Ahoj, dnes ti predstavujem recenziu kočíka Cybex Balios S, ktorý patrí k obľúbeným praktickým mestským dizajnovým športovým kočíkom. Myslím si, že po pár týždňoch jeho testovania nastal ten správny čas, aby som sa s tebou podelila o moje celkové dojmy, pocity a skúsenosti. A ako to celé začalo?
Veľmi dlho som riešila model kočíka, ktorý by bol určený na rýchly presun autom do mesta, na nákupy, prechádzky, vybavovačky po úradoch, cestu k lekárovi... Myslím, že to poznáte, keďže mi veľmi podobné otázky píšete do mojej Kočíkovej poradne.
Poviem, že to pre mňa veru nebol ľahký výber. Na začiatok som si spravila dlhý zoznam vlastností a funkcií, ktoré od športového kočíka do mesta očakávam.
Nakoľko som environmentalistka telom a dušou, tak odpoveď, či nový alebo bazárový, bola vyriešená ako prvá. Samozrejme, že bazárový!
Po dlhom zvažovaní a záverečnom rozstrele medzi modelmi Cybex Balios S a Cybex Eezy S+² napokon vyhral Balios S. Prečo u mňa vyhral Balios S sa dozvieš po prečítaní mojej recenzie až do konca 😉. Tak si uvar kávu alebo čaj, nachystaj si poprípade aj niečo sladké na zobnutie, pohodlne sa usaď a začítaj sa.
Už chápeš, aké náročné je vybrať kočík pre Kočíkovú poradkyňu? Radšej tu ani nedám všetky moje kritéria, lebo by si čítala nekonečný zoznam 😆.
Cybex Balios S je otočný mestský športový kočík s možnosťou úplného priestranného ľahu, o čom svedčí aj jeho vnútorná šírka sedacej časti - 30,5 cm, dĺžka - 53 cm a celková ložná plocha pre dieťa je - 97 cm.
Autosedačka Cybex Aton M je ľahučká autosedačka, ktorá so zakúpením Isofixovej základne Base M a následne autosedačky Cybex Sirona M2 i-Size tvorí "rodinný systém", ktorý ponúka jednu základňu pre dve sedačky.
Spoločne s kočíkmi CYBEX, GB, Chicco, X-lander, TFK, Joie, Junama, Dara Dorjan a niektorými ďalšími je možné autosedačku používať ako súčasť cestovného systému.
Sedadlo má päťbodové bezpečnostné zapínanie, jeho výšku nastavuješ z vnútornej časti poťahu. Sedadlo športovej časti je umiestnené na konštrukcií vyššie k rodičovi, takže máš dieťatko bližšie a môžeš ho zároveň využiť vonku ako stoličku len tak pri krátkej prestávke na lavičke, na obede v reštaurácií, či kaviarni. A viac už stoličku nemusíš zháňať! Super nie?
Balios S sa radí k modelom, ktoré majú jednu z rozmerovo najväčších XXL striešok na trhu. Nesmie chýbať zabudované náhľadové okienko, to nájdeš ukryté po rozopnutí striešky do najväčšieho XXL rozmeru. Na striešku, ako aj celý kočík, boli použité prémiové materiáli látky, ktoré sú vode-odolné a s UV faktorom. Nechýba ani možnosť úplného odňatia striešky.
Prvým - mínusom z mojej strany je chýbajúce zapnutie náhľadového okienka magnetom, či suchým zipsom - bez neho občas len tak veje vo vetre.
Druhým - mínusom je stret rukoväte a striešky pri nastavovaní výšky sedu, a to medzi sedom a polosedom/poloľahom. Vtedy musím rukoväť prepnúť do 2 pozície, nastaviť polohu polosedu/poloľahu, a znova prepnúť výšku madla do najnižšej pozície.
