Nádherný, kompletne vynovený, všestranný. Úplne iný - väčší a luxusnejší, pritom však "rovnakej krvi" ako jeho predchodcovia. Aj taký je nový Babystyle Oyster 3 , jeden z najočakávanejších modelov 2018/2019.
+ jednoduchá manipulácia
+ nevtieravý, luxusne pôsobiaci dizajn
+ prepracované detaily
+ pohodlné sedadlo
+ štýlové materiály, ktoré sa ľahko udržiavajú
+ praktická regulácia výšky striešky + pásov
+ dobre umiestnené náhľadové / vetracie okienko
+ príjemné odpruženie
+ kolesá nenaberajú kamienky
+ dobre riešený a priestranný nákupný košík
+ úsporné skladanie a šírka kočíka len 57 cm
Oyster 3 od obľúbenej britskej spoločnosti Babystyle je tretím pokračovaním jej vlajkového modelu a zároveň najjednoznačnejším predstaviteľom jej kočíkovej filozofie. Od svojho staršieho brata, Oyster 2 , sa veľmi líši, no základ - všestrannú funkcionalitu, pevnú a kvalitne pôsobiacu konštrukciu a luxusné detaily majú spoločné. Na tento kočík ste sa ma pýtali zo všetkých najviac, čo prezrádza, že sme na neho netrpezlivo čakali. Aj keď oficiálne vyšiel na konci roka 2018, konečne je hojne dostupný aj u nás. Rozhodla som sa teda zodpovedať čo najviac otázok tak, že ho dôkladne odskúšam, pomeriam a otestujem, vytvoriac tak kompletnú recenziu.
Začnem tým, aké sú možnosti konfigurácie Oyster 3 . Ak si kúpiš len športový kočík (cca 579 eur), okrem samotného sedadla s konštrukciou k nemu dostaneš už iba pláštenku. Okrem toho je v ponuke aj ako dvojkombinácia športového kočíka s hlbokou vaničkou, pláštenkou, moskytiérou, trojkombinácia športového kočíka s hlbokou vaničkou, autosedačkou Carapace Infant (i-Size) s adaptérmi a pláštenkou, a tiež ako kompletný set (luxusný balíček) zahŕňajúci športový kočík, hlbokú vaničku, Carapace Infant (i-Size) autosedačku s adaptérmi, pláštenku, moskytiéru, fusak, prebaľovaciu tašku, prípadne aj isofixovú základňu k autosedačke. Fusak, prebaľovaciu tašku, hlbokú vaničku, adaptéry na autosedačku (okrem samotnej Babystyle autosedačky na ne sedia aj všetky známe značky autosedačiek s koncovkou typu Maxi-Cosi 1 ) so samotnou autosedačkou, ako aj originálny prídavný stupienok/buggyboard pre súrodenca si môžeš ku kočíku dokúpiť aj samostatne. Sety nájdeš v cenovom rozmedzí 822 až 1066 eur.
Predmetom nášho testu však bol iba športový kočík. Hlbokú vaničku som si naživo len prezrela a ohmatala, keďže náš chlapisko sa blíži k dvom rokom a z čias hlbokého kočíka už dávno vyrástol. Napriek tomu môžem skonštatovať, že vanička vyzerá maximálne pohodlne. Nie je však z tých najväčších - matrac s dĺžkou 73 cm a šírkou len 30 cm ju predurčuje na používanie do približne štyroch až šiestich mesiacov veku dieťatka v závislosti od jeho veľkosti, ako aj od ročného obdobia. Polročné dieťatko s hrubým fusakom bude vo vaničke už trochu natlačené, ak nie je vyslovene drobnejšie. Výborným rozmerom je však jej hĺbka - je to naozaj ‘hlboká’ vanička, ktorá dieťatko výborne chráni pred akoukoľvek nepriazňou počasia. Napriek tomu, že by som privítala predĺženie striešky vaničky alebo striešku so šiltom, je dostatočná, lebo okrem extra hĺbky je vybavená zvýšeným nánožníkom, ktorý vďaka vyklenutiu dohora dobre chráni i tieni.
K autosedačke toho veľa nepoviem - snáď len to, že je možno lepšie počkať si na ADAC testovanie tohto modelu, alebo si radšej zakúpiť autosedačku už testovaných, bezpečnosťou známych značiek. Carapace Infant (i-Size) však vyzerá luxusne, komfortne a bezpečne, a nie je ani extrémne drahá (okolo 115 eur). Isofixová báza sumu podstatne zvýši, ale to platí pre každú autosedačku. Vyzdvihla by som úžasné polstrovanie pre najmenšie deti - ani tie drobné v nej nebudú stratené. Materiálovo pripomína rad Plus autosedačiek od Cybexu , strieška zasa vyzerá ako u autosedačiek Maxi-Cosi 1.
