbta, my to podkladame vselijakymi vankusikmi alebo dekami ale nepomoze to.
To, ze sa nedaju spolohovat nozicky nevadi, da sa dokupit za 20€ taky dielik a problem vyrieseny.
Takze to operadlo je podstatne, to by som tam hlavne uviedla.

30. jan 2022

Aj my ho mame v zelenej farbe. Doteraz najlepší kočík.

30. jan 2022

Silno zvazujem kupu tohto kocika, vdaka za recenziu,viac menej som aj vsetko vedela,len si ma utvrdila ze je fakt suprovy 🤩 vdaka

30. jan 2022

Tento kočárek byl pro nás jasna volba, protože oba s mužem aktivně běháme. Ale zároveň jsme si přáli elegantní kočárek, žádnou velkou běžeckou "krávu". Naběhali jsme s ním za poslední rok určitě více než 1500 km, v dešti, sněhu, blátě, vedru.
Vaničku jsme využili až do 9 měsíců a to máme dlouhé dítě.
Za tu dobu jsem přišla na pár maličkostí, které by stály za vylepšení, tak aby dítěti bylo v kočárku příjemněji a rodiči sportivci se ještě lépe sportovalo:
1. Prodloužila bych stříšku vaničky, případně zabudovala "vytahovací" díl s UV ochranou, tak aby dítě bylo lépe chráněno před sluncem a pred větrem.

2. Změnila bych způsob zapínání krytu na vaničce - zapíná se k boudicce přes knoflíky a gumové očko, a to je strašně nepraktické, obzvlaste v zimě s rukavicemi atd.

3. Polstrovani vaničky bych upevnila k pevné části vaničky jiným způsobem (např.druky) než jen pružnou gumou, protože to sklouzava a člověk to musí neustále natahovat zpět na konstrukci vaničky.

4. Rodičovské madlo je sice ergonomické, materiál by ale mohl být jiný, aby se do něj nevsakoval pot a vlhkost.

5. Polohování nožiček na sportaku, jak bylo výše zmíněno, stejně jako možnost posadit prcka do přímého sedu by taky byla výhoda.

Jako každá tříkolka je třeba dát pozor na prudkou změnu směru jízdy při zatoceni stejně jako na vjezd na obrubník nebo z obruniku dolů, aby neztratil stabilitu a neprevrhl se. Obzvláště, kdyz je na podvozku vanička a těžiště je výše.
Při nezaaretovanem předním kole je ještě třeba mít na mysli, ze se při rychlém tempu nebo při nájezdu na nerovnost přední kolo může výrazně rozvibrovat, což člověka dokáže docela vyděsit, protože má dojem, že se prevrhne. Při zaaretovanem předním kole se mi to nestalo, na druhou stranu se s ním ale pak I něco hůře zatáčí a člověk musí na šikmé ulici vyrovnávat směr, aby nesjizdel na svažující se stranu. Ale to se děje všem kočárkům, nejen tomuto.

Vcelku jsem ale za tuto investici moc rada, byla a je to dobrá koupě. A určitě bych do něj šla znovu 😉

30. jan 2022

@lenkac37 zdravím kde nájdem ten diel? Plánujeme kúpiť kočík na jar/leto tak aby som vedela 😊 ďakujem

30. jan 2022

Ja mam tento kocik. Je skvely, ako hovori moj muz: ide sam😄 lahucko sa tlaci. Ja vidim ako jedine minus tu opierku ze dieta nemoze sediet vzpriamene. Nakolko na nozicky sa podstavcek dokupi.

@beatris1712 Napriklad tu: https://www.ma-tata.sk/polohovanie-noziciek-thu...

Staci hodit do googlu😉

31. jan 2022

Ďakujem 😊

31. jan 2022

Dievčatá, ďakujem všetkým za pozitívne reakcie. 💙 A už teraz sa teším na pokračovanie 😉 pri behu, korčuľovaní a v horskom teréne.

31. jan 2022

@lulu_originally my na horský terén využívame vozík. Klasicky kočík by som moc na skalnatý a kamenisty terén nebrala

31. jan 2022

@lulu_originally hlavne, kvôli lepšiemu odpruženiu

31. jan 2022

My ho máme tiež od narodenia a nemenila by som. Ovláda sa super, v meste nemáme problém nikdy, zvláda sneh a celkom dobre aj pláž na dovolenke. Na polohovanie nožičiek a dokonca aj na kolmý sed som videla doplnky, ktoré to riešia (nie originál Thule), ale nám zatiaľ nechýbali.

Súhlasím s @n2211 jednou rukou sme ho asi nikdy neposkladali a s @elzu v nepraktickosti zapínania krytu vaničky na gumičku a tiež nám trochu vadilo, že keď sme kryt chceli mať dole, nedržal. A nezaaretovaný kočík sa naozaj občasnej správa nestabilne pri nájazde na šikmý obrubník alebo na šikmej ploche asi kvôli tomu, že je to trojkolka, vtedy treba mať voľné obe ruky.

Ja by som ešte pridala, že napriek tomu, že v bežeckej kategórii ide o spratný kočík, neprejde úplne všetkými dvermi - nedostanem sa do každého obchodu, a keď sme boli na výlete v Prahe alebo na dovolenke, museli sme ho vždy pri odchode a návrate z prechádzky zložiť, a tak preniesť cez vchodové dvere. Ak je príliš plný spodný košík, treba nejaké veci vybrať, pri vaničke ju bolo treba dať dole. Do starého výťahu v bytovke u babky sa tiež nezmestil, iba zložený. Treba si na to dať pozor 🙂.

Za nás ešte veľké plus bol nepremokavý materiál. Pri vaničke sme minimálne používali pršiplášť - iba pri obzvlášť silnom lejaku. Pri bežnom daždi a snežení nebolo treba. Pršiplášť na športový kočík sme ešte ani nerozbalili. Keď prší, max natiahneme igelitku na nohy 😀.

Napriek spomenutým drobným nedostatkom sme veľmi spokojní.

31. jan 2022

@gejbrel uvidíme ako to pôjde v teréne 😄... nech už je jar a môžem ho vybehnúť otestovať. @barumbulka ja som nemala problém s prechodom. No je pravda, že užšími dverami ako 70 cm neprejde. Ja však v okolí také nemám, väčšinou štandardné 70 - 90 cm. Je ale pravdou, že je to skutočne výnimočný hybrid vo svojej kategórii. Som rada a ďakujem za všetky vaše názory, ktoré môžu mamičky zvážiť pri rozhodovaní. Ďakujem za inšpiráciu - @n2211 určite natočím video skladania kočíka 🍀💙😄 @elzu obdivujem ťa 🏃‍♀️👏

3. feb 2022

ja len ze kto by zvazoval tento kocik, tak 2 jeho male vady sa daju poriesit
opierka noh: https://www.obchodth.sk/18573-podnozka.html
pasik na zdvihnutie chrbtovej podlozky: https://www.obchodth.sk/17964-pasik-do-uplneho-...

12. aug 2022

ake mate skusenosti so spankom v nom? pravidelnym a dlhsim, da sa?

15. aug 2022

@problem911 sice vidim ze komentar je rok stary,ale mozno niekomu pomoze...moj maly v nom maval obedny spanok rok a pol 🙏 ci v zime, v lete,ci v dazdi proste kazdy den.. , a spalo sa mu v nom suprovo,len som dokupila taku podlozku pod nozky aby ich mal v rovine ;)

15. aug 2023

Začni písať komentár...

Odošli