Mínusy foto
Kolesá Balios-u S, sú nenafukovacie, plnené penou, čiže bezúdržbového typu. Tento model má všetky štyri kolesá mäkko odpružené a preto zvládnu pohodlnú jazdu lepším i horším mestským terénom. Predné kolesá sú otočné s možnosťou aretácie, pre vysvetlenie - môžeš si ich pohodlne po stlačení gombíka prepnúť na otáčanie alebo priamu rovnú jazdu.
Veľa z vás, mamičiek, píše, že sa predné penové kolesá rýchlo opotrebujú, že kočík už pri drobných nerovnostiach v podobe dlažobných kociek hŕka a vŕzga - ja to nemôžem potvrdiť, i keď mám bazárový model kočíka. Balios S som testovala v mestskom prostredí - dlažobných kociek, chodníkov, obrubníkov, výmoľov na ceste a taktiež aj v ľahšom teréne - štrk, tráva, vyšliapaná poľná cesta. Balios-ové kolesá a odpruženie si hravo poradili s každým z mestských terénov, bez akéhokoľvek náznaku zničenia a opotrebovania.
A takto znejú kolesá pri jazde mestským povrchom. Ja tam teda, žiadne búchanie, pískanie, či hlučné hrkotanie nepočujem. A čo ty?
Podotýkam však, že ak s ním plánuješ chodiť pravidelne štrkovými, poľnými a nespevnenými lesnými cestami - NIE JE TO MODEL PRE TEBA! Poobzeraj sa radšej po inom modely športového kočíka. Na takýto terén si radšej zaobstaraj jeho kolegu Cybex Talos S, ktorý je vybavený kolesami s nafukovacími pneumatikami!
Nákupný košík je priestranný a ľahko dostupný, či už je športová časť v sede alebo v úplnom ľahu. A s jeho nemalou nosnosťou 5 kg, hravo zvládneš odviezť aj väčší nákup!
Typ rodičovskej rúčky je teleskopický, dá sa nastaviť do 3 polôh, vo výške 99 – 110 cm. Ja osobne ju mám nastavenú v najnižšej pozícií - 99 cm, môj manžel, ako mu to kedy vyhovuje, či ako sa kedy vyspí :D ? Rukoväť je pokrytá na dotyk príjemnou tvrdenou penou. Kočík sa ľahko ovláda jednou rukou, rukoväť nevŕzga, nehŕka, neklape.
Detské madlo je celoplastové s logom Cybex-u, dá sa úplne odňať alebo otvoriť z každej strany, pre pohodlné vystupovanie väčšieho už samostatne chodiaceho dieťaťa z kočíka. Je položené nižšie na konštrukcií, čo je vidieť len pri úplnom ľahu, no na jeho funkcionalite to vôbec neuberá, pretože pri pozícií sedu ho má dieťatko v dostatočnej výške - povedala by som, že v takej akurát.
Nechýba ani stupienok na nastupovanie a vystupovanie samostatne chodiaceho dieťaťa, výrobca zvolil kvalitný materiál z tvrdeného protišmykového plastu. Údržba stupienku je jednoduchá, no čo je dôležitejšie, má protišmykovú úpravu a tá zabraňuje pokĺznutiu dieťaťa, keď má mokrú podrážku na topánočkách!
Konštrukcia Balios-u S, je vyrobená z ľahkého hliníka. Vyberáš si z dvoch farebných prevedení - matnej čiernej alebo striebornej. Ja som si zvolila kontrast matnej čiernej konštrukcie a výraznej farby červenej športovej časti. Kočík po nasadení športovej časti váži 11,2 kg. Úprimne, túto váhu ani necítim, či už nakladám alebo vykladám kočík z kufra auta. Samotná konštrukcia je pevná a odolná. Pri schádzaní či vychádzaní na obrubníky sme necítili žiadne otrasy, vŕzganie či praskanie. Celkovo je manipulácia s kočíkom a jeho ovládanie jednou rukou ľahké a jednoduché. S jeho šírkou konštrukcie medzi zadnými kolesami - 60 cm, ľahko zdolá a prekĺzne nielen medzi úzkymi regalovými uličkami v nákupnom centre, ale aj pomedzi úzke medzery medzi kamennými kvetináčmi v meste :D !