Prejdime však k samotnému športovému kočíku, ktorý budeš používať najdlhšie a jeho funkcie sú, logicky, najprepracovanejšie. Jeho váha - 12 kilogramov - nie je nízka, ale ani extrémne vysoká. Pravdupovediac, presne zodpovedá tomu, ako kočík pôsobí a čo dokáže. Ak však plánuješ kočík veľmi často prenášať, váha je, samozrejme, citeľná. Pokiaľ ide len o naloženie a vyloženie, toto zvládnu aj drobnejšie mamičky s prehľadom, ale dlhšiemu noseniu alebo každodennému vynášaniu na ôsme poschodie by som sa skôr vyhla. Pri vození však váhu nepocítiš - jazdné vlastnosti Oyster 3 sú naozaj veľmi dobré. Ani v prípade, že je naložený ťažším dieťatkom, nie je kočík ťažký na manévrovanie - ťažisko je umiestnené vhodne. Zvládneš to aj jednou rukou, aj na hrboľatom povrchu. Vykladanie na obrubníky takisto nie je problém - pri dieťatku v protismere som si ani neuvedomila, že kočík dvíham. Pri smerovaní vpred som si uvedomila, že to ťažké nie je, ale je dôležité mať rúčku vo vhodnej výške, teda nie privysoko. S príliš vyvýšenou rukoväťou bolo vykladanie náročnejšie. Dvíhanie na obrubník je pritom jedna z vecí, ktoré sú pre mňa extrémne dôležité. V okolí máme množstvo obrubníkov a kočíky, u ktorých to ide ťažko, mením ako ponožky (je totiž strašná otrava, bojovať zakaždým s dvíhaním). Ďalšou prednosťou kočíka je fakt, že aj keď som vysoká, o kočík som pri chôdzi nezakopávala.
Poslednou zo “všeobecných” vlastností, ktoré by som na Oyster 3 rada podčiarkla, je celkový look. Kočík pôsobí robustne, no nie je veľký; elegantne, no nemáš potrebu stále dávať pozor, či ho niečo náhodou nezašpiní; luxusne, no nekričí. Oyster 3 je totiž nevtieravo veľkolepý. Výborný pre moderných mestských rodičov, ktorí na seba nepotrebujú upozorňovať extravaganciou, ale preferujú funkčný a vkusný doplnok ich životného štýlu.
Ak začnem zvrchu, prvým, na čo narazíš, je rúčka. Rukoväť kočíka je nastaviteľná teleskopicky v rámci mnou odmeraných 99 až 109 centimetrov. Jej výšku nastavíš stredovým tlačidlom - trvá to skutočne pár sekúnd. Tlačidlo pritom pri tlačení kočíka jednou rukou nezavadzia, ako to u niektorých modelov býva. Polohy sú štyri a myslím si, že vyhovejú každému. Ja osobne som pomerne vysoká (176 cm) a preferovala som druhú najnižšiu pozíciu. V najvyššej polohe budú spokojní aj tí najvyšší oteckovia. Oplatí sa tiež spomenúť, že rukoväť je potiahnutá štruktúrovanou koženkou - pripomína trochu hadiu kožu. Vyzerá atraktívne a aj je príjemná na dotyk. Rovnakú koženku nájdeš na detskom madle.
Jednou z dôležitých vecí, ktoré by som rúčke chcela vytknúť, je fakt, že vzhľadom na miernu vôľu a teleskopické nastavovanie ju je na horších povrchoch počuť. Toto je najhlučnejšia časť kočíka a mamičky, ktoré neznášajú, ak ich kočík čo i len trošku hrká, budú pre túto skutočnosť pravdepodobne uvažovať o inom kočíku.
Ďalšou v poradí zhora je strieška. Pochváliť musím krásny melange materiál, ktorý zároveň chráni pred škodlivým UV žiarením.
Napriek tomu, že v základnej forme sa zdá malá, dá sa predĺžiť rozzipsovaním a tiež výklopným šiltom. Predĺžená je v sediacej polohe naozaj dlhá a dieťatko chráni kompletne. V ľahu je dostatočná a jedine v prípade, že je slnko nízko (napríklad ráno alebo neskôr poobede), môže na spiace dieťatko v niektorých uhloch priamo svietiť. Táto situácia však nastáva prakticky u každého kočíka, kde sa strieška hýbe zároveň s nastavovaním chrbtovej opierky. Čakala som, že s dĺžkou striešky to bude horšie a príjemne ma prekvapila.
Nejaké výhrady však predsa len mám. Šilt je spevnený, čo je celkovo výhoda, no pri skladaní a jeho následnom miernom krčení je to i nevýhoda. Ak by som rozmer mohla ovplyvniť, urobila by som ho ešte dlhší (pokojne aj dvojnásobne - vyriešilo by to mini-problém so strieškou v ľahu). Kovový lem nad šiltom pôsobí prepychovo, ale povrch je upravený tak, že sa pri nakladaní do auta časom jednoznačne ošúcha. Vetracie okienko je výborne umiestnené, tiché a prakticky riešené - dobre cez neho vidieť a umožňuje aj prúdenie vzduchu. Pri zloženej strieške sa však, ak ho manuálne nezastrčíš, krytka okienka trochu “plantá“, čo pôsobí nedotiahnuto. Posledným malým mínusom je, že na nami testovanom modeli strieška až tak dobre nedržala a pri skladaní občas padla, čo však môže byť len chyba kusu.
Unikátnou funkciou striešky a sedadla celkovo je funkcia zvýšenia či zníženia polohy striešky pomocou bočných tlačidiel a následného posúvania, čo tiež mení výšku bezpečnostných popruhov a polstrovaného podhlavníka. Je to skvelá „vychytávka“, ktorá sa hodí ako pre mladšie deti (ktoré, čím sú bližšie, tým lepšie chráni a zatieni), ako aj pre tie staršie, ktoré majú kopu miesta na rast do výšky. So skoro dvojročným Ferdinandom sa dala používať aj s nastavením v najnižšej polohe, no preferovali sme ju v tej zvýšenej. Čo sa priestoru týka, do troch rokov kočík určite využiješ, pri drobnejšom dieťatku aj dlhšie.
Samotná sedacia časť teda určite nie je malá. Chrbtová opierka s dĺžkou 49 cm je na typ klasického (nekorýtkového) sedadla úplne vyhovujúca. Sedadlo možno pôsobí užšie (vnútorná šírka je 30 cm), ale pohodlne zvládne aj väčšie dieťa. Samozrejme, už nie s páperovým fusakom; klasický sa však ešte zmestí. Hĺbka sedadla 25,5 cm je za to úctyhodná. Sedadlo v ľahu meria na dĺžku celkovo 92,5 cm, čo je úplne v poriadku. Väčším deťom môžu trochu trčať nohy, ale nám sa nezdalo, že by ležanie nebolo pohodlné. Aby nôžky netlačil okraj sedadla, dá sa spodná časť vypučiť dohora. Ferdy sa v sedadle občas nakláňal do strán, čo ale bolo spôsobené najmä tým, že sme dlhší čas mali korýtkový typ sedenia. Prekvapilo ho teda množstvo miesta na pohyb a skúšal, ako veľmi sa v sedadle môže “pošmýkať”. Ak by som na veľkosti športovej časti mala niečo zmeniť, možno by som ešte predĺžila opierku na nohy, alebo jej pridala možnosť predĺženia podľa potreby tak, ako to je napríklad u Joolz.
Bezpečnostné pásy sú pre pohodlie väčšieho i menšieho dieťatka vyriešené tak, aby sa dali poriadne skrátiť aj predĺžiť. Zapínajú sa spôsobom “puzzle”, teda horné vložíš do spodných a potom zatlačíš do pracky. Pásy idú do pracky stuha, ale je to tak z bezpečnostných dôvodov - aby ju dieťatko samo nerozoplo. Puzzle systém je podľa mňa výhoda a zároveň nevýhoda. Plusom je fakt, že päťbodové popruhy jednoducho dokážeš využiť aj ako trojbodové, ak si to želáš. Ich oddeliteľnosť uľahčuje aj vkladanie fusaku či podložky, a to aj tých s klasickými dierami na jednotlivé pásy. Mínusom zasa je, že pri hnevajúcom sa/ mykajúcom sa dieťati môže byť ich zapnutie pomerne náročné. Prekvapením bol pre mňa aj systém spodného - bedrového pásu, ktorý je akoby na voľno, dá sa teda voľne posúvať doprava - doľava. Prišla som však na to, že to podstatne zjednodušuje zapínanie dieťaťa a úpravu pásu, ktorý tak posunieš do strany, ktorú práve zapínaš.
Polstrovanie pásov je mäkučké, no musím mu vytknúť, že vzhľadom na systém pásov môže po rozopnutí padať dole. Priprav sa, že pri vyberaní dieťaťa zo sedadla jednotlivé vankúšiky na ramenách a medzi nôžkami bude občas potrebné naprávať či zbierať, alebo ich možno v budúcnosti stratiť. Ak pásy používaš (napríklad so starším dieťaťom) len ako trojbodové (čiže len spodné tri), odporúčam horné polstrovanie úplne sňať a nechať doma.