Chrbtovú opierku hravo nastavíš jednou rukou pomocou páčky, tá je umiestnená na jej zadnej strane a dá sa nastaviť do 3 polôh (sed, polosed/poloľah, úplný ľah). Opierku nôh nastavuješ súčasným stlačením gombíkov umiestnených po jej bokoch, dá sa nastaviť do 3 pozícií.
Typ centrálnej brzdy je stlač/stlač, vyhovuje mi hlavne preto, aby som si nešpinila zvršok topánky a zároveň si ju neničila. Brzda je vyrobená z pevného protišmykového plastu, jej ovládanie je jednoduché - stlačenie nohou do dolnej pozície = zabrzdenie kolies, stlačenie nohou do hornej vodorovnej pozície = odbrzdenie. Protišmyková úprava je výhodou pri mokrej podrážke obuvi, zabrzdíš hneď bez šmýkania podrážky po brzde. Jej stredové umiestnenie znamená, že ani vyšší rodič (manžel meria 190cm) o ňu pri chôdzi nezakopáva. Zároveň sa ľahko udržiava v čistote, stačí vlhká handra a je zase ako nová!
Kočík nepatrí rozmerovo k najmenším, ale ani veľkým. Po zložení sú jeho rozmery nasledovné (vך×d v cm): 75 × 60 × 41 cm. Rozmery príručnej batožiny od neho teda nečakaj. Po naložení do kufra nášho auta však zabral minimum miesta. A to podotýkam - bol zložený so zimným fusakom vo vnútri!
Skladanie je jednoduché, zvládneš ho jednou rukou. Po zložení môžeš Balios S jednoducho chytiť za rúčku a odniesť ho alebo ho nechať stáť na mieste. Jeho následne rozloženie zvládneš po uvoľnení centrálnej páčky jednou rukou.
Malým - mínusom je, že pri rozkladaní sa mi občas zachytila opierka nôh o nákupný košík.
Dizajn kočíka je na pohľad príjemný a teda aspoň môjmu oku lahodiaci. Má rovné a čisté línie hliníkovej konštrukcie, či už v čiernej alebo striebornej farbe obidve ladia s viacerými možnosťami farieb poťahov. Detaily šitia na strieške sú jemné, no precízne vypracované a dotvárajú celkový dizajn kočíka. Na strieške športovej časti kočíka je logo vytlačené formou potlače, no vo vnútri je už logo detailne a kvalitne vyšité. Celkový dojem z kočíka je pre mňa príjemne nevtieravý.
+ pevná konštrukcia
+ XXL strieška s náhľadovým okienkom
+ vnútorné rozmery
+ ľahká manipulácia jednou rukou
+ zloženie jednou rukou
+ skladnosť + samostatné státie po zložení + zloženie spolu so športovou časťou v smere aj proti smeru jazdy + odpruženie
Celkovo, by som dala Balios-u S - 7 bodov z 10-tich možných. Body strhávam za nie celkom prijateľné nastavovanie bezpečnostných pásov z vnútornej strany sedadla - za mňa sú neergonomicky riešené, hlavne stret striešky a rodičovskej rukoväte. A ďalší bod strhávam za občasné zachytenie opierky nôh o nákupný košík pri rozkladaní kočíka. Inak som s mojím bazárovým modelom Balios S nadmieru spokojná 🙂.
V recenzií som sa maximálne snažila o opísanie všetkých vlastností kočíka, čo najnestrannejšie a čo najviac zohľadňujúc jeho výhody, ale aj nevýhody. Mojím cieľom je skutočne iba snaha ukázať každej mamičke, ktorá o tomto modeli kočíka uvažuje, jeho reálne silné i slabé stránky.