Detské madlo je klasické - tyčové. Dá sa odklopiť, čo sme pri nastupovaní a vystupovaní hojne využívali. Jeho poloha - výška a vzdialenosť umiestnenia - je ideálna a maličký sa ho pohodlne držal bez nutnosti sa predkláňať či inak naťahovať.
Čo sa poťahov - textílií týka, musím pochváliť nielen ich výzor, ale aj to, že sa super čistia a sú príjemné na dotyk. Polstrovanie je mäkké a dieťatko sa tak vozí “ako na obláčiku”. Čierne časti (košík či priestor pri nožičkách) sa však pomerne rýchlo zašpinia, pretože akékoľvek stopy na nich okamžite vidno. Našťastie, aj tie sa dajú jednoducho očistiť.
Napriek tomu, že konštrukcia z hliníka pôsobí robustne, zmestí sa aj do úzkych uličiek. Oyster 3 sme práve preto testovali aj v nákupných centrách a obchodoch s odevmi počas výpredajov a skúškou prešiel bez problémov. Zvládli sme aj nastúpiť do autobusu a vystúpiť z neho.
Zložiť konštrukciu vyžaduje viac krokov, ale aj keď sa to v prvej chvíli môže zdať zložité, pri približne treťom skladaní som si uvedomila, aký rýchly a príjemný je celý proces. Po sklopení striešky a rukoväte do základnej polohy preklopíš chrbtovú opierku sedadla dopredu, zatiahneš postranné páčky na rúčke, po čom ju prehodíš dopredu, a nakoniec zdvihneš kočík za rúčku v spodnej časti konštrukcie (tá je zároveň praktickou pomôckou pri prenášaní a nakladaní). Po zdvihnutí sa kočík kompletne sklopí a ak sú kolesá v správnej polohe (mierne doboku), dokáže zložený Oyster 3 aj samostatne stáť. Vzhľadom na túto funkciu je na rúčke kúsok z gumy - zabraňuje oškretiu koženky. Samozrejmosťou je aj automatický zámok proti rozloženiu po boku, aj keď občas mu bolo treba pomôcť rukou. Fakt, že kočík je po zložení aj so sedadlom kompaktný (70 x 57 x 37 cm aj so sedadlom), je s ohľadom na jeho váhu a veľkosť obrovským plusom. Myslím si, že nebude auto, do ktorého by bol problém ho vtesnať. Ak by si predsa len chcela ešte ušetriť miesto, jednoducho možno odňať všetky kolesá. Nezdalo sa mi to však potrebné.
Všetky štyri kolesá sú vyrobené z peny, ale je to pena kvalitná a ani po prechádzaní najrôznejšími terénmi som v nej nenašla kamienky ani dierky. Všetky kolesá sú zároveň odpružené. Predné spôsobom anti-shock, zadné tzv. “cantilever” systémom, ktorým je vybavený aj u nás taký obľúbený Oyster Zero . Kočík sa teda teoreticky dá aj mierne “hojdať”, aj keď o retro hojdanie sa jednoznačne nejedná. Odpruženie ber predovšetkým ako systém tlmenia nárazov a otrasov, ktorý hodnotím ako veľmi kvalitný. Aj prechod cez električkovú trať bol pre nás bezproblémový. Kolesá sú pritom také tiché, aké len penové kolesá môžu byť. Na extrémne zlých povrchoch môžeš počuť mierne trenie materiálu o materiál, ale inak je to podľa môjho názoru tichý kočík (odhliadnuc od spomínanej rúčky).
V prípade prechodu ozaj náročným terénom sa dajú predné kolesá uzamknúť (zaaretovať) vpredu jednou páčkou v strede, čo celý proces podstatne uľahčuje. Uzamykať kolesá jedným pohybom znie ako zbytočnosť, ale mne to veci uľahčilo a túto funkciu som aj reálne využila. A to teda, musím priznať, nikdy nerobím 🙂. Oyster 3 dokáže prejsť aj po náročnejších povrchoch - zvládli sme offroad, trávu aj štrk, ale bolo to cítiť. Je to totiž predovšetkým mestský model. Čo sa snehu týka (keďže je to v poslednom čase v súvislosti s kočíkmi čoraz častejšia otázka ), nemyslím si, že je do neho vyslovene určený. Udupaný alebo odhrnutý sneh nebude problém; hlboký však (tak ako u skoro každého kočíka), bude spôsobovať ťažkosti.
Z technických údajov ešte spomeniem priemer kolies, ktorý je 19 cm u predných a 28 cm u zadných. Zaujímavý “turbínový” výplet kolies vyzerá dobre a strieborné časti výpletu sú na pohľad efektné. Lesklé časti majú pôsobiť luxusne (čo aj robia), ale pre mňa je to trocha priveľa a tiež časom, po ošúchaní bežným opotrebením, môžu stratiť svoj šarm. Preferovala by som celé kolesá v matnom prevedení, ale je to vec vkusu. Kolesá zabrzdíš brzdou kolískového typu, na ktorú stúpaš vždy zvrchu. Jej obsluha je skutočne jednoduchá, takže nehrozí žiadne ničenie a ošúchavanie topánok.
Pri kolesách nájdeš aj nákupný košík, ktorý je síce menej podstatnou, ale pre mnohých veľmi dôležitou súčasťou detského „prevážadla“. Jeho rozmery sú 48 x 39 x17 (d x š x h), ale čísla ti toho často veľa nepovedia. Jednoducho, košík je pomerne veľký. Nie je obrovský, ale bez problémov do neho vojde aj nákup a tri detské zimné bundy (true story). Oceňujem pritom aj dobrý prístup a zároveň zvýšené okraje, vďaka ktorým mi z neho nič nevypadávalo. Súčasťou košíka je aj vrecko na drobnosti využiteľné aj na pláštenku. Na spodnej časti opierky nôh som objavila aj tajné vrecko , ktoré by som využila napríklad na moskytiéru, ak by som kúpila kombináciu. Super detailom na košíku je použitie koženky v zadnej časti, čo nielenže dobre vyzerá, ale robí ho v tomto, na predratie citlivom mieste, pevnejším. Okrem toho sa aj ľahko očistí, ak ju zašpiníš napríklad nohou. Otázne je, či časom a namáhaním nepopuká. Dôležité upozornenie týkajúce sa skladania - pred zložením kočíka je nutné všetok alebo aspoň väčšinu nákladu vybrať, inak bude zavadzať a kočík úplne nedoskladáš. Ja som do košíka z tohto dôvodu obvykle ukladala veci v (látkových) taškách, ktoré som potom pri nakladaní do auta jednoducho vytiahla.
Aby som to zhrnula. Oyster 3 odporúčam najmä ako mestskú kombináciu už od narodenia. Ak máš väčšie dieťatko, obvykle už totiž v čisto športovej verzii pozeráš po niečom ľahšom. Prvo- i viacnásobní rodičia, čo plánujú s kočíkom prechádzky ako po meste, tak aj po prírode či po obchodoch, ocenia všestranný kočík s výborným „športiakom“ vhodným aj pre nesediace deti, a skvelými jazdnými vlastnosťami, ktorý sa dá využiť od začiatku až do konca kočíkovacieho obdobia. Nie je to síce kočík vyslovene pre nadšencov off-roadu či športovcov (ale pre tých ani nie je určený) - “bežnej” maminke či oteckovi však má mnoho čo ponúknuť.
Ak by som mala svoj pocit z kočíka vyjadriť v percentách, bolo by to dobrých 85 % 🙂. Podčiarkuje to aj fakt, že na to, ako luxusne pôsobí, nie je v porovnaní s high-endovými značkami ani veľmi drahý. Určite je Oyster 3 jeden z top modelov svojej cenovej i výkonnostnej kategórie, porovnateľný s Mutsy Nio, Quinny Hubb či Easywalker Harvey2.
_______________________________
Za možnosť dôkladne ho odskúšať v reálnych podmienkach nášho domova i okolitého prostredia ďakujem Katke a celému tímu kociky.sk, kde ho tiež môžete nájsť v online ponuke i v predajni.
Recenzia nebola zaplatená a všetky názory a hodnotenia kočíka sú moje vlastné, zohľadňujúce jeho výhody, ale aj nevýhody. Cieľom je skutočne iba snaha sprostredkovať každej mamičke, ktorá o tomto či akomkoľvek inom kočíku uvažuje, jeho reálne silné i slabé stránky.
.by @eliniatko
Ahoj, môžem sa opýtať, či je veľký rozdiel medzi Oyster2 a 3? Hlavne kôli cestovaniu, je tam rozdiel vo váhe 1 kg. Tak neviem posúdiť, či sú to len estetické vychytávky alebo po technickej stránke stačí aj Oyster 2?
Mám oyster 3 a mega kočík👍❤️
Začni písať komentár...
Ahoj môžem sa spýtať ci sa zmestí aj 2rocne dieťa v zime s fusakom?