Nezabudni dať 👍 alebo pridať komentár, ak sa ti článok páčil. Odoberaj Kočíkovú poradňu, login kocikopedie a môj login lulu_originally, aby ste neprišli o žiadne novinky, články a zaujímavé inšpirácie.
Vaša Ľudka
Kočíková poradkyňa Modrého koníka
Super recenzia, kocik vyzera krasne. Keby mal vyvysenu hranu na opierke noh alebo nejake ohranicenie okraju hned by som ho brala. Zaujimal by ma nazor ostatnych mamiciek, nech ten svoj zmenim. Ked vidim mensie deti ako im plandaju vo vzduchu nozicky na takychto rovnych opierkach, rozmyslam nad tym ze ci by im nebolo lepsie keby si mohli nohy niekde zapriet, napriklad do takej hrany ako maju niektore kociky.
@janica_ @vyhuelka_ Ďakujem dievčatá 💙😉
Mne rovný okraj opierky nôh práveže vyhovuje z 2 dôvodov - 1. ľahké nastupovanie a vystupovanie - syn sa nožičkami iba skĺzne na stupienok. A 2. ľahké čistenie - nedržia sa mi v záhyboch opierky nôh žiadne nečistoty ( sneh, piesok, prach...). Ale každá z nás sme iná a máme iný pohľad na vec 😉 A to je iba dobré - čo by to bol za nudný svet bez individuality, jedinečnosti a originality ☺️
dceru som 8 mesiacov len nosila, potom sme vybrali prave cybex balios S, u nas bola podmienka aby bol otocny aj proti smeru jazdy, zaroven na to, ze splna turo podmienku, tak je pomerne siroke sedadlo, mne teda po roku a poo cosi jemne vrzga, zatial som ale nedosla na to co .ale zas chodim aj po terennejsich castiach 🙂 dcera bude mat 2 roky, ale uz ma syn 8 mes, tak rozmyslam, ze dokupim skejtik a syna budem vozit a dcerka sa povezie na skejtiku 🙂 inak ocenujem lahke skladanie, a hmotnost, ktore som pomerne v pohode zvladala aj s velkym tehotenskym bruchom, aj dat do kufra 🙂 ine kociky som neskusala zatial, tak porovnat neviem a starsich mam dvojicky, tak tam zas je to o inom 🙂
@lulu_originally 👍 to mi nenapadlo, dakujem za info. Maly ma 9,5 mesiaca tak som este neuvazovala zeby si sam vyskocil 😃 S tym cistenim je to urcite sikovnejsie, mame doma Gmini Lord na poschodi namiesto stolicky a na poobedne spanky a tam co byva namrvene 😱🙈.
Rada by som vymenila stary kocik, tak idem poprezerat vsetky recenzie.
Mali sme ho a spokojná som teda nebola vôbec. Za mňa najhorší kočík a to sme ich už teda vystriedali pekne veľa
@lulu_originally vraciam sa spat s mojimi skusenostami s kocikom. Mala som ho asi mesiac a potom som ho predala. S tazkym srdcom som sa lucila s jeho dokonalym odpruzenim a ovladatelnostou, obrovskym nakupnym kosikom a krasnym dizajnom. Syn mi sklzaval dolu, mala som pocit ze visi v tom priputani, bez priputanie ani pomysliet, takze mi velmi chybala ta opierka na nozicky o ktorej sme tu viedli debatu 😁 je ale mozne, ze na proporcie mojho maleho nesadol. Teraz mam P&M street, ako jeden z mala mi vyhovoval kvoli dlhej chrbtovej opierke a tam tento problem so sosuchavanim nemam ani bez priputania.
Začni písať komentár...
Súhlasím so všetkým, mne tie mínusy nevadia absolútne 🙂 rukoväť mám vždy nie na najnižšom stupni takže to mi vyhovuje, môj manžel tento kočík zbožňuje 👌